Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
361/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan vaan pitää jotkut vaatteet päällä ettei saa syytteitä rietastelusta. Kotona tosin ei jaksa. Marketista ovat.

Vierailija
362/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva tyyli ja selvästi parempi kuin suurimmalla osalla miehistä joita ainakin minä näen.

Onpa kiva kuulla. Ja tokihan se on mukava pukeutua itsensä näköisesti.

Eli et ole minkään näköinen kun seuraat noin orjallisesti jotain iänikuisia tyylisääntöjä. Tyylikäs ehkä, mutta tylsä ja ei itsensä näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei suorat housut ole muodissa ne on aivan uskomattoman mukavat päällä! Farkut on kuin mikäkin kidutusväline

mitä väliä muodilla on?

jos tykkäät suorista housuista, niin käytä niitä!

miksei voi käyttää sellaisia vaatteita josta pitää itse?

Ei trendipelle voi.

Vierailija
364/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva tyyli ja selvästi parempi kuin suurimmalla osalla miehistä joita ainakin minä näen.

Onpa kiva kuulla. Ja tokihan se on mukava pukeutua itsensä näköisesti.

Eli et ole minkään näköinen kun seuraat noin orjallisesti jotain iänikuisia tyylisääntöjä. Tyylikäs ehkä, mutta tylsä ja ei itsensä näköinen.

Minulla on ollut viimeksi huppari joskus ala-asteella enkä silloinkaan käyttänyt sitä kovin usein. En tiedä miksi se olisi sitten enemmän "itsensä" näköinen kuin vaikkapa nappikauluspaita.

Vierailija
365/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, kunhan housujen lahkeet eivät ole niin leveät, että yhteen lahkeeseen solahtaisi vaikka koko mies. Eli tuosta tuo vasemmanpuoleisin ei oikein iske: https://www.retrowaste.com/wp-content/gallery/1940s-men-fashion/1942-me…

Vierailija
366/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää tosi hyvältä. Kunpa useammat miehet pukeutuisivat noin. Minä muuten myös rakastan liivejä miehellä, ovat mielestäni seksikkäin vaatekappale ikinä.

Sellaiset Hercule Poirot -silkkiliivit on aivan ihania. Tosin minä naisena kyllä haluaisin ne ihan itselleni.

Käytänkin kyllä aika paljon miesten "pukuvaatteita". Niissä on niin paljon parempi leikkaus ja laatu kuin naisten vaatteissa. Ja tumma puku on päällä uskomattoman mukava, vs. naisten juhlavaatteet.

Klassinen puku on erittäin tyylikäs naisenkin päällä, luonnollisesti mittoihin räätälöitynä. Miksei näitä näy enemmän?

Vierailija
367/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta, ekologiselta ja kestävältä ja siltä, että tuottaa hyvää mieltä pukeutujalle.

Välillä näkee klassisen tyylikkäitä miehiä ja ilahdun, varsinkin kun ihmisestä huokuu sellainen tunne, että hän viihtyy.

Valitettavasti omassa pukeutumisessa on parantamisen varaa joten myöskin nolottaa. :)

Vierailija
368/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, no näillä leveysasteilla missä itse asun niin olisi aika omituinen ja epäkäytännöllinen asu, jäisin varmaan tuijottamaan kuin tollo.

Millaisia vaatteita teilläpäin käytetään? Olen aina ajatellut, että kauluspaidat ja neuleet ovat aika peruskuvastoa muuallakin.

Neuleet ja kauluspaidat toki ihan normaalia täälläkin päin. Minun mieleen piirtyi kuva gentlemannista niin hienoissa puvuissa ja kengissä, että meillä paikalliset erähousuissa, flanellipaidassa ja villasukissa ihmettelisi. Mittatilauspukuja näkee ehkä hautajaisissa ja sillä on pärjättävä hamaan tulevaisuuteen.

Pukeutuminen tilanteen mukaan. Tuskin hekään menevät business-illallisille, väitöskaronkkaan, teatteriin tai tieteellisiin konferensseihin erähousuissa?

Sanotaanko näin, että nuo mainitut tilaisuudet ei nyt kovin usein tule vastaan täällä... Ole edes teatteria.

Vierailija
369/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sirkuspelle- pukeutumisesta 🤡 Onko niin, että moni kakku päältä kaunis,, vaan silkkoa sisältä?

Vierailija
370/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän suoraan, etten ymmärtänyt puoliakaan mitä  AP kirjoitti, mutta kuulosti ainakin tyylikkäältä! Kiinnostaisi tietää että miten tuntemattomat ihmiset reagoivat pukeutumiseesi?

Olen 30+ hunsvotti kameleonttimaisella asenteella. Välillä lähden kylille reikäisissä ryysyissä ja täysin pruunaamatta, niin ettei ihmiset oikein tiedä asunko kadulla vai kellarissa. Toisina päivinä saatan laittaa jonkin kolmiosaisista puvuistani, sekä tietysti kaikkea siltä väliltä. Kaikissa on puolensa, mutta kallistun kuitenkin noihin ryysyihin päin. Klassisessa huolitellussa tyylissä ongelmana on se, että useimmat ihmiset, niin naiset kuin miehetkin, eivät oikein uskalla tehdä kontaktia. Rentuille osaa jutella kaikki paitsi koppavimmat, eikä minulla heille asiaa olisikaan. Mitä pariutumiseen tulee, niin mielenkiintoista on ollut huomata, että huoliteltu tyylini vetää homoseksuaaleja miehiä puoleensa magneetin lailla niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Naisten suhteen onkin hieman hiljaisempaa, joskin ei se ole koskaan ollutkaan pukeutumiseni tavoite.

Vierailija
371/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut aloituksesta juuri mitään, niin en osaa vastata.

N48

Vierailija
372/1283 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän suoraan, etten ymmärtänyt puoliakaan mitä  AP kirjoitti, mutta kuulosti ainakin tyylikkäältä! Kiinnostaisi tietää että miten tuntemattomat ihmiset reagoivat pukeutumiseesi?

Olen 30+ hunsvotti kameleonttimaisella asenteella. Välillä lähden kylille reikäisissä ryysyissä ja täysin pruunaamatta, niin ettei ihmiset oikein tiedä asunko kadulla vai kellarissa. Toisina päivinä saatan laittaa jonkin kolmiosaisista puvuistani, sekä tietysti kaikkea siltä väliltä. Kaikissa on puolensa, mutta kallistun kuitenkin noihin ryysyihin päin. Klassisessa huolitellussa tyylissä ongelmana on se, että useimmat ihmiset, niin naiset kuin miehetkin, eivät oikein uskalla tehdä kontaktia. Rentuille osaa jutella kaikki paitsi koppavimmat, eikä minulla heille asiaa olisikaan. Mitä pariutumiseen tulee, niin mielenkiintoista on ollut huomata, että huoliteltu tyylini vetää homoseksuaaleja miehiä puoleensa magneetin lailla niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Naisten suhteen onkin hieman hiljaisempaa, joskin ei se ole koskaan ollutkaan pukeutumiseni tavoite.

Sanoisin, että ihmiset eivät ainakaan ohimennessään reagoi mitenkään, koska tuskin huomaavat mitään. Flanellihousut, puuvillahousut, neuleet ja kauluspaidat ovat kuitenkin loppujaan aika arkinen näky. Sitten jos jonkun tämmöisistä asioista kiinnostuneen kanssa tulee juteltua niin joskus kehutaan kenkiä ja kysytään, mistä kannattaisi etsiä. Joskus on naispuoleinen esimies kehaissut, että näytätpä freesiltä tänään, mutta ne on yleensä liittynyt siihen, että on ollut pikkutakki päällä jotakin isommalle yleisölle suunnattua esitystä varten.

Toisinaan ihmiset kysyvät vinkkejä, miten pukeutua akateemisiin juhlatilaisuuksiin. Tässä hiljattain sain kaverini kanssa kutsun iltajuhliin, jossa oli pukukoodina juhlapuku (= tumma puku tai frakki). Oltiin kaverini kanssa yhtiä harvoista, oli frakki ja kuulin illan jo vaihtuessa aamuun parin kolmikymppisen naisen juttelevan keskenään, että täällä oli kyllä kaksi poikkeuksellisen hyvin pukeutunutta miestä.

Vierailija
373/1283 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassisessa huolitellussa tyylissä ongelmana on se, että useimmat ihmiset, niin naiset kuin miehetkin, eivät oikein uskalla tehdä kontaktia. Rentuille osaa jutella kaikki paitsi koppavimmat, eikä minulla heille asiaa olisikaan. Mitä pariutumiseen tulee, niin mielenkiintoista on ollut huomata, että huoliteltu tyylini vetää homoseksuaaleja miehiä puoleensa magneetin lailla niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Naisten suhteen onkin hieman hiljaisempaa, joskin ei se ole koskaan ollutkaan pukeutumiseni tavoite.

Omalle kohdalle ei ole tullut tuota ongelmaa, että ihmiset eivät uskaltaisi tulla puhumaan. Päin vastoin tuntuu, että lennokkaita keskusteluja syntyy melkein missä vaan. Naisten jututtaminen ei ole ollut koskaan ongelma, mutta aivan jokaisen naisen matkaan en ole kyllä sinkkunakaan lähtenyt. Minulle on tärkeää, että on jollain tavalla samanlainen arvomaailma, esim. että pyrkii tekemään aika oman osansa sekä huolehtimaan lähimmäisistään. Kaikenlainen vetelyys, älyllinen laiskuus ja epärehellisyys karkoittavat. Kunnianhimo kaunistaa naistakin.

Vierailija
374/1283 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sirkuspelle- pukeutumisesta 🤡 Onko niin, että moni kakku päältä kaunis,, vaan silkkoa sisältä?

Voi olla, voi olla että ei. Joka tapauksessa ihminen ei muutu viisaammaksi pukeutumalla huonommin.

Vierailija
375/1283 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, no näillä leveysasteilla missä itse asun niin olisi aika omituinen ja epäkäytännöllinen asu, jäisin varmaan tuijottamaan kuin tollo.

Millaisia vaatteita teilläpäin käytetään? Olen aina ajatellut, että kauluspaidat ja neuleet ovat aika peruskuvastoa muuallakin.

Neuleet ja kauluspaidat toki ihan normaalia täälläkin päin. Minun mieleen piirtyi kuva gentlemannista niin hienoissa puvuissa ja kengissä, että meillä paikalliset erähousuissa, flanellipaidassa ja villasukissa ihmettelisi. Mittatilauspukuja näkee ehkä hautajaisissa ja sillä on pärjättävä hamaan tulevaisuuteen.

Pukeutuminen tilanteen mukaan. Tuskin hekään menevät business-illallisille, väitöskaronkkaan, teatteriin tai tieteellisiin konferensseihin erähousuissa?

Sanotaanko näin, että nuo mainitut tilaisuudet ei nyt kovin usein tule vastaan täällä... Ole edes teatteria.

No se selittää. Tosin minusta on kyllä mukava pukeutua vapaa-ajallakin siististi. Jos käy vaikka kolmen ruokalajin illallisella niin ei minusta pikkutakki mitään ylipukeutumista ole.

Vierailija
376/1283 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää tosi hyvältä. Kunpa useammat miehet pukeutuisivat noin. Minä muuten myös rakastan liivejä miehellä, ovat mielestäni seksikkäin vaatekappale ikinä.

Sellaiset Hercule Poirot -silkkiliivit on aivan ihania. Tosin minä naisena kyllä haluaisin ne ihan itselleni.

Käytänkin kyllä aika paljon miesten "pukuvaatteita". Niissä on niin paljon parempi leikkaus ja laatu kuin naisten vaatteissa. Ja tumma puku on päällä uskomattoman mukava, vs. naisten juhlavaatteet.

Klassinen puku on erittäin tyylikäs naisenkin päällä, luonnollisesti mittoihin räätälöitynä. Miksei näitä näy enemmän?

Hinta on varmaan yksi tekijä. Hyvä mittatilauspuku maksaa tonnista ylöspäin, joten ihan ymmärrettävää, että niitä ei ole vähävaraisilla.

Vierailija
377/1283 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihmiseltä, jonka kanssa ei olisi kauheasti yhteistä. En ymmärtänyt ap:n aloituksesta puoliakaan enkä ole kiinnostunut vaatteista.

Vierailija
378/1283 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii nuorille miehille. Setämiehillä näyttää oudolta.

Minusta sopii oikein hyvin vanhemmillekin. Miehillehän tulee vain lisää charmia iän myötä.

Minusta sopii jopa paremmin vanhemmalle miehelle, tämähän on ihan perustyyli vanhemmilla toimistotyöntekijöillä. Kovin nuorella näyttää ennemminkin hassulle, kolmekymppiselle ihan sopiva.

Vierailija
379/1283 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko jotenkin outo kun tuo ei minun korvaan kuulosta mitenkään normaalista poikkeavalta? Siis nykyään toki voi useimpiin toimistotöihinkin mennä farkuissa ja huppareissa, mutta kyllä jos tarvitsee jotenkin edustaa niin suorat housut/chinot, kauluspaidat, neuleet ja pikkutakit on ihan normi settiä, ja on kai sitä edelleen paikkoja joihin pitää laittaa puku päälle. Harva ehkä tietää noin tarkkaan kenkien nimiä tai harkitsee tilaavansa juuri tietynlaisen puvun ulkomailta, mutta kyllä pari eri pukua, erillinen pikkutakki, ehkä frakki riippuen onko niitä akateemisia tilaisuuksia, siistejä nahkakenkiä löytyy monelta. Vapaalla sitten tosin saatetaan kulkea niissä farkuissa ja hupparissa tai maastohousuissa ja flanellipaidoissa. Arvostan sitä, jos mies osaa pukeutua vaivattomasti tilanteen mukaan: juhliin juhlavaatteet, hienoon ravintolaan siistit ja tyylikkäät vaatteet, eräilyyn maastohousut, lenkille lenkkivaatteet ja kotona oleiluun rennot vaatteet.

Vierailija
380/1283 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittatilauspukua pidetään usein laadukkaana. Ja istuuhan sellainen hyvin. Mutta tosiasia on että meille, joilla ei ole kovin tarkka maku, valmispuku on se jolla lähdetään. Se on edullinen ja sen näkee peilistä. Pari korjausta ja se on siinä, hinta kohtuu istuvalla ja puvulla viis-kuussataa.

MIttapuvussa pääset tietenkin valitsemaan laatukankaan. Valmispukukin voi kuitenkin olla villakangasta. Joskus aikanaan käytin pukua töissä, ja hyvä villakangas oli kieltämättä mukava kaikissa lämpötiloissa eikä tarvinnut muuta huoltoa kuin harjauksen ja parin päivän levon mielellään hyvin tuuletetussa tilassa.

Nykyään en tee pukuhommia enkä töissä, vaan työpäivä hoituu ns. pieruverkkareissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä