Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
341/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut vaatteiden perään.

"Rumat ne ryysyillä koreilee", ajattelisin varmaankin.

Vierailija
342/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, no näillä leveysasteilla missä itse asun niin olisi aika omituinen ja epäkäytännöllinen asu, jäisin varmaan tuijottamaan kuin tollo.

Millaisia vaatteita teilläpäin käytetään? Olen aina ajatellut, että kauluspaidat ja neuleet ovat aika peruskuvastoa muuallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut vaatteiden perään.

"Rumat ne ryysyillä koreilee", ajattelisin varmaankin.

Ohis, mutta moniko tuntee rumia ihmisiä, jolla on erityisen hieno tyyli? Useimmat ihmiset, jotka löyvät ulkonäkönsä "lekkeriksi" lyövät pukeutumisensakin.

Vierailija
344/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi homoseksuaali

Mitä väliä, jos on? Mitä väliä, jos ei ole? :D

On sillä se väli, että kysyttiin mitä naiset tykkäävät miehistä, joilla menee pukeutumiseen aikaa enemmän kuin naisilla. Se viittaa homoseksuaalisuuteen ja muuten sellaiseen pinnalliseen ja pikkumaiseen luonteeseen, että se vähentää kiinnostavuutta. 

Ei minua homot haittaa, mutta en vaan ole kiinnostunut heistä miehinä.

Aivot?

Rautalankaa: minua ei haittaa yhtään että joku on homo. Mutta en silloin ole kiinnostunut heistä miehenä tai potentiaalisena seurustelukumppanina. Riittääkö tämä, vai tarvitaanko useampi rulla rautalankaa?

Vierailija
345/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän miehekkäistä miehistä, ja ulkonäköön liian huomion laittaminen on epätoivottu piirre. Arvostan tilanteen mukaan, henkilölle istuvaa pukeutumista: Töissä työn edellyttämällä tavalla, ulkoillessa ulkoiluvaatteet, ravintolaan ja vapaailtaan kaupungille siistiä, kuvaamasi kaltaista pukeutumista, keikoille musiikkityyliin soveltuvaa asua.

Jos etsisin miestä, kiinnittäisin tällä hetkellä huomiota samanlaiseen musiikkimakuun ja arvoihin ja varmistaisin vielä, että ehdokkaalta löytyy muutakin kuin tennarit ja turvakengät. Monipuolisesta liikunnallisuudesta kertoo eniten kenkävalikoima (valitettavasti liikunnallisuus on tulkintakysymys).

Vierailija
346/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi homoseksuaali

Mitä väliä, jos on? Mitä väliä, jos ei ole? :D

On sillä se väli, että kysyttiin mitä naiset tykkäävät miehistä, joilla menee pukeutumiseen aikaa enemmän kuin naisilla. Se viittaa homoseksuaalisuuteen ja muuten sellaiseen pinnalliseen ja pikkumaiseen luonteeseen, että se vähentää kiinnostavuutta. 

Ei minua homot haittaa, mutta en vaan ole kiinnostunut heistä miehinä.

Aivot?

Rautalankaa: minua ei haittaa yhtään että joku on homo. Mutta en silloin ole kiinnostunut heistä miehenä tai potentiaalisena seurustelukumppanina. Riittääkö tämä, vai tarvitaanko useampi rulla rautalankaa?

En vieläkään saa kiinni, miten oma homoutesi tähän liittyy.

Vierailija
347/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei suorat housut ole muodissa ne on aivan uskomattoman mukavat päällä! Farkut on kuin mikäkin kidutusväline

Vierailija
348/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei suorat housut ole muodissa ne on aivan uskomattoman mukavat päällä! Farkut on kuin mikäkin kidutusväline

Klassinen vaatetus on aina muodissa, ja vaikka ei valtavirran ykkösvaihtoehtona olisikaan, tyylikkyys/tyylitaju on silti aina muodikasta!

Klassikot kun ei vanhene koskaan, piste.

Vierailija
349/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, no näillä leveysasteilla missä itse asun niin olisi aika omituinen ja epäkäytännöllinen asu, jäisin varmaan tuijottamaan kuin tollo.

Millaisia vaatteita teilläpäin käytetään? Olen aina ajatellut, että kauluspaidat ja neuleet ovat aika peruskuvastoa muuallakin.

Neuleet ja kauluspaidat toki ihan normaalia täälläkin päin. Minun mieleen piirtyi kuva gentlemannista niin hienoissa puvuissa ja kengissä, että meillä paikalliset erähousuissa, flanellipaidassa ja villasukissa ihmettelisi. Mittatilauspukuja näkee ehkä hautajaisissa ja sillä on pärjättävä hamaan tulevaisuuteen.

Vierailija
350/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset yleisesti pukeutuu rennosti eli epäsiistististi.

Välinpitämätön kuvaa hyvin suomityyliä.

Nyt myös toimistoilla alkaa olla lökärityyliä tosi paljon. Eli yläluokka ja keskiluokkakin pyrkii pukeutumaan rennon välinpitämättömästi.

Tyyli on sama kuin työväenluokalla.

Eli verkkari ja farkkukansaa on suomi täysin.

Sen sijaan tämä suuri juntti ja juppi kansa ihmettelee jos jollakin on näyttävä tai erikoinen tyyli.

Se on sääli se, se ahdasmielisyys.

Vierailija
351/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset yleisesti pukeutuu rennosti eli epäsiistististi.

Välinpitämätön kuvaa hyvin suomityyliä.

Nyt myös toimistoilla alkaa olla lökärityyliä tosi paljon. Eli yläluokka ja keskiluokkakin pyrkii pukeutumaan rennon välinpitämättömästi.

Tyyli on sama kuin työväenluokalla.

Eli verkkari ja farkkukansaa on suomi täysin.

Sen sijaan tämä suuri juntti ja juppi kansa ihmettelee jos jollakin on näyttävä tai erikoinen tyyli.

Se on sääli se, se ahdasmielisyys.

Totta. Kaikista ahdasmielisin on farkkurahvas.

Vierailija
352/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän klassisesta tyylistä, pukeudun siihen itsekin. Mielestäni Joonas Konstig kirjoitti aiheesta hyvin kirjassaan Vuosi herrasmiehenä. Pukeutumisen (ja kokonaisuuden) tulee olla spezzatura - vaivatonta. Jos pukeutuja ei osaa kantaa vaatteitaan, tai kantaa niitä liialla ylpeydellä, tai on muuten olemukseltaan tai toiminnaltaan vaivaannuttava, niin ei se pukeutuminen pelasta. Hyvä käytös ja hyvät tavat pukevat ihmistä enemmän kuin yllä olevat vaatteet. N28

Vierailija
353/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vihreitten puoluetoimistossa on klassinen työasu lippalakki ja sandaalit, ei muuta kuin että poltamme höpöheinää ja lisää veroja

Vierailija
354/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä väliä muodilla on?

jos tykkäät suorista housuista, niin käytä niitä!

miksei voi käyttää sellaisia vaatteita josta pitää itse?

Vierailija
355/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla näyttää luontevalta.

Koitetaan esittää jotain parempaa/muuta kuin itse on.

Vierailija
356/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalla näyttää luontevalta.

Koitetaan esittää jotain parempaa/muuta kuin itse on.

Ohan siinä se riski, että ei näytä peräkammarin pojalta. Voi neitsyys mennä ja kaikkea.

Vierailija
357/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän klassisesta tyylistä, pukeudun siihen itsekin. Mielestäni Joonas Konstig kirjoitti aiheesta hyvin kirjassaan Vuosi herrasmiehenä. Pukeutumisen (ja kokonaisuuden) tulee olla spezzatura - vaivatonta. Jos pukeutuja ei osaa kantaa vaatteitaan, tai kantaa niitä liialla ylpeydellä, tai on muuten olemukseltaan tai toiminnaltaan vaivaannuttava, niin ei se pukeutuminen pelasta. Hyvä käytös ja hyvät tavat pukevat ihmistä enemmän kuin yllä olevat vaatteet. N28

Tuo oli muuten hyvä kirja! Erityisesti mieleen jäi juuri tuo mainitsemasi eli asiallisen pukeutumisen linkittuminen hyviin tapoihin ja muiden huomioimiseen. Nykyäänhän on vallalla varsin itsekeskeiset arvot ja seurauksena ihmiset kulkevät reikäisissä verkkareissa eivätkä osaa edes tervehtiä saati perusruokailutapoja tai kuulumistenvaihtoa.

Vierailija
358/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuleet ja kauluspaidat toki ihan normaalia täälläkin päin. Minun mieleen piirtyi kuva gentlemannista niin hienoissa puvuissa ja kengissä, että meillä paikalliset erähousuissa, flanellipaidassa ja villasukissa ihmettelisi. Mittatilauspukuja näkee ehkä hautajaisissa ja sillä on pärjättävä hamaan tulevaisuuteen.

Pukeutuminen tilanteen mukaan. Tuskin hekään menevät business-illallisille, väitöskaronkkaan, teatteriin tai tieteellisiin konferensseihin erähousuissa?

Vierailija
359/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romani

Vierailija
360/1283 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi