Kokemuksia paastosta?
Olen aiemmin kokeillut alle vuorokauden pituisia paastoja. Nyt on menossa toinen päivä putkeen, eli edellisestä ateriasta on noin 43 tuntia (joo, söin sen aamuyöllä pe-la -välisenä yönä).
Onko muilla kokemuksia paastosta?
Kommentit (11)
Olen kyllä joskus paastonnut. Ei tullut mitään niin ihmeellisen hyvää oloa mitä monet kehuvat. Ei ollut paha nälkä, mutta näin ruokaunia, ja aistit terästyivät haistamaan kaiken mahdollisen ruoantuoksun. Kroppa tuntui jotenkin notkeammalta, mutta samalla heikotti esim. portaiden nousu. Ja palelin! Palelu olikin ehkä pahinta. Useamman kerran olen paastonnut sellaisia n. viikon jaksoja.
Paastolla saa lähinnä lihakset lähtemään. Erittäin huono tapa keventää, erityisesti yli 35-vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
Paastolla saa lähinnä lihakset lähtemään. Erittäin huono tapa keventää, erityisesti yli 35-vuotiaille.
Ylipainoa ne lihaksetkin on. Ei lihasten koko ole tervettä tai takaa voimaa. Pikemminkin liian isot kuluttaa turhaa energiaa.
Voimannostossa ei ole mitään lihastenkasvattelijoita vaan voimakkaita laihoja voimannostajia. Koska isot lihakset vie voimaa nostaa painavia painoja.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin esivaihdevuosi-iästä alkaen naisilla on tosiaan noin, koska testosteronia ei enää ole riittävästi. Pitää saada proteiinia koko ajan ja myös jumpata lihaksia. Saa nähdä, mitä tämä oma paastoni nyt tekee lihaksille. Täytyy tämän jälkeen syödä riittävästi proteiinia ja treenata sopivasti.
ap
Alle vuorokausi ei käytännössä eikä edes teoriassa ole vielä paasto. Paasto alkaa kunnolla näkyä vasta päivän-parin jälkeen samoin kuin terveysvaikutukset. Pätkäpaastokin toki on terveydeksi.
Pidempi paasto ei välttämättä ole niin kinkkinen kuin alkuun ajattelisi. Suolan saanti tärkeää.
Minä olen saanut pidempien, 2-3 viikkoa kestäneiden paastojen aikana lisäenerergiaa. Olen tehnyt ripeitä, pitkiä kävelylenkkejä ja treenannut kotona esim. käsipainoilla yms. Virtaa riittää, eivät ne lihakset minnekään katoa. Joillakin on erilaisia kokemuksia jaksamisesta, tärkeää on muistaa ne jonkun mainitsemat suolihuuhtelut ja riittävä nesteytys. Jos saatte jostain hankittua vanhan , lääkäri Teo Snellmanin Parantava paasto -nimisen kirjan, suosittelen lämpimästi. Se antoi minulle paljon tietoa ja tukea kun aloittelin paastokokeilut.
Minulla on paastotessa käynyt niin, että tarve sisäiseen tutkiskeluun , henkisiin arvoihin, lisääntyy. Antoisinta oli eräs paastokokemus kesäasunnolla lomaillessa. Uudistuin kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos meinasit muutaman päivän paastolla menettää lihaksia? :D
Paasto on hyväksi terveydelle yleensäkin. Juo riittävästi ja muistaa suolan niin ei tule isommallekaan ihmiselle ongelmia
Näitä paastoaloituksia on täällä usein. Olet varmasti selvillä, miten paasto suoritetaan oikeaoppisesti, joten en puutu siihen. Itselläni on useita kokemuksia 2 - 4 viikon paastoista, jolloin yleinen vireystasoni kohosi, ihosta tuli heleämpi, unentarve väheni. On yksilöllistä miten keho reagoi, minulla ei esim. ollut näläntunnetta koskaan. Käytin siilattuja vihanneskeitteitä ja kaupan Biotta-mehuja. Elimistö alkaa käyttää omia vararavintojaan kolmannen paastopäivän jälkeen. Minulla paasto on ollut portti kevyempään elämäntapaan ylipäätään. Suolihuuhtelut tärkeitä, samoin paaston lopettaminen hitaasti.