Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?
Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.
Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.
Millaisia ajatuksia herättää naisissa?
T. kolmikymppinen, pitkähkö mies
Kommentit (1283)
Tulipas vaan paljon kirjoitusvirheitä. Sen siitä saa, kun kirjoittaa kännykällä, jossa on panssarilasi.
Aivan liikaa merkillisiä sanoja. Oxford ja Derby on aladivarien futisjoukkueita eikä mitään vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Ap:han näyttää tietävän aika paljon vaatetuksesta. Seuraan ketjua.
t. Toinen kolmikymppinen mies.
Juuri tässä kokeilin kesästä haaveillen harmaata kesäpukua, jossa käänteiset laskokset. Olisipa vaan mainiota päästä käymään vaikka Como-järvellä pitkästä aikaa.
Olet kuin minun aviomieheni pukeutumiseltasi, mutta hän puolet sinua vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liikaa merkillisiä sanoja. Oxford ja Derby on aladivarien futisjoukkueita eikä mitään vaatteita
Oxford on kenkä, jossa on alalaidasta suljettu nauhoitus, derbyssä se on avoin. Oxford on mainion näköinen puvun kanssa, derby etenkin brogue-rei'ityksillä kiva raskaampien kankaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tässä kokeilin kesästä haaveillen harmaata kesäpukua, jossa käänteiset laskokset. Olisipa vaan mainiota päästä käymään vaikka Como-järvellä pitkästä aikaa.
Comojärvellä tulisi puvussa kesällä kuuma, oli kesäpuku tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Olet kuin minun aviomieheni pukeutumiseltasi, mutta hän puolet sinua vanhempi.
Mitä tykkäät miehesi pukeutumisesta? Pukeeko se häntä?
Ihan kiva tyyli ja selvästi parempi kuin suurimmalla osalla miehistä joita ainakin minä näen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Comojärvellä tulisi puvussa kesällä kuuma, oli kesäpuku tai ei.
Jep, kevät olisi mukavampi aika. Mutta tuo harmaa on tosiaan melko ilmava, vastaa melkolaill pyjama-asua.
Kuulostaa todella tyylikkäältä. Vähän liiankin, iskisi itselle huonommuuden tunne. Mutta on se tärkeää, että osaa olla kotonaan myös paremmin pukeutuneena.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva tyyli ja selvästi parempi kuin suurimmalla osalla miehistä joita ainakin minä näen.
Onpa kiva kuulla. Ja tokihan se on mukava pukeutua itsensä näköisesti.
Mielestäni miehelle nyrkkisääntö pukeutumiseen on että voi käyttää samanlaisia vaatteita vaikka 70v asti. Ei miehen tyyli muutu: pukujen leikkaukset sun muut voivat hieman muuttua mutta perusklassinen tyyli sopii niin 30-vuotiaalle kuin eläkeläiselle. Mitä ajattomampi vaatetus, sitä tyylikkäämpää.
Se on ihanaa, mutta ne vaatteet pitää osata kantaa niin ettei kokonaisuus ole "puvustettu".
Minä olen vain saanut haukkuja ja ilkeitä katseita naisilta. Pukeudun aina kauluspaitaan ja/tai puvunliiveihin ja pikkutakkiin. M27
Vierailija kirjoitti:
Se on ihanaa, mutta ne vaatteet pitää osata kantaa niin ettei kokonaisuus ole "puvustettu".
Saamaa mieltä, että vaatteet pitää kantaa oikein ja olla tilannetajua, mitkä vaatteet sopivat mihinkin tilanteeseen. Esimerkiksi tavallisiin toimistotöihin flanelihousut, kauluspaita ja neule, rannalle shortsit ja loaferit, ravintolaillalliselle pikkutakki tai arkipuku.
Nykyään on aika paljon sitäkin ajattelua, että haluttaisiin pukea samat farkut ulkotöihin, toimistoon, häihin ja hautajaisiin. Semmoisella loppujaan tekee paljon isomman numeron itsestään kuin pukeutumalla tilanteen mukaisesri.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vain saanut haukkuja ja ilkeitä katseita naisilta. Pukeudun aina kauluspaitaan ja/tai puvunliiveihin ja pikkutakkiin. M27
Irtoliivi on pikkutakin kanssa helposti vähän liikaa. Puvun kanssa ihan ok, mutta silloinkin kolmiosainen on (turha) huomiota herättävä arkiasu tuon ikäisellä miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtoliivi on pikkutakin kanssa helposti vähän liikaa. Puvun kanssa ihan ok, mutta silloinkin kolmiosainen on (turha) huomiota herättävä arkiasu tuon ikäisellä miehellä.
"Tun ikäisellä" miltä teistä akoista tuntuisi, jos teille puhuttaisiin samalla tavalla. Ilmiannettu.
Eri
Näyttää tosi hyvältä. Kunpa useammat miehet pukeutuisivat noin. Minä muuten myös rakastan liivejä miehellä, ovat mielestäni seksikkäin vaatekappale ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisuutesi ei sitten ole kovin onnistunut. Onko vaatteet sopivia? Oletko muuten huoliteltu? Onko vaatteet kirpparilta?