Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
21/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti pukeutuminen on ihan jees, mutta aloituksesta tulee mieleen, että ap ottaa pukeutumisen liian vakavasti eikä pystyisi tulemaan nähdyksi fleecessä ja farkuissa. Komea mies on komea vaikka niissä. N

Vierailija
22/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, loaferhullu on päässyt taas suljetulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää tosi hyvältä. Kunpa useammat miehet pukeutuisivat noin. Minä muuten myös rakastan liivejä miehellä, ovat mielestäni seksikkäin vaatekappale ikinä.

Sama, mutta vain timmeillä melko hoikilla ja pitkillä miehillä.

Vierailija
24/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain saanut haukkuja ja ilkeitä katseita naisilta. Pukeudun aina kauluspaitaan ja/tai puvunliiveihin ja pikkutakkiin. M27

Irtoliivi on pikkutakin kanssa helposti vähän liikaa. Puvun kanssa ihan ok, mutta silloinkin kolmiosainen on (turha) huomiota herättävä arkiasu tuon ikäisellä miehellä.

"Tun ikäisellä" miltä teistä akoista tuntuisi, jos teille puhuttaisiin samalla tavalla. Ilmiannettu.

Eri

Olen kylläkin mies

Vierailija
25/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisti pukeutuminen on ihan jees, mutta aloituksesta tulee mieleen, että ap ottaa pukeutumisen liian vakavasti eikä pystyisi tulemaan nähdyksi fleecessä ja farkuissa. Komea mies on komea vaikka niissä. N

Toki jos on kotona jotakin puuhaamassa. Mutta töihin en menisi fleecessä, koska mielellään haluaisin kirittää pukeutumiskulttuuria siistimmäksi.

Vierailija
26/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää tosi hyvältä. Kunpa useammat miehet pukeutuisivat noin. Minä muuten myös rakastan liivejä miehellä, ovat mielestäni seksikkäin vaatekappale ikinä.

Oma mieheni ei ole mikään laiheliini vaan enemmän sellainen tanakanroteva tyyppi ja näyttää minusta mielettömän hyvältä liiveissä. Jotenkin ne oikein korostavat sitä leveää rintakehää ja hartioita. Tosin jos paino on kertynyt nimenomaan mahaan ja ns. eturessua on kovasti, niin sitten eivät oikein toimi :D

Vierailija
27/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toogaan pukeutunut mies aina kelpaa.

Vierailija
28/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esteettisesti pidän tuollaista habitusta tosi viehättävänä, mutta on olemassa pieni riski, että tuolla tavalla pukeutuva mies on elvistelevä tiukkapipo, joka pitää rennommin pukeutuvia jotenkin itseään huonompina.

Vierailija
29/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen. Ei. Seuraava kysysmys.

Vierailija
30/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain saanut haukkuja ja ilkeitä katseita naisilta. Pukeudun aina kauluspaitaan ja/tai puvunliiveihin ja pikkutakkiin. M27

Johtuu naisten katkeruudesta ja siitä, että naiset ovat susia toisille naisille.

Naisen oma mies ei pukeudu yhtä hyvin, niin nainen ei kykene olemaan iloinen sinun naisesi puolesta.

Tai sitten nainen on katkera, kun ei tule ikinä saamaan sinun kaltaistasi miestä.

Vierailija
31/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni ei ole mikään laiheliini vaan enemmän sellainen tanakanroteva tyyppi ja näyttää minusta mielettömän hyvältä liiveissä. Jotenkin ne oikein korostavat sitä leveää rintakehää ja hartioita. Tosin jos paino on kertynyt nimenomaan mahaan ja ns. eturessua on kovasti, niin sitten eivät oikein toimi :D

Tätä ei nyt ole kauhean kiva sanoa, mutta kaverin häissä oli vieraana todella pienikokoinen, laiha ja hintelä mies, joka oli pukeutunut liiveihin. Hän näytti niissä aivan taaperolta, jonka äiti oli pukenut kirkkoa varten.

En tosiaan ole mikään lyhyiden miesten vihaaja, mutta ihan tyylivinkkelistä katsottuna suosittelisin erittäin pieniä miehiä korostamaan solakkuuttaan jollain toisella tavalla.

Vierailija
32/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esteettisesti pidän tuollaista habitusta tosi viehättävänä, mutta on olemassa pieni riski, että tuolla tavalla pukeutuva mies on elvistelevä tiukkapipo, joka pitää rennommin pukeutuvia jotenkin itseään huonompina.

Sama pätee korkeasti koulutettuihin naisiin. Heille me amikset olemme roskaa, duunareita, ilmaa. M26

Vierailija
33/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvella pidän pääasiassa erilaisia saappaita (derby-saappaita ja chukka-saappaita), mutta nyt olen miettinyt, että ostaisin kumipohjaiset lyhytvartiset kengät keväänsorakeleille ennen kuin voi alkaa taas pitää nahkapohjaisia kenkiä.

Olisi kaksi vaihtoehtoa mielessä:

Cheaney Hythe II

Cheaney Tenterden II

Sanokaapas arvon palstalaiset, kummat ovat omaan silmäänne paremman näköiset?

Vierailija
34/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu naisten katkeruudesta ja siitä, että naiset ovat susia toisille naisille.

Naisen oma mies ei pukeudu yhtä hyvin, niin nainen ei kykene olemaan iloinen sinun naisesi puolesta.

Tai sitten nainen on katkera, kun ei tule ikinä saamaan sinun kaltaistasi miestä.

Tai voisko olla ihan vaan niin, että osa ihmisistä on ilkeitä, sekä miehistä että naisista? Olen minäkin saanut tietyiltä miehiltä huonoa kohtelua ja ilkeitä kommentteja, mutta en silti kuvittele, että kyseessä olisi mikään muu kuin kyseisen henkilön persoonan v i t t u m a i s u u s. Miksi siitä pitää aina tehdä joku koko sukupuolta koskeva manifesti, kun yksittäiset naiset käyttäytyvät huonosti?

Vierailija
35/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama pätee korkeasti koulutettuihin naisiin. Heille me amikset olemme roskaa, duunareita, ilmaa. M26

Mielenkiintoista :D

T. Korkeakoulutettu nainen, jolla on ammattikoulun käynyt yrittäjämies

Vierailija
36/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako ammatti mielestäsi asiaan? Minulla pitää työn puolesta olla siistit perusvaatteet. Yleensä en puhu vieraille ihmisille vaatteista eikä minua kauheasti kosketa muiden pukeutuminen kuin siinä mielessä, että kehaisen mielelläni, jos näen jotakin mielenkiintoista. Muuten minusta on jokaisen oma asia, miten pukeutuu. Huonompana pukeutumisena pidän lähinnä sellaista pukeutumista, joka on toisia kohtaan epäkunnioittavaa: hihaton paita hautajaisissa, liian paljastava asu tai liian provokatiivinen printtipaita, esim. Che Quevara -paita.

Vierailija
37/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki jos on kotona jotakin puuhaamassa. Mutta töihin en menisi fleecessä, koska mielellään haluaisin kirittää pukeutumiskulttuuria siistimmäksi.

Ei tietenkään fleeceä töihin! Hyvä, että olet kiinnostunut kirittämään pukeutumiskulttuuria siistimmäksi. Sitä kaivattaisiin monella alalla, jossa ei ole työasua. Muutenkin tyylisi kuulostaa preppy-style:lta, josta itsekin tykkään. En ole omistanut farkkuja varmaan kymmeneen vuoteen, en pukisi niitä enää edes vapaa-ajalla, vaan chino-housut ovat niin paljon siistimmät.

Vierailija
38/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti upea näky, pidä ehdottomasti tyylistäsi kiinni! Toki tällaisen työläisnaisen käsipuoleen et sopisi. 😄

Vierailija
39/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai voisko olla ihan vaan niin, että osa ihmisistä on ilkeitä, sekä miehistä että naisista? Olen minäkin saanut tietyiltä miehiltä huonoa kohtelua ja ilkeitä kommentteja, mutta en silti kuvittele, että kyseessä olisi mikään muu kuin kyseisen henkilön persoonan v i t t u m a i s u u s. Miksi siitä pitää aina tehdä joku koko sukupuolta koskeva manifesti, kun yksittäiset naiset käyttäytyvät huonosti?

Olipa hyvin sanottu. Ja jokaisella on joskus huonoja päiviä ja mokia joskus

Ap

Vierailija
40/1283 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako ammatti mielestäsi asiaan? Minulla pitää työn puolesta olla siistit perusvaatteet. Yleensä en puhu vieraille ihmisille vaatteista eikä minua kauheasti kosketa muiden pukeutuminen kuin siinä mielessä, että kehaisen mielelläni, jos näen jotakin mielenkiintoista. Muuten minusta on jokaisen oma asia, miten pukeutuu. Huonompana pukeutumisena pidän lähinnä sellaista pukeutumista, joka on toisia kohtaan epäkunnioittavaa: hihaton paita hautajaisissa, liian paljastava asu tai liian provokatiivinen printtipaita, esim. Che Quevara -paita.

En tietenkään kuvittele, että kaikki tyylikkäästi pukeutuvat miehet olisivat tuollaisia, mutta sanotaanko, että on heitä tyylikkäästi pukeutuvien joukossa hieman keskiarvoa isompi osuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän