Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä helvetin takia sitä eläkeikää pitää koko ajan pyrkiä nostamaan???

Nainen vm. 1960
03.02.2022 |

Ei jaksa! On tässä jo kaikenlaista kremppaa, mutta silti pitäisi jaksaa painaa kuin joku kaksikymppinen. Ja usein, kun joku onnellinen pääsee eläkkeelle, niin hänen tilalleen ei palkatakaan ketään, vaan työt jaetaan jäljellejääneille työntekijöille. Siis niiden kaikkien JO entuudestaan olevien työtehtävien päälle. Mutta päättäjät ne vaan jaksaa mainostaa, kuinka työhyvinvointi on tärkeää. HE EIVÄT TAJUA MISTÄÄN MITÄÄN!!!

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni pääsi aikoinaan täydelle työeläkkeelle 55-vuotiaana terveenä ja virkeänä miehenä, sillä hän oli tarkkailuluokan opettajana. Se oli kohtuullnen palkkio siitä että jaksoi opettaa niitä vaikeampia ja kovapäisimpiä tapauksia eli tarkkiksia. Eläkkeellä olleessa hän rakensi meille mm. kokonaan uuden kesähuvilan tyhjälle rantatontille järven rannalla ja he tekivät äidin ulkomaanmatkoja eri Euroopan maihin. Äitini pääsi vastaavasti eläkkeelle 60-vuotiaana opettajan hommista. Molemmat kuuluivat siihen koulukuntaan,  jossa mennään kerran naimisiin ja vasta kuolema erotttaa. Se on sitä klassista monogamiaa.

Miksi sinne eläkkeelle ei saisi päästä terveenä ja virkkeänä vaan vasta vanhana ja raihnaisena etenkin jos ei ole itse pilannut terveyttään raskailla elämäntavoilla?

Siksi koska hallitus on päättänyt että se ei käy. Etuijalla on muut maat sekä vihersiirtymä. Se tarkoittaa nyt nuorille tyssäköyville ennenkuulumattoman raskasta verotaakkaa saamatta siitä mitään palkintoa: päinvastoin suurin osa nyt 20-30v työssäkäyvistä ei tule ikinä saamaan omaa kämppää, mökkiä, autoa ei mitään.

Vierailija
82/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan nähdä ne 7-kymppiset, jotka edelleen pystyy ruumiilliseen, kovaan työhön. Vaikka aivot pelaisivat, ei se kroppa enää jaksa samalla tavalla kuin ennen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa moni asia on päin peetä. Eläminen liian kallista, liikaa joutilasta porukkaa jonka elättäminen tulee kalliiksi. Eläkkeisiin ei enää ole varaa.

Vierailija
84/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan nuoret ei oikeasti halua eläkettä. Ei kai ne muuten koko ajan itkis että sitä eläkettä ei ikinä sitten tulekaan.

Eli: Olkaa sitten ilman, kun ei kelpaa!

Vierailija
85/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

elinikä kasvaa + huoltosuhde heikkenee

Vierailija
86/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 59v ja täysin raato. Hoitoalalla pätkähommissa. En jaksa enää yhtään.😱

Vierailija
87/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä pitää jaksaa tehdä vielä saattohoidossakin

t. Kokoomus

Sänky voidaan kääntää metsään päin niin että on mahdollista katsoa sinne päin. Voi kuvitella keräävänsä käpyjä.

Kerätyt mielikuvituskävyt pitää ilmoittaa iltaraporttiin.

Mutta jos jo niin huonona ettei kärsi edes metsäradioo kuunnella.

Vierailija
88/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan nuoret ei oikeasti halua eläkettä. Ei kai ne muuten koko ajan itkis että sitä eläkettä ei ikinä sitten tulekaan.

Eli: Olkaa sitten ilman, kun ei kelpaa!

Noku eläke kertyy töistä niin ei tule.

Vierailija
89/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö? Huoltosuhde

Nämä poliittiset päätökset on auttamatta liian myöhässä ja nuoremmat sukupolvet tulevat kärsimään siitä, ettei näitä poliittisia päätöksiä tehty jo viimeistään vuosituhannen vaihteessa.

Vierailija
90/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos leskeneläkkeetkin ollaan muuttamassa määräaikaisiksi: ei ole varaa maksaa eläkkeitä.

Tähän olisi kyllä pitänyt saada muutos jo aikapäiviä sitten. Tässä mentiin ehdottomasti oikeaan suuntaan ja onhan se fakta, että myös eläkeiän nosto on järkevää, koska ihmiset ovat terveempiä pidempään ja elävätkin nykyään keskimäärin kauemmin.

Itseäni se järkevyys ei tietysti lohduta, koska en ole niitä jotka pysyvät terveenä ikänsä ja elävät vanhaksi, mutta silti ymmärrän faktat. Yksilön kohdalla ne eivät valitettavasti ole aina oikeudenmukaisia.

Vierailija
91/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 59v ja täysin raato. Hoitoalalla pätkähommissa. En jaksa enää yhtään.😱

Olisit pitänyt itsestäsi ja terveydestäsi huolta. Elintavoilla on suuri merkitys kuntoosi.

Vierailija
92/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä saa ylitehokas työntekijä eläkkeelle jäädessään: kukkapuskan ja jonkun Iittalan tai Humppilan Lasin vaasin. Paljonko kannatti uhrautua ja antaa kaikkensa?! Ei sota yhtä miestä tai naista kaipaa, vaikka moni kuvitteleekin olevansa korvaamaton tyyliin "tämä lafka kaatuu heti, kun minä olen lomalla". (Huutonaurua!)

Ehei - ei tänä päivänä enää noteerata eläkkeelle jääjää  (huutonaurua). Se on "hei hei" vaan. 

Kaveri edellisestä työpaikasta sai kenkää pari viikkoa ennen, kun olis tullut joku 30 vuotta samassa firmassa täyteen että olis saanut jonkun bonuksen tms. 

Vierailija
93/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitti on sijoittanut kerätyt eläkemaksut omiin yrityksiin ja sitten bisnekset ovat menneet persiilleen siksi eläkesijoitukset tuottavat niin huonosti.

Vierailija
94/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senpä takia kannattaa pistää rahaa sukan varteen niin paljon kuin se vain suinkin on mahdollista. Jotkut tyhjäpäät kuvittelevat aikanaan saavansa ihan hyvän eläkkeen. Sille ei kuitenkaan ole mitään sataprosenttista taetta. Jopa työeläkkeitä voidaan leikata. Niin tehtiin joitakin vuosia sitten muun muassa Hollannissa: niihin tehtiin 8 % leikkaus.

Vierailija
95/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki suomen rahat halutaan siirtää poliitikkojen päätöksellä ulkomaille,suomalaiset tapetaan töillä ja köyhyydellä. tältä tää touhu näyttää monen silmillä nähtynä.

Vierailija
96/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit pitänyt itsestäsi ja terveydestäsi huolta. Elintavoilla on suuri merkitys kuntoosi.

Kuulepas viisastelija; kyllä vanhustenhoivassa paikat hajoavat, vaikka miten eläisit terveesti. Harva hoitaja on 6kymppisenä enää 100% kunnossa.

Vierailija
97/97 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt eläkkeellä olevien 40- ja 50-luvulla syntyneiden elinajanodote oli alle 60 vuotta, eli selkeästi alle eläkeiän. Nuorten työikäisten odotetaan elävän jopa yli 20 vuotta pidempään kuin vanhempansa ja lisäksi he ovat pääsääntöisesti aloittaneet työelämänsä paljon myöhemmin.

Yhtälö ei vaan toimi, jos nuoret opiskelevat kolmekymppiseksi ja jäävät 35 vuoden kuluttua eläkkeelle 65-vuotiaina ja nostavat seuraavat 30 - 35 vuotta eläkettä. Eläkeikää on siis pakko nostaa koska eläkejärjestelmä ei kestä noin pitkään eläkkeellä olevia. Jatkossahan eläkeikä onkin sidottu elinajanodotteen muutoksiin.

No just joo. Harva elää 90- tai 100-vuotiaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan