Nyt apua. Ystäväni laittaa kaikki keskustelumme someen, ihan sama vaikka vannotan, että tämä on sitten yksityisasia
Hänelle on kuitenkin niin hyvä purkaa tuntojaan, mutta ikävää, että toimii noin. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (19)
Hyväksyisin sen, että hän laittaa keskustelut someen. Tai jos en tätä halua, niin en kerro yksityisasioitani.
Vierailija kirjoitti:
No ekan kerran jälkeen ei ois enää ollut ystäväni. Yksinkertaista.
Sama tällä, jos ystäväni tekisi samoin,olisi entinen ystävä!
En minäkään tiennyt viestitellessä sukulaisen kanssa, että viestit lukee koko suku.
Enkä tiennyt, että kotini joka nurkka kuvataan kännykällä, jonka kameran ääni on vaimennettu.
Jopa Wi-Fi-verkon nimi oli tarkistettu 😄
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Onko tellä tällaista? Miten muilla?
Minkälainen ihminen kuvaa toisen kylppärin kaappien sisällöt ja jopa pyykkikoriin sisällön?
Kertokaapa tämä. Jäi vielä nolosti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen kuvaa toisen kylppärin kaappien sisällöt ja jopa pyykkikoriin sisällön?
Kertokaapa tämä. Jäi vielä nolosti kiinni.
Varas? Ainakin entinen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Onko tellä tällaista? Miten muilla?
Riippuu miten tärkeä ystävä. Ei onnex oo.
En ole ikinä nähnyt mitään tuollaista, sun ystävä ei taida olla ihan terve..
Tonkijoille voisi sanoa, että käypä vastavuoroisesti tonkimassa ne muutkin. Mitä löytyy?
Kertaakaan et ole tonkinut ja luulet sellaisesta kaiken tietäväs. Niihin luotat, joista et oikeasti ota selvää ja niihin et, joista otit selvää. Hyväuskoisuus ja kusetettava sanooko mitään?
Ja ap: älä ole enää missään yhteyksissä!
Pahaa pääsee tapahtumaan koska ollaan hyväuskoisia, luotetaan vain sanaan, ei tarkisteta.
Jos nyt menet ja tutkit, niin huomaat että kaikki täsmää.
Ap luotti. Ota opiksi.
Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen on rikos. Jos julkisesti postailee toisen kaikki yksityisasiat ja keskustelut, voi syyttämiskynnys ylittyä. Varsinkin jos tekee vahingoittamistarkoituksessa.
Some-etiketti on jotenkin tabu aihe, koska kaikenlaista tällaista tapahtuu jatkuvasti, mutta siitä puhutaan julkisesti tosi vähän.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tiennyt viestitellessä sukulaisen kanssa, että viestit lukee koko suku.
Enkä tiennyt, että kotini joka nurkka kuvataan kännykällä, jonka kameran ääni on vaimennettu.
Jopa Wi-Fi-verkon nimi oli tarkistettu 😄
Onko tämä yleistäkin että viestit näytetään kaikille? Itse olen törmännyt tällaiseen tapaukseen lähiaikoina ja yllätyin suuresti. Itse en näyttäisi toisen henkilökohtaisia, minulle lähetettyjä viestejä kenellekään. Ellei ole ihan joku harmiton kuva tms minkä joksinen itsekin näyttäisi kaikille
En kertoisi asioitani hänelle.