Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Runebergin torttuja saa vain helmikuussa? Aivan mahtava leivonnainen, parasta mitä Suomesta saa, varmasti olisi menekkiä ympäri vuoden...

Vierailija
03.02.2022 |

En vaan ymmärrä. Kaikenlaisia berliininmunkkeja, omar-munkkeja, korvapuusteja, ym. löytyy ympäri vuoden, mutta ei Runebergin torttuja? Edes pienissä erissä.

Olen aivan varma, että menisivät hyvin kaupaksi ympäri vuoden. Miksi menestystä ei hyödynnetä?
Onko kyseessä äärimmäinen kunnioitus perinnettä kohtaan, oikeudelliset kysymykset reseptin suhteen vai mikä?

Kommentit (249)

Vierailija
201/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runebergin tortut ovat paras kausileivonnainen! Tänä vuonna on tullut maisteltua aika monen eri leipomon tuotoksia (fazer, rosten, elonen) ja leivottua omiakin. Eroja on ollut mutta lähes kaikki ovat kuitenkin maistuneet hyvältä... paitsi Lidlin. Ne oli oikeasti niin pahaa että jopa tällainen vannoutunut Runebergin torttufani totesi että joku muu saa syödä sen viimeisen, minä en halua. Ne eivät maistuneet yhtään miltään! Onko niissä tapahtunut tänä vuonna joku notkahdus laadussa, muistan että niitä olisi jopa kehuttu vuosi pari sitten?

Minä pidän huomattavasti enemmän laskiaispullista kermavaahdolla ja mansikkahillolla. Niitäkin on ollut kiitettävästi saatavilla ennen laskiaista, sillä laskiaistiistaina on vasta maaliskuun 1. päivänä tänä vuonna.

Runebergintorttujen taso kyllä vaihtelee ja niiden pitäisi olla sopivan kosteita eikä liian kuivia ja murenevia.

Ainut oikea Runebergin tortun maku tulee karvasmanteliöljyllä ja pitää olla sopivan kostea.

Siis

ROSTEN on ainut oikea!

En osta mitään pakastettuja ja sulatettuja bulkkituotteita. Monessa kaupassa on ollut leipomoiden tuoreitakin Runebergin torttuja rasioihin pakattuna. Ainakin täällä Tampereella kaupoissa on näkynyt Sinuhe, Pyymäki, Sarpi, Aallon leipomo jne.

Vierailija
202/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää Runebergintortuista, pahaa moskaa.

No aika alkkis täytyy jo olla, jos noita joka päivä haluaisi. 

Lorauta viinaa pullan päälle, niin ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin maistaa niitä Runebergin torttuja jotka on maustettu oikealla alkoholilla, myydäänkö Suomen kaupoissa sellasia?

Elosen tortuissa näyttää olevan arrakkipunssia ja mausteet muutenkin hyvät kun on sitruunaakin.

Vierailija
204/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niitä ei voi leipoa itse ihan ympäri vuoden, koska __________________?

Jos on pätäkkää eikä ole kiinnostunut leipomisesta on helpompi ostaa kaupasta valmiina kuin kokeilla kotona tuleeko niistä onnistuneita.

Jos on pätäkkää, voi tilata suoraan leipomosta niitä torttuja.

Vierailija
205/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

De gustibus non est disputandum..

Siitäkin huolimatta sanottava, että omasta mielestäni pahanmakuinen, ylihypetetty leivos.

Vierailija
206/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on suosikki merkkinne? Ostan huomenna sen jota kehutaan eniten.

ROSTEN.

Vierailija
207/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivatorttu kirjoitti:

Miksi mä en le koskaan syönyt hyvää runebergin torttua, viimeksi viime perjantaina mies osti ja oli kyllä sellaista paskaa ettei tosikaan, kuivakka käntty. Miltä merkiltä saa parhaimman Runebergin tortun?

Porvoossa on tosi hyvät. Käyn joka kesä päiväreissulla ja syön kahvilassa. Teehuone Helmi ja ravintola Hannamaria, niissä olen ainakin syönyt. Jokin kolmaskin paikka oli, muttei nimi muistu mieleen, olikohan cabriole. Ne ei ole kuivakoita eikä märkiä vaan sopivia.

Vierailija
208/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostatte ja koette kuiviksi, laittakaa 2 ruokalusikkaa kuumaa vettä sekä 1 lusikka sokeria.Siihen vapaaehtoinen likööri, tai rommi. Itse laitoin cointreauta (appelsiinilikööriä) ja jätin sokerin väliin ,koska makeaa. 

Vierailija
209/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niitä ei voi leipoa itse ihan ympäri vuoden, koska __________________?

Ei leivo, haluaa ostaa valmiina, ei omista uunia ollenkaan... oliko tosiaan noin vaikea keksiä syyt itse?

Itse en tee mitään keittiössä eikä mulla mikron ja kahvinkeittimen lisäksi kotona mitään ruoanvalmistusasioita olekaan. Ostan kaiken valmiina, ja miksi en ostaisi, kun esim lähin konditoria on kadun toisella puolella.

Että jos vastattaisi siihen otsikkoon vaan.

Vierailija
210/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullaperinteet eivät ole perinteitä, jos niitä saa joka päivä. pulla ja kahviperinteet on kuitenkin aika tarkkoja täällä suomessa.

Vierailija
211/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runebergin tortut ovat paras kausileivonnainen! Tänä vuonna on tullut maisteltua aika monen eri leipomon tuotoksia (fazer, rosten, elonen) ja leivottua omiakin. Eroja on ollut mutta lähes kaikki ovat kuitenkin maistuneet hyvältä... paitsi Lidlin. Ne oli oikeasti niin pahaa että jopa tällainen vannoutunut Runebergin torttufani totesi että joku muu saa syödä sen viimeisen, minä en halua. Ne eivät maistuneet yhtään miltään! Onko niissä tapahtunut tänä vuonna joku notkahdus laadussa, muistan että niitä olisi jopa kehuttu vuosi pari sitten?

Minä pidän huomattavasti enemmän laskiaispullista kermavaahdolla ja mansikkahillolla. Niitäkin on ollut kiitettävästi saatavilla ennen laskiaista, sillä laskiaistiistaina on vasta maaliskuun 1. päivänä tänä vuonna.

Runebergintorttujen taso kyllä vaihtelee ja niiden pitäisi olla sopivan kosteita eikä liian kuivia ja murenevia.

Ainut oikea Runebergin tortun maku tulee karvasmanteliöljyllä ja pitää olla sopivan kostea.

Jos ei tykkää karvasmanteliöljystä voi laittaa likööriä ja sitruunaa tai vaniljaa mausteeksi. Itse inhoan pussia ja karvasmantelia. Tein appelsiiniliköörin maulla ja hakattuja manteleita. 

Vierailija
212/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kalliita, ettei tavallinen kuolevainen voi ostaa kuin kerran vuodessa.

Kova on hinta kun 2 kpl 5.90 eulussa. Jätin tiskiin. Mutta mutta, miksi suomessa on Runebergin torttuja.

Ja jokainen juhlapäivä jonkun ruotsin sukuisen mukaan nimetty?

Missä ovat Lallin piiraat, no Marskin ryyppy löytyy, Pohjan Akan ripsipiiras?

Vierailija
213/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on suosikki merkkinne? Ostan huomenna sen jota kehutaan eniten.

ROSTEN.

Montako kertaa sun pitää sitä pakaste-bulkki-Rostenia täällä mainostaa? 😂

Vierailija
214/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosten oli mielestäni aivan kamalaa, vaikka sitä usein nimeomaan kehutaan.

Rosten on varmaan laajimmalle levitetty koko maassa. Ainakin jokaisen S-kaupan hyllyssä. Sitten paremmasta tietämättömät sitä kehuu.

Vierailija
215/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynta sanelee, eli leipomoille tulee kalliiksi valmistaa niitä sesongin ulkopuolella.

Runebergintortut nimenomaan valmistetaan sesongin ulkopuolella, mutta tulevat myyntiin vähän ennen pääsesonkia. Säilytetään pakastettuna ja otetaan sulamaan silloin, kun tuote-erä siirretään myymälöihin.

Niin siis bulkkituotteet tehdään ennakkoon, pakastetaan ja sulatetaan myyntiin. Näin mm. Rosten. Isommissa ruokakaupoissa hyllyt notkuu tuoreitakin leipomuksia.

Vierailija
216/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noista pidä, joko liian kuiva tai kostea. Hillo..yyh..   kerran vuodessa periaatteen vuoksi voi tuollaisen puoliväkisin kylässä syödä. 

Vierailija
217/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt on parhaita! Olen välillä tehnyt niitä muulloinkin kuin helmikuussa.

Vierailija
218/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloite vetämään, mä allekirjoitan.

Vierailija
219/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tilauksesta ns. kausileivonnaisia ympäri vuoden. Teen myös simaa ja sahtia.

Vierailija
220/249 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en noista pidä, joko liian kuiva tai kostea. Hillo..yyh..   kerran vuodessa periaatteen vuoksi voi tuollaisen puoliväkisin kylässä syödä. 

En haluaisi sinua kyläilemään. Kai sitä ennen laitat tekstarin, mikä sinulle kelpaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän