Kiitos sinulle joka otit lapsesi mukaan pääsykoetilaisuuteen
Mölyävä taapero ja vauva. Oliko IHAN pakko?
Kommentit (104)
Äiti olisi voinut hakea lupaa tehdä pääsykoe erillisessä tilassa. Kokeen ei olisi pitänyt jatkua, jos salissa on häiriötekijä - vaikka se olisikin viaton lapsi. Nyt kaikilla kokeeseen osallistuneilla on mahdollisuus valittaa hylkäävästä tuloksesta vedoten yhdenvertaisuuteen ja häiriöön, johon valintakoevalvonta ei ole reagoinut asianmukaisella tavalla. Tulee iso sotku!
Lahdessa oli pääsykokeissa luokan edessä nais- sekä miesopettaja, joilla synkkasi ilmeisen hyvin. Hiljaisen lukutehtävän aikana supisivat mm. tulevasta lounaspaikasta yms.
Päiväkotiinkin saa viedä yhdeksi päiväksi, vaikka olisi kotihoidontuella muuten. Se maksaa noin 15e per lapsi ja sen nimi on tilapäinen hoito. Mä käytin tuota 2v:n kanssa kun olin itse pääsykokeissa..
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:55"]
Lahdessa oli pääsykokeissa luokan edessä nais- sekä miesopettaja, joilla synkkasi ilmeisen hyvin. Hiljaisen lukutehtävän aikana supisivat mm. tulevasta lounaspaikasta yms.
[/quote]
Oliko jäänyt mikki päälle? Kyllähän opettajat edessä supisee, mutta ei se normaalisti ylös asti kuulu.
Eikö koe pitäisi voida uusia, jos alkuperäisessä tilaisuudessa on ollut häiriötä? Kyllä minä ainakin valittaisin.
Törkeää käytöstä. Itse tarvitsen rauhan että pystyn keskittymään, ja voin kuvitella sen ahdistuksen kun vieras lapsi pyörii levottomana ympäriinsä. Vaikka lapsista tykkäänkin ja omakin on, en ottaisi lasta mukaan pääsykokeisiin, koska sielä pitää ajatella muitakin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:29"]No kevyin perustein ei tuolla yhdellä kokeeseen tulijalla ainakaan ollut lapsi mukana. Kyseessä oli todistetusti lapsenhoitajan erittäin vakava sairastuminen ja hoitoon joutuminen juuri ennen koetilaisuutta.
[/quote]
Aikuiset ihmiset, ihan totta! Mä en ymmärrä mikä mielensäpahoittamisessa on niin julmetun kivaa, ettei kellään ole kiinnostusta ajatella asiaa tältä kantilta.
.
Mitä mielensäpahoittajat tekevät kun kaikki etukäteen sovittu pettää hetkeä ennen kuin pitäisi olla jo menossa? Lapsenvahti sairastuu vakavasti, kaverit töissä, sukua ei ole tai on todella kaukana, päiväkotipaikkaa ei vielä ole, MLL:lta ei irtoa ketään tällä aikataululla.
.
Vastaan puolestanne. Teillehän näin ei käy koska olette aivan julmetun fiksuja. Te olette tähän jo varautuneet ja anopin, kaverin, naapurin, Mll:n hoitajan ja lähikaupan kassatädin on sovittu että ovat varautuneet peruuttamaan menonsa jos jotain sattuu. Tai jos nyt ei kaikesta nerokkuudestanne huolimatta niitä turvaverkkoja ei olekaan niin tehän jätätte pääsykokeen suosiolla väliin ja koitatte ensi vuonna uudestaan.
.
En tiedä tästä tapauksesta enempää kuin mitä ketjussa on sanottu mutta pöyristyttää välillä jopa tämän palstan lynkkaushenki.
Miettikää jos tuollainen tilanne tulisi sellaisessa pääsykokeessa, jossa osanottajien suuren määrän takia koe on hajautettu useampaan luokkaan? Siinä etenkin korostuu epäreilun häiriötilanteen asema: Jossakin salissa koe on voitu pitää hiljaisuudessa, kun taas jossakin pikku-nassukat ja kulta-muruset kirmailevat ja kikattelevat ympäri salia... Minä ainakin valittaisin jos joku tarkoituksella häiritsisi koesalissa: Olisi se jonkun soiva kännykkä, tenavat, pölisevät kokeentekijät tai -valvojat, tai Michael Jackson joka nousee haudasta vetämään Thrilleriä salin etuosassa. Pääsykokeen rauhaa ei saa häiritä!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:29"]No kevyin perustein ei tuolla yhdellä kokeeseen tulijalla ainakaan ollut lapsi mukana. Kyseessä oli todistetusti lapsenhoitajan erittäin vakava sairastuminen ja hoitoon joutuminen juuri ennen koetilaisuutta.
[/quote]
Aikuiset ihmiset, ihan totta! Mä en ymmärrä mikä mielensäpahoittamisessa on niin julmetun kivaa, ettei kellään ole kiinnostusta ajatella asiaa tältä kantilta.
.
Mitä mielensäpahoittajat tekevät kun kaikki etukäteen sovittu pettää hetkeä ennen kuin pitäisi olla jo menossa? Lapsenvahti sairastuu vakavasti, kaverit töissä, sukua ei ole tai on todella kaukana, päiväkotipaikkaa ei vielä ole, MLL:lta ei irtoa ketään tällä aikataululla.
.
Vastaan puolestanne. Teillehän näin ei käy koska olette aivan julmetun fiksuja. Te olette tähän jo varautuneet ja anopin, kaverin, naapurin, Mll:n hoitajan ja lähikaupan kassatädin on sovittu että ovat varautuneet peruuttamaan menonsa jos jotain sattuu. Tai jos nyt ei kaikesta nerokkuudestanne huolimatta niitä turvaverkkoja ei olekaan niin tehän jätätte pääsykokeen suosiolla väliin ja koitatte ensi vuonna uudestaan.
.
En tiedä tästä tapauksesta enempää kuin mitä ketjussa on sanottu mutta pöyristyttää välillä jopa tämän palstan lynkkaushenki.
[/quote]
Järjestelyt paikan päällä olisi toki voinut hoitaa paremmin ja toiset huomioiden jos kerran tilanne on pakottanut ottamaan lapset mukaan tuollaiseen tilanteeseen.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:29"]No kevyin perustein ei tuolla yhdellä kokeeseen tulijalla ainakaan ollut lapsi mukana. Kyseessä oli todistetusti lapsenhoitajan erittäin vakava sairastuminen ja hoitoon joutuminen juuri ennen koetilaisuutta. [/quote] Aikuiset ihmiset, ihan totta! Mä en ymmärrä mikä mielensäpahoittamisessa on niin julmetun kivaa, ettei kellään ole kiinnostusta ajatella asiaa tältä kantilta. . Mitä mielensäpahoittajat tekevät kun kaikki etukäteen sovittu pettää hetkeä ennen kuin pitäisi olla jo menossa? Lapsenvahti sairastuu vakavasti, kaverit töissä, sukua ei ole tai on todella kaukana, päiväkotipaikkaa ei vielä ole, MLL:lta ei irtoa ketään tällä aikataululla. . Vastaan puolestanne. Teillehän näin ei käy koska olette aivan julmetun fiksuja. Te olette tähän jo varautuneet ja anopin, kaverin, naapurin, Mll:n hoitajan ja lähikaupan kassatädin on sovittu että ovat varautuneet peruuttamaan menonsa jos jotain sattuu. Tai jos nyt ei kaikesta nerokkuudestanne huolimatta niitä turvaverkkoja ei olekaan niin tehän jätätte pääsykokeen suosiolla väliin ja koitatte ensi vuonna uudestaan. . En tiedä tästä tapauksesta enempää kuin mitä ketjussa on sanottu mutta pöyristyttää välillä jopa tämän palstan lynkkaushenki.
[/quote]
Oli syy mikä hyvänsä, niin kyllä silloin oikeus ja kohtuus on, että tämän yhden äidin koe menee pilalle, kuin että kaikkien muiden satojen ihmisten koe menee pilalle. Ensi vuonna sitten uudestaan.
Entäs jos mammalla on ollut hoitaja sovittuna ja on viimeminuutilla peruuttanut? Vähän ymmärrystä nyt peliin. Ja eiköhän ne lapset mene päivähoitoon sitten jos/kun opiskelu alkaa.
Oikeesti???!!! Osoittaa kyllä ihmisen täydellisestä tilannetajun puutetta, jos lapsen tuo pääsykokeeseen mukaan. Varmaan ois lastenhoitaja löytynyt jostain, jos ois ollut tosi hätä!
Jos mä oisin ollut valvomassa koetta, niin en varmasti olisi päästänyt sisään saliin ollenkaan. En olisi myöskään alkanut omatoimisesti selvittämään mitään vaihtoehtoisia ratkaisuja, sillä noin tyhmää ihmistä pitää näpäyttää. Tulkoot ensi vuonna uudestaan yrittämään ilman äpräräänsä.
Hahhahhaa..onks noi tyhmiä oikeasti vittu olemassa? Onko myös olemassa niin tyhmiä kokeen valvojia, että sallivat osallistua kokeeseen ulisevan penikan kanssa...
Mikä koe?
Faktaa: pääsykoetilaisuuteen ei pääse sisään kuin hakija itse, ei siis koko perhe. Jossain käytävällä ne voi odottaa.
Jaa että yksinhuoltajat eivät saa nykyään korkeakouluttautuakaan? Loisiakaan ei sinun mielestäsi saa? Mitä haluat?
Mene hoitoon jos joku lapsen puhe häiritsee keskittymistäsi noin pahasti.
Olen yh, mutta ei tulisi mieleenkään ottaa muksuja pääsykokeisiin. Joku roti pitää olla.