Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, miten toimia oikein? Ihmiset ovat vastanneet tylysti

Vierailija
25.06.2026 |

Mielestäni en ole ollut asiaton vaan ihan asiallisesti kysynyt jostain, ja sitten vastataan tylysti joko sähköpostilla tai livenä. Mistä tietää, miten pitäisi toimia ns. oikein, ettei tällaista tapahtuisi?


Edellinen viestini poistettiin jostain syystä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis keneltä olet kysynyt asiallisesti mitä?

Vierailija
2/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis keneltä olet kysynyt asiallisesti mitä?

Ihan tavallisilta ihmisiltä; joku on ollut tuttu henkilö ja joku vieraampi. Olen esim. ollut sähköpostiyhteydessä taloyhtiön asioissa. Ihmettelen, että enkö vain tajua, mitä saa tehdä ja mitä ei kun minulle on oikeus vastata töykeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.

Vierailija
4/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.

Isännöitsijä.


Ap

Vierailija
5/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis keneltä olet kysynyt asiallisesti mitä?

Ihan tavallisilta ihmisiltä; joku on ollut tuttu henkilö ja joku vieraampi. Olen esim. ollut sähköpostiyhteydessä taloyhtiön asioissa. Ihmettelen, että enkö vain tajua, mitä saa tehdä ja mitä ei kun minulle on oikeus vastata töykeästi.

Kenen kanssa taloyhtiön asioissa ja millä tavalla vastaus oli töykeä?

Esimerkiksi tässä keskustelussa ihmiset saattaisivat olla töykeitä sinulle, koska et anna kaikkea tietoa heti, vaan sitä pitää erikseen sinusta nyhtää.

Ja jos asia ei esimerkiksi kuulu ko. henkilön toimialaan, ei ole töykeää vastata että tämä asia ei kuulu minulle, vaan instanssille X.

Vierailija
6/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.

Isännöitsijä.


Ap

Ja mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kuului kyseiselle henkilölle, joten siksi ihmettelen töykeää vastausta. 

Ap

Vierailija
8/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.

Isännöitsijä.


Ap

Ja mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?

Sisällöllä ei ole väliä, vaan sillä, että asialliseen viestiin tulee töykeä vastaus.


Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvio alkaa selkiytymään, voin vakuuttaa että jatkuva inttäminen ei edistä asiaasi.

Vierailija
10/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele töykeä.

 

Voi olla, ertä ytimekäs ja asiallinen vastaus on mielestäsi töykeä.

 

Kuten eräs minun saamani. Tiedustelin nuorena ja tyhmänä, miksi eräs asia hoidetaan tietyllä, mielestäni aika tyhmällä tavalla. Vastaus oli lakoninen: "laki määrää."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap on liian herkkähipiäinen ja loukkaantuu varmuuden vuoksi turhaankin. 

Vierailija
12/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvio alkaa selkiytymään, voin vakuuttaa että jatkuva inttäminen ei edistä asiaasi.

Olen vain vastannut kysymyksiin? Mikä siitä tekee inttämistä?


Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.

Isännöitsijä.


Ap

Ja mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?

Sisällöllä ei ole väliä, vaan sillä, että asialliseen viestiin tulee töykeä vastaus.


Ap

Vaikea uskoa, että olit itse asiallinen, kun et ole nytkään. Epäilen myös, ettei vastauskaan ollut oikeasti töykeä kun et kehtaa kertoa mitä se oli.

 

Olet vaan ylireagoinut.

Vierailija
14/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,tässä ajassa on ongelma ettei kommunikoida livenä  kirjoittaen ymmärryksiä suuntaan jos toiseen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap on liian herkkähipiäinen ja loukkaantuu varmuuden vuoksi turhaankin. 

Miten niin ehkä?

 

Toivon että ap on trolli. 

Vierailija
16/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.

Isännöitsijä.


Ap

Ja mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?

Sisällöllä ei ole väliä, vaan sillä, että asialliseen viestiin tulee töykeä vastaus.


Ap

Vaikea uskoa, että olit itse asiallinen, kun et ole nytkään. Epäilen myös, ettei vastauskaan ollut oikeasti töykeä kun et kehtaa kertoa mitä se oli.

 

Olet vaan ylireagoinut.

Eli siis minun vastaukseni ei ole asiallinen (perustele miten). Ja toinen henkilö ei ollut töykeä, vaikket edes tiedä, miten vastasi?


Ap

Vierailija
17/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvio alkaa selkiytymään, voin vakuuttaa että jatkuva inttäminen ei edistä asiaasi.

Olen vain vastannut kysymyksiin? Mikä siitä tekee inttämistä?


Ap

Se että sinusta joutuu nyhtämään tietoa murunen kerrallaan, etkä vieläkään suostu sanomaan esimerkiksi millä tavalla saamasi vastaus oli töykeä.

Vierailija
18/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvio alkaa selkiytymään, voin vakuuttaa että jatkuva inttäminen ei edistä asiaasi.

Yritä nyt ymmärtää, että sinun viestisi ei ole tärkeä. Älä enää kommentoi tähän ketjuun.

Vierailija
19/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvio alkaa selkiytymään, voin vakuuttaa että jatkuva inttäminen ei edistä asiaasi.

Olen vain vastannut kysymyksiin? Mikä siitä tekee inttämistä?


Ap

Se että sinusta joutuu nyhtämään tietoa murunen kerrallaan, etkä vieläkään suostu sanomaan esimerkiksi millä tavalla saamasi vastaus oli töykeä.

Eihän se tee viestistä asiatonta.


Ap

Vierailija
20/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa isännöitsijä kiireensä keskellä tiivisti nopeasti vastauksensa, ja ap pahoitti mielensä , kun vastauksessa ei pahoiteltu ja mainittu valitettavasti ja ystävällisesti jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän