Kiitos sinulle joka otit lapsesi mukaan pääsykoetilaisuuteen
Mölyävä taapero ja vauva. Oliko IHAN pakko?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:37"]
Mitä ne lapset siellä häiritsee? jokainen saa käyttää vaikka korvatulppia, ja vaikka nenätampooneita (jotka saattaa häiritä enemmän) ja ei, mulla ei ole lasta (vielä)
[/quote]
Hmm, no mitenköhän häiritsee pääsykoesuoritusta kovaan ääneen kimittävä uhmaikäinen ja parkuva vauva?
Ei todellakaan saisi päästää pääsykokeisiin kuin kokelaan itse, ja se pitäisi tehdä hyvin selväksi. Lasten kanssa saapuvilla ei olisi asiaa sisään.
Minulla oli lapsi mukana pääsykokeissa, nukkui onneksi koko sen ajan. Sovittiin valvojan kanssa, että heti jos herää pitää mennä käytävälle.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:09"]
Jaa että yksinhuoltajat eivät saa nykyään korkeakouluttautuakaan? Loisiakaan ei sinun mielestäsi saa? Mitä haluat?
Mene hoitoon jos joku lapsen puhe häiritsee keskittymistäsi noin pahasti.
[/quote] Miksi sinun lapsen kitinä saisi häiritä muiden keskittymistä ja parhaimmillaan pilata kokeen? Hommaa lapsille hoitaja vaikka mll:n kautta pariksi tuntia jos et muuta keksi.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:06"]
Aikuiset ihmiset, ihan totta! Mä en ymmärrä mikä mielensäpahoittamisessa on niin julmetun kivaa, ettei kellään ole kiinnostusta ajatella asiaa tältä kantilta. . Mitä mielensäpahoittajat tekevät kun kaikki etukäteen sovittu pettää hetkeä ennen kuin pitäisi olla jo menossa? Lapsenvahti sairastuu vakavasti, kaverit töissä, sukua ei ole tai on todella kaukana, päiväkotipaikkaa ei vielä ole, MLL:lta ei irtoa ketään tällä aikataululla. . Vastaan puolestanne. Teillehän näin ei käy koska olette aivan julmetun fiksuja. Te olette tähän jo varautuneet ja anopin, kaverin, naapurin, Mll:n hoitajan ja lähikaupan kassatädin on sovittu että ovat varautuneet peruuttamaan menonsa jos jotain sattuu. Tai jos nyt ei kaikesta nerokkuudestanne huolimatta niitä turvaverkkoja ei olekaan niin tehän jätätte pääsykokeen suosiolla väliin ja koitatte ensi vuonna uudestaan. . En tiedä tästä tapauksesta enempää kuin mitä ketjussa on sanottu mutta pöyristyttää välillä jopa tämän palstan lynkkaushenki.
[/quote]
Tietenkin pääsykoe jää väliin, jos kaikki suunnitelmat pettää! Ei kai tuollaista tartte edes miettiä? Voithan sinä itsekin sairastua vaikka vuosisadan oksennustautiin juuri pääsykoepäiväksi. Mitä silloin teet? Menet kokeeseen tartuttamaan sata muutakin osallistujaa ja vaadit saada oman oksuämpärin viereesi? Vai vaadit saada tehdä pääsykoken kotonasi? Vaiko kaiketi nielet pettymyksesi ja ajattelet, että paska tsägä, ensi vuonna sitten uudestaan?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:37"]
Mitä ne lapset siellä häiritsee? jokainen saa käyttää vaikka korvatulppia, ja vaikka nenätampooneita (jotka saattaa häiritä enemmän) ja ei, mulla ei ole lasta (vielä)
[/quote]
Moniko arvaa varautua korvitulpin pääsykokeeseen?
[/quote]
Ainakin kauppatieteellisen pääsykokeessa on korvatulpat erikseen kielletty.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:09"]Jaa että yksinhuoltajat eivät saa nykyään korkeakouluttautuakaan? Loisiakaan ei sinun mielestäsi saa? Mitä haluat?
[/quote]
Mä olen yksinhuoltaja ja jouduin pistää lapseni 4 päiväksi hoitoon pääsykokeiden ajaksi. Ei voi mitään. en olis edes voinut keskittyä kokeisiin jos lapsi olis ollut mukana. Onneksi on niin hyvät välit isovanhempiin, joutuivat ottaa lomaa sen takia. Pitää ajatella myös kanssaihmisiä eikä vaan omaa ja lapsensa napaa!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:12"]
Kyllä minä olen joutunut ottamaan lapsen mukaan pääsykokeeseen. Lapsi piirteli nätisti viereisellä tuolilla. Mikä ongelma??
[/quote]
ei voi siis oikeasti olla totta, ettei ihmisellä ole KETÄÄN, jolle voisi jättää lapsen hoitoon pääsykokeen ajaksi. mitenkäs sitten jos mamma pääseekin opiskelemaan? otetaanko lapsi sittenkin aina mukaan jos ei kerran minkäänlaista hoitojärjästelyä ole olemassa?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:29"]No kevyin perustein ei tuolla yhdellä kokeeseen tulijalla ainakaan ollut lapsi mukana. Kyseessä oli todistetusti lapsenhoitajan erittäin vakava sairastuminen ja hoitoon joutuminen juuri ennen koetilaisuutta.
[/quote]
Aikuiset ihmiset, ihan totta! Mä en ymmärrä mikä mielensäpahoittamisessa on niin julmetun kivaa, ettei kellään ole kiinnostusta ajatella asiaa tältä kantilta.
.
Mitä mielensäpahoittajat tekevät kun kaikki etukäteen sovittu pettää hetkeä ennen kuin pitäisi olla jo menossa? Lapsenvahti sairastuu vakavasti, kaverit töissä, sukua ei ole tai on todella kaukana, päiväkotipaikkaa ei vielä ole, MLL:lta ei irtoa ketään tällä aikataululla.
.
Vastaan puolestanne. Teillehän näin ei käy koska olette aivan julmetun fiksuja. Te olette tähän jo varautuneet ja anopin, kaverin, naapurin, Mll:n hoitajan ja lähikaupan kassatädin on sovittu että ovat varautuneet peruuttamaan menonsa jos jotain sattuu. Tai jos nyt ei kaikesta nerokkuudestanne huolimatta niitä turvaverkkoja ei olekaan niin tehän jätätte pääsykokeen suosiolla väliin ja koitatte ensi vuonna uudestaan.
.
En tiedä tästä tapauksesta enempää kuin mitä ketjussa on sanottu mutta pöyristyttää välillä jopa tämän palstan lynkkaushenki.
[/quote]
No en tiedä onko se todella niin julmetunmoista fiksuutta ja neroutta osata miettiä asioita vähän pidemmälle ja ottaa huomioon sekin vaihtoehto, että mitäs sitten jos suunnitelma a pettää. Itse teen tuota ihan automaattisesti, mutta ei kaikki sitten ilmeisesti.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:09"]
Jaa että yksinhuoltajat eivät saa nykyään korkeakouluttautuakaan? Loisiakaan ei sinun mielestäsi saa? Mitä haluat?
[/quote] Miksi sinun lapsen kitinä saisi häiritä muiden keskittymistä ja parhaimmillaan pilata kokeen? Hommaa lapsille hoitaja vaikka mll:n kautta pariksi tuntia jos et muuta keksi.
[/quote]
Kannattaa korkeakouluttautua sitten ensin ja tehdä sen jälkeen ne lapset.
Nähty amk. pääsykokeissa äiti ihan pienen sylivauvan kanssa. Eli miten mahtaa järjestää noin pienelle hoidon? Näytti imettävän lasta.
Ei pääse pääsykokeeseen ylimääräiset ihmiset mutta Porvoossa kaikki mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:07"]
Miettikää jos tuollainen tilanne tulisi sellaisessa pääsykokeessa, jossa osanottajien suuren määrän takia koe on hajautettu useampaan luokkaan? Siinä etenkin korostuu epäreilun häiriötilanteen asema: Jossakin salissa koe on voitu pitää hiljaisuudessa, kun taas jossakin pikku-nassukat ja kulta-muruset kirmailevat ja kikattelevat ympäri salia... Minä ainakin valittaisin jos joku tarkoituksella häiritsisi koesalissa: Olisi se jonkun soiva kännykkä, tenavat, pölisevät kokeentekijät tai -valvojat, tai Michael Jackson joka nousee haudasta vetämään Thrilleriä salin etuosassa. Pääsykokeen rauhaa ei saa häiritä!
[/quote] kännykät ei saa olla pääsykokeissa, ei ainakaan yliopiston pääsykokeissa
Täh, saako muka ottaa? Luulis olevan kiellettyä :o tai ainakin uskois, et noista tilanteista sitten poistetaan häiriötä aiheuttavat asiat.
Kuolisin varmaan raivoon jos itse joutuisin tuollaiseen tilanteeseen! Ja kyllä, mulla oli omissa pääsykokeissani korvatulpat varmuudeksi mukana, mut niitä ei tarvittu, koska kokelaat OSASIVAT KÄYTTÄYTYÄ kuten koetilanteissa kuuluu. Ei rääkyviä penskoja, ei piriseviä kännyköitä tai muutakaan. Miten ihmisten voi olla niin vaikeaa noudattaa tällaisia perus käytöstapoja?
No, sano ap missä näin oli, niin kohta tiedetään, onko tämä totta. Olettaisin vaikenemisestasi, että näin on tapahtunut Porvoossa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:29"]
Entäs jos mammalla on ollut hoitaja sovittuna ja on viimeminuutilla peruuttanut? Vähän ymmärrystä nyt peliin. Ja eiköhän ne lapset mene päivähoitoon sitten jos/kun opiskelu alkaa.
[/quote]
Mitä helvetin ymmärrystä? Jos tahallaan tuo lapsensa pääsykokeeseen häiritsemään muita kokeeseen osallistuvia niin olkoon vaikka puol sukua delannut, ei se hyväksyttävää ole kuitenkaan.
Kyllä tätä tapahtuu. Ymmärrän että työttömän/opiskelijan täytyy säästää mutta... On joitain asioita mistä ei kannata säästää. Olin 2011 OAKKilla sh-pääsykokeissa, joku yritti siellä tuoda n. 1-vuotiasta pääsykokeisiin. Ei päässyt, onneksi! Kuitenkin kokeet parhaimmillaan kestää koko päivän, meillä muistaakseni oli 8-16 varattu aikaa ja itse pääsin n. 15 aikoihin pois. Se on lapselle piiiiitkä aika.
t. Äippä itsekkin, nykyisin myös sh :)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:35"]Laita HETI sähköpostia asiasta pääsykokeesta vastanneelle/laitokselle. Vaikka se ei sinun koemenestykseen vaikuta, niin säästyisipähän muut tulevaisuudessa vastaavalta! Pääsykokeessa PITÄÄ olla keskittymisrauha ja yhtäläiset olosuhteet kaikilla osallistujilla.
[/quote]
Nimenomaan YHTÄLÄISET mahdollisuudet KAIKILLA osallistujilla.
Palsta on nykyään täynnä huonoja provoja. Onneksi ne tunnistetaan yleensä parin ekan viestin kuluessa. Mutta sen jälkeen voisi lakata palkitsemasta provoa jatkokeskustelullla ettei se kokisi saaneensa huomiota ja jatkaisi älämölyämistään.
Päiväkodista voi ostaa tilapäistä hoitoa.