Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos sinulle joka otit lapsesi mukaan pääsykoetilaisuuteen

Vierailija
04.06.2015 |

Mölyävä taapero ja vauva. Oliko IHAN pakko? 

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia ole pääsykokeessa, ehkä Porvoo on poikkeus.

42/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti käyttäytyy noin idioottimaisesti, että ottaa lapset pääsykokeisiin mukanaan? Ei niitä lapsia saa, eikä edes pidä raahata joka paikkaan... raivostuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:37"]

Mitä ne lapset siellä häiritsee? jokainen saa käyttää vaikka korvatulppia, ja vaikka nenätampooneita (jotka saattaa häiritä enemmän) ja ei, mulla ei ole lasta (vielä) 

[/quote] kuvitelkaa yliopiston pääsykokeissa vauva joka kiljuu ja huutaa. Ehkä Porvoon naisopistossa saa ottaa kiljukaulat mukaan.

Vierailija
44/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikoinaan ollut lääkiksessä luennolla ja jollain oli mukana kaksi lasta.

Koko luento oli yhtä helvettiä niitten ansioista.

Vierailija
45/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:45"]Olen aikoinaan ollut lääkiksessä luennolla ja jollain oli mukana kaksi lasta.

Koko luento oli yhtä helvettiä niitten ansioista.

[/quote]
Luento onkin eri asia koska se on ihan lain mukaan julkinen tilaisuus. Pääsykoe on tarkoitettu vain osallistuville.

Vierailija
46/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koevalvojina joskus samanlainen tilanne. Tuon äidin annoimme ottaa lapsen mukaan, mutta järjestimme heille kokeen eri tilassa, sillä emme halunneet kenenkään kokelaan häiriintyvän itselleen ainutkertaisessa tilaisuudessa.

Vierailija
47/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:09"]

Jaa että yksinhuoltajat eivät saa nykyään korkeakouluttautuakaan? Loisiakaan ei sinun mielestäsi saa? Mitä haluat?

Mene hoitoon jos joku lapsen puhe häiritsee keskittymistäsi noin pahasti.

[/quote]

Eipä niin tyhmällä yh:lla ole mahdollisuuksia päästä opiskelemaan, joka ei ymmärrä, että on olemassa lastenhoitopalveluita. Useimmilla on jopa joku ystävä tai sukulainen, joka voi ottaa lapset pääsykokeen ajaksi hoitoon, muiden kohdalla lompakko kevenee.

Vierailija
48/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Tampereen yliopiston tiedotusopin pääsykokeissa vuonna 2010. Ohjeistuksessa luki että kännykät pitää sammuttaa ja jos puhelin alkaa piristä, koe hylätään. Eiköhän jollakin alkanut puhelin laulaa ja se soi todella pitkään, minuuttikaupalla. Ja tämä tyhjäpää kokelas ei uskaltanut sammuttaa puhelinta, koska muuten hän olisi jäänyt kiinni ja koe olisi hylätty. Muistan kun valvojat ja kaikki kokelaat tuijottivat siihen suuntaan, mistä ääni tulee. 

En vaan käsitä ihmisiä jotka ei välitä säännöistä mitään. Toivottavasti tuo Tampereen tyhjäpää lukee tämän ja muistaa tilanteen. Varmasti täällä av:lla on samassa koetilaisuudessa olleita.

Vierailija
49/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on sitten näitä ketkä tarvii/vaatii/haluaa erityisvapauksia ihan vaan siksi koska minulla on lapsi. Ihan vaan siksi että olen yh. Koska minä voin! Jos ei pääsykoetilanteeseenkaan saa asioitaan hoidettua niin että lapsella olisi hoitaja, tuskinpa saa usein kouluaikanakaan. Ja muistakaas mammat, muiden lapsia on kiva hoitaa silloin kun he omaavat käytöstavat.. ;)

Vierailija
50/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että yksinhuoltajat eivät saa nykyään korkeakouluttautuakaan? Loisiakaan ei sinun mielestäsi saa? Mitä haluat?

[/quote]

Yritä parempaa! Meistä aika moni on käynyt pääsykokeessa ja tietää, että ei siellä ole ylimääräistä häiriötä. Luennoilla joskus on kyllä ollut. Pääsykokeissa on valvojat, jotka pitävät huolen siitä, että ulkopuolisia ei pääse saliin.

Yksinhuoltaja hankkii lapselleen hoitopaikan pääsykokeitten ajaksi. Niin muutkin tekevät. Miksi kukaan edes kysyisi jotain erikoislupaa mieluummin kuin laittaisi edes yhdeksi päiväksi lapsensa hoitoon?

Ei, ihan totta tämä on, mutta tuskin mistään löytyy sellaista paikkaa, johon saa tuoda ylimääräisen henkilön pääsykokeeseen. Sinnehän voi sitten joku tuoda vanhan mummonsa, jonka omaishoitaja on - kiva kun mummo sattuu olemaan juuri sen pääsykoeaineen eläkkeelle jäänyt professori.

Vierailija
51/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuten varmasti ottanut. Paska provo.

Vierailija
52/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hoitajia kyllä löytyy jos oikeasti haluaa

T: yksinhuoltaja

Vierailija
53/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:37"]

Mitä ne lapset siellä häiritsee? jokainen saa käyttää vaikka korvatulppia, ja vaikka nenätampooneita (jotka saattaa häiritä enemmän) ja ei, mulla ei ole lasta (vielä) 

[/quote]

Moniko arvaa varautua korvitulpin pääsykokeeseen?

Vierailija
54/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella että a) tätä ei oikeasti tapahtunut b) tämä oli todella harvinainen yksittäistapaus. Normaaliälyllä varustetulla ihmisellä pitäisi olla jotain tilannetajua ja kykyä ajatella muutakin kuin vain itseään. Jos tähän ei kerta kaikkiaan oma aivotoiminta riitä, pitäisi tilaisuuden valvojien estää sääntöjä ja käytöstapoja tuntemattoman häirikön paikalle tuleminen. Rettelöintiinhän se taitaa valitettavasti usein johtaa sen poistettavan älykääpiön puolelta, mutta parempi sekin kuin koko tilaisuuden ajan kestävä häiriö.

Vierailija
55/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykoetilanne on niin tärkeä ja ainutlaatuinenkin tilanne, että jokaisen työrauha pitäisi olla taattu. Omaa elämänhallintaa aikuisella ihmisellä pitää olla niin paljon, että pyytää vaikka naapuria, sukulaista tai muuta tuttua muutamaksi tunniksi lapsia katsomaan! Sitä kutsutaan elämän  suunnitteluksi ja arkijärjeksi.

Vierailija
56/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt oikeasti te jotka puolustelette lapsen mukaan ottamista. Mitäs sittenkun muutama muukin ottaa maailmannapansa mukaan ja kohta koko koetilaisuus on täynnä leikkiviä ja juoksentelevia mukuloita.

Vierailija
57/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri, että järjestetään lapsellisille erillinen tila pääsykokeisiin. Siellä sitten 10 räkänokkaa kiljumassa ja juoksemassa samalla, kun mammat koittaa tehdä elämänsä kokeen :D

Vierailija
58/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lihakarjaa joista etenkin mullikat on tottuneet että minä hoidan ne. Kai maatalousyrittäjäkin saa opiskella, joten jos haen koulutukseen niin toki mullikat saa tulla kokeeseen mukaan. Ihan kilttejä ja rauhallisia ovat, jos jollekin on ylivoimaista mylvimisen ja välienselvittelyn aiheuttaman äänet tai hajut niin tutkikoon päänsä. Itse saisin ainakin hyvin keskityttyä. Jos joltain menee pulpetti nurin niin voivoi, jokaisen pitää osata pitää varansa. Sonnien pitää saada olla sonneja.

Vierailija
59/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kevyin perustein ei tuolla yhdellä kokeeseen tulijalla ainakaan ollut lapsi mukana. Kyseessä oli todistetusti lapsenhoitajan erittäin vakava sairastuminen ja hoitoon joutuminen juuri ennen koetilaisuutta.

Vierailija
60/104 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:37"]Mitä ne lapset siellä häiritsee? jokainen saa käyttää vaikka korvatulppia, ja vaikka nenätampooneita (jotka saattaa häiritä enemmän) ja ei, mulla ei ole lasta (vielä) 
[/quote]
No minua jo äitinä häiritsee lapsen mölinä ja ulina, jos tarvitsee tosissaan johonkin keskittyä (ja siksi pyrinkin kaiken sellaisen tekemään uniaikaan), voin vain kuvitella kuinka paljon häiritsee jos ei ole tottunut lapsen mölinään käytännössä koko ajan. Varmaan potenssiin sata.