Sinä, jolla ei ole älypuhelinta! MInkä ikäinen olet?
Kommentit (102)
32. En ole koskaan ollut puhelimella netissä.
Olen 54v. enkä siis omista älypuhelinta. Voisin hankkiakin,joskus olisi kätevää jotain käytännön asiaa katsoa netistä kun ei ole töissä tai kotona,esim. mökillä ollessa. Toisaalta nykyinen C2 on halpa hajottaa ja akku tosiaankin kestää päiväkausia.
Nainen 40 v., ja Nokia 3310 toimii edelleen. Otan älypuhelimen heti, kun todella tarvitsen sitä, mikä on todennäköisesti ei-milloinkaan.
Nainen, neljäysi, eikä älypuhelinta vaan viisi vuotta vanha Nokian pinkki simpukka. Muunlaista en tarvitse. Miehellä, 52 v, on älypuhelin, mutta hän käyttää sitä vain puhelimena ja soittimena. Kotona joskus langattoman verkon kautta hakee siihen päivityksiä ja tsekkaa päivän säätilan, ja silloin tällöin käyttää sen 'mikä biisi kyseessä' -ominaisuutta, kun radiosta tulee biisi, jonka nimeä kumpikaan meistä ei muista.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:43"]
mutta jos tutustuisitte siihen niin huomaisitte että siinä on hyvin paljon tärkeitä ja arkea helpottavia ominaisuuksia ihan jokaiselle
[/quote]
Ja mitähän nämä ihanuudet sitten ovat? No, bussiaikataulut ehkä, mutta Turun bussien nettiaikataulut ovat sellaista hepreaa, etten osaisi niitä käyttää puhelimella, kun kotikoneellakin on vaikeaa. Aikataulukirja on kaikkein nopein ja helpoin tapa, ja jos lähden muulle kuin kotireitille, on se helppo nakata olkalaukkuun.
Minulla ei vielä puoli vuotta sitten ollut älypuhelinta. Ikää 29 v.
Sain jokin aikaa sitten älypuhelimen, olen todennut että ihan turha hankinta. Kaikki meistä kun ei tykkää räplätä jotain laitetta pakkomielteenomaisesti jatkuvasti ja ad hd malliin näpytellä joka paikkaan kuvia ja kommentteja tai katsoa jotain skeidaa netistä.
Laitoin tänäänkin puhelimen kokonaan kiinni, kun rupesi vituttamaan se piipitys.
Niin ja ikää yli kolmekymmentä, olen muuten ihan ajan hermolla ollut aina, mutta puhelimen kohdalla rupeaa lähinnä rasittamaan koko laite, tykkään olla mielummin läsnä ja hetkessä, en naimisissa jonkun laitteen kanssa.
Ostin edellisen puhelimeni vuonna 2008. Nyt olen 38.
Älypuhelimella tätä naputtelen. En omista tietokonetta. Viitisen viikkoa tää on mulla ollu. Olen nainen 66v.
26-vuotias. Minulla on myös kavereita. Huvittavan näköistä, kuinka nykyisin varsinkin nuorten elämä on pelkkää puhelimen räpläystä. Kun näkee nuoren naisen taluttamassa koiraa, niin toinen käsi pitää hihnaa ja toinen puhelinta.
37. Puhelimeni on vuosimallia 2003. Olen kokoajan netin ääressä joko töissä tai kotona. Bussimatkat siinä välissä kestän ilmankin, paljon muualla en käy. Matkoilla voisi olla hyvä, mutta vielä en ole tarvinnut.En ole Facebookissa, whatsAppissa, linkedInissä, instagramissa tai twitterissä. Netttiyhteys tosin on ollut jo 1995
50 v. Puhelimeni on monta vuotta vanha. En koskaan hanki älypuhelinta.
Olen 49 v. Puhelimeni sain joululahjaksi v. 2007. Hyvin toimii.
39v. Edistynyt olen iPadin verran. En ole huomannut, että tarvitsisin kahta älylaitetta.
43
Roikun muutenkin ihan riittävästi netissä. Kamera olisi kiva, mutta toisaalta koen tapahtumat mielummin livenä kuin ruudun kautta. En halua kuluttaa turhaan, ja vuosikertapuhelimeni toimii hyvin. Akkukin kestää päiväkausia :).
Täällä on joillain älypuhelittomilla sellainen käsitys näköjään, että älypuhelimen räplääjät vaan kuluttaa aikaa surffailemalla turhilla palstoilla, mutta jos tutustuisitte siihen niin huomaisitte että siinä on hyvin paljon tärkeitä ja arkea helpottavia ominaisuuksia ihan jokaiselle. Mutta tietenkin on oma asia jos haluaa olla kehitystä ja asioiden helpottamista vastaan.