Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla ei ole älypuhelinta! MInkä ikäinen olet?

Vierailija
03.06.2015 |

Kyselläänpä tällaista. 

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 ei ole eikä tule. vanha halko kelpaa. kotona ja töissä pöytäkone joka riittää minulle.

Vierailija
82/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 minäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 myös.

Puhelimeni akku kestää helposti viikon, ei hajoa pudotteluista huolimatta ja sisältää kaiken oleellisen (puhelu-, tekstaus- ja herätyskello-ominaisuudet).

Harmi vain, että kavereiden yhteydenotot ovat vähentyneet radikaalisti, koska eivät saa muhun yhteyttä Whatsupin tai instan kautta :( On vissiin niin vaikeaa lähettää ihan perinteinen tekstiviesti tai soittaa, koska ne maksavat...

Vierailija
84/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30

Vierailija
85/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä yks 27. En ole vielä keksinyt tarvetta pirstoutuvalle ja huonoakkuselle älypuhelimelle.

Vierailija
86/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

35

Vierailija
87/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ultramoderni 42v., koska minulla on ollut älypuhelin jo 2007 lähtien. Ensimmäinen oli vähän alkeellinen, mut kyllä sillä nettiin pääsi. Siksi vaan hankin sellaisen, kun huomasin, että sillä on kätevää tehdä joitain asioita, jos on kaupungilla ja ei pääse nettiin muuten. Mm.bussiaikataulut ja pankkihommat. 

En silti vieläkään ole muumioitunut älypuhelimen vuoksi. Eli en kadulla kävellessäni käytä facebookia ja kävele esim. liikennemerkkitolppaa päin sen vuoksi. (koko kännystäni ei itseasiassa edes löydy FB:ä).

Kaikista pahimman muumioitumisesimerkin näin viikonloppuna; neljä noin 20v. naista oli baarissa keskenään viereisessä pöydässä. Heillä olisi siis ollut toisensa seurana. Mutta! Mitä tekivät he? Sen sijaan, että he olisivat jutelleet keskenään, he muumioituneina olivat jokainen samanaikaisesti uppoutuneet puhelimeensa, ilmeisesti räpläten FB:ä tms. Tätä jatkui noin 10 min. ajan heidän sanomatta sanaakaan toisilleen. Tämä oli aivan uudenlainen, kielteinen kokemus minulle.

Vierailija
88/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha puhelin mullakin käytössä. Takakuori teipillä kiinni, muuten hyvä. 

-Nainen 27 v- 

Vierailija
89/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:43"]Olen ultramoderni 42v., koska minulla on ollut älypuhelin jo 2007 lähtien. Ensimmäinen oli vähän alkeellinen, mut kyllä sillä nettiin pääsi. Siksi vaan hankin sellaisen, kun huomasin, että sillä on kätevää tehdä joitain asioita, jos on kaupungilla ja ei pääse nettiin muuten. Mm.bussiaikataulut ja pankkihommat. 

En silti vieläkään ole muumioitunut älypuhelimen vuoksi. Eli en kadulla kävellessäni käytä facebookia ja kävele esim. liikennemerkkitolppaa päin sen vuoksi. (koko kännystäni ei itseasiassa edes löydy FB:ä).

Kaikista pahimman muumioitumisesimerkin näin viikonloppuna; neljä noin 20v. naista oli baarissa keskenään viereisessä pöydässä. Heillä olisi siis ollut toisensa seurana. Mutta! Mitä tekivät he? Sen sijaan, että he olisivat jutelleet keskenään, he muumioituneina olivat jokainen samanaikaisesti uppoutuneet puhelimeensa, ilmeisesti räpläten FB:ä tms. Tätä jatkui noin 10 min. ajan heidän sanomatta sanaakaan toisilleen. Tämä oli aivan uudenlainen, kielteinen kokemus minulle.

[/quote]
He varmasti viestittelivät toisilleen jollakin sovelluksella.

Vierailija
90/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:43"]Olen ultramoderni 42v., koska minulla on ollut älypuhelin jo 2007 lähtien. Ensimmäinen oli vähän alkeellinen, mut kyllä sillä nettiin pääsi. Siksi vaan hankin sellaisen, kun huomasin, että sillä on kätevää tehdä joitain asioita, jos on kaupungilla ja ei pääse nettiin muuten. Mm.bussiaikataulut ja pankkihommat.  En silti vieläkään ole muumioitunut älypuhelimen vuoksi. Eli en kadulla kävellessäni käytä facebookia ja kävele esim. liikennemerkkitolppaa päin sen vuoksi. (koko kännystäni ei itseasiassa edes löydy FB:ä). Kaikista pahimman muumioitumisesimerkin näin viikonloppuna; neljä noin 20v. naista oli baarissa keskenään viereisessä pöydässä. Heillä olisi siis ollut toisensa seurana. Mutta! Mitä tekivät he? Sen sijaan, että he olisivat jutelleet keskenään, he muumioituneina olivat jokainen samanaikaisesti uppoutuneet puhelimeensa, ilmeisesti räpläten FB:ä tms. Tätä jatkui noin 10 min. ajan heidän sanomatta sanaakaan toisilleen. Tämä oli aivan uudenlainen, kielteinen kokemus minulle.   [/quote] He varmasti viestittelivät toisilleen jollakin sovelluksella.

[/quote]

Joo, niin laiskoja, etteivät puhua jaksa. En ihmettelisi.

Vierailija
91/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:50"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:43"]Olen ultramoderni 42v., koska minulla on ollut älypuhelin jo 2007 lähtien. Ensimmäinen oli vähän alkeellinen, mut kyllä sillä nettiin pääsi. Siksi vaan hankin sellaisen, kun huomasin, että sillä on kätevää tehdä joitain asioita, jos on kaupungilla ja ei pääse nettiin muuten. Mm.bussiaikataulut ja pankkihommat.  En silti vieläkään ole muumioitunut älypuhelimen vuoksi. Eli en kadulla kävellessäni käytä facebookia ja kävele esim. liikennemerkkitolppaa päin sen vuoksi. (koko kännystäni ei itseasiassa edes löydy FB:ä). Kaikista pahimman muumioitumisesimerkin näin viikonloppuna; neljä noin 20v. naista oli baarissa keskenään viereisessä pöydässä. Heillä olisi siis ollut toisensa seurana. Mutta! Mitä tekivät he? Sen sijaan, että he olisivat jutelleet keskenään, he muumioituneina olivat jokainen samanaikaisesti uppoutuneet puhelimeensa, ilmeisesti räpläten FB:ä tms. Tätä jatkui noin 10 min. ajan heidän sanomatta sanaakaan toisilleen. Tämä oli aivan uudenlainen, kielteinen kokemus minulle.   [/quote] He varmasti viestittelivät toisilleen jollakin sovelluksella.

[/quote]

Joo, niin laiskoja, etteivät puhua jaksa. En ihmettelisi.
[/quote]
Viestittely hassujen hymiöiden kanssa on paljon hauskempaa :)

Vierailija
92/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vasta vähän aikaa sitten oman äliksen, siihen asti vanha nakutettava Nokia, jolla sai pelata matopeliäkin. Olisi tullut tosi ikävä, mutta onneksi saimme vanhuksen koukutettua lankapuhelimen korvikkeeksi, ja matopelikin toimii! Herätyskello on yliveto, ja akku kestää edelleen pitkään. Työpuhelimessa on tosin täytynyt pikku hiljaa totutella muihin toimintoihin jo jonkin aikaa. Ei niitä kukaan käske koko ajan räplätä, sentään. Miksi räpeltää jotain pikkuiselta ruudulta ja huonoilta näppäimistöiltä, kun parempiakin on saatavissa.

Vierailija
93/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta. Ei ole eikä tule.

Vierailija
94/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27v ja vielä pari viikkoa sitten minulla oli tavallinen kännykkä.

Se oli jo jonkun aikaa jumittanut ja pelkäsin että se hajoaa ja menetän kaikki tekstiviestini. Niimpä otin käyttöön miehen vanhan älypuhelimen, joka oli kunnossa eikä tarvinnut ainakaan heti mennä ostamaan uutta näppäinkännykkää. Jo nyt harmittaa, kun huomaan olevani enemmän laite kädessä kuin aiemmin, vaikka en (edelleenkään) kuulu mihinkään sosiaaliseen mediaan, lue nettilehtiä tai muutakaan sellaista. Kuitenkin tulee mentyä nettiin tai otettua kuvia, kun on parempi kamera. Mua kammottaa ajatus siitä että muuttuisin sellaiseksi puhelinta jatkuvasti selaavaksi tyypiksi, joka ei kestä mitään odottelua tai "luppoaikaa" ja päivittää elämänsä verkkoon.

Vierailija
95/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:43"]

mutta jos tutustuisitte siihen niin huomaisitte että siinä on hyvin paljon tärkeitä ja arkea helpottavia ominaisuuksia ihan jokaiselle

[/quote]

Ja mitähän nämä ihanuudet sitten ovat? No, bussiaikataulut ehkä, mutta Turun bussien nettiaikataulut ovat sellaista hepreaa, etten osaisi niitä käyttää puhelimella, kun kotikoneellakin on vaikeaa. Aikataulukirja on kaikkein nopein ja helpoin tapa, ja jos lähden muulle kuin kotireitille, on se helppo nakata olkalaukkuun.
[/quote]
No mulle on ainakin navigaattori tosi tärkeä ja siitä on ollut tosi paljon hyötyä kun liikun niin paljon. Fonecta caller on tärkeä, ei edes tarvitse tallettaa numeroita kun puhelin näyttää kuka soittaa. Saan myös numeron callerista maksutta kun vaan näpyttelen nimen. Pankkisovelluksista on myöskin ollut paljon hyötyä. Voin missä vaan siirtää rahaa ja maksaa laskuja ja mitä vaan pankkiasioita hoidella. Nythän voi monet liputkin tilata suoraan kännykkään ja näyttää sitten vaan tarkastajalle. Puhelimen taskulamppukin on ollut käytössä monta kertaa kun en muuten kulje pimeässä taskulampun kanssa. Nuo on ainakin säästänyt paljon aikaa kun on ollut kiire. Ei ole tarvinut natkustaa välillä kotiin hoitelemaan asioita ja voi jatkaa matkaa vaan. Tässä oli pieni luettelo hyödyista mutta mahdollisuudet on rajattomat kun vaan latailee itselleen tärkeitä ja kivoja ominaisuuksia puhelimeen.

Vierailija
96/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan pankkiasiani kotikoneella. Meillä ei ole mökkiä, jossa tarvitsisi oleskella enkä koskaan ole reissun päällä niin monta päivää, ettenkö ehtisi laskuni kotikoneella hoitaa. Kepsu olisi ehkä hyvä, kun autolla reissaa, mutta älypuhelimen näyttö on turhan mini siihen touhuun (ollapa Tesla Model S:n 17-tuumainen, niin meikäläinenkin huonoilla silmillään jotain näytöstä näkisi!) 96:n esimerkeistä en löytänyt itselleni yhtään tarpeellista älynväläystä, joten aion jatkaa Nokian simpukallani tästä eteenpäinkin.

Vierailija
97/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:49"]

Vielä vuosi sitten (31-vuotiaana) olin sitä mieltä, etten älypuhelinta tarvitse enkä sellaista tule hankkimaan, mutta toisin kävi. Vanha Nokialainen hajosi ja missä lie mielenhäiriössä päädyin hankkimaan älypuhelimen. En vajaan vuoden kokemuksella edelleenkään roiku puhelimella netissä (läppäri kotona on sitä varten), en ole liittynyt uusiin somepalveluihin, en käytä puhelinta muiden seurassa kuin puheluihin, enkä kanna sitä esim. lenkillä mukana, mutta on siitä ollut paljon hyötyä ja iloa. Netistä on kätevä tarkistaa kaupungilla ollessa Googlesta jotain tai aikatauluja ja saahan tuosta viihdykettä vaikka yksinäisille bussimatkoille. Näin vähäisellä käytöllä akkukin kestää kolme päivää, ihan niin kuin siinä vanhassa kuluneessa Nokiassa. On muuten vähentynyt tietokoneella roikkuminenkin, kun ei viitsi yhden asian tarkistamisen takia avata konetta, puhelimella sen tekee minuutissa, koneella tulisi tehtyä kymmenen muutakin asiaa (ja jumittauduttua AV:lle...).

[/quote]

Tää kuulostaa just sellaiselta käytöltä, että on älytöntä maksaa mobiilinetistä monta euroa kuussa, kun ei edes surffaile netissä.

Vierailija
98/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37. mullekin riittää tavispuhelin, jolla voi soittaa ja tekstata. ja se herätys on tosi kätevä. vielä kun saisi ne vanhan malliset piip piip-soittoäänet eikä mitään stereoita..

Vierailija
99/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:43"]

Täällä on joillain älypuhelittomilla sellainen käsitys näköjään, että älypuhelimen räplääjät vaan kuluttaa aikaa surffailemalla turhilla palstoilla, mutta jos tutustuisitte siihen niin huomaisitte että siinä on hyvin paljon tärkeitä ja arkea helpottavia ominaisuuksia ihan jokaiselle. Mutta tietenkin on oma asia jos haluaa olla kehitystä ja asioiden helpottamista vastaan.

[/quote]

niin kuin mitä ominaisuuksia? kerro nyt kun alotit

Vierailija
100/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 43. Nokian vanha simpukkapuhelin ja en luovu ennenkuin se rikkoontuu. Sitten ehkä doron seniorisimpukkamalli...

en vain tarvi alypuhelinta mihinkään. Tuo nykyinen kulkee helposti farkkujen taskussa aina mukana ja kestää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän