Sinä, jolla ei ole älypuhelinta! MInkä ikäinen olet?
Kommentit (102)
26-vuotias. Meni vanha älypuhelin rikki, niin kaivoin vanhan rimpulan varastosta käyttöön. Heti kun tulee tilaisuus, niin ostan uuden puhelimen. Ärsyttää kun ei pysty ottamaan valokuvia, tekstarien näpyttelyssä menee aikaa, enkä pääse etsimään tietoa netistä heti kun siltä tuntuu. Kun ei sitä nippelitietoa enää kotonakaan muista, mitä matkalla pulpahtaa mieleen. Niin ja toivottavasti ei hetkeen tarvitse mennä uuteen paikkaan, ilman älypuhelinta suunnistaminen on paljon vaikeampaa meikäläiselle :D
Ja ei, bussissa matkustaessa tai kavereiden kanssa ollessa puhelimet ovat lähes aina taskuissa. Paitsi silloin, kun tulee kinaa, niin kaikki ottavat Googlen esille :D
Olen 41 ja ostin viime viikolla elämäni ensimmäisen kännykän (tosin teineillä on ollut pitempään). Nettiin menen vasta heinäkuussa kun liittymäpaketti astuu voimaan mutta on tämä silti paljon parempi kuin entinen nokian tavallinen. Esim tekstiviestit on käteviä kun näkyy henkilön kohdalla kaikki hänelle lähetetyt eikä mene muiden viestien kanssa sekaisin. Kuvat ja videot on myös huippuluokkaa. Siis tämä on ihana.
Kännykkä/älypuhelin on vanhanaikaista tekniikkaa, ollut jo vuosikymmeniä. Minulla on ollut nettipuheluihin kykenevä minikannettava jo niin pitkään etten muistakaan. Sellaisella pystyi jo vuosituhannen alussa soittamaan tai tekstittämään tavallisiin puhelimiin, mutta sen lisäksi sellaisessa voi ajaa kaikkia ohjelmia käyttöjärjestelmästä riippumatta ja sillä voi hiiren ja näppiksen avulla saada jopa jotain tuottavaa aikaan.
Ostin myös autoon gps-kännykän navigointia varten, Heren kartat olivat ihan kätevät, mutta se android jumitti kahden kuukauden käytön jälkeen, eikä luuri enää käynnisty. Nyt kun se on takuuhuollossa huomaan etten sitä oikeastaan tarvinnut, hyvä kun muistutitte, pitääkin kysyä josko sieltä sais rahat tai luurin takaisin.
00100001 vuotias insinööri
Akateeminen nainen ja 44 v. En ole koskaan omistanut.
Nyt tosin harkitsen sellaisen hankkimista, sillä olen lähdössä sellaiselle matkalle, jossa karttapalveluista olisi hyötyä.
Muuten en ostaisi.
Oooh pakko oli lukee tää lanka läpi vaikka silmiin oikein särki :D Kyllä kaikilla normaaleilla koulu/työikäisillä pitää älypuhelin olla.
Viime vuonna vasta suostuin ostamaan ensimmäisen älypuhelimeni, kun olin 18-vuotias
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:55"]
Oooh pakko oli lukee tää lanka läpi vaikka silmiin oikein särki :D Kyllä kaikilla normaaleilla koulu/työikäisillä pitää älypuhelin olla.
[/quote]
Mulla rupee särkee pää, jos olen sellaisessa seurassa, jossa kaikilla on älypuhelin.
Aivan turhia ovat nämä tapaamiset, puhelimen räplääminen on niin paljon tärkeämpää.
48 v mies, luovuin älypuhelimesta kolme vuotta sitte. Hankalia käyttää, jatkuvasti virhenäppäilyjä kun sormi hipaiseekin näyttöä, akku aina tyhjä ja se oli kaikkein tärkein syy palata oikean matkapuhelimen pariin.
Kameroita ylistetään mutta todellisuudessa niillä otetut kuvat eivät ole mitään valokuvia vaan pelkkiä heikkolaatuisia kuvia.
Päivääkään en ole katunut peruspuhelimeen takaisin siirtymistä.
Täällä kans 27-vuotias! Ehkä me lama-ajan lapset ollaan totuttu siihen, että kaikki on vähän kämästä.
33. En jaksa ladata puhelinta joka päivä. Enkä tarvitse siihen mitään turhia lisäominaisuuksia. Riittää, että sillä voi puhua ja lähettää tekstiviestejä. Ihmiset voisivat enemmän miettiä mikä on todella tarpeellista ja mikä sellaista kivaa mikä on pakko saada kun muillakin on.
27 vuotias! :) Olen miettinyt siirtymistä älypuhelimeen, mutta sitten mietin, että tarvitsenko sitä todella?
51 v. En tarvitse vekotinta, jota joutuu lataamaan päivittäin. Nykyinen on nelisen vuotta vanha, mutta akku kestää edelleen viikon normaalikäytöllä.
Olen 40 ja kotoa löytyy pöytäkone, läppäri ja tabletti. Mihin vielä tarvitsisin älyluuria? Puolet elämästäni olen käyttänyt nettiä kyllästymiseen asti, muistan lerput ja dossit, pysynyt mukana kehityksen kehittymisessä.. Lenkillä ja liikkuessa kuuntelen musiikkia tai Aamulypsyä perusluurista tai soittimesta, kahvilla keskityn seuraani.. Ruokaa laittaessa, siivotessa jne katselen leffoja / dokkareita tabletilta.
Luovuin kokonaan omasta kännykästä, kun sain firman puhelimen. Työpuhelimena vanha Nokia c2 peruspuhelin. Siinä on kaikki mitä tarvitsee. Sillä voi soittaa, lähettää tekstareita, siinä on kalenteri, herätyskello ja laskin. Se on sopivan kokoinen työvaatteen taskuun. Luppoaikaa voi töissä tappaa pelaamalla citybloxxia. Hieno vehje ja kyllä parku pääsee jos joskus pomo keksii vaihtaa sen älyluuriin.
Ikää minulla 33v.
Vielä vuosi sitten (31-vuotiaana) olin sitä mieltä, etten älypuhelinta tarvitse enkä sellaista tule hankkimaan, mutta toisin kävi. Vanha Nokialainen hajosi ja missä lie mielenhäiriössä päädyin hankkimaan älypuhelimen. En vajaan vuoden kokemuksella edelleenkään roiku puhelimella netissä (läppäri kotona on sitä varten), en ole liittynyt uusiin somepalveluihin, en käytä puhelinta muiden seurassa kuin puheluihin, enkä kanna sitä esim. lenkillä mukana, mutta on siitä ollut paljon hyötyä ja iloa. Netistä on kätevä tarkistaa kaupungilla ollessa Googlesta jotain tai aikatauluja ja saahan tuosta viihdykettä vaikka yksinäisille bussimatkoille. Näin vähäisellä käytöllä akkukin kestää kolme päivää, ihan niin kuin siinä vanhassa kuluneessa Nokiassa. On muuten vähentynyt tietokoneella roikkuminenkin, kun ei viitsi yhden asian tarkistamisen takia avata konetta, puhelimella sen tekee minuutissa, koneella tulisi tehtyä kymmenen muutakin asiaa (ja jumittauduttua AV:lle...).
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:34"]
43
Roikun muutenkin ihan riittävästi netissä. Kamera olisi kiva, mutta toisaalta koen tapahtumat mielummin livenä kuin ruudun kautta. En halua kuluttaa turhaan, ja vuosikertapuhelimeni toimii hyvin. Akkukin kestää päiväkausia :).
[/quote]
Samat syyt ja ikää 52 v.
31 v. Ja erittäin hyvin olen tullut toimeen ilman mitään älynväläys kapulaa.
Meillä ei ole. Olen 35-vuotias nainen ja mieheni on nelikymppinen. Tekee työkseen sovelluksia älypuhelimeen, mutta hänellä itsellään ei ole koskaan sellaista ollut. Emme halua olla netissä koko ajan joka paikassa. Välillä tulee eteen tilanne, jolloin älypuhelin olisi kätevä. Sitten muistuu taas mieleen, että sitä pitäisi olla päivittäin lataamassa, toisin kuin nykyisiä vanhoja nokialaisia, eikä sitten tule hankittua.
Vuosi sitten sain 50-v. lahjaksi. Reissussa ainakin kätevä.