Miten näyttää virkeämmältä ja terveemmältä?
Ihmiset ilmeisesti ajattelevat, että olen sairas, masentunut tai väsynyt, kun jatkuvasti joku kysyy, että "miten sinä voit" tai "onko kaikki hyvin". Se on todella ärsyttävää ja saa tuntemaan itseni todella rumaksi.
Mitä voi käytännössä tehdä ulkonäölle, jotta tämä huomauttelu loppuisi? Olen juuri hiljattain esim korostanut kulmakarvojani käymällä kestovärjäyksessä ja omasta mielestäni se nosti ilmettä heti. Olen värjännyt hiukset ja harmaat on peitetty. Olen ostanut uusia mielestäni hienoja vaatteita. Ei näköjään muiden mielestä vaikuta mitään, kun kyselyt vain jatkuvat.
Tämä on oikeasti ärsyttävä ongelma. Lisäksi minkä sille voi, että perusilmeeni on kai jotenkin alakuloinen varsinkin silloin, jos olen keskittynyt johonkin. Jos joku on saanut tällaisen ongelman ratkaistua, niin kertokaa keinot.
Kommentit (25)
noiden lisäksi
syö terveellisesti ja juo paljon vettä
käy säännöllisesti kampaajalla
tee kasvohoito, esim. kuourinta ja naamio, sitten vähän itseruskettavaa kasvoihin
osta parit hyvät kengät
meikkaa kevyesti
Vedä hiilarit minimiin. Vaikka et varsinaisesti olisi turvonnut, se vie vähäisenkin pöhön naamasta ja piirteet tulevat paremmin esiin.
Kasvoille vähän itseruskettavaa ja kevyt meikki. Luonnollisen värinen huulipuna ja poskipuna auttanevat.
Miten iho? Käy kosmetologilla konsultaatiossa. Jos kyseessä esim. veltostunut iho niin sitä voi kiinteyttää ja hoitaa, ei tarvitse mitään pistoshoitoja. Usein jo kunnon kuorinta ja kosteutus heleyttää ihon. Harmaiden hiusten peittämisestä päätellen et ole ihan nuori, ehkä jokin muukin kiinteyttävä hoito voi tehdä hyvää. Kun ammattilainen tekee ensin hyvän pohjan, sitä on hyvä ylläpitää kotona.
Miten hampaat? Jos tummuneet tai kellastuneet, niin ota suuhygienistillä hammaskiven poisto ja soodapuhdistus, ja ehkä myös hammaslääkärillä valkaisukin. Ei siis mitään ylivalkoista, mutta raikas puhdas hymy voi piristää paljonkin.
Otsikon kysymykseen vastaus: olemalla aidosti virkeämpi ja terveempi. Eli muuta ne asiat elintavoissa jotka tekevät snusta ei virkeän ja sairaan, esim ruokavalio, uni jne. Mutta itse aloituksen luettua vaikuttaa siis siltä että et itse koe olevasi mitenkään väsynyt ja sairas tai sen näköinen eli tuo on vaan ulkopuolisten kommentointia. Jos et siis itse koe tai näe mitään ongelmaa elämässäsi niin ihan turhaa lähteä muiden mukaan elämään ja stressaamaan jostain mielipiteistä. Ihmiset nyt sanoo mitä vaan ja on vaikka mitä mieltä. Ennemmin ihmettelen minkälaisten tyyppien kanssa olet tekemisissä jotka koko ajan kommentoivat toisne näyttävän väsyneeltä ja masentuneelta?! Toihan on aika epäkohteliasta huomioida ääneen, voihan ihminen ihan oikeasti ollakin masentunut.
Hankkiudu eroon ärsyttävistä ihmisistä jotka saavat sinut tuntemaan itsesi rumaksi. Jos vaan voit. Jos ne on jotain työkavereita tms joita on pakko sietää niin voi sanoa että mitä jos ei kommentoitais toisten naamoja töissä. Ihan ihme hommaa.
Olen käynyt hampaiden puhdistuksessa ja valkaisussa ja käyttänyt niitä tuotteita kotonakin. Ei ole ollut kuitenkaan väriin juuri mitään vaikutusta, ehkä kun on keltainen hammasluu.
Ihoni on ihan hyvä, ei tarvitse kuorintoja, mutta kasvot ovat valahtaneet iän myötä eli piirteet ovat alkaneet roikkua. Lisäksi on silmien ympärillä sekä kuopat että turvotusta, vaikka luulisi niiden sulkevan pois toisensa. On tullut hamsteripussit ja kaksoisleuka. Olen kuitenkin normaalipainoinen.
Sellainen nuoruuden virkeyttä on poissa. Kuitenkin Olen tyylillisesti ja yleisesti ottaen nuorekas ja moni luulee minua paljon nuoremmaksi kuin olen. Mutta koska on nämä vanhenemisesta tulleet ulkonäköongelmat, he eivät tajua, että ulkonäköni johtuu vanhenemisesta. He luulevat, että syy väsyneeseen ja sairaanoloiseen ulkonäköön olisi se, että olisin väsynyt ja sairas tai masentunut!
Siis näytän nuorekkaalta, jolla menee huonosti. Tuskin kukaan tahallaan huomauttelisi ihmisille esim töissä, että voi voi, oletpa sinä vanhentunut. Sen sijaan he huomauttelevat, että näytän väsyneeltä ja sairaalta ja kysyvät, miten minulla menee.
Todella viheliäinen ongelma.
Ap
Vierailija kirjoitti:
noiden lisäksi
syö terveellisesti ja juo paljon vettä
käy säännöllisesti kampaajalla
tee kasvohoito, esim. kuourinta ja naamio, sitten vähän itseruskettavaa kasvoihin
osta parit hyvät kengät
meikkaa kevyesti
Ai luoja. Mä kyllä sanoisin ettei ongelma ole ap vaan törpöt ihmiset.
Tummat silmänaluset?
Jotkut näyttävät heti virkeämmiltä, jos saavat lomilla nukuttua pitempiä unia.
Vierailija kirjoitti:
Hankkiudu eroon ärsyttävistä ihmisistä jotka saavat sinut tuntemaan itsesi rumaksi. Jos vaan voit. Jos ne on jotain työkavereita tms joita on pakko sietää niin voi sanoa että mitä jos ei kommentoitais toisten naamoja töissä. Ihan ihme hommaa.
No tämä. Tsiisus nyt
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan kärsi samasta?
Käy värianalyysissa tai lue siitä netissä. Sitä käsitteleviä kirjoja saa divarista jne muutamalla eurolla. Jos asiat ovat niin huonosti, että olet ostanut itsellesi sopimattoman värisiä vaatteita, niin osta värianalyysin tuloksen mukaisia tai ompele sen värisiä huiveja vaikka kankaasta itse. Kun saa sen omaa silmienväriä ja ihon väriin sopivan värin kasvojen lähelle, alkaa näyttää pirteämmältä.
Värjätyt kulmat ja värjätty pää ja jotain hakuammunnalla ostettuja vaatteita... Epätoivoista. Voin kuvitella, miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Otsikon kysymykseen vastaus: olemalla aidosti virkeämpi ja terveempi. Eli muuta ne asiat elintavoissa jotka tekevät snusta ei virkeän ja sairaan, esim ruokavalio, uni jne. Mutta itse aloituksen luettua vaikuttaa siis siltä että et itse koe olevasi mitenkään väsynyt ja sairas tai sen näköinen eli tuo on vaan ulkopuolisten kommentointia. Jos et siis itse koe tai näe mitään ongelmaa elämässäsi niin ihan turhaa lähteä muiden mukaan elämään ja stressaamaan jostain mielipiteistä. Ihmiset nyt sanoo mitä vaan ja on vaikka mitä mieltä. Ennemmin ihmettelen minkälaisten tyyppien kanssa olet tekemisissä jotka koko ajan kommentoivat toisne näyttävän väsyneeltä ja masentuneelta?! Toihan on aika epäkohteliasta huomioida ääneen, voihan ihminen ihan oikeasti ollakin masentunut.
No niinpä.
En minä koe itseäni väsyneeksi tai masentuneeksi. Päinvastoin, esim tänäänkin olin oikein hyvällä mielin ja luulin näyttävänikin kivalta. Niinpä vain kollega alkoi säälivällä äänellä kysellä, että voinko huonosti, miten minulla nykyään menee.
Menin sitten ihan katsomaan itseäni peilistä sen jälkeen, että mitä kamalaa, ja oli tosiaan varsinkin silmien alue jotenkin huononnäköinen ja poskien iho punoitti. Ei kuitenkaan mitään sellaista, mistä itse kehtaisin alkaa kenellekään huomauttelemaan.
Todella ihmetyttää, että mistä on tullut ajatus, että ihmisten ulkonäköön olisi kohteliasta puuttua tällä lailla. Kaikkihan me ikäännymme! Tätä tapahtuu minulle paitsi töissä, niin myös harrastuksissa ja vapaa-ajalla
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt hampaiden puhdistuksessa ja valkaisussa ja käyttänyt niitä tuotteita kotonakin. Ei ole ollut kuitenkaan väriin juuri mitään vaikutusta, ehkä kun on keltainen hammasluu.
Ihoni on ihan hyvä, ei tarvitse kuorintoja, mutta kasvot ovat valahtaneet iän myötä eli piirteet ovat alkaneet roikkua. Lisäksi on silmien ympärillä sekä kuopat että turvotusta, vaikka luulisi niiden sulkevan pois toisensa. On tullut hamsteripussit ja kaksoisleuka. Olen kuitenkin normaalipainoinen.
Sellainen nuoruuden virkeyttä on poissa. Kuitenkin Olen tyylillisesti ja yleisesti ottaen nuorekas ja moni luulee minua paljon nuoremmaksi kuin olen. Mutta koska on nämä vanhenemisesta tulleet ulkonäköongelmat, he eivät tajua, että ulkonäköni johtuu vanhenemisesta. He luulevat, että syy väsyneeseen ja sairaanoloiseen ulkonäköön olisi se, että olisin väsynyt ja sairas tai masentunut!
Siis näytän nuorekkaalta, jolla menee huonosti. Tuskin kukaan tah
Tuon ongelman tunnistan.
Itselläni on myös todella hyvä iho ikäisekseni, joten minua luullaan nuoremmaksi. Kun suupielet valahti iän takia, kun kudokset löystyi, alettiin pitää vihaisena.
Jostain syystä ihmiset reagoi oudosti, jos ihon nuorekkuus ja muut iän merkit ei täsmää. Jos ryppyisellä paikat roikkuu, niin "sehän on vanha, luonnollista".
Vierailija kirjoitti:
Siis näytän nuorekkaalta, jolla menee huonosti. Tuskin kukaan tah
Apua :D Siis onko tällainen nyt seurausta siitä kun ihmisiä on aivopesty filtteröidyillä ja muokatuilla kuvilla viimeiset 20 vuotta
Hyväksyy ikääntymisen eikä stressaa siitä.
Lisää aerobista liikuntaa? Kun sydän pumppaa hyvin, niin ei tule turvotusta.
Vierailija kirjoitti:
Tummat silmänaluset?
Jotkut näyttävät heti virkeämmiltä, jos saavat lomilla nukuttua pitempiä unia.
Minä olen nukkunut ihan hyvin.
Ei minilla ole mitään ongelmia.
Ilmeisesti kuitenkin näytän siltä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis näytän n
Muokkaukset ja filtterit vääristää minäkuvaa.
Eriltä
Vierailija kirjoitti:
Värjätyt kulmat ja värjätty pää ja jotain hakuammunnalla ostettuja vaatteita... Epätoivoista. Voin kuvitella, miltä näyttää.
Sinun kuvitelmilla ei ole mitään merkitystä, kertovat vain karua kieltään henkisestä tilastasi. Aika harvassa ovat naiset, jotka eivät huolehdi ulkonäöstään hiuksia ja kulmia värjäämällä, mutta marssivat kuitenkin asiantuntijan luo ostamaan vaatteita, ettei vaan joku mt-ongelmainen av-mamma pääsisi aukomaan tyhjää päätään anonyyminä. Säälittävä reppana olet, voin vaan kuvitella miten luonnonkaunis ja mielettömän hyvin pukeutunut olet.
Eikö kukaan kärsi samasta?