Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa petetyksi joutuu tavallisimmin pikkulasten äiti

Vierailija
01.06.2015 |

Väitöstutkimuksessa kerrotaan, että petetyksi joutuu tavallisimmin pienten lasten vanhempi, useimmiten äiti. Kriisi on usein luultuakin vakavampi. Ylen juttu tutkimuksesta:

http://yle.fi/uutiset/vaitos_petetyksi_joutuu_tavallisimmin_pikkulasten_aiti__kriisi_on_usein_luultua_vakavampi/8032616

Kommentit (205)

Vierailija
41/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:35"]

Olen nykyisen kanssa päättänyt, että jos on pakko miesporukassa mennä ulos ilman mua, en tässä suhteessa ole. Baarit on iskupaikkoja ja turha niihin on vakisuhteessa elävien eksyä. Miksi ihmeessä sinne varattujen täytyy mennä?

[/quote]

No miehesi varmasti osaa lähteä tuollaisen pirttihirmun luota ihan omatoimisestikin.

Äijät ovat saunomassa ja sitten joku saa idean, että mennäänpä käymään baarissa. No siinähän on sitten hieno sanoa, että ei voi tulla kun emäntä on kieltänyt :)

Olen käynyt baarissa kavereiden kanssa ja niin on vaimonkin käynyt omien kavereidensa kanssa. Itse en ole pettänyt, vaimosta ei voi tietää, mutta ihmettelisin suuresti jos näin olisi käynyt. Ei siellä baarissa ihan pakko ole panna ja/tai lähteä jonkun hempukan kanssa jatkoille.

Vierailija
42/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:27"]Monille miehille on vaikeaa kasvaa aikuiseksi pikulapsiaikana. Omat mieliteot pitäisi osata laittaa syrjään ja löytää rooli perheessä. Monet äidit ei sitä roolia halua/osaa antaa [/quote] Harvemmin niitä on tarpeen kokonaan laittaa syrjään.

[/quote]

Ilmeisesti tässä puhuttiin seksistä. Kyllä se on aika kova paikka elää ilman seksiä reilun vuoden verran. En pettänyt, mutta kyllähän se kynnys alkoi melko matalalla olemaan jossain vaiheessa. Onneksi ei tullut mitään sopivaa tilaisuutta eteen.

Tiedän monta tapausta, joissa miehen ja naisen roolit muuttuvat ihan täysin, kun vauva tulee taloon. Ja ainakaa itse en osannut kuvitella kuinka iso muutos on ja kuinka rankkaa se on. Lapsen äiti ei osoittanut enää mitään kiinnostusta aviomiestä, eli minua, kohtaan. Varmasti olisin itsekin voinut toimia paremmin, mutta olin kiutenkin paljon vauvan kanssa ja kanniskelin keskellä yötä mahavaivaista lastamme, vaikka menin aamulla töihin.

Voisin kuvitella, että kun mies yhtäkkiä jää kaikkein vähiten arvostetuksi perheessä, niin kyllä se varmasti koville monella ottaa.

[/quote]

Tuo viimeinen lause kuvastaa hyvin isäksi ja aviopuolisoksi kelpaamattoman miehen ajatusmaailmaa. Vauva on se tärkein asia siinä perheessä, kaikki muu selittely on keskenkasvuisten kiukuttelua.

[/quote]

Tuo oli saanut jo peukkuja. Onko tämä oikeasti mammojen ajattelun valtavirtaa vai kärjistystä?
[/quote]
Sinunko mielestäsi sitten isiliini kuuluu laittaa vauvan edelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että seksin vähyys on suurin syy pettämiseen (näinhän väitöskirjassakin todettiin) vaan haetaan jotain erilaista ja jännittävää lapsiperhe-elämän keskelle. Olen itse melko varma siitä, ettei mieheni ole pettänyt minua siitä huolimatta, että meillä on ollut pitkiä seksittömiä pätkiä useamman kerran. Nämä ovat johtuneet raskausajan kivuista ja omasta väsymyksestäni. Meillä elämä on ollut todella hektistä ja raskastakin (3 lasta 3,5 vuodessa) eikä lastenhoitoapuakaan ole ollut, joten parisuhde on ollut koetuksella. Se mikä estää pettämästä ei siis mielestäni ole seksin määrä vaan puolisoiden oma moraali ja luonteen lujuus. Jos tietoisesti on kummallakin vahva näkemys, että pettäminen on väärin kaikissa mahdollisissa olosuhteissa, silloin ei siihen niin helposti myöskään sorru. Jos on vahva käsitys pettämisestä vääränä tekona, silloin pettäessä ei tee väärin pelkästään puolisoa kohtaan vaan ennen kaikkea itseä kohtaan. 

Vierailija
44/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä tuosta tutkimuksesta oman tilanteeni. Mies petti, kun olin raskaana kuopuksesta, ja minulla meni muutama vuosi päästä asiasta yli. Toipuminen alkoi oikeastaan vasta, kun eräs työkaveri osoitti olevansa kiinnostunut minusta. Nyt olen itse pari vuotta sinnitellyt, ettei mitään tapahtuisi minun ja tämän työkaverin kanssa, mutta tunteet on niin vahvat, etten ole varma, selviänkö. Koetan mennä päivän kerrallaan, onneksi kohta alkaa kesäloma. Mutta siis kuten tutkijakin sanoi, naisena olen mielikuvissa pohtinut asiaa jo todella kauan. En tiedä ajaudunko itse pettämään, mutta olen kyllä pystynyt olemaan "kuivilla" yllättävän kauan.

Vierailija
45/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:10"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:30"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:27"]Monille miehille on vaikeaa kasvaa aikuiseksi pikulapsiaikana. Omat mieliteot pitäisi osata laittaa syrjään ja löytää rooli perheessä. Monet äidit ei sitä roolia halua/osaa antaa [/quote] Harvemmin niitä on tarpeen kokonaan laittaa syrjään. [/quote] Ilmeisesti tässä puhuttiin seksistä. Kyllä se on aika kova paikka elää ilman seksiä reilun vuoden verran. En pettänyt, mutta kyllähän se kynnys alkoi melko matalalla olemaan jossain vaiheessa. Onneksi ei tullut mitään sopivaa tilaisuutta eteen. Tiedän monta tapausta, joissa miehen ja naisen roolit muuttuvat ihan täysin, kun vauva tulee taloon. Ja ainakaa itse en osannut kuvitella kuinka iso muutos on ja kuinka rankkaa se on. Lapsen äiti ei osoittanut enää mitään kiinnostusta aviomiestä, eli minua, kohtaan. Varmasti olisin itsekin voinut toimia paremmin, mutta olin kiutenkin paljon vauvan kanssa ja kanniskelin keskellä yötä mahavaivaista lastamme, vaikka menin aamulla töihin. Voisin kuvitella, että kun mies yhtäkkiä jää kaikkein vähiten arvostetuksi perheessä, niin kyllä se varmasti koville monella ottaa. [/quote] Tuo viimeinen lause kuvastaa hyvin isäksi ja aviopuolisoksi kelpaamattoman miehen ajatusmaailmaa. Vauva on se tärkein asia siinä perheessä, kaikki muu selittely on keskenkasvuisten kiukuttelua. [/quote] Tuo oli saanut jo peukkuja. Onko tämä oikeasti mammojen ajattelun valtavirtaa vai kärjistystä? [/quote] Sinunko mielestäsi sitten isiliini kuuluu laittaa vauvan edelle?

[/quote]

Isiliini ei aina oikein ymmärrä, että äitiliini joutuu usein laittamaan lähes kaikki omat tarpeensa syrjään vauvan vuoksi. Silloin äitiliini ei päälle jaksa isiliinin kiukuttelua, vaan isiliinin tulee osallistua tasavertaisena kumppanina oman lapsensa hoitoon, jos haluaa, että äitiliinillä riittää virtaa isiliinin tarpeiden huomioimiseen ja tyydyttämiseen.

Itsekäs isiliini ottaa tässä tapauksessa rakastajan ja hajottaa perheensä syyttäen äitiliiniä tilanteesta.

Vierailija
46/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:38"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:25"]

"Seksuaalielämä oli kunnossa"

- petetyn äidin mielestä oli kunnossa, niin. Varmaan kaikki muukin oli sen mielestä kunnossa.

[/quote]

Sekö on yksin naisen vastuulla panna se seksuaalielämä "ja kaikki muukin" kuntoon? Mies voi sitten ansaitusti loikata aidan toiselle puolelle jos ei natsaa?

[/quote]

Ei tietenkään. Mutta mielestäni nuoria miehiä voisi varoitella etukäteen. Tuosta voitaisiin tehdä opas josta löytyy ainakin seuraavat asiat, joihin miehen kannattaa varautua:

- raskauden viimeisten kuuden kuukauden ajan tulee pelkkää paskaa niskaan ja edes astianpesukoneen tyhjennyskin voi mennä pieleen.

- vauva-aikana miehen tehtävä on käydä töissä ja työpäivän jälkeen hoitaa lasta klo 17-02 ja sitten taas lähteä aamulla töihin. Ja tietenkin mies ei osaa lasta hoitaa ja vaimolla on oikeus nalkuttaa tästäkin.

- Seksistä ei saa puhua positiivisen raskaustestin ja lapsen 2-vuotissynttäreiden välillä. Ja jos tästä selviää ilman omantunnon romahtamista, niin hyvällä tuurilla jossain vaiheessa vielä voi sänkypuuhiin päästä.

- 95% miehen palkasta menee rouvan ja lapsen elintason ylläpitämiseen.

- Omat harrastukset tulee lopettaa ja vain vaimolla on sananvaltaa perheen asioihin.

Näillä vinkeille moni mies olisi varmasti henkisesti valmiimpi kokemaan vanhemmuuden riemut ja pettämisiä saattaisi tapahtua vähemmän. Ja moni mies varmasti harkitsisi pidempään, että kannattaako tähän ryhtyä.

Vierailija
47/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:10"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:30"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:27"]Monille miehille on vaikeaa kasvaa aikuiseksi pikulapsiaikana. Omat mieliteot pitäisi osata laittaa syrjään ja löytää rooli perheessä. Monet äidit ei sitä roolia halua/osaa antaa [/quote] Harvemmin niitä on tarpeen kokonaan laittaa syrjään. [/quote] Ilmeisesti tässä puhuttiin seksistä. Kyllä se on aika kova paikka elää ilman seksiä reilun vuoden verran. En pettänyt, mutta kyllähän se kynnys alkoi melko matalalla olemaan jossain vaiheessa. Onneksi ei tullut mitään sopivaa tilaisuutta eteen. Tiedän monta tapausta, joissa miehen ja naisen roolit muuttuvat ihan täysin, kun vauva tulee taloon. Ja ainakaa itse en osannut kuvitella kuinka iso muutos on ja kuinka rankkaa se on. Lapsen äiti ei osoittanut enää mitään kiinnostusta aviomiestä, eli minua, kohtaan. Varmasti olisin itsekin voinut toimia paremmin, mutta olin kiutenkin paljon vauvan kanssa ja kanniskelin keskellä yötä mahavaivaista lastamme, vaikka menin aamulla töihin. Voisin kuvitella, että kun mies yhtäkkiä jää kaikkein vähiten arvostetuksi perheessä, niin kyllä se varmasti koville monella ottaa. [/quote] Tuo viimeinen lause kuvastaa hyvin isäksi ja aviopuolisoksi kelpaamattoman miehen ajatusmaailmaa. Vauva on se tärkein asia siinä perheessä, kaikki muu selittely on keskenkasvuisten kiukuttelua. [/quote] Tuo oli saanut jo peukkuja. Onko tämä oikeasti mammojen ajattelun valtavirtaa vai kärjistystä? [/quote] Sinunko mielestäsi sitten isiliini kuuluu laittaa vauvan edelle?

[/quote]

Kukaan ei varmaan näin ole sanonut?

Vierailija
48/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:40"]

Ikävää, muttei yllättävää. Moni on silloin väsynyt ja voi olla muitakin ongelmia (esim synnytysvaurioita), ja valitettavasti osalla haluttomuus kroonistuu ja osa miehistä on niin keskenkasvuisia etteivät jaksa/välitä odottaa tilanteen normalisoitumista. Yhdellä tutulla kävi päinvastoin, jo raskaus vei miehen halut kokonaan. Eivät harrastaneet seksiä sen jälkeen enää koskaan, ero tuli lapsen ollessa parivuotias.

[/quote]

Eli on ihan ok, että vaimo on haluton ja miehen pitää se kestää kuin mies. Mutta jos mies on haluton, niin ero sopiva vaihtoehto ja mies on täysi sika tässäkin tapauksessa?

Vierailija
49/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:40"]

Ikävää, muttei yllättävää. Moni on silloin väsynyt ja voi olla muitakin ongelmia (esim synnytysvaurioita), ja valitettavasti osalla haluttomuus kroonistuu ja osa miehistä on niin keskenkasvuisia etteivät jaksa/välitä odottaa tilanteen normalisoitumista. Yhdellä tutulla kävi päinvastoin, jo raskaus vei miehen halut kokonaan. Eivät harrastaneet seksiä sen jälkeen enää koskaan, ero tuli lapsen ollessa parivuotias.

[/quote]

Eli on ihan ok, että vaimo on haluton ja miehen pitää se kestää kuin mies. Mutta jos mies on haluton, niin ero sopiva vaihtoehto ja mies on täysi sika tässäkin tapauksessa?

[/quote]

Jos mies on haluton, naisenhan tulee katsoa peiliin ja syyttää itseään. Kaikki parisuhteen ongelmat ovat naisen vika.

Vierailija
50/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovinkaan kypsää tuollaine isiliinittely. Kuka haluaa perhehelvettiin tuollaisten naisten kanssa, jotka näkevät vain oman kantansa.

Vierailija
51/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:27"]Monille miehille on vaikeaa kasvaa aikuiseksi pikulapsiaikana. Omat mieliteot pitäisi osata laittaa syrjään ja löytää rooli perheessä. Monet äidit ei sitä roolia halua/osaa antaa [/quote] Harvemmin niitä on tarpeen kokonaan laittaa syrjään.

[/quote]

Ilmeisesti tässä puhuttiin seksistä. Kyllä se on aika kova paikka elää ilman seksiä reilun vuoden verran. En pettänyt, mutta kyllähän se kynnys alkoi melko matalalla olemaan jossain vaiheessa. Onneksi ei tullut mitään sopivaa tilaisuutta eteen.

Tiedän monta tapausta, joissa miehen ja naisen roolit muuttuvat ihan täysin, kun vauva tulee taloon. Ja ainakaa itse en osannut kuvitella kuinka iso muutos on ja kuinka rankkaa se on. Lapsen äiti ei osoittanut enää mitään kiinnostusta aviomiestä, eli minua, kohtaan. Varmasti olisin itsekin voinut toimia paremmin, mutta olin kiutenkin paljon vauvan kanssa ja kanniskelin keskellä yötä mahavaivaista lastamme, vaikka menin aamulla töihin.

Voisin kuvitella, että kun mies yhtäkkiä jää kaikkein vähiten arvostetuksi perheessä, niin kyllä se varmasti koville monella ottaa.

[/quote]

Tuo viimeinen lause kuvastaa hyvin isäksi ja aviopuolisoksi kelpaamattoman miehen ajatusmaailmaa. Vauva on se tärkein asia siinä perheessä, kaikki muu selittely on keskenkasvuisten kiukuttelua.

[/quote]

Avioliitto ja parisuhde on kaikkein tärkein asia perheessä! Sen on perustus jonka varaan ja jonka päälle rakennetaan kaikki muu! Sii aivan kaikki muu. Mikäi perustus ei ole kunnossa romahtaa kaikki päällerakennettukin kuin korttitalo.

Parisuhdetta ei saisi unhotaa edes vauvan tultua taloon muuten käy huonosti kuten synkistä erotilastoista saadaan lukea..

Mies 77 

Vierailija
52/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:31"]

- petetyn äidin mielestä oli kunnossa, niin. Varmaan kaikki muukin oli sen mielestä kunnossa.

[/quote]

Sekö on yksin naisen vastuulla panna se seksuaalielämä "ja kaikki muukin" kuntoon? Mies voi sitten ansaitusti loikata aidan toiselle puolelle jos ei natsaa?

[/quote]

Ei tietenkään. Mutta mielestäni nuoria miehiä voisi varoitella etukäteen. Tuosta voitaisiin tehdä opas josta löytyy ainakin seuraavat asiat, joihin miehen kannattaa varautua:

- raskauden viimeisten kuuden kuukauden ajan tulee pelkkää paskaa niskaan ja edes astianpesukoneen tyhjennyskin voi mennä pieleen.

- vauva-aikana miehen tehtävä on käydä töissä ja työpäivän jälkeen hoitaa lasta klo 17-02 ja sitten taas lähteä aamulla töihin. Ja tietenkin mies ei osaa lasta hoitaa ja vaimolla on oikeus nalkuttaa tästäkin.

- Seksistä ei saa puhua positiivisen raskaustestin ja lapsen 2-vuotissynttäreiden välillä. Ja jos tästä selviää ilman omantunnon romahtamista, niin hyvällä tuurilla jossain vaiheessa vielä voi sänkypuuhiin päästä.

- Omat harrastukset tulee lopettaa ja vain vaimolla on sananvaltaa perheen asioihin.

Näillä vinkeille moni mies olisi varmasti henkisesti valmiimpi kokemaan vanhemmuuden riemut ja pettämisiä saattaisi tapahtua vähemmän. Ja moni mies varmasti harkitsisi pidempään, että kannattaako tähän ryhtyä.

[/quote]

Hmm, kun se ei kaikilla mene näin kuten edellä kerrottiin

- olo oli loistava raskauden alusta loppuun, ei turhaa kiukuttelua

- koliikkista vauvaa kanniskeltiin vuoroissa, kunnes helpotti. Isällä oli myös hoitovastuuta

- seksiä oli raskauden loppuun saakka ja seksielämä alkoi uudelleen viisi viikkoa synnytyksestä

- molemmat maksoivat oman osansa asuntolainasta ja laskuista kuten ennenkin

- mies jatkoi harrastuksiaan kuten ennenkin (1-1,5 tuntia/pv)

Ilmankos olemme edelleen yhdessä, enkä usko että mies on pettämässä käynyt.

Vierailija
53/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että jotkut eivät halua nähdä mitään ongelmaa sinä, että parisuhde laitetaan holdiin esim. 6 vuodeksi ja luullaan, että voidaan jatkaa siitä mihin jäätiin. Vanhemmatkin ovat mies ja nainen, ja vaikka jompikumpi heistä pystyisi sen tekemään tosta vaan, ei voi olettaa että toinen pystyy. Pitää ottaa huomioon myös se toinen ihan samalla lailla kun tulee ottaan huomioon lapsi/lapset. Meillä kaikillla on vai 1 elämä.

Vierailija
54/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei puhuttu seksistä vaan aikuisuudesta. Siitä, että miehellä on oikea rooli perheessä. Varmaan melko tavallista tuo, että mies kokee olevansa ulkopuolinen omassa kodissaa. Siihen pitäisi päästä käsiksi. Siihen vaikuttaa sekä naisen että miehen roolit. On se ihan selvää,että pikkulasten vanhemmilla menee aika ja mielenkiinto siihen lapseen. Mutta se on väliaikaista.

Vierailija
55/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hmm, kun se ei kaikilla mene näin kuten edellä kerrottiin

- olo oli loistava raskauden alusta loppuun, ei turhaa kiukuttelua

- koliikkista vauvaa kanniskeltiin vuoroissa, kunnes helpotti. Isällä oli myös hoitovastuuta

- seksiä oli raskauden loppuun saakka ja seksielämä alkoi uudelleen viisi viikkoa synnytyksestä

- molemmat maksoivat oman osansa asuntolainasta ja laskuista kuten ennenkin

- mies jatkoi harrastuksiaan kuten ennenkin (1-1,5 tuntia/pv)

Ilmankos olemme edelleen yhdessä, enkä usko että mies on pettämässä käynyt.

[/quote]

Kun on kunnollinen ja mukava mies, kaikki hommat luistaa :)

Vierailija
56/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minun mielestä kaikkien pitäisi olla samalla viivalla perheessä. Aikaisemmin on ollut parisuhde ja sitten tilanne muuttuukin siihen, että perheessä on äiti ja vauva ja sitten se joku ylimääräinen kaiffari, jonka tehtävänä on hoitaa lasta ja tuoda rahaa talouteen. Muuten hänet voikin sitten unohtaa.

Mutta kun asian esittää kuten sinä kirjoitit, niin eihän se mikään ihme ole, että moni hakee lohtua muualta. Ja jos AV-palstaa on uskominen, niin eivät naisetkaan suostu olemaan ilman miehensä huomiota kovinkaan pitkään. Jotkut kommentoivat, että lähtevät pettämään jos mies ei ole suostunut seksiin kuuden kuukauden aikana.

Vierailija
57/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Avioliitto ja parisuhde on kaikkein tärkein asia perheessä! Sen on perustus jonka varaan ja jonka päälle rakennetaan kaikki muu! Sii aivan kaikki muu. Mikäi perustus ei ole kunnossa romahtaa kaikki päällerakennettukin kuin korttitalo.

Parisuhdetta ei saisi unhotaa edes vauvan tultua taloon muuten käy huonosti kuten synkistä erotilastoista saadaan lukea..

Mies 77 

[/quote]

Höpö höpö. Tottakai pikkulapsiaika on toisenlaista aikaa. Siinä ei ole vomiavaroja muuhun. Luulisi aikuisen ihmisen osaavan laittaa lapsi etusijalle muutaman vuoden verran. Jos itse ei enää muista millaista aikaa se oli, ei kannata sanoa mitään.

Vierailija
58/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Avioliitto ja parisuhde on kaikkein tärkein asia perheessä! Sen on perustus jonka varaan ja jonka päälle rakennetaan kaikki muu! Sii aivan kaikki muu. Mikäi perustus ei ole kunnossa romahtaa kaikki päällerakennettukin kuin korttitalo.

Todella fiksusti sanottu, näin se juuri on! Nykyaikana vaan korostetaan itsenäisyyttä, omien menojen ja oman ajan tärkeyttä jne...Sitä kun liikaa aletaan erillisiä olemaan niin kaatuu pian kaikki muu yhteinen...

Vierailija
59/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:14"]

No tajunnet varmaan, että asia on vain mutua niin kauan kunnes sitä tutkitaan?

[/quote]

Eihän tämä asia mitään mutua ole. Ja toisekseen tuon väitöskirjan tekijän otanta on naurettavan pieni. Eli täysin nollatutkimus taas.

Vierailija
60/205 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mies 77 

[/quote]

Tästä on tullut itselleni hirveät paineet kun tuntuu, etten veny kaikkeen. Meillä on monta pientä lasta ja kun saan ne iltaisin nukkumaan, olen niin totaalisen väsynyt, että en jaksa hoitaa sitä parisuhdetta mitenkään erikoisesti. Kaikkein mieluiten joko olen yksin ja toiseksi paras vaihtoehto on katsoa telkkaria miehen kainalosta sanomatta sanaakaan. Joka paikassa puhutaan parisuhteen hoitamisesta mutta paljon harvemmin siitä, että joskus on parisuhteessa vain ymmärrettävä, että nyt on rankkaa ja että parisuhteen rimaa on syytä laskea.