Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies otti ja häipyi kesän ajaksi.

Vierailija
31.05.2015 |

Esikoinen ollut pappalassa tämän päivän, minä vauvan kanssa ostoksilla. Mies laittoi sitten pitkän viestin jossa tiivistetysti luki että hän pakkaa tavaransa ja muuttaa hotelliin - ei jaksa enää perhe-elämän paineita koska haluaa keskittyä kesän ajan 100% työhönsä. Töissä on siis iso projekti meneillään. Aikoo siis kesän ajan viettää aikaa ihan itsensä kanssa, sanoi että lapset voivat hänen luonaan kyllä käydä jos haluavat, mutta töissä hän tulee enimmäkseen olemaan.
Toisaalta jopa ymmärrän häntä, meillä on ollut vaikea kevät. Esikoinen on ollut kovasti sairaana ja vauva on ollut vaikea. Miehellä ollut pinna kireällä, sen olen kyllä huomannut. Mutta ei ole kyllä erityisen reilu peli jättää minut yksin lasten kanssa pärjäämään. Onneksi on tuo pappa tukena, muuta lähipiiriä ei tässä lähellä oikein olekaan. Ja viime viikkoina kaikki on kyllä mennyt hyvin, esikoinen on pysynyt terveenä ja kuopuksenkin mahavaivat on helpottaneet. Oon ollu aivan touhussaan kesästä.
En nyt oikein edes tiedä mitä tehdä. Papalle soitin ja pyysin että voiko esikoinen olla siellä yötä. Vauvan kanssa tässä nyt istuskelen ja katson telkkaria ja palstailen. Eikä kuulkaa ees itketä. Eikä edes raivostuta, ainakaan vielä. Ihmetyttää vaan. En edes vastannu viestiin muuta kun "Ok". Pitäisi varmaan vastata jotain järkevämpää. Liekö edes tulee takaisin.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:37"]Hah! Oletpa ap tehnyt lapset hienolle miehelle. :D :D

En voi kuin nauraa sinulle.
[/quote]

No sinäpäs se idiootti oot.

Vierailija
42/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:32"]Sanoisin etten minäkään nyt pysty panostamaan lapsiin ja häipyisin. Tasa-arvoa naiset. [/quote] Lapset nakkaisin papalle? Tai suoraan lastensuojeluun? Kyllä mää sillä "näyttäsin" miehelle! Ap

[/quote] Vaikka lastensuojeluun mutta nenilleni ei hypittäisi. Minulla on samat oikeudet ja velvollisuudet kuin miehelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:32"]Sanoisin etten minäkään nyt pysty panostamaan lapsiin ja häipyisin. Tasa-arvoa naiset. [/quote] Lapset nakkaisin papalle? Tai suoraan lastensuojeluun? Kyllä mää sillä "näyttäsin" miehelle! Ap

[/quote] Vaikka lastensuojeluun mutta nenilleni ei hypittäisi. Minulla on samat oikeudet ja velvollisuudet kuin miehelläni.
[/quote]

Joo, no lapsiani en kyllä lastensuojeluun ole viemässä :D Onneksi osaan hoitaa lapseni ihan ilman miestäkin. Ap

Vierailija
44/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:35"] [quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:32"]Sanoisin etten minäkään nyt pysty panostamaan lapsiin ja häipyisin. Tasa-arvoa naiset. [/quote] Lapset nakkaisin papalle? Tai suoraan lastensuojeluun? Kyllä mää sillä "näyttäsin" miehelle! Ap [/quote] Vaikka lastensuojeluun mutta nenilleni ei hypittäisi. Minulla on samat oikeudet ja velvollisuudet kuin miehelläni. [/quote] Joo, no lapsiani en kyllä lastensuojeluun ole viemässä :D Onneksi osaan hoitaa lapseni ihan ilman miestäkin. Ap

[/quote] Kaikki osaa hoitaa lapsia ilman miestäkin. Sinä vaan olet kynnysmatto ja suostut raukka siihen.

Vierailija
45/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkonen,,, miehellä vaativa työ ja pitkää päivää painanut ties kuinka kauan viikot huonoilla yöunilla ja pikkurouva viikonloppuisin nukkuu pitkään kun mies hoitanut aamut lapsia.. sekö tasapuolista.. uskon että mies on loppuunpalamisen porteilla. joten, anna sen nukkua muutama viikko siellä hotellissa kunnolla, muuttuu kuin eri ihmiseksi ja jaksaa ja ikävöi taas.

jos kerran miehellä noin vaativa työ ja pitkät päivät niin suosittelisin ehdottomasti että se saa nukkua viikonloppuna lauantain ja sinä sunnuntai aamun, niin meillä tehtiin ja toimii!

jos syynä ei ole perheen takia uupuminen ja mies ei vaan jaksa teitä enää niin laitat eron vireille parin viikon päästä jos mies vaan istuu illat terassilla ja ties missä ja viikonloput matkailee ja nauttii ilman teitä.. tiedät sitten ettei se enää perhettä halua..

Vierailija
46/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:45"]hetkonen,,, miehellä vaativa työ ja pitkää päivää painanut ties kuinka kauan viikot huonoilla yöunilla ja pikkurouva viikonloppuisin nukkuu pitkään kun mies hoitanut aamut lapsia.. sekö tasapuolista.. uskon että mies on loppuunpalamisen porteilla. joten, anna sen nukkua muutama viikko siellä hotellissa kunnolla, muuttuu kuin eri ihmiseksi ja jaksaa ja ikävöi taas.

jos kerran miehellä noin vaativa työ ja pitkät päivät niin suosittelisin ehdottomasti että se saa nukkua viikonloppuna lauantain ja sinä sunnuntai aamun, niin meillä tehtiin ja toimii!

jos syynä ei ole perheen takia uupuminen ja mies ei vaan jaksa teitä enää niin laitat eron vireille parin viikon päästä jos mies vaan istuu illat terassilla ja ties missä ja viikonloput matkailee ja nauttii ilman teitä.. tiedät sitten ettei se enää perhettä halua..
[/quote]

Mies nukkuu viikolla, minä viikonloppuna. Tekee siis iltapainotteista työtä, yleensä menee töihin 9-11 välillä ja tulee kotiin 20-22. Minä olen nukkunu viime kuukausina arkipäivinä öisin 3-5 tuntia, joten todellakin kaipaan viikonloppu-uneni. Ap

Vierailija
47/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:37"]Hah! Oletpa ap tehnyt lapset hienolle miehelle. :D :D

En voi kuin nauraa sinulle.
[/quote]

Lasten saaminen ja kasvattaminen on ihan eri tavalla rankkaa kuin mikään, mitä normaali länsimainen ihminen keskimäärin kokee sitä ennen. Ei voi millään ennalta tietää, miten toinen sen paineen alla reagoi.

Vierailija
48/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:45"]hetkonen,,, miehellä vaativa työ ja pitkää päivää painanut ties kuinka kauan viikot huonoilla yöunilla ja pikkurouva viikonloppuisin nukkuu pitkään kun mies hoitanut aamut lapsia.. sekö tasapuolista.. uskon että mies on loppuunpalamisen porteilla. joten, anna sen nukkua muutama viikko siellä hotellissa kunnolla, muuttuu kuin eri ihmiseksi ja jaksaa ja ikävöi taas. jos kerran miehellä noin vaativa työ ja pitkät päivät niin suosittelisin ehdottomasti että se saa nukkua viikonloppuna lauantain ja sinä sunnuntai aamun, niin meillä tehtiin ja toimii! jos syynä ei ole perheen takia uupuminen ja mies ei vaan jaksa teitä enää niin laitat eron vireille parin viikon päästä jos mies vaan istuu illat terassilla ja ties missä ja viikonloput matkailee ja nauttii ilman teitä.. tiedät sitten ettei se enää perhettä halua.. [/quote] Mies nukkuu viikolla, minä viikonloppuna. Tekee siis iltapainotteista työtä, yleensä menee töihin 9-11 välillä ja tulee kotiin 20-22. Minä olen nukkunu viime kuukausina arkipäivinä öisin 3-5 tuntia, joten todellakin kaipaan viikonloppu-uneni. Ap

[/quote] Nyt ap sit opettelet tulemaan toimeen ilman uniasia.

Vierailija
49/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:45"]hetkonen,,, miehellä vaativa työ ja pitkää päivää painanut ties kuinka kauan viikot huonoilla yöunilla ja pikkurouva viikonloppuisin nukkuu pitkään kun mies hoitanut aamut lapsia.. sekö tasapuolista.. uskon että mies on loppuunpalamisen porteilla. joten, anna sen nukkua muutama viikko siellä hotellissa kunnolla, muuttuu kuin eri ihmiseksi ja jaksaa ja ikävöi taas. jos kerran miehellä noin vaativa työ ja pitkät päivät niin suosittelisin ehdottomasti että se saa nukkua viikonloppuna lauantain ja sinä sunnuntai aamun, niin meillä tehtiin ja toimii! jos syynä ei ole perheen takia uupuminen ja mies ei vaan jaksa teitä enää niin laitat eron vireille parin viikon päästä jos mies vaan istuu illat terassilla ja ties missä ja viikonloput matkailee ja nauttii ilman teitä.. tiedät sitten ettei se enää perhettä halua.. [/quote] Mies nukkuu viikolla, minä viikonloppuna. Tekee siis iltapainotteista työtä, yleensä menee töihin 9-11 välillä ja tulee kotiin 20-22. Minä olen nukkunu viime kuukausina arkipäivinä öisin 3-5 tuntia, joten todellakin kaipaan viikonloppu-uneni. Ap

[/quote] Nyt ap sit opettelet tulemaan toimeen ilman uniasia.
[/quote]

Kuten aiemmin sanottu, pappa kyllä auttaa jos apua tarvitaan. Kesälomalla saadaan varmaan myös serkkutyttöjä kylään, tykkäävät kovasti touhuta lasten kans. Ja myös viime aikoina on alkanut vauvallekin unet maistumaan paremmin ja esikoinenkin on pysynyt terveenä - eli hänen kanssaan ei ole tarvinu öitä niin valvoa. Ap

Vierailija
50/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea mies :( Ei sitten ollut munaa edes keskustella asiasta...

Koeta nyt ap edes vähän pitää puoliasi tai edes lasten takia kasvata selkäranka kun mieheltä se jo puuttuu!

Liian kilteille ihmisille jää vain paska käteen!

Vierailija
51/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas oikea tosimiehen teko, jättää vaimo ja lapset oman onnensa nojaan, kun tulee vaikeaa. Valitettavasti elämä ei ole pelkkää päivänpaistetta ja vaikeita aikoja tulee.  Tsemppiä AP:lle ja lapsillesi.

Vierailija
52/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, että mies on tehnyt töitä eikä saapastellut toisissa naisissa? Klassiselta katoamistempulta kuullostaa. Nyt lukot vaihtoon ja avioeropaperit vetämään.

Vierailija
53/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:37"]Hah! Oletpa ap tehnyt lapset hienolle miehelle. :D :D En voi kuin nauraa sinulle. [/quote] No sinäpäs se idiootti oot.

[/quote]

enhän minä ole tehnyt lapsia tuollaiselle pellelle. :D

Vierailija
54/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on että jos toinen on kotona ja toinen töissä niin ei työssä käyvän tarvitse enää stressata mistään kotitöistä tai lastenhoidosta. KYllä minä voin pihalle lapset viedä, mutta en todellakaan ala tekemään töiden jälkeen mitään kotitöitä tai vaihtelemaan vaippoja tai nukuttamaan lapsia. Haluan istua sohvalla ja juoda olutta. Rentouttaa mielen ja ehkä tehdä vielä töitä koneella seuraavaa päivää ajatellen.

Vierailija
55/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivy sinä sitten ensi kesänä

Vierailija
56/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en nyt millään ymmärrä miksi niin monet ehdottaa että apnki pitäis häipyä, ihan vaan niinku kostoksi.
Sehän se vasta idioottimaista käytöstä olisikin. Ihana että lasten elämässä on äidinkin lisäksi luotettava ihminen, pappa. Tsemppiä teille!

Vierailija
57/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:03"]Kyllä se niin on että jos toinen on kotona ja toinen töissä niin ei työssä käyvän tarvitse enää stressata mistään kotitöistä tai lastenhoidosta. KYllä minä voin pihalle lapset viedä, mutta en todellakaan ala tekemään töiden jälkeen mitään kotitöitä tai vaihtelemaan vaippoja tai nukuttamaan lapsia. Haluan istua sohvalla ja juoda olutta. Rentouttaa mielen ja ehkä tehdä vielä töitä koneella seuraavaa päivää ajatellen.
[/quote]

Mitenkäs tämä toimii sitten, kun vaimokin on työelämässä taas? Eikö hänenkään tarvitse sitten iltaisin nukuttaa, vaihtaa vaippoja tai tehdä kotiaskareita? Lupaatko, että hänkin saa istua illalla työpäivän jälkeen sohvalle rentoutumaan olutlasi kädessä?

Vierailija
58/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:03"]Kyllä se niin on että jos toinen on kotona ja toinen töissä niin ei työssä käyvän tarvitse enää stressata mistään kotitöistä tai lastenhoidosta. KYllä minä voin pihalle lapset viedä, mutta en todellakaan ala tekemään töiden jälkeen mitään kotitöitä tai vaihtelemaan vaippoja tai nukuttamaan lapsia. Haluan istua sohvalla ja juoda olutta. Rentouttaa mielen ja ehkä tehdä vielä töitä koneella seuraavaa päivää ajatellen.
[/quote]
Jos et halua olla lasten kanssa (juot mieluummin olutta ja "suunnittelet" seuraavan päivän töitä), niin miksi ihmeessä olet tehnyt lapsia?? En käsitä tällaista ajatuksenjuoksua. Luuletko todella rakentavasi hyvän suhteen lapsiisi pitämällä niitä satunnaisesti silmällä kun ulkoilevat? No, ehkäpä joskus huomaat mitä menetit. Silloin vain on liian myöhäistä.

Vierailija
59/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos on heräämisestään asti (ja edellisenä yönäkin) tehnyt lasten- ja kodinhoitotyötä iltaan asti, on oikeus halutessaan rentoutua ja levätä vapaana lapsiin tai kotiin liittyvistä velvollisuuksista.

Molemmilla on yhtäläinen oikeus lepoon. Sen takia siihen pitää molemmilla olla mahdollisuus.

Vierailija
60/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:03"]Kyllä se niin on että jos toinen on kotona ja toinen töissä niin ei työssä käyvän tarvitse enää stressata mistään kotitöistä tai lastenhoidosta. KYllä minä voin pihalle lapset viedä, mutta en todellakaan ala tekemään töiden jälkeen mitään kotitöitä tai vaihtelemaan vaippoja tai nukuttamaan lapsia. Haluan istua sohvalla ja juoda olutta. Rentouttaa mielen ja ehkä tehdä vielä töitä koneella seuraavaa päivää ajatellen. [/quote] Mitenkäs tämä toimii sitten, kun vaimokin on työelämässä taas? Eikö hänenkään tarvitse sitten iltaisin nukuttaa, vaihtaa vaippoja tai tehdä kotiaskareita? Lupaatko, että hänkin saa istua illalla työpäivän jälkeen sohvalle rentoutumaan olutlasi kädessä?

[/quote]

Näin me olemme toimineet. Minä olen ollut lapsen kanssa kotona kolme vuotta, kun vaimo loi uraa. 

Katselimme nykyisen lapsen tultua niitä vanhoja kuvia ja vaimo tokaisi että olipa meillä siisti koti joskus. Yskäisin ylpeästi että minä hoidin hommani arvokkaasti. Käytin ajan järkevästi. Urheilin, kun vauva nukkui ja mitaleja ropisi roppakaupalla. 

Nyt tilanne on sellainen että koko huusholli on kuin kaatopaikka. Siivoan kerran viikossa, mutta arki-iltoina en pane tikkua ristiin. Toki hänellä on kaksi huollettavaa ja homma on ehkä vähän haastavampaa, kuin minulla esikoisen kanssa. Vien töiden jälkeen lapset puistoon kahdeksi tunniksi. Joudun tekemään iltaisin töitä tämän vuoksi kello yhteen asti ja yöuneni jäävät mukavan viisituntiseksi. Jos ei olisi lapsia voisin nukkua täysipainoisesti sen seitsemän tuntia. 

Aikoinaan siivosin aamupäivällä ja valmistin päivällisen vaimolle, kun hän tuli töistä. Joka päivä. Kerkesin myös luoda uraa urheilijana. Kyllä teillä kotiäideillä on helppoa jos vähän ryhdistäytyisitte. 

Olen sanonut saman myös vaimolleni että ryhdistäytyisi ja lopettaisi sen laiskottelun.