Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies otti ja häipyi kesän ajaksi.

Vierailija
31.05.2015 |

Esikoinen ollut pappalassa tämän päivän, minä vauvan kanssa ostoksilla. Mies laittoi sitten pitkän viestin jossa tiivistetysti luki että hän pakkaa tavaransa ja muuttaa hotelliin - ei jaksa enää perhe-elämän paineita koska haluaa keskittyä kesän ajan 100% työhönsä. Töissä on siis iso projekti meneillään. Aikoo siis kesän ajan viettää aikaa ihan itsensä kanssa, sanoi että lapset voivat hänen luonaan kyllä käydä jos haluavat, mutta töissä hän tulee enimmäkseen olemaan.
Toisaalta jopa ymmärrän häntä, meillä on ollut vaikea kevät. Esikoinen on ollut kovasti sairaana ja vauva on ollut vaikea. Miehellä ollut pinna kireällä, sen olen kyllä huomannut. Mutta ei ole kyllä erityisen reilu peli jättää minut yksin lasten kanssa pärjäämään. Onneksi on tuo pappa tukena, muuta lähipiiriä ei tässä lähellä oikein olekaan. Ja viime viikkoina kaikki on kyllä mennyt hyvin, esikoinen on pysynyt terveenä ja kuopuksenkin mahavaivat on helpottaneet. Oon ollu aivan touhussaan kesästä.
En nyt oikein edes tiedä mitä tehdä. Papalle soitin ja pyysin että voiko esikoinen olla siellä yötä. Vauvan kanssa tässä nyt istuskelen ja katson telkkaria ja palstailen. Eikä kuulkaa ees itketä. Eikä edes raivostuta, ainakaan vielä. Ihmetyttää vaan. En edes vastannu viestiin muuta kun "Ok". Pitäisi varmaan vastata jotain järkevämpää. Liekö edes tulee takaisin.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:06"]Monesko meisviha-provo tälle päivälle?
[/quote]

Ei tässä ole kyllä mitään tarkotusta aiheuttaa sen kummemmin miesvihaa. Muuta kun mun miestäni kohtaan. Ap

Vierailija
22/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko oikeasti hotellissa? Sehän maksaa maltaita. Jotenkin tuntuu että takana on muutakin? Uusi nainen?

Tuntuu absurdilta, että mies olisi noin valmis hylkäämään perheensä, sillä sitähän tuo kotoa lähteminen on. Jos hän on halunnut lapsia ja perheen, ei sitä voi noin vain päättää ryhtyä lapsettomaksi jälleen. Ja mitkä on miehen prioriteetit jos työ on kaikki kaikessa. Työnarkomaani? Yrittäjä?

Kyllä minä vaatisin perusteellista keskustelua siitä, että missä mennään. Enkä tosiaan hyväksyisi vastaavaa käytöstä mieheltä, etenkää millään yksipuolisella ilmoituksella. Laittaisin perään, että lastenhoitovastuu jaetaan puoliksi kun ne lapset on yhdessä tehty, ellei ole sitten muuta jo alun perin sovittu.

Kummastuttaa kun miehet itkee eron jälkeen, miten lapset heiltä "vietiin", kun niin moni ei tunnu välittävän jälkikasvustaan pätkääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaisin että varataan sitten lastenvalvoja ja aletaan selvitteleen huoltajuusasioita. Kannattaa ne hotellirahatkin käyttää uuden kämpän takuuvuokraan. Tänne ei enää oo tulemista.

Vierailija
24/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:08"]Miehen tehtävä ei ole autella viikonloppuisin vaan kantaa osavastuu lapsistaan.

Asetelma on vinossa ja pahasti jo alunperin.
[/quote]

Asumme pääkaupunkiseudulla, miehellä vaativa työ jonka avulla on elättänyt meidät. Erityisesti nyt kun minä oon ollu äitiyslomalla. Joten se, että olen ollut arkipäivät päävastuussa lapsista, on ollut minulle ihan ok. Ap

Vierailija
25/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:10"]Asuuko oikeasti hotellissa? Sehän maksaa maltaita. Jotenkin tuntuu että takana on muutakin? Uusi nainen?

Tuntuu absurdilta, että mies olisi noin valmis hylkäämään perheensä, sillä sitähän tuo kotoa lähteminen on. Jos hän on halunnut lapsia ja perheen, ei sitä voi noin vain päättää ryhtyä lapsettomaksi jälleen. Ja mitkä on miehen prioriteetit jos työ on kaikki kaikessa. Työnarkomaani? Yrittäjä?

Kyllä minä vaatisin perusteellista keskustelua siitä, että missä mennään. Enkä tosiaan hyväksyisi vastaavaa käytöstä mieheltä, etenkää millään yksipuolisella ilmoituksella. Laittaisin perään, että lastenhoitovastuu jaetaan puoliksi kun ne lapset on yhdessä tehty, ellei ole sitten muuta jo alun perin sovittu.

Kummastuttaa kun miehet itkee eron jälkeen, miten lapset heiltä "vietiin", kun niin moni ei tunnu välittävän jälkikasvustaan pätkääkään.
[/quote]

Ainakin sanoi lähtevänsä hotelliin asumaan. Voi toki olla että etsii vuokrakämppää tms. Uusi nainenkin on toki mahdollinen, en vaan tiedä millä ajalla hän olisi ehtinyt sellaisen tavata. Ellei ole työkaveri tms. Ap

Vierailija
26/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä miehelle/soita hänelle/käy tapaamassa ennen kun laitat mitään eropapereita vetämään. Kysyt että onko mies nyt oikeasti tosissaan ja miten voi käyttäytyä noin huonosti.

Vierailija
27/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos / kun tämän miehen tempauksen oikeutuksesta ruvetaan neuvottelemaan, niin älä ihmeessä anna uskotella itsellesi, että tämä olisi jotenkin ok. Jos miehen mielestä on, se on hänen omaa tyhmyyttään, jota sinun ei tarvitse kärsiä tai mahdollistaa.

Vierailija
28/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä helppoa ole yhdistää työtä ja perhe-elämää.. Varsinkin öisin saisi hotellissa kerättyä voimia. Ja en ottaisi heti eroa:( eikä hänkin olisi sitä ehdottanut jos sitä ajaisi takaa? Anna hänelle mahdollisuus ikävöidä teitä, ja sinun häntä. Jos rakkautta vielä on, mutta arki nyt haastavaa, niin parempi tilapäinen asumisratkaisu kuin ero. Voi olla loistava isä vanhemmille lapsille? Voimia

Vierailija
29/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukkamaista lähteä noin, ilman keskustelua, ja luulee voivansa kuitata kaiken jollakin tekstarilla. 

Tilanteesi herättää vaikka millaisia ajatuksia ja varsinkin tunteita, mutta sopikaa nyt ainakin raha-asiat miehen kanssa. Kun hän maksaa 3 kk hotelliasumista, niin aikooko hän osallistua millään lailla lastensa menoihin kotona? Vai onko niin, että sinä äitiysrahalla ja lapsilisillä maksat vuokranne ja muut arjen kulut yksin? Seuraava kysymys on: miten hän aikoo hoitaa suhteen lapsiinsa kesän aikana? Aikooko tavata heitä edes viikonloppuisin, vai kuvitteleeko hän että pappa hoitaa isän oikeudet ja velvollisuudet ja sinä olet muuten kiinni lapsissa 24/7. 

Lähetä huomenna (kun on arki) vaikka ihan kokeeksi ja pilanpäiten viesti, että olet vaihtanut lukot. Mitäköhän mies siihen sanoisi? 

Tsemppiä!

Vierailija
30/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:08"]Miehen tehtävä ei ole autella viikonloppuisin vaan kantaa osavastuu lapsistaan.

Asetelma on vinossa ja pahasti jo alunperin.
[/quote]

Asumme pääkaupunkiseudulla, miehellä vaativa työ jonka avulla on elättänyt meidät. Erityisesti nyt kun minä oon ollu äitiyslomalla. Joten se, että olen ollut arkipäivät päävastuussa lapsista, on ollut minulle ihan ok. Ap
[/quote]

Tarkoitinkin että mielestäsi mies on äidin auttaja.

Vierailija
31/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:20"]Ei se kyllä helppoa ole yhdistää työtä ja perhe-elämää.. Varsinkin öisin saisi hotellissa kerättyä voimia. Ja en ottaisi heti eroa:( eikä hänkin olisi sitä ehdottanut jos sitä ajaisi takaa? Anna hänelle mahdollisuus ikävöidä teitä, ja sinun häntä. Jos rakkautta vielä on, mutta arki nyt haastavaa, niin parempi tilapäinen asumisratkaisu kuin ero. Voi olla loistava isä vanhemmille lapsille? Voimia
[/quote]

Voi olla kyllä hyvä isä, mutta luokaton puoliso ja kumppani. Yritä nyt tuollaiseen luottaa ja rakentaa yhteistä elämää. Kannattaa toki antaa mahdollisuus siihen, että etsitään yhdessä ratkaisuja stressaavaan työtilanteeseen, mutta tuollaista ilmoitusluontoista heivaamista ei voi eikä pidä hyväksyä.

Vierailija
32/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh meilläkin kun kolmas lapsi oli vielä vauva, niin välillä öisin mies hyssytteli ja sylkytteli kun itse en meinannut pysyä hereillä.

Ja aamulla aikaisin mies jaksoi silti lähteä töihin.

En pysty kuvittelemaa et oma ukko tuollaisen syyn takia lähtisi kotoa pois.

Vierailija
33/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa koko kesäksi hotelliin ? Ei ainakaan pakene talousvaikeuksia

Vierailija
34/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:20"]

Ei se kyllä helppoa ole yhdistää työtä ja perhe-elämää.. Varsinkin öisin saisi hotellissa kerättyä voimia. Ja en ottaisi heti eroa:( eikä hänkin olisi sitä ehdottanut jos sitä ajaisi takaa? Anna hänelle mahdollisuus ikävöidä teitä, ja sinun häntä. Jos rakkautta vielä on, mutta arki nyt haastavaa, niin parempi tilapäinen asumisratkaisu kuin ero. Voi olla loistava isä vanhemmille lapsille? Voimia

[/quote]Tottakai ero heti! Miksi ap:n pitäisi nöyristellä miehensä edessä ja rukoilla häntä palaamaan kotiin? Sehän olisi noloa ja siitä mies vain saisi lisää vettä myllyynsä luullen, että on korvaamaton. Mies ei ole korvaamaton vaan surkea luuseri jos meinaa, että asiat ja lapset voi noin ilmoitusluontoisesti hoitaa ja kaikki ovat tyytyväisiä. Loistava isä - joopa joo, siltä kuulostaa. Loistava isä olisi neuvotellut vaimonsa kanssa asiasta ja olisi yhteistuumin etsinyt asiaan hyvää ratkaisua. Mahtaa muuten lastenvalvojaakin kiinnostaa tämä miehen yksipuolinen ratkaisu asialle...

Vierailija
35/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin etten minäkään nyt pysty panostamaan lapsiin ja häipyisin. Tasa-arvoa naiset.

Vierailija
36/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:26"]Muuttaa koko kesäksi hotelliin ? Ei ainakaan pakene talousvaikeuksia
[/quote]

Joo, ei meillä talousvaikeuksia ole. Pakenee minua, lapsia ja velvollisuuksia. Ap

Vierailija
37/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö ap mitä maksaa asua 3kk hotellissa Helsingissä!?

Ei taatusti ole totta vaan ukko punkkaa jonkun eukon luona ja nauttii kesästä. Senttiäkään ei anna rahaa perheelle ja ap kitkuttaa viimeisillä voimilla ja penneillä joten kuten elämässä eteenpäin ja ihmettelee mitä tapahtui.

Minä en suostuisi mutta en olekaan mikään avuton hissu jota saa kohdella paskasti enkä antaisi mieheni hylätä noin vain lapsiakin...lapset on sen miehenkin. 

Jos muu ei auttaisi niin veisin ne lapset miehen töihin ja sanoin että heippa hetkeksi, menen nyt hoitelemaan omia hommiani että koeta pärjäillä! Ja voisin sanoa vielä että haista vittu ;)

Vierailija
38/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:32"]Sanoisin etten minäkään nyt pysty panostamaan lapsiin ja häipyisin. Tasa-arvoa naiset.
[/quote]

Lapset nakkaisin papalle? Tai suoraan lastensuojeluun? Kyllä mää sillä "näyttäsin" miehelle! Ap

Vierailija
39/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Oletpa ap tehnyt lapset hienolle miehelle. :D :D

En voi kuin nauraa sinulle.

Vierailija
40/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:34"]Tietääkö ap mitä maksaa asua 3kk hotellissa Helsingissä!?

Ei taatusti ole totta vaan ukko punkkaa jonkun eukon luona ja nauttii kesästä. Senttiäkään ei anna rahaa perheelle ja ap kitkuttaa viimeisillä voimilla ja penneillä joten kuten elämässä eteenpäin ja ihmettelee mitä tapahtui.

Minä en suostuisi mutta en olekaan mikään avuton hissu jota saa kohdella paskasti enkä antaisi mieheni hylätä noin vain lapsiakin...lapset on sen miehenkin. 

Jos muu ei auttaisi niin veisin ne lapset miehen töihin ja sanoin että heippa hetkeksi, menen nyt hoitelemaan omia hommiani että koeta pärjäillä! Ja voisin sanoa vielä että haista vittu ;)
[/quote]

Joo, kyllä tiedän noin suunnilleen. Mutta kyllä mies saisi siihen rahat, pistää vaikka "firman piikkiin". Ja en kyllä kituuttele senteillä eteenpäin, meillä kun on yhteinen tili.
Hissukka voin toki mielestäsi olla, mutta lapsiani en miehen hoitoon anna jos miehellä ei heidän hoitaminen kiinnosta. Lasten ei tule missään nimessä tilanteesta sen enempää kärsiä kun on pakko. Ap