NORDEA...ja kuolinpesän laskujen maksu...Varautukaa
Maksoin äitini kuolinpesän laskuja. Olen laittanut kuolinpesän kuoressa laskuja pankkiin, kun se oli ohje. Edunvalvonnalla ei ole merkitystä kuoleman jälkeen. No 1 lasku ei mennyt maksuun. Tuli 2 karhukirjettä. Sitten menin pankin chattiin. Kysyin, että mikä tässä on ongelma, kun kaikki muut laskut on maksettu. Pitää kuulemma päivittää tili. Tilaa virkatodistus, jotta voit todistaa olevasi kuolinpesän osakas. Sanoin, että virkatodistuksen olen tilannut ja siinä menee puoli vuotta ennen kuin saan sen. Ehtii tulla monta karhukirjettä ja ulosottokirjettä ennen sitä. Väänsin aikani ja sain lopulta maksettua chatin kautta laskun. Siis kuka sitten voi hoitaa jatkossa uuden Nordean säännön mukaan kuolinpesän laskuja???
Kommentit (174)
Miksi et ottanut nordeaan yhteyttä heti kun se ensimmäinen muistutuslasku tuli? Onko tämä taas kerran keksitty tarina?
Vaihtakaa nyt pankkia hyvän sään aikana, ettei muille käy vastaavaa. t. ap
Otin heti yhteyttä pankkiin. Ei kerrottu, että mikä on ongelmana. Vasta nyt sain vastauksen. t. ap
Ei todellakaan ole keksitty juttu. Miksi joku keksisi näinkin ikävän aiheen osalta jotain omiaan. En ymmärrä. t.ap
Ei virkatodistuksessa nyt puolta vuotta mene kuitenkaan!
Nordeassa kaikki sujui viime vuonna kun tanssi vaikka siellä oli jostain syystä avoinna vuonna 2019 kuolleen mummuni tilit kun isä kuoli. Danske Bank oli taas yhtä helvettiä kun niille ei kelvannut edes omat valtakirjansa.
Pysykää loitolla Nordeasta! Sen onkin kanssa kaikki on vaikeaa!
Toisaalta kuolinpesän hoito on hirveän rankka ja työläs homma. Kaikki mahdollinen on tehty mahdollisimman vaikeaksi.
Nordea on tosi rasittava mutta olen liian laiska vaihtamaan. Inhoan Nordeaa.
Virkatodistuksessa menee tosiaankin puoli vuotta. Olen soittanut sen perään monta kertaa jo. Kannattaa ihan vaan itse soittaa, jos ei usko. Voi tulla yllätyksenä tämä. t. ap
Miten kukaan kiltti ja alistuva voi selvitä asioiden hoitamisesta tänä päivänä. En vaan käsitä. Miksi kaikista palveluista pitää taistella. huoh. On koettu myös täällä ongelmia Nordean kanssa.
Joka päivä kuolee satoja ihmisiä Suomessa. Silti kuolinpesän asioiden hoito on saakelin hankalaa, hidasta, vaikeaa. Entinen väestörekisterikeskus, nyt mikä lie digivirastokaan ei toimi. Asioita pitää odottaa kuukausia. Siis myös virkatodistuksia. Väestörekisterikeskus lähetti ne viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kuolinpesä on kyllä ihan kamala sana
Elinpesä on kaikin pulin kivempi
En tiedä miten suurten ikäluokkien vanheneminen ja kuoleminen on voinut luoda tilanteen, jossa ihan perusasioihin -kuten se sukuselvitys/virkatodistusrumba vie kuukausia ruuhkien takia. Miksi ihmeessä ne ei saa sinne enempää ihmisiä palkattua; DVV on valtionkassasta ja seurakunnilta vielä ainakin osa virkatodistuksista.
Vierailija kirjoitti:
4 -5 viikkoa meni sukuselvityksen saamiseen (sukulainen kuoli marraskuussa) Kuolinpesän laskuissa (jos on lyhyt msksuaika) kannattaa olla jo ennen laskun pankkiin lähettämistä yhteydessä laskuttajaan ja pyytää lisää maksuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 -5 viikkoa meni sukuselvityksen saamiseen (sukulainen kuoli marraskuussa) Kuolinpesän laskuissa (jos on lyhyt msksuaika) kannattaa olla jo ennen laskun pankkiin lähettämistä yhteydessä laskuttajaan ja pyytää lisää maksuaikaa.
Toinen sukselvitys siis digi- ja väestötieto virastosta ja toinen srk:sta (kun vqinaja oli välillä eromuut kirkosta). Eli puoli vuotta on vahvasti liioteltua.
Minä laitoin tietoa laskuttajille että maksaja on kuollut,toimitin virkatodistukset Nordeaan ja sieltä sitten maksettiin laskuja kun niitä tuli kuolinpesälle,ei meillä ainakaan ollut mitään ongelmaa.
Eikä mennyt puolta vuotta muuten noissa todistuksissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä jopa kauemminkin. Kyseessä ei ole tavallinen virkatodistus, vaan vainajan sukuselvitys todistus ja sen saamisen takia monet on joutuneet jopa anomaan lisäaikaa perunkirjoituksen tekoa varten, kun tuo tärkein paperi puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Nordea on tosi rasittava mutta olen liian laiska vaihtamaan. Inhoan Nordeaa.
Kallista touhua tilin pito Nordeassa, palvelumsksut ym. Mut kans liian tottunut ja laiska vaihtaa pankkia.💨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä jopa kauemminkin. Kyseessä ei ole tavallinen virkatodistus, vaan vainajan sukuselvitys todistus ja sen saamisen takia monet on joutuneet jopa anomaan lisäaikaa perunkirjoituksen tekoa varten, kun tuo tärkein paperi puuttuu.
Jep, meillä kävi näin viime keväänä Länsi-Uudellamaalla. Oli kuulemma joku tietojärjestelmämuutos, joka ei oikein toiminut.
Kuolinpesä on kyllä ihan kamala sana