Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies otti ja häipyi kesän ajaksi.

Vierailija
31.05.2015 |

Esikoinen ollut pappalassa tämän päivän, minä vauvan kanssa ostoksilla. Mies laittoi sitten pitkän viestin jossa tiivistetysti luki että hän pakkaa tavaransa ja muuttaa hotelliin - ei jaksa enää perhe-elämän paineita koska haluaa keskittyä kesän ajan 100% työhönsä. Töissä on siis iso projekti meneillään. Aikoo siis kesän ajan viettää aikaa ihan itsensä kanssa, sanoi että lapset voivat hänen luonaan kyllä käydä jos haluavat, mutta töissä hän tulee enimmäkseen olemaan.
Toisaalta jopa ymmärrän häntä, meillä on ollut vaikea kevät. Esikoinen on ollut kovasti sairaana ja vauva on ollut vaikea. Miehellä ollut pinna kireällä, sen olen kyllä huomannut. Mutta ei ole kyllä erityisen reilu peli jättää minut yksin lasten kanssa pärjäämään. Onneksi on tuo pappa tukena, muuta lähipiiriä ei tässä lähellä oikein olekaan. Ja viime viikkoina kaikki on kyllä mennyt hyvin, esikoinen on pysynyt terveenä ja kuopuksenkin mahavaivat on helpottaneet. Oon ollu aivan touhussaan kesästä.
En nyt oikein edes tiedä mitä tehdä. Papalle soitin ja pyysin että voiko esikoinen olla siellä yötä. Vauvan kanssa tässä nyt istuskelen ja katson telkkaria ja palstailen. Eikä kuulkaa ees itketä. Eikä edes raivostuta, ainakaan vielä. Ihmetyttää vaan. En edes vastannu viestiin muuta kun "Ok". Pitäisi varmaan vastata jotain järkevämpää. Liekö edes tulee takaisin.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! Jospa hankkisit esim. kotiapulaisen?

Vierailija
2/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a... Itse toki tunnet miehesi parhaiten, mutta kyllä minä tuossa vaiheessa laittaisin viestin, että hommaa samalla rahalla ja vaivalla kokonaan oman kämpän. Ei perhe ole mikään majatalo, jossa hengataan kun huvittaa. On meinaan miehesi ihan yhtä paljon vastuussa lapsistanne kuin sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset nyt ovat molempien, totea miehelle, että hoidatte sitten lapsia vuoroviikoin. Ei taida ihan ilmaista olla hotellissakaan asuminen? Jospa silläkin rahalla palkkaisi teille ulkopuolista kotiapua.

Vierailija
4/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:56"]Voimia! Jospa hankkisit esim. kotiapulaisen?
[/quote]

Ei semmoiselle ole kuitenkaan tarvetta, olen kuitenkin äitiyslomalla vielä. Joten pystyn olemaan lasten kanssa. Ja pappa auttaa mielellään. Mies harvoin pystyy arkena muutenkaan lastenhoidossa auttamaan. Ap

Vierailija
5/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:57"]Jaa-a... Itse toki tunnet miehesi parhaiten, mutta kyllä minä tuossa vaiheessa laittaisin viestin, että hommaa samalla rahalla ja vaivalla kokonaan oman kämpän. Ei perhe ole mikään majatalo, jossa hengataan kun huvittaa. On meinaan miehesi ihan yhtä paljon vastuussa lapsistanne kuin sinäkin.
[/quote]

Samaa ajattelin ehdottaa. Ei hän voi nyt tosissaan olettaa että kesän jälkeen jatketaan normaalisti? Tai voi, mutta se olis tyhmää. Ap

Vierailija
6/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:58"]Kun lapset nyt ovat molempien, totea miehelle, että hoidatte sitten lapsia vuoroviikoin. Ei taida ihan ilmaista olla hotellissakaan asuminen? Jospa silläkin rahalla palkkaisi teille ulkopuolista kotiapua.
[/quote]

Ei mies pärjää vauvan kanssa itsenäisesti viikkoa. Eikä vauva pärjää sen puoleen ilman minua viikkoa. Ja mies hyvin selkeästi ilmoitti ettei ehdi nyt panostaa lapsiin. Ap

Vierailija
7/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:56"]Voimia! Jospa hankkisit esim. kotiapulaisen?
[/quote]

Ei semmoiselle ole kuitenkaan tarvetta, olen kuitenkin äitiyslomalla vielä. Joten pystyn olemaan lasten kanssa. Ja pappa auttaa mielellään. Mies harvoin pystyy arkena muutenkaan lastenhoidossa auttamaan. Ap
[/quote]

Miksei "pysty"?

Vierailija
8/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:56"]Voimia! Jospa hankkisit esim. kotiapulaisen?
[/quote]

[/quote]

Miksei "pysty"?
[/quote]

On pitkiä päiviä töissä, lapsilla iltatoimet meneillään kun hän tulee kotiin. Viikonloppuisin sitten minä saan nukkua kun mies huolehtii lapset aamuisin. Ja viikonloppuisin on kyllä autellut muutenkin. Ap

Vierailija
9/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perheen (oletan nyt että vapaaehtoisesti?) perustanut ihminen voi tuolla tavalla yksipuolisella päätöksellä poistaa itseltään vastuuta lapsistaan, varsinkaan tuollaisena vaikeana kautena. Tai periaatteessahan kuka vain voi lähteä, mutta takaisin ei pitäisi noin vain olla tulemista. Tällä pitäisi olla selkeät ja vakavat seuraamukset, jos haluaa saada "oikeutensa" perheeseen takaisin. Älä toki ole kynnysmatto.

Vierailija
10/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita eropaperit vetämään ap. Miehenkin pitää kantaa vastuu eikä paeta heti kun on mahdollisuus.

Vierailija
11/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:58"]Kun lapset nyt ovat molempien, totea miehelle, että hoidatte sitten lapsia vuoroviikoin. Ei taida ihan ilmaista olla hotellissakaan asuminen? Jospa silläkin rahalla palkkaisi teille ulkopuolista kotiapua.
[/quote]

Ei mies pärjää vauvan kanssa itsenäisesti viikkoa. Eikä vauva pärjää sen puoleen ilman minua viikkoa. Ja mies hyvin selkeästi ilmoitti ettei ehdi nyt panostaa lapsiin. Ap
[/quote]

Sinulleko se on ihan ok? Kai esikoista osaa nyt ainakin hoitaa.

Vierailija
12/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt halua pahentaa sun mieltä, mutta mielestäni tuo työkiire kuulostaa vain tekosyyltä. Hyvin toimivassa perheessä sieltä kotoa nimenomaan saa voimia ja motivaatiota jaksaa työkiireitä, vaikka myönnettäköön että joskus pieni loma lapsistakin voi olla tervetullut.

Vierailija
13/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:57"]Jaa-a... Itse toki tunnet miehesi parhaiten, mutta kyllä minä tuossa vaiheessa laittaisin viestin, että hommaa samalla rahalla ja vaivalla kokonaan oman kämpän. Ei perhe ole mikään majatalo, jossa hengataan kun huvittaa. On meinaan miehesi ihan yhtä paljon vastuussa lapsistanne kuin sinäkin.
[/quote]

Samaa ajattelin ehdottaa. Ei hän voi nyt tosissaan olettaa että kesän jälkeen jatketaan normaalisti? Tai voi, mutta se olis tyhmää. Ap
[/quote]

Hyvä ap! Ei voikaan.

Vierailija
14/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:58"]Kun lapset nyt ovat molempien, totea miehelle, että hoidatte sitten lapsia vuoroviikoin. Ei taida ihan ilmaista olla hotellissakaan asuminen? Jospa silläkin rahalla palkkaisi teille ulkopuolista kotiapua.
[/quote]

[/quote]

Sinulleko se on ihan ok? Kai esikoista osaa nyt ainakin hoitaa.
[/quote]

Se ei tietenkään ole ok ettei mies ehdi/halua viettää lasten kanssa aikaa kesällä! Täys kusipäähän se on jos noin tekee. Mutta se on ok ettei mies pärjää vauvan kanssa viikkoa/vauva ei pärjää ilman minua viikkoa. Esikoisen kanssa mies pärjää oikein hyvin. Ap

Vierailija
15/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuollainen vapaamatkustaja, joka kuvittelee voivansa saapua paikalle silloin kuin itseä huvittaa.

Vierailija
16/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko meisviha-provo tälle päivälle?

Vierailija
17/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:03"]En nyt halua pahentaa sun mieltä, mutta mielestäni tuo työkiire kuulostaa vain tekosyyltä. Hyvin toimivassa perheessä sieltä kotoa nimenomaan saa voimia ja motivaatiota jaksaa työkiireitä, vaikka myönnettäköön että joskus pieni loma lapsistakin voi olla tervetullut.
[/quote]

Siis ehdottomasti se on ainakin osaksi tekosyy. Meillä on ollut raskas kevät, mutta se ei kyllä riitä yllättävän häipymisen syyksi. Ap

Vierailija
18/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tehtävä ei ole autella viikonloppuisin vaan kantaa osavastuu lapsistaan.

Asetelma on vinossa ja pahasti jo alunperin.

Vierailija
19/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että työelämässä arvostetaan miehiä, jotka ovat rakentaneet perheen ja pystyvät toimimaan sielläkin tukipilarina. Osoittaa kykyä kantaa vastuuta. mm.

Vierailija
20/108 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin viestiä, että takaisin ei ole tulemista ja että tästä lähtien olette asumuserossa. Toimittaisin myös eropaperit eteenpäin ja lapsiin yksinhuoltajuuden. Jos mies kerran voi noin perheensä jättää, niin hän on silloin hyvin huono mitenkään hoitamaan lastensa asioita - itsehän hän tämän ratkaisun täysin tietoisesti teki ja sitä on enää turha jälkeenpäin itkeä. Työ meni nyt isyyden edelle ja niin se menee varmasti aina. Sinä jäät kotiinne asumaan. Tyhmä mies, mutta hyvä kun pärjäät lasten kanssa ja olemassa on pappa.