Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
1501/3103 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin airbnbltä laadukkaan asunnon hyvällä sijainnilla, saunalla, parvekkeella ja usealla huoneella, joka oli sovelias myös lemmikeille. Kun olin melkein perillä lemmikkini kanssa, asunnon vuokraaja halusi siirtää minut toiseen asuntoon, koska ei halunnut lemmikkiä sotkemaan asuntoa. Asuntoa, jonka olin varannut ja maksanut hyvissä ajoin ja olin ilmoittanut ihmisten määrän ja kerroin lemmikistä.

Korvaukseksi minulle tarjottiin pimeää, syrjäistä, kuppaista tupakoivien koppia samaan hintaan. Ei kai haittaa? Lemmikin kanssahan on vaikea saada tällä varoitusajalla enää muuta majoitusta? Saat kaupan päälle (kuppaiset) lakanat.

Vierailija
1502/3103 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Ymmärränkö siis oikein? Äidillä ei ole koskaan etukäteen sovittua vapaata kun sinä tapaat lapsiasi vain silloin kun huvittaa? Sopisiko sinulle tämä toisin päin?

Eihän se nyt haittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/3103 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri söi mun lounaaksi varaamani keiton ja voileivät.

Vierailija
1504/3103 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ihminen, joka oli aiemmin melko läheinen:

Tuli kahville mutta olikin ottanut mukaansa yöpymistarvikkeet- ei kai haittaa. No haittasi, montakin kertaa. Muun muassa jäi jopa äitienpäivä viikonloppuna yöksi ja tiuski kiukkuisena kun lapseni olivat melskanneet aamulla. No 4 ja 7 vuotiaat kun eivät malta odottaa että pääsevät antamaan lahjansa.

Teki tällaisia jäänkin yöksi temppuja usein. Joskus ei haitannut, mutta esimerkiksi perheen kesken suunnitellulle retkelle änkeäminen on vähän liikaa.

Tonki myös surutta ruokakaappeja ja käytti löytämiään aineksia kysymättä.

Hän myös omasta aloitteestaan kutsuu itseään perheemme jäseneksi.

Olisi pitänyt olla jämäkämpi mutta säälin häntä aikoinaan, kun ei ollut saanut sellaista normaalin perheen mallia.

Vierailija
1505/3103 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Suomessa tapahtunutta kirjoitti:

Varasin airbnbltä laadukkaan asunnon hyvällä sijainnilla, saunalla, parvekkeella ja usealla huoneella, joka oli sovelias myös lemmikeille. Kun olin melkein perillä lemmikkini kanssa, asunnon vuokraaja halusi siirtää minut toiseen asuntoon, koska ei halunnut lemmikkiä sotkemaan asuntoa. Asuntoa, jonka olin varannut ja maksanut hyvissä ajoin ja olin ilmoittanut ihmisten määrän ja kerroin lemmikistä.

Korvaukseksi minulle tarjottiin pimeää, syrjäistä, kuppaista tupakoivien koppia samaan hintaan. Ei kai haittaa? Lemmikin kanssahan on vaikea saada tällä varoitusajalla enää muuta majoitusta? Saat kaupan päälle (kuppaiset) lakanat.

Miten tässä lopulta kävi? Pääsitkö varaamaasi paikkaan?

Vierailija
1506/3103 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin kysymyksiin ei ole vielä vastattu.

Olisi mielenkiintoista saada kuulla tarinoiden loput myös.

Vierailija
1507/3103 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuraava kollega jätti aivan jäätävän pinon töitä mulle jälkeen kun sairastin.

En tiiä olisinko käynyt itkee vai kirkumaan.

Ylipäätään kestolusmu, käy vaan töissä näytillä ja palkka juoksee, jauhaa/hoitaa omia asioitaan työajalla. Jaarittelee omia juttujaan.

Mutta hei, eihän toi haittaa kun suojatyöpaikka kuntayhtymässä.

Pomoille valitettu usein.

Heh, minä tunnen yhden tuommoisen, tismalleen kuvailemasi kaltainen. Taisi vielä nostaa reittäkin pomolle. Se oli joskus poissa koko päiviä töistä, tunsin helpotusta kyllä silloin kun ei tarvinnut sitä kuunnella. Mutta kun sille teki lomalapun, niin se repi sen ja pomo haukkui minut ja sanoi ettei mitään lomalappuja sille tarvitse kirjoitella... muille kyllä ihan normaalisti.

Vierailija
1508/3103 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopin koira puri mun tuolloin n. 4-vuotiasta lasta. Lapsi huusi hysteerisenä kivusta ja säikähdyksestä. Anoppi kotkotti hekotellen vieressä että ei haittaa, ja yritti saada lasta silittämään luimistelevaa hurttaansa.

Itseasiassa haittaa edelleen, vuosien jälkeenkin. Lapseni pelkää edelleen koiria, vaikka tuo purija-koira on ollut vainaa jo vuosia.

Jotkut ihmiset eivät käsitä mittasuhteita. Sama, kuin joku tyrannosaurus hyökkäisi aikuista puremaan. Ei varmaan haittaisi eikä tyrannosaurukset tämän jälkeen pelottaisi.

Itselläni samanlainen lapsuudenkammo purevan koiran takia.

Epäilemättä tällaisia koiranomistajia on, ja se on kamalaa.

Mutta itse tiedän yhden tapauksen, kun äiti sai hysteerisen raivarin, että koira puri hänen lastaan.

Kyseinen koira oli pieni pentu. Tuo nainen ei ilmeisesti tajunnut, että koiranpennut järsivät ihmisten käsiä kuin puruluita. Eihän ne neulahampaat tietysti kivalta tunnu, aikuiselle sen enempää kuin lapsellekaan, mutta jotain maalaisjärkeä soisi silti olevan...

Vierailija
1509/3103 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo tuo apteekkiin pussillisen vanhoja lääkkeitä, joiden seassa on insuliinikynän neuloja niin että pussi on kuin piikkipallo "Ei kai haittaa". Eikä ole edes ainoa laatuaan. Tästä syystä apteekeissa on nykyään ne pöntöt joihin ihan itse tiputetaan vanhat lääkkeet, ja se joka niitä vaihtaa/käsittelee käyttää tukevia viiltosuojahanskoja....

Hmm, tuo on kumma juttu sikäli, että insuliinikynän neuloissahan on tulpat. Eihän sitä neulaa meinaa saada edes väännettyä pois kynästä ilman tulppaa, satuttamatta itseään.

Vierailija
1510/3103 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri söi mun lounaaksi varaamani keiton ja voileivät.

No haittasiko vai väittikö luulleensa omikseen?

Vierailija
1511/3103 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tein töitä kotona niin naapuri vain ilmoitusluontoisesti laittoi viestiä että on jättänyt lapsensa (5- ja 7-vuotiaat) pihaamme koska olen muutenkin kotona ja että he ovat syöneet aamupalan ja syövät lounasta yleensä puolilta päivin. Hän oli jo aiemmin yrittänyt tyrkyttää lapsiaan hoitoon samalla verukkeella mutta olin kieltäytynyt.

Pyysin tuttavaa soittamaan poliisille yksin pihalla harhailevista lapsista ja häippäisin kotoa. Poliisit noutivat lapset.

Vierailija
1512/3103 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyväkäs on varsinkin maaseutujen kylillä "eihän ne haittaa" -koirat ja niiden omistajat.  Kerran työntelin rattaissa n. 1 vuotiasta lastamme, kun n. 100 metrin päässä olevasta naapuritalosta alkoi juosta haukkuen meitä kohti hiton iso rakki aggressiivisin elkein. Ei muuta kuin jalat alle tavoitteena lukittautua omaan autoon, jonne ehtisin ennen koiraa. No, omistaja sai kuin saikin käskytettyä koiran pysähtymään tielle. Soitin naapurille, on kuulemma uusi koira "ihan kiltti, eihän tuo voi haitata". Minussa kuulemma vika jos en tykkää koirista.  Saman tien varrella kulkee myös vapaana viron tms. rescuekoirat, mitkä hyökkäilee kohti kaikki mitä liikkuu. Ovat vaan niin pieniä, etteivät lopulta uskalla lopulta. Omistajan mielestä "ei kai haittaa". Yksi puremakin on saatu kolmannen talon koiralta, siinäkin tapauksessa asenne oli tasoa "ei kai haittaa".

Sun kannattaa varmaan hankkia sellanen koirasumutin, mulle neuvottiin. On hyvä olla taskussa jos omistaja on päästänyt koiransa vapaaksi eikä yhtään saa sitä kuriin.

Sumutus ei loukkaa koiraa mutta pysäyttää hyökkäyksen tehokkaasti.

Ainakin tällaista myydään Suomessa ihan luvallisesti:

https://www.findogs.fi/kauppa/p4239-turvakerroin-koirasumutin-turvaksen…

Vierailija
1513/3103 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni alkoi imettämään lastaan kaikkien nähden joulupöydässä. Tulee vieläkin kylmäät väreet kun mietin tuota, meni ruokahalu täysin. 

Muutama päivä ennen jouluaattoa viime vuonna eräs nuorehko äiti imetti lastaan kauppakeskuksen käytävällä muiden ihmisten nähden. Erikoiseksi tapauksen tekee se, että tämä imettäjä nautti samanaikaisesti energiajuomaa tölkistä.

Vierailija
1514/3103 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen ja sain lahjakortin ihanaan liikkeeseen josta ostin ihanan juhlamekon jota olen kuolannut jo pitkään. Piti laittaa välirahaa mutta lahjakortin avulla just ja just pystyin mekon ostamaan. Ajatukseni oli että käytän sitä kaikissa mahdollisissa isommissa juhlatilaisuuksissa pitkään. No, varakas kaverini sitten näki yhdessä postauksessa mekon ja oli mennyt ostamaan täsmälleen saman. Tiedän että käyttää sitä kerran pari, ei ole hänelle rahasta kiinni eikä ole sen tyyppinen vaate mitä yleensä koskaan käyttää. Laittoi viestin että ostin kans tämän mekon, ei varmaan haittaa. Itse asiassa haittaa. Oisko ollut liikaa pyydetty että mulla olisi ollut "oma" kallis mekko. Jotenkin ärsyttää ihan suunnattomasti. Aina katson sivusta hänen shoppailujaan, ei mitään mahista vastaaviin ostoksiin minkä hän hyvin tietää. Palauttaisin sen mekkoni jos en olisi jo ehtinyt käyttää sitä. Ehkä joku tajuaa harmin.

Mä en jaksa stressata ja kytätä mitä vaatteita mua köyhemmät ystäväni ostavat ja käyttävät enkä myöskään mitä itseäni rikkaammat ystäväni ostavat ja käyttävät. Menisi niuhotuksen puolelle.

Mutta tuossa tapauksessa se oli tehty tarkoituksella, hyvin eri asia.

Ottaisin sen imartelevana kohteliaisuutena jos joku kopioisi tyyliäni.

Sama

Et taatusti ottaisi, jos huomaisit, miten varakas tuttusi tekisi tuota jatkuvasti ja tarkoituksellisesti päämääränään aiheuttaa sinulle mielipahaa.

Muutenkin jonkun toisen elämän tekemisten kopiointi on äärettömän kiusallista, kun joutuu sellaisen kohteeksi, on päämäärä sitten mikä vain.

Meillä oli kerran tuollainen kopioiva naapuri. En tiedä sitten, eikö hän keksinyt ihan itse mitä tekisi (kuin pikkulapsi), koska aina piti tehdä juttuja mitä me olimme juuri tehneet. Odotti kai, että ihailisimme hänen aikaansaannoksiaan?

Oli todella suuri helpotus kun muutimme, eikä uusissa naapureissa ollut ketään copycattiä!

Vierailija
1515/3103 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen ja sain lahjakortin ihanaan liikkeeseen josta ostin ihanan juhlamekon jota olen kuolannut jo pitkään. Piti laittaa välirahaa mutta lahjakortin avulla just ja just pystyin mekon ostamaan. Ajatukseni oli että käytän sitä kaikissa mahdollisissa isommissa juhlatilaisuuksissa pitkään. No, varakas kaverini sitten näki yhdessä postauksessa mekon ja oli mennyt ostamaan täsmälleen saman. Tiedän että käyttää sitä kerran pari, ei ole hänelle rahasta kiinni eikä ole sen tyyppinen vaate mitä yleensä koskaan käyttää. Laittoi viestin että ostin kans tämän mekon, ei varmaan haittaa. Itse asiassa haittaa. Oisko ollut liikaa pyydetty että mulla olisi ollut "oma" kallis mekko. Jotenkin ärsyttää ihan suunnattomasti. Aina katson sivusta hänen shoppailujaan, ei mitään mahista vastaaviin ostoksiin minkä hän hyvin tietää. Palauttaisin sen mekkoni jos en olisi jo ehtinyt käyttää sitä. Ehkä joku tajuaa harmin.

Mä en jaksa stressata ja kytätä mitä vaatteita mua köyhemmät ystäväni ostavat ja käyttävät enkä myöskään mitä itseäni rikkaammat ystäväni ostavat ja käyttävät. Menisi niuhotuksen puolelle.

Mutta tuossa tapauksessa se oli tehty tarkoituksella, hyvin eri asia.

Ottaisin sen imartelevana kohteliaisuutena jos joku kopioisi tyyliäni.

Sama

Et taatusti ottaisi, jos huomaisit, miten varakas tuttusi tekisi tuota jatkuvasti ja tarkoituksellisesti päämääränään aiheuttaa sinulle mielipahaa.

Muutenkin jonkun toisen elämän tekemisten kopiointi on äärettömän kiusallista, kun joutuu sellaisen kohteeksi, on päämäärä sitten mikä vain.

Meillä oli kerran tuollainen kopioiva naapuri. En tiedä sitten, eikö hän keksinyt ihan itse mitä tekisi (kuin pikkulapsi), koska aina piti tehdä juttuja mitä me olimme juuri tehneet. Odotti kai, että ihailisimme hänen aikaansaannoksiaan?

Oli todella suuri helpotus kun muutimme, eikä uusissa naapureissa ollut ketään copycattiä!

Matkiminen on monesti tyypillistä "hyväntahtoisille" stalkkereille.

Vierailija
1516/3103 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen aikanaan henkilöauton autokoulun harjoitus ajo. Ajon aikana opettaja "ei kai haittaa, jos käydään pesemässä auto"( auto jolla ajettiin),  no kilttinä poikana en tajunnut sitä tilannetta ja myönnyin. Kotona kerroin, kun isä kysyi miten meni ajot ja sanoin, että käytiin pesettään auto, isä ei ollut tyytyväinen, koska kyse on ajamisen opettelusta, että meni sitä kallista ajoaikaa hukkaan ja nyt, kun mietin tilannetta uudestaan niin sanoisin, että ajon jälkeen voi pesettää.

Vierailija
1517/3103 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kynnysmatto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutti myöhästeli, ja kohteliaasti totesin että ”ei haittaa”. Jatkossa myöhästely kroonistui, ja hän totesikin kerran että ”suahan ei haittaa”. Kiva ihminen - eikö totta?

Ihan oma vikasi, kun et sanonut heti, että kyllä se vähän haittaa. Ihan itse annoit siunauksesi hänelle myöhästellä jatkossakin. 

Sanon tämän kaikella rakkaudella, koska se on vain teidän kaikkien vastaavien omaksi parhaaksi, että opitte sanomaan ääneen, mitä ihan oikeasti haluatte ettekä tyydy vaan mitä joku muu sanoo.

Juuri näin, viimeksi yksityisellä lääkäriasemalla käydessäni lääkäri oli puoli tuntia myöhässä, juu, toivottavasti ei haittaa, siihen vastasin vain, että ei se asiakkaankaan aika ihan ilmaista ole. Sainpahan sitten reilun alennuksen kassalla. Pitäkää nyt ihmiset puolenne kun kohtaatte näitä ei kai haittaa tilanteita.

Vierailija
1518/3103 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistin rahattomuutta välittäneen pikkuserkun pesemään mun auton ja jätin pihaan auton viereen ämpärin, pesuaineen ja sienen, mutta kun tulin töistä kotiin (olin pyörällä) näin että auton pellit oli mutrulla (puhdas se kyllä oli) ja jättämäni tarvikkeet oli koskematta.

Pikkuserkku oli mennyt pesemään auton painepesurilla ja ensijörkytyksestä toivuttuani sain sen taas kun huomasin että myös auton sisätilan verhoilu oli märkä ja koska vedenpaine oli ilm tuhonnut ikkunan tiivisteet🙄 ei saanut serkku bilerahaa tän jälkeen ainakaan minulta ja oli hänen onni että auto oli vanha.

Huh, ihan tavallisella painepesurillako pellit mutkalle?

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016040121349679

Vierailija
1519/3103 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kirurgi poisti 3 hammasta vaikka kyse oli purentaviasta! Varokaa hammaslääkäreitä!

Todella paljon erikoishmlääkäreitä jotka rahastavat ja surutta hoitavat hampaita väärin.

Hoitovirheulmoitus.

Vierailija
1520/3103 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Meilläpäin olisi ollut ok parkkeerata näiden taakse, tielle, kunhan auto olisi ollut oman talomme pihaanajotien kohdalla. Mies on kerran saanut sakot "puistoparkkeeraamisesta" ja kysyi sitten pirkolta, että mikä on sallittua. Näin toimien eivät olisi edes voineet lähteä salaa. Sitten olisin velkonut pysäköintimaksun. Olisit vienyt naapurille sen sakkolapun.

Tuollaiset 10x50 milliset kansiruuvit kun laittaa auton renkaan alle, niin joutuu ainakin rengasta vaihtamaan muutaman sadan metrin päässä luvattomasta parkkipaikasta.

Sekin pitää muistaa, että vakuutusyhtiö ei korvaa autollesi aiheutunutta vakuutusta, jos auto on ollut väärin pysäköity jonkun toisen parkkipaikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi