Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
1341/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari tyyppiä tuli tähän ketjuun jauhamaan epäluotettavista äideistään ja toiset koiristaan ja niiden omistajista.

Kukaan ei sanonut " Ei kai haittaa " vaan jatkoivat juttuaan, mutta täytyy sanoa, että kyllä se vähän lukukokemusta haittaa.

Ja hei, ei kai haittaa että valitan? Ei varmaan. Jatkakaa.

P. S: Oma ketju epäluotettavista äideistä löytyy pian otsikolla: " Kun äiti petti luottamuksen ".

Tietääkseni ap ei ilmoittanut, että mikäli kyseessä on äiti, joka on tehnyt näitä, "ei kai haittaa -juttuja" niin niistä ei saa kirjoittaa?!?

Onko äidin lisäksi vielä muita sukulaisia joista ei saa kertoa?

Ei se ole sama asia. Te aloitte jankkaamaan niistä samoista tapahtumista. Se on nyt tullut jo selväksi että sinun äiti, hänen äiti, minun äiti, teidän äiti, tuon äiti ja jonkun muun äiti juoruili asiat eteenpäin puhelimessa, työpaikalla, naistenlehdessä ym. Ja luki päiväkirjaa. Mielestäni jos on tarve purkaa tätä aihetta vielä niin sen voisi siirtää toiseen ketjuun.

Jos on joku ihan uusi juttu mitä äiti teki ei kai haittaa tyylillä niin se on eri asia.

Esim. Kerran tulin kotiini ja siellä oli siivottu. Äiti oli käynyt vara-avaimella omine lupineen siivoamassa ja pesemässä pyykkini. Säikähdin kun tulin illalla töistä ja tavarat olivat eri paikoissa. Hän oli että ei kai haittaa, kun hänhän halusi vain auttaa. Kyllä se mua haittasi koska olen yli 30v ja osaan itse siivota ja pyykätä enkä halua että mun yksityisyyttä loukataan noin. Äidillä ei ole enää vara-avainta.

Ohis, mutta nyt en ymmärrä. Siis mistä samoista asioista jankataan? Miksi sinä sait kertoa äitijutun mutta muut ei? Minä en ole kertonut omaa ei kai haittaa-juttuani kertaakaan missään muualla palstalla (omalle miehelle ja parhaalle ystävälle kyllä) joten miten tämä nyt on jotenkin enemmän jankkaamista kuin sinunkaan tarinasi? 

-eräs kommentoija

Mietin just että kumpi meistä on tyhmä, sinä vai minä. En tiedä miten tän asian voisi enempää vääntää rautalangasta mutta yritetään vielä: En ole kieltänyt keneltäkään tarinoita joissa henkilönä on äiti. Tarkoitin, että useampi henkilö kertoo saman tarinan äidistään ( esim. Että heidänkin äitinsä juoruavat ) ja he alkavat keskustella monta viestiä siitä kuinka nämä äidit ovat törkeitä.

Silloin muiden pitää selata sen keskustelun ohitse, löytääkseen lisää uusia ei kai haittaa tarinoita.

Kerroin, että äiti siivosi asuntoni luvatta, en siis kertonut samaa tarinaa että äiti juoruaa asiani eteenpäin. Jos et vieläkään ymmärrä, antaa olla, koska tämäkin jankkaus tukkii tätä ketjua ja muut joutuvat selaamaan sinun ja minun keskustelun ohitse etsiessään ei kai haittaa - tarinoita.

Tarkoitin siis sivuraiteille eksymistä.

Ei kait haittaa, että pidän sinua itsekeskeisenä?

Vierailija
1342/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta lapset ja koirat ja kyläily.

Vuosia sitten oltiin koko perhe läheisen ystävä/sukulaisperheen luona heidän esikoisen rippijuhlissa. No, sinne oli sitten totta kai kutsuttu paljon muutakin porukkaa, läheisiä ystäviä, sukulaisia jne. Perheelle rakas lapseton täti oli tuonut sinne myös näyttelykoiransa. Se oli juuri voittanut jotain palkintoja jossain päin Eurooppaa ja oli omistajansa suuri ylpeys. Tämä nälkiintyneen näköinen mutta kiiltäväturkkinen mikälievinttikoira sijoitettiin sitten nukkumaan kahta huonetta yhdistävän levennetyn oviaukon syrjään, sievästi omalle koiran väriä korostavalle alustalleen, mihin koira asettui näyttelyasentoon lepäilemään. Lapsia oli juhlissa paljon, ja ne kaikki juoksivat asunnossa ympäri ja edestakaisin, omat 5- ja 8-vuotiaani mukana. No eikö tämä saamarin koira ollut ojentanut koipensa ulos pedistään ja tyttäreni kompastui siihen koiran sorkkaan. Lapsi itkemään, minä salamana paikalle lohduttamaan, mutta tyttäreni itku ei ollut mitään verrattuna koiran omistajan hätään KOIRANSA puolesta. Koiraa tutkittiin ja paijattiin ja myöhemmin kuulin mieheltä, että minua ja tytärtäni oli mulkoiltu niin että mies pelkäsi meidän joutuvan maksamaan koiralle korvauksia, mutta minä olin kuulemma mulkaissut koiraa niin murhanhimoisesti, että mahdollisesti tästä syystä korvaukset jäivät pyytämättä.

Ihan joo, jos lapseni olisi jossain nurkassa olevaa koiraa mennyt häiritsemään, mutta näin ei ollut. Koira oli keskellä kulkuväylää, ja siihen olisi voinut kompastua kuka vain aikuisista tai esimerkiksi päivänsankarin iäkkäät isovanhemmat.

Miksi ihmeessä päästät penskasi juoksentelemaan päättömästi juhlatalossa? Jos kersasi olisi katkonut koiran jalan typeryyttään, niin siitä olisi voinut seurata monen tonnin lasku, jonka te tietenkin olisitte maksaneet.

Viisivuotiaani siis juoksenteli ihan juhlatalon omien neljä- ja kuusivuotiaiden lasten kanssa, talon emännän eli oman kummitätinsä luvalla. Koira oli todella keskellä kulkuväylää, ja tätiä oöi jo pyydetty siirtämään koiraansa, mutta tädin mielestä "koiran oli hyvä olla siinä missä oli". Koiralle ei käynyt mitään paitsi että sen peti siirrettiin juhlatalon emännän nyt jo toisesta pyynnöstä pois ovenlävestä. Eikä tyttärenikään pahasti itseään loukannut, mikäli sillä tiedolla mitään merkitystä teille koiraihmisille on, luultavasti ei.

Ei kait ketään haittaa, että olen aidosti lapsesi puolella. Lapsellesi olisi oikeasti voinut käydä huonosti. Onneksi selvisitte säikähdyksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/3103 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stade kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Meillä oli myös naapurin vieras parkkeerannut meidän pihalle. Vaimo oli tullut töistä kotiin harrasteautolla joka on -90 luvun Chevy pick up neliveto bensa V8:lla. Vaimo on kohtuullisen temperamenttinen tapaus. Oli laittanut chevyn koukkuun vetoköyden kiinni ja toisen pään parkkeerattuun autoon ja vetänyt sen kelkkana tielle. Parkkeeraaja oli saanut parkkisakon ja autosta oli kuulemma hajonnut vaihteisto. Tuli sitten tästä valittamaan pari päivää myöhemmin. Vaimo totesi, että pitipä sattua kun se auton vaihteistoremontti maksaa täsmälleen saman verran kuin pysäköinti meidän omistamalle yksityisaluetta olevalle kiinteistölle. Ai helvetti mä nauroin!

Ja taas tämä miekkosen esittäjä🥱🥱🤦🏼‍♀️ kuka v...u kirjoittaa "-90 luvun" ?!? Miten olisi suomen kielen alkeet?!

ÄIDINKIELEN OPPITTUNTIKO TÄMÄN PITI OLLA?

Antaa nyt heidän, joille kielioppi on tärkeää, loistaa -edes täällä.

Totuushan on, että kieliopin osaaminen korreloi muun menestymisen kanssa. Ei osaamaton tolvana osaa edes kirjoittaa.

Totta varmasti tämä, ainakin sanojan kohdalla. Ei voi muuta sanoa. Onneksi hänen oma kirjoitusvirhe paljasti tämän...

Tosin kyllä pilkun viilaaminen ja itsensä ylentäminenkin jotain älykkyydestä paljastaa.

Aika hyvä tuotos huomioiden, että jouduit oikolukemaan sen 12 kertaa varmistaaksesi, ettei näppäilyvirheitä päässyt mukaan 😂

Vierailija
1344/3103 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli eronnut miehestään ja kyseli  olisiko kellään antaa kahvinkeitintä, meillä oli kaapissa ylinmääräinen ja annoin sen kaverille. Kun myöhemmin kyselin keittimen perään, kaveri sanoi heittäneensä sen roskiin kun osti moccamasterin ja ihmetteli, miksi kiihdyn   kympin halpiskeittimestä. 

Antaminen on antamista, et voi odottaa saavasi lahjoitettua tavaraa takaisin.

Enpä ole tiennytkään, että  Moccamaster on kympin halpiskeitin. Mistä sen niin halvalla saa?

Tuota, oli siis heittänyt sen kympin keittimen roskiin ostaessaan moccamasterin tilalle😳

Vierailija
1345/3103 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kissat tekee tota, ellei jätä ovea raolleen alkaa hillitön oven raapiminen.

Meillä toinen kissoista tulee joka jumalan ilta käryämään kylpyhuoneen kissavessaan, kun olen pesemässä hampaita. Ihan sama mihin aikaan sen teen. Olen joskus yrittänyt odotella, että katti ehtisi käydä paskalla ja kylppäri ehtisi tuulettua, mutta hätä on vasta sitten, kun olen aloittanut hampaiden harjauksen. Jos katti osaisi puhua, niin taatusti sanoisi: "tuun paskalle, ei kai se haittaa?".

Pakko pestä hampaat sitten kylppärin tiskialtaalla :D

-

....ja ihan ylivoimaisen hankalaa  on  sulkea ovea hampaiden pesun ajaksi?

Vierailija
1346/3103 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Minulla on pari kertaa viikossa väärinpysäköity auto estämässä autolliin ajon. Helsingin kaupungin pysäköinninvalvontaan soittaminen ei johda yhtään mihinkään ja iltaisin ja pyhäpäivinä sieltä ei vastata. Numeron selvittäminen maksaa ja jos selvittäisin numeron joka kerta kun joku on pysäköinyt väärin, maksaisin helposti muutaman sata euroa vuodessa näiden väärinpysäköitsijöiden numeroiden selvittämisestä.

Onko tämä mielestäsi kohtuullista? Mielestäni ei. Kiinteistölle pääsyn estävä väärinpysäköity auto pitää voida siirrättää pois kiinteistönomistajan toimesta siten, että lasku menee auton omistajalle. Nyt tämä ei ole mahdollista. 

Mulla kans samoja ongelmia, yksi naapuri kuvittelee omistavansa koko pysäköintialueen, hänellä on yksi tolppapaikka ja tallipaikka, ja jättää romujaan kaikkialle...(2autoa, kelkkakärry, ja venekärry), molemmat autot on ulkona, talli täynnä romua, venekärry tienvarressa ja kelkkakärry mun paikalla...

Ensiksi alkoi käyttää toisen autonsa ylläpitoon mun tolppapaikkaa(minulla tolppa ja tallipaikka koska meillä 2autoa), ilmoitin tästä hänelle ja siirsi autonsa pois, mutta sitten minulle soitettiin taloyhtiöstä ja kerrottiin et kys paikat on laitettu vieraspaikoiksi, joten tämä kaveri saa käyttää sitä paikkaa...wtf? :D no sain toisen tolppapaikan sitten, johon jo syksyllä tämä samainen kaveri toi moottorikelkkakärrynsä seisomaan, ja se on seisonut siinä koko talven, taloyhtiö ei oo tehny asialle mitään vaikka oon soittanu asiasta monesti, ja tää kaveri jonka oon kerran nähny tässä lupasi siirtää sen, eli nyt tulee joku 5kk että seon seisonu mun paikalla ja oon maksanu sitä paikkaa kokoajan...myöskään aurakuskit ei oo voinu aurata siitä kun se kärry on siinä eessä, ollaan jouduttu lämmittää autot silleen et toinen on tallissa ja toinen siinä perässä ulkopuolella...

-

1. Onpa outo taloyhtiö, jos omat asukkaat saavat vallata vieraspaikkoja?

2. Autotalli ei ole varasto (palokuorma)  ja auton PITÄÄ aina sopia sisälle.  Ks. pelastuslaitoksen määräykset palokuormasta.

...uskomattoman nahjusmaista toimintaa taloyhtiönne johdossa.

Vierailija
1347/3103 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Minulla on pari kertaa viikossa väärinpysäköity auto estämässä autolliin ajon. Helsingin kaupungin pysäköinninvalvontaan soittaminen ei johda yhtään mihinkään ja iltaisin ja pyhäpäivinä sieltä ei vastata. Numeron selvittäminen maksaa ja jos selvittäisin numeron joka kerta kun joku on pysäköinyt väärin, maksaisin helposti muutaman sata euroa vuodessa näiden väärinpysäköitsijöiden numeroiden selvittämisestä.

Onko tämä mielestäsi kohtuullista? Mielestäni ei. Kiinteistölle pääsyn estävä väärinpysäköity auto pitää voida siirrättää pois kiinteistönomistajan toimesta siten, että lasku menee auton omistajalle. Nyt tämä ei ole mahdollista. 

Mulla kans samoja ongelmia, yksi naapuri kuvittelee omistavansa koko pysäköintialueen, hänellä on yksi tolppapaikka ja tallipaikka, ja jättää romujaan kaikkialle...(2autoa, kelkkakärry, ja venekärry), molemmat autot on ulkona, talli täynnä romua, venekärry tienvarressa ja kelkkakärry mun paikalla...

Ensiksi alkoi käyttää toisen autonsa ylläpitoon mun tolppapaikkaa(minulla tolppa ja tallipaikka koska meillä 2autoa), ilmoitin tästä hänelle ja siirsi autonsa pois, mutta sitten minulle soitettiin taloyhtiöstä ja kerrottiin et kys paikat on laitettu vieraspaikoiksi, joten tämä kaveri saa käyttää sitä paikkaa...wtf? :D no sain toisen tolppapaikan sitten, johon jo syksyllä tämä samainen kaveri toi moottorikelkkakärrynsä seisomaan, ja se on seisonut siinä koko talven, taloyhtiö ei oo tehny asialle mitään vaikka oon soittanu asiasta monesti, ja tää kaveri jonka oon kerran nähny tässä lupasi siirtää sen, eli nyt tulee joku 5kk että seon seisonu mun paikalla ja oon maksanu sitä paikkaa kokoajan...myöskään aurakuskit ei oo voinu aurata siitä kun se kärry on siinä eessä, ollaan jouduttu lämmittää autot silleen et toinen on tallissa ja toinen siinä perässä ulkopuolella...

-

"...et kys paikat on laitettu vieraspaikoiksi, joten tämä kaveri saa käyttää sitä paikkaa"

-Mikä etuoikeus hänellä on käyttää sitä nimenomaista parkkipaikkaa ohi sinun??

-

Vierailija
1348/3103 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junassa vieruskaveri, keski-ikäinen mies oli lähdössä ravintolavaunuun kahville työkavereidensa kanssa. Hän jätti läppärilaukkunsa penkilleen ja huikkasi minulle: Mä voin varmaan jättää tuon tuohon? Vastasin, että hän voi kyllä jättää sen, mutta en voi sitoutua hänen laukkunsa vahtimiseen. Otti sitten hieman happamana laukkunsa mukaan. Ihmettelin kyllä mielessäni tuota vaatimusta. Olisiko minun vessaan mennessäni pitänyt oman käsilaukkuni ja läppärilaukkuni lisäksi vielä ottaa hänenkin laukkunsa mukaan, vai miten hän tämän ajatteli. Toisekseen, eikö se nyt ole ihan perussääntö, ettei jätetä yksinäistä laukkua minnekään. Lentokentillä ja suurten maiden junilla ja asemilla tuollainen aiheuttaa pommihälytyksen.

Huvittavaa. Itse olisin sanonut, että ei kai se mua haittaa, jätä vaan. Sitten olisin unohtanut koko jutun ja jos se olisi varastettu, niin pyöritellyt silmiäni, että aijjaa, etsä kyllä palkannut mua vahtimaan sitä.

Vierailija
1349/3103 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli lakkiaisjuhliini noin 4v lapsensa kanssa, vaikka oli sanottu, että ei haluta lapsia juhliin. Haluttiin myös pieni ja hiljainen juhla, kun sattui samalle päivälle kun erään läheisen sukulaisen kuoleman 11v vuosipäivä. Lisäksi koira ei oikein pidä lapsista.

Ei tarvinnut mennä sanomaan, että haittaa, kun koira hoiti homman meidän puolesta. Ymmärsi ihan hyvin, että sitä lasta ei olis pitänyt tuoda. Hyvästä syystä kiellettiinkin.

Ja ennen kun joku polttaa päreensä: Lapselle ei käynyt mitään.

Koiran kyllä ymmärtää, mutta että oikein kuoleman 11v vuosipäivä?? Eikö tuossa ajassa pääse yli sen verran että kykenisi juhlimaan iloista asiaa sen arvoisella tavalla?

Joistakin ei pääse yli ikinä. Oman äidin ja siskon kuoleman vuosipäivää tulen hiljentyen muistamaan joka vuosi niin kauan kuin elän.

Vierailija
1350/3103 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kaverimme oli joskus vähän arrogantti meitä muita kavereitaan kohtaan, hän käytti muita hyväkseen milloin missäkin asiassa kun ihan pokkaana esitti aina asiat siten että kukaan ei kehdannut kieltäytyä, ajatutti itseään milloin missäkin niillä joilla oli auto, hoidatti koiriaan tuon tuostakin ym ym
Kerran ulkoilulenkillä ollessamme hänen koiralle tuli haava jalkaan ja kotimatkaksi ( joka tehtiin autolla) hän ei suostunut pitämään koiraa sylissään paikoillaan koska hänen housut menee likaiseksi vaan antoi koiran pomppia innoissaan joka puolella autoa sillä seurauksella että verta oli joka paikassa. Vietiin hänet kotipihalleen ja hän vaan totesi, että "sorry, hänen täytyy lähtee hoitamaan se koiran haava eikä voi jäädä pyyhkimään verta pois autosta, ei kai se haittaa, eihän siitä varmaan paljokaan vuotanu.....

...Juu ei haitannut.
Pestiin kaverin kanssa kimpassa varmaan puoli tuntia sitä verta pois joka paikasta + istuinpäälliset ja koirien aluset vielä koneessa.
Ei tullu se kaveri pitkään aikaan niille lenkeille joille mentiin ensin autolla.

Vierailija
1351/3103 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen ja sain lahjakortin ihanaan liikkeeseen josta ostin ihanan juhlamekon jota olen kuolannut jo pitkään. Piti laittaa välirahaa mutta lahjakortin avulla just ja just pystyin mekon ostamaan. Ajatukseni oli että käytän sitä kaikissa mahdollisissa isommissa juhlatilaisuuksissa pitkään. No, varakas kaverini sitten näki yhdessä postauksessa mekon ja oli mennyt ostamaan täsmälleen saman. Tiedän että käyttää sitä kerran pari, ei ole hänelle rahasta kiinni eikä ole sen tyyppinen vaate mitä yleensä koskaan käyttää. Laittoi viestin että ostin kans tämän mekon, ei varmaan haittaa. Itse asiassa haittaa. Oisko ollut liikaa pyydetty että mulla olisi ollut "oma" kallis mekko. Jotenkin ärsyttää ihan suunnattomasti. Aina katson sivusta hänen shoppailujaan, ei mitään mahista vastaaviin ostoksiin minkä hän hyvin tietää. Palauttaisin sen mekkoni jos en olisi jo ehtinyt käyttää sitä. Ehkä joku tajuaa harmin.

Vierailija
1352/3103 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
1353/3103 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen vain kasarilla lainaajalle jääneet Walkmanit. Harmitti.

Muutama vuosikymmen eteenpäin ja häissä ihmiset jotka eivät tulleet mutta eivät ilmoittaneet etteivät olisi tulossa. Pitopalvelu laskutti heistä tietenkin silti ja tyhmiä hajapaikkoja. Joo ei jaksettu lähteä, ei varmaan haittaa. Juuh.

Vierailija
1354/3103 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen pomo (nainen, nyt jo eläkkeellä ja itsekin olen vaihtanut työpaikkaa) oli kyllä mestari näissä ei kai haittaa jutuissa:

- myöhästyi joka ikinen aamu, tai tuli juuri sillä minuutilla kun hänellä alkoi tapaaminen
- "unohti" luvanneensa jotakin, kuten ajoissa pyydetyn vapaapäivän- sopi itselleen kampaajan juuri silloin
- lähti kesken päivän klo 14 shoppailemaan, "ei kai haittaa" ettet ole ehtinyt pitää ruokatuntia ja työpäiväsikin venyy koska en enää tule takaisin...
- lakkasi kyntensä joka aamu töissä, ei kai haittaa että tää lakka haisee astmaatikon nenään
- "delegoi" kuten itse sanoi töitään muille- siirsi siis p***ahommansa muille ja teki itse ne kivoimmat
- otti itselleen tai siirsi suosikkimyyjilleen asiakkaitani, jos kävi ilmi että tulossa hyvät kaupat "ei kai haittaa että teit tuon kanssa pari viikkoa turhaan töitä, siirsin heidät myyjälle x kun olit kipeänä..." no kyllä haittasi, olisin saanut kivat provikat jotka olis tullut lapsiperheessä tarpeeseen... näitä sattui useinkin...
- puhui ihan puutaheinää ihmisistä, keksi juttuja joita sitten juorusi eteenpäin
- suosi aina jotakin tiettyä työntekijää, muille oli ilkeä " ei kai haittaa että pilkkasin teitä muita palaverissa"

- kaiken huipuksi miehensä oli poliisina, " ei kai haittaa että pyysin häntä katsomaan onko rikosrekisteriä tms" siis urkki ihmisten tietoja ja kehui vielä asialla... nykyään sais varmaan sanktiot tuosta.

minäminäminä tyyppi, huh- tekee pahaa muistella. Onneksi nyt on aivan ihana esimies joka arvostaa osaamistani ja joustaa

Vierailija
1355/3103 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kännykkäaikaa ajoin 180 kilometriä tapaamaan ystävääni, joka opiskeli fysioterapeutiksi.

Parkkipaikalla täysin vieras mies tuli kertomaan minulle, että ns. ystäväni oli lähtenyt muiden opiskelijoiden kanssa toiselle paikkakunnalle katsomaan jotain peliä.

Tiesin, ettei hän ollut luotettava, mutta pitkä matka turhaan tapaamiseen.

Vierailija
1356/3103 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen ja sain lahjakortin ihanaan liikkeeseen josta ostin ihanan juhlamekon jota olen kuolannut jo pitkään. Piti laittaa välirahaa mutta lahjakortin avulla just ja just pystyin mekon ostamaan. Ajatukseni oli että käytän sitä kaikissa mahdollisissa isommissa juhlatilaisuuksissa pitkään. No, varakas kaverini sitten näki yhdessä postauksessa mekon ja oli mennyt ostamaan täsmälleen saman. Tiedän että käyttää sitä kerran pari, ei ole hänelle rahasta kiinni eikä ole sen tyyppinen vaate mitä yleensä koskaan käyttää. Laittoi viestin että ostin kans tämän mekon, ei varmaan haittaa. Itse asiassa haittaa. Oisko ollut liikaa pyydetty että mulla olisi ollut "oma" kallis mekko. Jotenkin ärsyttää ihan suunnattomasti. Aina katson sivusta hänen shoppailujaan, ei mitään mahista vastaaviin ostoksiin minkä hän hyvin tietää. Palauttaisin sen mekkoni jos en olisi jo ehtinyt käyttää sitä. Ehkä joku tajuaa harmin.

Itse asiassa en tajua. Ei se sinun kolttuasi huonommaksi tee, että jollakin tuntemallasi henkilöllä on samanlainen. Monilla tuntemattomillakin on.

Vierailija
1357/3103 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että moni ajattelee "koltusta" samalla tavalla ja että julkisesti kaveri perustelisi asiaa samalla lailla. Tämä on vaan aivan tyypillistä käytöstä vaan häneltä. Aina tarve omia mulle tärkeät asiat ja sehän se tässä kirpoo enemmän kuin se yksi "kolttu" vaikka myös se. Ja oikeasti kun tiedän 110% että tulee joku kommentti yhden tai kahden käytön jälkeen että olikin vähän huonoa laatua ja puolen vuoden päästä että ei kai mulla enää sitä samaa mekkoa ole haha. Eli kyllä se sitä mekon olemassaoloa nyt valitettavasti latistaa. Ja kyseessä vaate jollaista en pysty ostamaan vuosiin uudestaan joten vtuttaa rahanmeno todella paljon. En tietoisesti kertonut mekosta hänelle mutta olihan se bongannut sen postauksesta. Ärsyttää ja paljon. T. Aiempi

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa en tajua. Ei se sinun kolttuasi huonommaksi tee, että jollakin tuntemallasi henkilöllä on samanlainen. Monilla tuntemattomillakin on.

Vierailija
1358/3103 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään...

-

1. Onpa outo taloyhtiö, jos omat asukkaat saavat vallata vieraspaikkoja?

2. Autotalli ei ole varasto (palokuorma)  ja auton PITÄÄ aina sopia sisälle.  Ks. pelastuslaitoksen määräykset palokuormasta.

...uskomattoman nahjusmaista toimintaa taloyhtiönne johdossa.

Käykää yhtiökokouksissa.

Olen kiinteistösihteeri ja monta krt olen saanut pihat tyhjäksi vaan neuvomalla.

Yhdessä taloyhtiössä oli vst tilanne.
Yhdellä oli autoja, peräkärry jne vaikka mitä.

Valittajalle sanoin kerää valtakirja osakkailta ja äänestä.

Vieraspaikoilla ei saa asukas säilyttää autoaan, osakkaalla saa olla max 1 paikka per osakas jne.

Nytkin oon tehnyt monta valtakirjapohjaa, isännöitsijä ja hallitus tietää asioista ja äänestys on läpihuutojuttu.

Kysykää neuvoa isännöintitoimistosta. Siitähän te maksatte

Vierailija
1359/3103 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitte puolituttu kysyi, voisinko hakea hänelle työpaikkani tehtaanmyymälästä tuotteita. Haluaisi antaa niitä joululahjaksi kavereilleen. Sain hyvät alennukset.
Sopi minulle ja kysyin, että paljollako hän haluaa tuotteita ostaa. Sadalla eurolla, asia ok. Osa oli toivottuja tuotteita ja loput olisivat sellaisia mitä sillä hetkellä edullisesti saisi.
Kipaisin kaupassa. Maksoin. Kuskasin täpötäyden kassin kotiin. Jokunen päivä myöhemmin sovimme treffit kahvilaan ja kiikutin kassin sinne. Tämä henkilö kiitteli, otti kassin ja poistui paikalta. Maksan jossain vaiheessa, nyt ei ole rahaa. Ei varmaan haittaa.

Järkytyin niin, etten osannut sanoa mitään. Ei edes tarjonnut vaivannäöstä kahveja. Mietin kuihtunutta tiliäni, että kuinhan tässä loppukuun elelis joulun ja uudenvuoden kera.

Silloin tällöin näin häntä ja aina pahoitteli ja valitteli rahapulaa. Sain kuitenkin seuravan viiden vuoden aikana 50e. Sitten luovutin ja totesin, että anna olla. En jaksanut kuunnella voivottelua loputtomiin. Pari kolme vuotta siitä hän antoi pari kassillista käytettyjä vaatteita.

Vierailija
1360/3103 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että moni ajattelee "koltusta" samalla tavalla ja että julkisesti kaveri perustelisi asiaa samalla lailla. Tämä on vaan aivan tyypillistä käytöstä vaan häneltä. Aina tarve omia mulle tärkeät asiat ja sehän se tässä kirpoo enemmän kuin se yksi "kolttu" vaikka myös se. Ja oikeasti kun tiedän 110% että tulee joku kommentti yhden tai kahden käytön jälkeen että olikin vähän huonoa laatua ja puolen vuoden päästä että ei kai mulla enää sitä samaa mekkoa ole haha. Eli kyllä se sitä mekon olemassaoloa nyt valitettavasti latistaa. Ja kyseessä vaate jollaista en pysty ostamaan vuosiin uudestaan joten vtuttaa rahanmeno todella paljon. En tietoisesti kertonut mekosta hänelle mutta olihan se bongannut sen postauksesta. Ärsyttää ja paljon. T. Aiempi

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikein usko, että kuvailemallasi vauraalla henkilöllä olisi aina tarve kopioida köyhälle tärkeät asiat. Jos olet köyhä, ei sinulla oikein ole kopioimisen väärtiä. Pikemminkin uskon, että ongelma on sinun päässäsi. Nauti mekostasi äläkä mieti mitä muut puuhaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän