Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
1321/3103 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laktoositon tonnikalapiirakka.. jossa  oli tavallista juustoraastetta, Varasin mökin sisävessan  pariksi tunniksi ja muut joutui juoksemaan sateessa ja pimeässä ulkohussiin, lisäksi kivat lemut levisi sieltä vessasta  ympäri pientä mökkiä.  Piirakan  leiponeesta kaverista tuli joksikin aikaa kaveripiirin  vihatuin henkilö.

Mutta eikö kovat juustot järjestään ole laktoosittomia? Ja pehmeästä on vaikea raastaa, joten mikä on tuo "tavallinen"?

Vierailija
1322/3103 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TiiPu kirjoitti:

"Ei tässä ole kuin vähän kanaa" -piirakan tarjoaminen vegaanille.

Turhaa vegaanivouhotusta taas. Mitä se nyt haittaa vähän kanaa syödä.. Terveellistä ja kevyttä.

Nämä ruokahömpät on jotenkin niin erikoisia ja huomionhakuisia. Vaikea ymmärtää kun normaali ruoka ei kelpaa. Epänormaalia elää jollakin avokadolla ja siemenillä.

Tunnetko siis useita ihmisiä jotka elävät avokadolla ja siemenillä? :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/3103 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi pyysi tekemään herkkuja johonkin kokonntumiseen hänen luonaan. Pitkin hampain suostuin, koska tiedän että hän ei kiitä avusta, saati maksa mitään jos haen tarvikkeet itse. Anoppi listasi aiemmin tekemiäni leivonnaisia ja karkkeja ja tein hänelle listan tarvikkeista. Hän sanoi käyvänsä miehensä kanssa kaupassa. Huom! kauppaan on matkaa 30 km ja itse tulin 50 km päästä.

No, ei ollut leivinpaperia, kyllä voipaperi kelpaa. Ei ollut kondensoitua maitoa, keitä tavallista kokoon, se on sama asia. Vaniljan tilalla vanilliinisokeri, huom. vanilliini ei kestä kuumentamista, mm. vaniljakastikkeen maku muuttuu hirveäksi. Ksantaania ja mantelijauhoja ei edes yrittänyt etsiä jne. jne. Kaikki vähänkään erikoisemmat tuotteet oli vaihdettu johonkin muuhun tai jätetty ostamatta. Ei se haittaa, pärjäät noilla!

Sain leivottua reseptejä mukaillen, mutta tein sitten makeisia sitä tavallista maitoa keitellen ja laitoin tarjolle, kuten myös karmean vaniljakiisselin ja kaikki pullat + leivokset,joiden pohjassa oli voipaperi kiinni. En jakanut voidella sitä hiton paperia erikseen. Ns. macaronssit, en halua edes muistella niitä...

Vieraat tulivat ja pinnani katkesi kun minut käytännössä työnnettiin keittiöön pois näkyvistä ja pyydettiin lähtemään etten häiritse arvon vieraita. Menin sitten keskelle olohuonetta ja pyysin rouvia nauttimaan tarjottavista. Kerroin myös pahoitellen, ettei pullia lukuunottamatta mikään maistu siltä kun pitäisi kiitos puuttuneiden tarvikkeiden. Mutta ei kai se heitä haittaa, ja muistakaa irroitella VOIpaperi leivoksista, kun se tarttuu vähän enemmän kuin leivinpaperi. Ja pyysin anteeksi että olen raatanut 6 tuntia keittiössä enkä kadonnut pois silmistä heti kun käskettiin.

Tarviiko sanoa, että mieheni oli samanlainen, mitä tahansa pyysi niin kaikesta tuli jokin sinnenpäin oleva tuote tai "ei sellaista ole, kun ei löytynyt",  ja kuinka ollakaan:  noin vuosi tämän jälkeen tuli avioero, Ei kai se haittaa!

Vierailija
1324/3103 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi pyysi tekemään herkkuja johonkin kokonntumiseen hänen luonaan. Pitkin hampain suostuin, koska tiedän että hän ei kiitä avusta, saati maksa mitään jos haen tarvikkeet itse. Anoppi listasi aiemmin tekemiäni leivonnaisia ja karkkeja ja tein hänelle listan tarvikkeista. Hän sanoi käyvänsä miehensä kanssa kaupassa. Huom! kauppaan on matkaa 30 km ja itse tulin 50 km päästä.

No, ei ollut leivinpaperia, kyllä voipaperi kelpaa. Ei ollut kondensoitua maitoa, keitä tavallista kokoon, se on sama asia. Vaniljan tilalla vanilliinisokeri, huom. vanilliini ei kestä kuumentamista, mm. vaniljakastikkeen maku muuttuu hirveäksi. Ksantaania ja mantelijauhoja ei edes yrittänyt etsiä jne. jne. Kaikki vähänkään erikoisemmat tuotteet oli vaihdettu johonkin muuhun tai jätetty ostamatta. Ei se haittaa, pärjäät noilla!

Sain leivottua reseptejä mukaillen, mutta tein sitten makeisia sitä tavallista maitoa keitellen ja laitoin tarjolle, kuten myös karmean vaniljakiisselin ja kaikki pullat + leivokset,joiden pohjassa oli voipaperi kiinni. En jakanut voidella sitä hiton paperia erikseen. Ns. macaronssit, en halua edes muistella niitä...

Vieraat tulivat ja pinnani katkesi kun minut käytännössä työnnettiin keittiöön pois näkyvistä ja pyydettiin lähtemään etten häiritse arvon vieraita. Menin sitten keskelle olohuonetta ja pyysin rouvia nauttimaan tarjottavista. Kerroin myös pahoitellen, ettei pullia lukuunottamatta mikään maistu siltä kun pitäisi kiitos puuttuneiden tarvikkeiden. Mutta ei kai se heitä haittaa, ja muistakaa irroitella VOIpaperi leivoksista, kun se tarttuu vähän enemmän kuin leivinpaperi. Ja pyysin anteeksi että olen raatanut 6 tuntia keittiössä enkä kadonnut pois silmistä heti kun käskettiin.

Tarviiko sanoa, että mieheni oli samanlainen, mitä tahansa pyysi niin kaikesta tuli jokin sinnenpäin oleva tuote tai "ei sellaista ole, kun ei löytynyt",  ja kuinka ollakaan:  noin vuosi tämän jälkeen tuli avioero, Ei kai se haittaa!

Hyvä kun pidit puolesi, olen ihan kateellinen, itse en koskaan uskaltanut vastustella saati kertoa jälkeenpäin tosiasioita.

Vierailija
1325/3103 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselleni kaikki pitää olla maidotonta. Anoppi totes tarjoomuksista, että nää on kaikki hylaa!

Vierailija
1326/3103 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anoppi pyysi tekemään herkkuja johonkin kokonntumiseen hänen luonaan."

Olisin tuossa kohtaa jo kieltätynyt, jos kerran ei ollut eka kerta

Vierailija
1327/3103 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselleni kaikki pitää olla maidotonta. Anoppi totes tarjoomuksista, että nää on kaikki hylaa!

Usein tämä johtuu siinä, että ihmiset luulee, että maidoton on sama kuin laktoositon.

Mulla on kanssa maidoton lapsi ja usein törmää tähän. Enemmän tietämättömyyttä kuin ”ei kai haittaa”-asennetta.

Vierailija
1328/3103 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ymmärsinkö oikein että vaihtoi kakkoseen ilman liukkaria  ja sinä pidit äkkitiukasta kuitenkin  saitko perseorkun

Mitä siitä nyt muistan, mutta juuri noin se meni.. oli se hieman outoa tosiaan. En ole toiste harrastanut. Ja en saanut.

Vierailija
1329/3103 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lee Anderson lupasi sossu-tukiin täysimääräiset korotukset hintojen nousuun mutta miten käy työssä käyville? Maksetaan loisiville ja vedetään itse vyötä kireämmälle.

Kuka ihme on "Lee Anderson"? Olet tainnut itse loisia koulussa, kun et osaa kirjoittaa edes ihmisten nimiä. 

Vierailija
1330/3103 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lee Anderson lupasi sossu-tukiin täysimääräiset korotukset hintojen nousuun mutta miten käy työssä käyville? Maksetaan loisiville ja vedetään itse vyötä kireämmälle.

Kuka ihme on "Lee Anderson"? Olet tainnut itse loisia koulussa, kun et osaa kirjoittaa edes ihmisten nimiä. 

Mäkin mietin, et kuka on tuo amerikkalainen tms., joka on päätösvallassa meidän sossutuista?

Vierailija
1331/3103 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkä kertoilemaan seks*kokemuksenne jonnekin niille varatulle palstalle. Yököttää tuollaiset. 

Vierailija
1332/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Itsekin olisin ottanut kuvan autoista. Ja aivan varmasti vittuilessani naarmuttanut autoja. Voi voi

Vierailija
1333/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Ei siitä saa sakkoja jos pysäköi toisen omakotitalon pihalle. 

Siitäkään ei saa sakkoja, jos vahingossa naarmuja tulee.

Vierailija
1334/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!

Tää ei oo totta. En usko sanaakaan siitä, että olisit sallinut niiden ihmisten olevan kotonasi ja lähtenyt hotelliin. Kyllä tuosta olisi oikeasti tullut vakava oikeusjuttu.

Vierailija
1335/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin iso leikkaus ja olin kotiutunut edellisenä päivänä kun anoppi pamahti yllättäen kylään miehen velin lasten kanssa. Mä sit makasin sohvalla vieraiden keskellä pyjamassa. Leikkaus oli vielä aiheuttanut ilmavaivoja niin sain pidätellä koko ajan.. Pois en viittiny lähteä kun oli niin vaikea liikkua.

Itse olisin nostanut jalkaa ja sanonut, että leikkaus kerää ilmavaivoja. En saata pidätellä, kun haavaan sattuu turvotessa.

Vierailija
1336/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alepan parkkipaikalla istuin autossani ja viereisessä autossa ollut nainen nousi autostaan ulos niin että kolautti ovella autoni kylkeen. Siihen tuli selvä pieni lommo. Nainen totesi ettei tuo mitään haittaa. Tempaisin oman auton oven hänen autonsa kylkeen ja totesin ettei tuo mitään haittaa ja ajelin pois. Hänellä oli joku uudehko Volvo ja minulla vanha Nissan. Ilme näytti kyllä siltä, että saattoi haitata. Ehkä se ei haittaa vain silloin kun itse tuhoaa muiden omaisuutta ja siitä ei tarvitse ottaa vastuuta. Toiseen suuntaan ei sitten jostain syystä toimi. Luulisi että "säännöt" on kaikille samat.

Erinomaisesti toimittu!

Jännästi autot olleet kun tuolleen voi kolauttaa takaisin. Vai menitkö apukuskin puolelle kolauttamaan. Hyvä tarina mutta ontuu

Toinen parkissa peräedellä ja toinen keula edellä? Understand?

Vierailija
1337/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri toi vasikan kokoisen koiransa häihini. Ei se mitään, kun koira odotti ilmastoidussa autossa. Kunnes sitten oleilimme vihkimisen jälkeen siinä pihalla ja hän käytti koiransa pissalla. Päästi sen kuraisen koiran pitkässä flexissä hyppäämään päin minua. Häämekko pilalla. "ei kai haittaa, se on vaan niin leikkisä"

Inhoan ihmisiä jotka antavat koiransa, varsinkin ison sellaisen, hyppiä päälleni. Sitten sanotaan että ei se tee mitään pahaa, se on vain leikkisä. Joo mutta vaatteet likaantuu. Ja pahinta kun koiran annetaan hyppiä pienen lapsen päälle. Tykkään kyllä koirista mutta en kaikista koiranomistajista.

Tuli tästä mieleen entinen koirani. Se oli pieni ja söpö ja pentuna kovin innokas tutustumaan ihmisiin ja hyppimään näitä päin. Kielsin ja estin aina parhaani mukaan, mutta ei siitä mitään tullut, kun lähes poikkeuksetta ihmiset kumartuivat rapsuttamaan ja sanoivat että ei se haittaa. No kyllä se vaan haittaa, taas mentiin reilusti takapakkia koulutuksessa.

Tämä kertaa miljoona… Toinen on myös nämä ketkä päästää toisen koiran siihen lähelle ”tutustumaan” kun parhaillaan harjoitellaan kontaktin ottamista koiran kanssa ja jättämään muut kadulla kulkijat huomioimatta, argh! ”Ei kai haittaa kun tää on niin kilttikin”, sanoo koiranomistaja kuka ei saa pidettyä täyttää häkää vetävää hurttaansa kaukana mun koirista.

Arrgh! Ei kai haittaa, jos opetan vähän kielioppia. Se ei ole ”kuka ei saa pidettyä” vaan , ”ketä ei saa pidettyä”.

"Joka" ei saa pidettyä tai oikea oppisesti "kun HÄN ei saa pidettyä".

Vierailija
1338/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme osakeyhtiössä ja siellä muilla osakkailla oli käsitys, että asumme kommuunissa. Luulivat, että meitä ei haittaa, kun heidän lapset juoksentelevat meidän takapihalla. No haittasi ja meitä pidettiin epäsosiaalisina. Ei meitä haitannut heidän ajatuksensa, saimme olla rauhassa.

Vierailija
1339/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!

Siis mitä ihmettä, kyllä sinulla on pyhimyksen hermot! Ei jumalauta, eihän noin voi tehdä. En nyt olisi ehkä mennyt sisälle räyhäämään jos perheessä olisi ollut lapsia, mutta naapuri ei kyllä olisi selvinnyt millään kahvipaketilla tuosta hommasta.

Oli lapsia tai ei, olisivat siirtyneet naapuriin jatkamaan ruokailua. Enkä olisi kysynyt sopiiko.

Vierailija
1340/3103 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin ystävääni eri kaupunkiin makutuomariksi yhteen tärkeään asiaan mikä oli mulle siis iso juttu ja tärkeä. Ystävä ilahtui ja sanoi että mielellään lähtee, että hänellä ei ole silloin mitään sovittu.

Ajankohta lähestyi, ystävältä tuli viesti edellisenä päivänä "ei varmaan haittaa jos yksi kaveri tulee kans mukaan? Se kyllä osallistuu bensoihin!"

Oltiin siis minun autolla menossa ja matkaa oli kuitenkin noin 200km... Ajatus tuntemattomasta ihmisestä tuntui kummalliselta kun matkan piti olla "meidän juttu" mutta ajattelin olla mukava ja sanoin että ok jos osallistuu bensoihin.

Päästiin määränpäähän niin tämä tuntematon tyyppi hyppäsi autosta ennenkuin ehdin sanoa mitään eikä tietenkään maksanut euroakaan! Myöskään tämä ystäväni ei puuttunut tilanteeseen joten päätin olla pilaamatta tunnelmaa ja sanomatta mitään. (koska tunnelma todella olisi ollut pilalla jos olisin alkanut bensoista nillittää, naiset...)

No ei mitään kun oltiin asia hoidettu niin tämä ystäväni ilmoitti että hän muuten oikeastaan voisi jatkaa kaupungista matkaa vielä pidemmälle toisen ystävänsä luokse, että "ei varmaan haittaa jos jään tänne ja sinä ajat yksin kotiin? Asia kun tuli jo hoidettua!"

No ei tietenkään haittaa että ajan yksin kotiin sen parisataa kilometriä kun SINUN piti olla minulle matkaseurana.. :)

Ihanaa olla kiltti ihminen jota muut käyttää aina hyväkseen.

Kai opit jotain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän