Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (3103)
Suurin osa kavereista säilyttää suklaataan jääkaapissa
Vinkui seksiä paljaalla, oltiin tapailtu viikko enkä tosiaan luottanyt siihen että olisi tauditon. Jos on noin kondomivastainen on todennäköistä, että jotain siellä munassa muhii!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mummo tunki samaan kylppäriin paskalle, kun olin vaihtamassa esikoisen vaippaa siellä. Ei kai haittaa, älä sinä minusta välitä...
Joillain nuoremmillakin on se ryppylanka niin löysä, ettei pysty pidättämään. Ehkä olit siellä vessassa jo ollut jo jonkin aikaa. Ajatteli, että parempi häiritä, kun siivoilla vahinkoja pöksyistään. Kuka nyt ehdoin tahdoin haluaa jonkun vieressä ähertää. Muistan oman lapseni vaipanvaihtoa, siinä piti jos jonkinlaista ääntä pitää suusta ja hauskuttaa ja höpötellä vauvalle, että pysyi paikallaan ja tyytyväisenä, ei ollut aina ihan hetkessä pylly pesty ja puhdasta saatu ylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli eronnut miehestään ja kyseli olisiko kellään antaa kahvinkeitintä, meillä oli kaapissa ylinmääräinen ja annoin sen kaverille. Kun myöhemmin kyselin keittimen perään, kaveri sanoi heittäneensä sen roskiin kun osti moccamasterin ja ihmetteli, miksi kiihdyn kympin halpiskeittimestä.
Jos hän kysyi, onko kenelläkään ANTAA kahvinkeitittä, ei hän sitä ollut silloin lainaamassa, vaan ajatteli, josko jollekin on jäänyt ylimääräinen lahjotettavaksi.
Olisihan tämä ääliökaveri voinut antaa sen vuorostaan jollekin eteenpäin joka tarvii eikä heittää roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kissat tekee tota, ellei jätä ovea raolleen alkaa hillitön oven raapiminen.
Meillä toinen kissoista tulee joka jumalan ilta käryämään kylpyhuoneen kissavessaan, kun olen pesemässä hampaita. Ihan sama mihin aikaan sen teen. Olen joskus yrittänyt odotella, että katti ehtisi käydä paskalla ja kylppäri ehtisi tuulettua, mutta hätä on vasta sitten, kun olen aloittanut hampaiden harjauksen. Jos katti osaisi puhua, niin taatusti sanoisi: "tuun paskalle, ei kai se haittaa?".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kissat tekee tota, ellei jätä ovea raolleen alkaa hillitön oven raapiminen.
Meillä toinen kissoista tulee joka jumalan ilta käryämään kylpyhuoneen kissavessaan, kun olen pesemässä hampaita. Ihan sama mihin aikaan sen teen. Olen joskus yrittänyt odotella, että katti ehtisi käydä paskalla ja kylppäri ehtisi tuulettua, mutta hätä on vasta sitten, kun olen aloittanut hampaiden harjauksen. Jos katti osaisi puhua, niin taatusti sanoisi: "tuun paskalle, ei kai se haittaa?".
Olet jotenkin onnistunut opettamaan kissalle että hampaiden pesu = kakalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani hoitajat jättää käytettyjä neuloja sinne tänne, kun ei se meitä laikkareita haittaa.
Huh, tuossa jo rikotaan sääntöjä todella törkeästi. Tee ilmoitus sairaanhoitopiirille, aluehallintovirastolle tai Valviralle (en tiedä mikä olisi oikea osoite, mutta joku taho varmasti kiinnostuu).
Huoh🙄
Väite ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Olen työskennellyt sh:na kohta eläkeikään asti enkä ole tuollaista käytöstä tavannut (että neuloja jätetään sinne tänne). Johan siihen työpaikalla puututtaisiin äkkiä. Neulaan laitetaan suojus ja palautetaan, "pistävä jäte" astiaan. Olen kyllä tavannut useammankin laikkarin jotka kadehtivat hoitajia kun eivät ole itse koulutukseen päässeet.
Vaikka sinulla ei olisi asiasta kokemuksia, ei se silti tarkoita etteikö sitä tapahtuisi. Luulisi ihmisen, joka on jo melkein eläkeiässä tämän ymmärtävän.
Tuo kadehtiminenkin taitaa olla vain sinun korvien välissä, paljon muuta siellä ei sitten taida ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hissit on kyllä tarkoitettu ihan kaikille, mammojen ja vaunujen on ihan turha itkeä saati rähjätä asiasta. Toki on kohteliasta päästää hissiin ensin pyörätuolit, vaunut ym., mutta ihan niillä saa kaikki ajella. Ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään ahdistua asiasta.
Veikkaanpa, ettet ole koskaan ollut siinä vaunu- tai pyörätuoliasemassa, vaan olet voinut valita portaat hissin sijaan. Siksi et ole joutunut ahdistumaan asiasta.
No eikö ne vaunujen ja pyörätuolien käyttäjät sitten voi koskaan odottaa? Ei kai siinäkään ole mitään järkeä, että komennetaan kaikki (oletttavasti) tervejalkaiset ulos hissistä, että mamma saa tuoda vaununsa sinne.
Tuommoinen "hissipoliisina" toimiminen on yhtä hölmöä kuin invavessojen ja autopaikkojen vartioiminen, ettei kukaan terve vaan saisi niitä käyttää. Monet vammat eivät näy ulospäin.
No ei tietenkään komenneta tervejalkaisia hissistä ulos, mutta tervejalkaiset voivat vähän katsoa, etteivät etuile jonossa. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että myös terveet ihmiset käyttävät hissiä, mutta he voisivat vähän katsoa, etteivät ajele huvikseen varsinkaan silloin, kun on ruuhkaa ja kun jonossa on niitä, joille hissi on välttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli eronnut miehestään ja kyseli olisiko kellään antaa kahvinkeitintä, meillä oli kaapissa ylinmääräinen ja annoin sen kaverille. Kun myöhemmin kyselin keittimen perään, kaveri sanoi heittäneensä sen roskiin kun osti moccamasterin ja ihmetteli, miksi kiihdyn kympin halpiskeittimestä.
Antaminen on antamista, et voi odottaa saavasi lahjoitettua tavaraa takaisin.
Enpä ole tiennytkään, että Moccamaster on kympin halpiskeitin. Mistä sen niin halvalla saa?
Vierailija kirjoitti:
Miten teille tulee noita tilanteita. En muista että kukaan sanoo mulle ettei haittaa... tietävät kyllä vastauksen jos tulisi.
Vässyköille nämä tilanteet tulevat aina vaan. Loki tunnistaa vässykän jo kaukaa.
Kas kun mulle ei myöskään ikinä tule näitä tilanteita, jos joku edes yrittää niin huomaa hyvin pian mitä käy. Käy se, että minä alistan lokin.
Tämä tapahtui 90 luvulla.
Muutin Helsinkiin ja muutin lapsuudenkodistani, jonne olin muuttanut hetkeksi.
Minä muutin ja vanhemmat laittoivat kotinsa heti perään myyntiin.
Käytiin äitini kanssa lapsuudenkotia läpi ja pakkailtiin tavaraa valmiiksi kummankin tuleviin koteihin, sekä tarpeetonta.
Muuttokuorma oli puolillaan minun tavaroita ja loput olivat näitä tarpeettomia.
Kävin seuraavan kesän Hietsussa myymässä näitä tavaroita. Kävin monta, monta kertaa.
Rahat vaihdoin kruunuiksi ja menin laivalla Tukholmaan ja ostin näillä rahoilla 2 Vuittonin laukkua, olkalaukun ja sellaisen vkonloppulaukun ja lompakon. Näiden eteen tein todella paljon töitä.
Sain lukemattomia kertoja pyyntöjä lainata näitä. Kaikille sanoin aina ei.
Viikonloppulaukkua en ole montaa krt käyttänyt, mutta en silti halua lainaa sitä. Sama narina et sä tarvii, voit hyvin jne jne. En voi.
Pitäisikin nyt myydä noi pois. Vieläkin on mulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tiennytkään, että Moccamaster on kympin halpiskeitin. Mistä sen niin halvalla saa?
Eihän tuossa sanottu, että annettu keitin olisi ollut Moccamaster. Kaveri siis halusi keittimen, kun oli juuri eronnut, mutta myöhemmin olikin rahoissaan ja osti Moccamasterin. Antaminen ja lainaaminen on ihan eri asia. Annettu tavara on pois annettu, eikä sen perään enää kysellä. Jos taas lainaa, ottaa sen riskin, että kaveri unohtaa, että se oli lainassa eikä annettu, ja menee myymään sen tai heittämään jopa roskikseen, kun ei enää tarvii.
TiiPu kirjoitti:
"Ei tässä ole kuin vähän kanaa" -piirakan tarjoaminen vegaanille.
"Tämä on laktoositonta". Siis piirakassa oli laktoositon juustoraaste päällä. Täytteessä oli kyllä tavallista kermaviiliä ja pohjassa voita.
Oksentelin pari päivää tämän herkkupläjäyksen jälkeen. Kokkina erityisopettaja, jonka luulisi osaavan lukea purkin kyljestä ainesosat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä lukutaidottomia oikein riittää? Tai ainakin ymmärtäminen on melkoisen vähäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen suoli on oppinut toimimaan samaan aikaan hampaiden pesun kanssa :P kokeilisin ihan piruuttaan jättää hampaat pesemättä joku ilta, pidätteleekö aamuun asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko pestä hampaat sitten kylppärin tiskialtaalla :D
Vierailija kirjoitti:
TiiPu kirjoitti:
Turhaa vegaanivouhotusta taas. Mitä se nyt haittaa vähän kanaa syödä.. Terveellistä ja kevyttä.
Nämä ruokahömpät on jotenkin niin erikoisia ja huomionhakuisia. Vaikea ymmärtää kun normaali ruoka ei kelpaa. Epänormaalia elää jollakin avokadolla ja siemenillä.
Sä kai olet just niitä, jotka tarjoaa ihmisille "maidotonta" kermakakkua ja "lihatonta" lihapasteijaa. Kyse on ihan siitä, että jos henkilö ei eläinperäisiä tuotteita käytä, voi vatsa mennä sekaisin päiviksi kun joku tiletantti pitää toisen ruokavaliota jonain hömpötyksenä. Pahimmassa tapauksessa saattaa aiheuttaa jopa hengenvaaran (ei suoranaisesti, että joku kanasta saisi myrkytyksen, mutta esimerkiksi maidosta voi hyvinkin saada) tai jotain muuta todella, todella ikävää. Jaksan ihmetellä, että näitä toisten ruokavaliosta nilittäjiä edelleen vuonna 2022 löytyy. Mutta hei, ei kai se haittaa jos nyt vuosia lihaa ja esimerkiksi maitotuotteita käyttämättömän vatsa menee kivuliaasti kuralle, oksettaa ja pierettää?
Ettei menisi turhan ohi aiheen, niin oma kokemukseni vastikään: jonotin eräälle tiskille pääsyä viimeisenä jonossa. Siihen tuli hieman vanhempi nainen joka ensimmäisenä töksäytti että ei kai haittaa, jos hän nopeasti kysyy erään asian. No, mikäs siinä jos asia on nopea. Nainen vakuutti, että hänen täytyy vain kysyä että onko hän oikeassa toimipisteessä kun ei ihan ymmärtänyt saamansa viestin sisältöä. Eipä se muuten olisi haitannut, mutta se jäi siihen sitten juurta jaksain selvittämään sitä asiaansa ja inttämään kuinka huonosti oli ne ohjeet siinä tekstiviestissä laitettu (ja tietty laittoi tämän virkailijan syyksi). Ei siis voinut kysyä, mennä odottamaan ja sitten hoitaa ongelmaansa. En tiedä kumpi on rsivostuttavampaa; se että kysytään ettei haittaa ennen vai jälkeen. Ehkä ennen, kun on tavallaan "antanut" jo luvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TiiPu kirjoitti:
Turhaa vegaanivouhotusta taas. Mitä se nyt haittaa vähän kanaa syödä.. Terveellistä ja kevyttä.
Nämä ruokahömpät on jotenkin niin erikoisia ja huomionhakuisia. Vaikea ymmärtää kun normaali ruoka ei kelpaa. Epänormaalia elää jollakin avokadolla ja siemenillä.Sä kai olet just niitä, jotka tarjoaa ihmisille "maidotonta" kermakakkua ja "lihatonta" lihapasteijaa. Kyse on ihan siitä, että jos henkilö ei eläinperäisiä tuotteita käytä, voi vatsa mennä sekaisin päiviksi kun joku tiletantti pitää toisen ruokavaliota jonain hömpötyksenä. Pahimmassa tapauksessa saattaa aiheuttaa jopa hengenvaaran (ei suoranaisesti, että joku kanasta saisi myrkytyksen, mutta esimerkiksi maidosta voi hyvinkin saada) tai jotain muuta todella, todella ikävää. Jaksan ihmetellä, että näitä toisten ruokavaliosta nilittäjiä edelleen vuonna 2022 löytyy. Mutta hei, ei kai se haittaa jos nyt vuosia lihaa ja esimerkiksi maitotuotteita käyttämättömän vatsa menee kivuliaasti kuralle, oksettaa ja pierettää?
Ettei menisi turhan ohi aiheen, niin oma kokemukseni vastikään: jonotin eräälle tiskille pääsyä viimeisenä jonossa. Siihen tuli hieman vanhempi nainen joka ensimmäisenä töksäytti että ei kai haittaa, jos hän nopeasti kysyy erään asian. No, mikäs siinä jos asia on nopea. Nainen vakuutti, että hänen täytyy vain kysyä että onko hän oikeassa toimipisteessä kun ei ihan ymmärtänyt saamansa viestin sisältöä. Eipä se muuten olisi haitannut, mutta se jäi siihen sitten juurta jaksain selvittämään sitä asiaansa ja inttämään kuinka huonosti oli ne ohjeet siinä tekstiviestissä laitettu (ja tietty laittoi tämän virkailijan syyksi). Ei siis voinut kysyä, mennä odottamaan ja sitten hoitaa ongelmaansa. En tiedä kumpi on rsivostuttavampaa; se että kysytään ettei haittaa ennen vai jälkeen. Ehkä ennen, kun on tavallaan "antanut" jo luvan.
Tässähän itseasiassa pitäisi kysyä koko jonolliselta, että haittaako vai ei, koska ei riitä että yks antaa luvan ohittaa
Laktoositon tonnikalapiirakka.. jossa oli tavallista juustoraastetta, Varasin mökin sisävessan pariksi tunniksi ja muut joutui juoksemaan sateessa ja pimeässä ulkohussiin, lisäksi kivat lemut levisi sieltä vessasta ympäri pientä mökkiä. Piirakan leiponeesta kaverista tuli joksikin aikaa kaveripiirin vihatuin henkilö.
Itse kerran täydessä bussissa menin istumaan eteen näkörajoitteisten paikalle. Matkustettuani jo jonkin matkaa nousi bussiin eräs näkevä henkilö näkörajoitteisen tyypin kanssa (kyseessä siis ystävykset tms). Totta kai olin heti nousemassa pois ja antamassa heille tilaa mutta tämä näkevä ihminen hyvin vihaisesti moitti minua siitä että olin istunut kyseisellä paikalla. Mitä ihmettä? Täydessä bussissako pitäisi varmuuden vuoksi pitää jotakin paikkaa tyhjänä?
Ja on muuten ratikassakin eräs vanhus kerran suoraan ovelta syyttänyt paikan viemisestä kun olin juuri nousemassa antaakseni paikan.
Että eipä se tosiaan näköjään kaikille riitä että heti tarvittaessa antaa paikan, päästä eteen tms.
Invawc:n ovessa on merkki että siellä on mahdollisuus käydä pyörätuolia käyttävän.
Se on ihan jokaisen käytössä, ei ole kielletty. Toki on kohteliasta päästää pyörätuolilainen jonon ohitse.
T. Pyörätuolia käyttävä