Onko kohtuutonta, että mies vie lapsen päiväkotiin?
Olen äitiyslomalla pienen vauvan kanssa. Esikoinen on kolmena päivänä viikossa hoidossa, koska menee jo eskariin syksyllä ja kaipaa ikäistään seuraa. Mies menee töihin 8ksi ja ajaa päiväkodin ohi joka tapauksessa ja on vienyt esikoisen matkalla. Minä ja vauva ollaan haettu esikoinen hoidosta iltapäivällä.
Nyt mieheni on alkanut vihjailla, että minun tulisi viedä esikoinen hoitoon, kun kotona kerran olen. Tuntuisi älyttömältä lähteä erikseen autolla (matkaa yli 5 km) liikkeelle viemään päiväkotiin, kun toinen ajaa ohi muutenkin. Ja vauva pitäisi herättää aiemmin, vauva nykyisessä rytmissään herää 8-9. Ymmärrän, että miehen olisi mukava keskittyä aamuisin vain omaan töihin menoon. Mutta omalta kannaltani aamujen rauha on tarpeen. Hoidan yksin vauvan yöheräilyt, joita saattaa olla 1-2 tunnin välein. Jos tämän lisäksi pitäisi herätä kolmena päivänä viikossa varhain ehtiäkseen tekemään kolmen ihmisen aamutoimet ja lähtemään päiväkotiin, kokisin järkevämmäksi vain pitää esikoisen kotona.
Pohdin nyt, tulisiko minun joustaa tässä asiassa ja ottaa esikoisen kuljetus asiakseni tehdäkseni miehen arjesta helpomman oman arkeni kustannuksella. Ehkä näen tämän liikaa vain omasta näkökulmastani. Ajatuksia?
Kommentit (912)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä, että kun selvästikään työmatkalla olevaan päiväkotiin lapsen vieminen ei kuulu isän tehtäviin vanhempana, niin mitä sen työssäkäyvän isän vanhemmuuteen sitten kuuluu? Päiväkotiin vieminen on mielestäni helpoin juttu.
Mitä siis isä saa tehdä niin ettei voi sanoa lapsen äidin sälyttäneen hänelle kuuluvia tehtäviä isälle?Täällä nyt vain on ihmisiä, joiden mielestä kaikki lastenhoito- ja kotityöt kuuluvat äidille, oli hän vanhempainvapailla tai töissä. Isä on arvostettu elättäjä, jonka kuuluu saada levätä kaikki ajat työpäivien ulkopuolella, vaikka hän ansaitsisi vain murto-osan äidin palkasta. Äiti sen sijaan on laiska, jos ajattelee isän olevan yhtä lailla vastuussa kodista ja lapsista.
Odotan innolla kesää ja perhevapaauudistuksen tuloksia perheissä.
Ei ne hommat kuulu äidille vaan "kotivanhemmalle". Elämä on valintoja ja ap on tehnyt valinnan. Nythän ap hoitaa vain puoliksi, kun hoitaa vain vauvaa. Silloin (iltaisin ja viikonloppuisin) kun molemmat on kotona kuuluu lastenhoito puoliksi.
Erikoinen matikka sulla, kun vanhempi on harjoittelemassa tulevaa eskaria varten 3 puolikasta päivää viikossa päiväkodissa. Kuka sitä 5 v lasta hoitaa sen muun ajan, kun mielestäsi ei äiti?
Miten niin puolikasta? Ap sanoi miehen menevän töihin kahdeksaksi, eli lapsi viedään päiväkotiin ennen kahdeksaa (isän työpaikka ei varmaan sijaitse päiväkodin pihalla, eli lapsi saattaa olla hoidossa jo vaikkapa 7.30). Tällöin hänet pitäisi hakea jo 11.30 kotiin, että voisi puhua puolikkaasta päivästä, mutta ap sanoi hakevansa lapsen iltapäivällä.
Aloittaja kyllä kertoi jo, että lapsi herätetään klo 7.30 ja lähtö on 7.40.
Apn kanssa mietin samoja juttuja kirjoitti:
Samoja juttuja mietin kun ap. Mies siis etäkoulussa kotona. Eli niille miehille jotka luulevat, että mies elättää kun äiti on kotona, niin maksan siis äitiyspäivärahoista meidän perheen suurimmat kulut kun mies saa olematonta opintotukea.
Miehen mielestä periaatteessa minun kuuluisi viedä esikoinen tarhaan, kun olen vanhempainvapaalla. Vauva meilläkin nukkuu pisimmän pätkän klo 7-11, jolloin paras aika itselle nukkua univelkoja. Esikoinen on 3-4 päivää tarhassa ja nyt olen saanut keskusteltua sellaisen kompromissin, että mies vie 2 päivänä/vk. Mies ei herää vklp vauvan kanssa öisin tai aamuisin sillä imetän. Miehen koulu alkaa yleensä 8-9, joten hänen pitäisi kuitenkin herätä aikaisin. Mies kuitenkin valvoo myöhään katsoo tv:tä ym ja valittelee, ettei hänkään saa unta ja on univelkaa. Ei meinaa riittää sympatiat, kun hänellä sentään olisi mahdollisuus nukkua.
Olen muutenkin molempien lapsien kanssa yötä isälläni 2krt/vk jolloin mies saa ihan rauhassa tehdä kouluhommia kotona. Olen tosin ehdottanut että jos haluaa rauhaa, menisi äidilleen tai kirjastoon, kun kahden lapsen kanssa on korona aikana ja huonolla säällä vaikeampi mennä mihinkään. Yhden aikuisen ihmisen on helpompi siirtyä itse rauhallisempaan paikkaan. Koulullekin käsittääkseni voi mennä tehtäviä tekemään, vaikka tunnit on etänä.
Sen lisäksi mies on ottanut vapaavalintaisia kursseja iltapäivään ja hänellä nyt 3 päivänä viikosta koulua 8-20. Eli molempien lasten hoitaminen iltapäivisin on minun vastuulla myös useimmiten.Jotenkin vain tuntuu, että miesten on hyvin hankala hahmottaa kokonaisuutta. Mitä se pienten lasten hoito oikein on ja sisältää. Sitten ihmetellään kun esim seksi vähenee. Ihmetellään raskauskiloja. Ihmetellään mistä riidat tulee.
Itse ymmärrän, että opiskelu ja työnteko on myös rankkaa. Siksi järjestän päiviä, kun mies saa olla ihan rauhassa. Mutta voisin väittää, että harvassa on ne miehet, jotka oma-alotteisesti nappaa lapset autoon ja hurauttelee anopille, niin että äiti saisi olla vaikka pari tuntia jonakin iltana ihan rauhassa. Itse tietysti sanon miehelle, että nyt lähden lenkille YKSIN niin vahtii kyllä lapsia, mutta oma-alotteisuutta lasten hoidon suhteen ei kyllä ole.
Sun miehesi voisi ihan hyvin hoitaa vauvaanne illat, niin sinä voisit mennä nukkumaan jo vaikka kahdeksalta. Ehtisit nukkua monta tuntia putkeen ennen kuin mies tulee nukkumaan ja alkaa sinun vahtivuorosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä, että kun selvästikään työmatkalla olevaan päiväkotiin lapsen vieminen ei kuulu isän tehtäviin vanhempana, niin mitä sen työssäkäyvän isän vanhemmuuteen sitten kuuluu? Päiväkotiin vieminen on mielestäni helpoin juttu.
Mitä siis isä saa tehdä niin ettei voi sanoa lapsen äidin sälyttäneen hänelle kuuluvia tehtäviä isälle?Täällä nyt vain on ihmisiä, joiden mielestä kaikki lastenhoito- ja kotityöt kuuluvat äidille, oli hän vanhempainvapailla tai töissä. Isä on arvostettu elättäjä, jonka kuuluu saada levätä kaikki ajat työpäivien ulkopuolella, vaikka hän ansaitsisi vain murto-osan äidin palkasta. Äiti sen sijaan on laiska, jos ajattelee isän olevan yhtä lailla vastuussa kodista ja lapsista.
Odotan innolla kesää ja perhevapaauudistuksen tuloksia perheissä.
Ei ne hommat kuulu äidille vaan "kotivanhemmalle". Elämä on valintoja ja ap on tehnyt valinnan. Nythän ap hoitaa vain puoliksi, kun hoitaa vain vauvaa. Silloin (iltaisin ja viikonloppuisin) kun molemmat on kotona kuuluu lastenhoito puoliksi.
Erikoinen matikka sulla, kun vanhempi on harjoittelemassa tulevaa eskaria varten 3 puolikasta päivää viikossa päiväkodissa. Kuka sitä 5 v lasta hoitaa sen muun ajan, kun mielestäsi ei äiti?
Miten niin puolikasta? Ap sanoi miehen menevän töihin kahdeksaksi, eli lapsi viedään päiväkotiin ennen kahdeksaa (isän työpaikka ei varmaan sijaitse päiväkodin pihalla, eli lapsi saattaa olla hoidossa jo vaikkapa 7.30). Tällöin hänet pitäisi hakea jo 11.30 kotiin, että voisi puhua puolikkaasta päivästä, mutta ap sanoi hakevansa lapsen iltapäivällä.
Aloittaja kyllä kertoi jo, että lapsi herätetään klo 7.30 ja lähtö on 7.40.
Pahoitteluni, eli lapsi on päiväkodissa vasta klo 7.50, jolloin puolipäiväinen lapsi pitäisi siis hakea kotiin vasta klo 11.50...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, mun kolmas lapsi syntyi kun mies opiskeli uutta ammattia (sairastumisen vuoksi) 600 kilsan päässä. Hyvin hoitui koko katras ihan ilman apuja.
Mikä teitä nuoria vaivaa? Tehdään lisää lapsia vaikkei entistenkään kanssa pärjätä. Koskee ihan teitä molempia, mä en ala teidän perheen sisäisiin työnjakoihin puuttumaan.
Kun meidän neljäs lapsi syntyi, niin mies sairastui vakavasti ja kuoli vajaa kaksi vuotta diagnoosista. Hoitelin yksin sekä lapset, miehen, että omat työni. Niin miksi tämä ap:n mies ei saa vietyä muutamaa kertaa kuussa lastaan päiväkotiin? Miten se voi olla niin hankalaa? Ja, että häntä pitäisi siinä vielä jotenkin tukea ja ap:n herätä auttamaan kun lapsen aamutoimet on niin karmeaa "raatamista".
Jonkun ne aamutoimet on kuitenkin hoidettava. Isän tekemänä se on tukea ja apua vaativaa raatamista ja äidin tekemänä hoituu siinä muiden puuhasteluiden ohella vasemmalla kädellä, vaikka takana kuukausien katkonaiset yöunet.
Lisäpointtina on mielestäni sellainen, että liikenne on aina riski. Siksi on järkevää, että siellä liikenteessä ollaan mahdollisimman vähän ja tarpeetonta ajoa vältetään. Jos äiti vie isomman päiväkotiin, niin silloin äiti ja vauva on turhaan tienpäällä yli 10 km päivittäin.Miten niin äidiltä hoituu vasemmalla kädellä? Nythän tässä on nimenomaan Ap:kin tehnyt niistä hirveän haloon, eihän tässä olisi muuten mitään ongelmaakaan jos ne aamupuuhat olisi edes toiselle vanhemmista pientä muiden hommien lomassa puuhastelua. Mutta kun tässä on kaksi uusavutonta joista molemmille eskarilaisen aamupuuhat on ylivoimaisia niin riitahan siitä tulee. Turha tässä on yksin miestä demonisoida.
Sellaisella pienellä erolla, että toinen uusavuton on hoitanut vauvan tarpeita yön.
Ja toinen hoitaa koko perheen elatuksen joka päivä aamusta iltaan, sekä hoitaa tähän päälle vielä toisen lapsistakin että uusavuton äiti voi nukkua.
Suomi taitaa olla maailman kärkipään maita työajan lyhyydessä, on pitkät lomat, jne., joten miten ihmeessä toinen hoitaisi koko perheen elatuksen joka päivä ja vieläpä aamusta iltaan? Ei taida kovin suurta prosenttia perheistä olla, joissa olisi tällainen tilanne, ehkä joillakin yrittäjillä, jos ei ole saanut vielä kuviota toimimaan niin, ettei olisi itse koko ajan töissä.
Äiti on saanut näihin asti palkkaa ja nyt äitiyspäivärahaa. Isä vie lapsensa kolmena päivänä viikossa autollaan töihin päiväkodin ohi joka tapauksessa ajaen, ja kertomuksen mukaan herää lapsen takia 7.15 vain viisi minuuttia ennen kuin muuten heräisi. Lähtee viisi minuuttia aikaisemmin, kuin muuten lähtisi joten kymmeniä kilometrien ja tuntien ajomatkaan lapsen viemisen takia isä ei joudu, vaan viisi (5) minuuttia ajastaan uhraa ! Miten tuon saa väännettyä niin, että mies yksin elättää perheen ja hoitaa vanhemman lapsen "uusavuttoman" äidin puolesta? Miettikääpä miten paljon aikaa äidillä menisi saadakseen esikoisen päiväkotiin. Ja äiti jokatapauksessa hakee vauvan kanssa esikoisen iltapäivällä, joten isä saa poikkeamitta ajella toisen työmatkan kaikessa rauhassa kotiin. Ei todellakaan ole mieheltä liikaa vaadittu. Jutusta päättelin, että isä ei ole yrittäjä, vaan palkkatöissä työaikoineen.
Melkoisen juntti äijä sinulla. Onnea.
Vierailija kirjoitti:
Ap kysy siltä mieheltä miksi sinun olisi niin paljon helpompi viedä esikoinen hoitoon? Kysy miten hoidat sen helposti vauvan kanssa.
Toisaalta jos itse olisin apn tilanteessa niin hoitaisin varmaankin esikoisen lähtövalmiiksi päiväkotiaamuina. Eli miehen ei tarvitsisi herätellä lasta tai huolehtia lapsen pukemisesta jne. Eli vieminen olisi miehelle vain se lapsen laitto autoon ja vieminen päiväkotiin.
Mies voisi testimielessä kokeilla esikoisen viemisen lisäksi vauvan pukemisen ja mukaanoton päiväkotiin vientireissulle ja verrata sitä pelkästään esikoisen viemiseen. Onnea vaan matkaan:) äläkä äiti yhtään auta! Hänellä ei varmaankaan ole käsitystä siitä rumbasta, minkä se vaatii. Kokeilkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, mun kolmas lapsi syntyi kun mies opiskeli uutta ammattia (sairastumisen vuoksi) 600 kilsan päässä. Hyvin hoitui koko katras ihan ilman apuja.
Mikä teitä nuoria vaivaa? Tehdään lisää lapsia vaikkei entistenkään kanssa pärjätä. Koskee ihan teitä molempia, mä en ala teidän perheen sisäisiin työnjakoihin puuttumaan.
"Ja silloin kun minä olin nuori..." Valitettavasti muiden elämä ei pyöri sinun ympärilläsi. Luulisi sen jo ymmärtävän mummoiässä.
Nykyäidit vaatii usein, että kaikki pyörii niitten tahtiin
On kaikkea synnytysmasennusta, josta ennen ei ollut kukaan kuullutkaan, vaikka nyt ei olisi muuta tekemistä kuin se lapsen hoito
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja silloin kun minä olin nuori..." Valitettavasti muiden elämä ei pyöri sinun ympärilläsi. Luulisi sen jo ymmärtävän mummoiässä.
pick me uhriutuja taas vauhdissa. Ollaan niin paljon parempia kun on 8 lasta hoidettu vasemmalla ja naapurin 10 oikealla kädellä ja ihan helppoa oli
Tottahan se on. Ennen tehtiin, nyt vikisevät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysy siltä mieheltä miksi sinun olisi niin paljon helpompi viedä esikoinen hoitoon? Kysy miten hoidat sen helposti vauvan kanssa.
Toisaalta jos itse olisin apn tilanteessa niin hoitaisin varmaankin esikoisen lähtövalmiiksi päiväkotiaamuina. Eli miehen ei tarvitsisi herätellä lasta tai huolehtia lapsen pukemisesta jne. Eli vieminen olisi miehelle vain se lapsen laitto autoon ja vieminen päiväkotiin.
Mies voisi testimielessä kokeilla esikoisen viemisen lisäksi vauvan pukemisen ja mukaanoton päiväkotiin vientireissulle ja verrata sitä pelkästään esikoisen viemiseen. Onnea vaan matkaan:) äläkä äiti yhtään auta! Hänellä ei varmaankaan ole käsitystä siitä rumbasta, minkä se vaatii. Kokeilkaa!
Sinä voisit testimielessä käydä ottamassa itseltäsi aivokäyrän ja tulokselle me kaikki täällä naurettaisiin mahat kippurassa.
Ei ole kohtuutonta, meillä mies vei isomman 5 päivää viikossa aamuisin päiväkotiin, ei ongelmaa. Perheessä pitää puhaltaa yhteen hiileen. Kohtahan mies vie (tai hakee) 2 lasta viitenä päivänä viikossa oletettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko palstan pitää pyöriä ap:n ongelman mukaan ja vielä niin että ap (NUORI ÄITI) on oikeassa ja ansainnut helpon elämän vauvansa kanssa, siten että mies ja esikoinen on poissa pyörimästä jaloista. Ja kansa hurraa ja MAKSAA.
Ensinnäkin, ei ole helppoa univajeessa hoitaa vauvaa ( kokeile laittaa itsellesi herätyskello tunnin tai jopa puolen tunnin välein yöllä, siinä herättyäsi joka kerta valvo puoli tuntia ( menee imetykseen/ vauvan uudelleen nukuttamiseen) katso sitten aamulla millainen olo on.
Tekisitkö siinä hyvin nukkuneelle miehellesi aamupalat ja isomman lapsen asiat valmiiksi päiväkotiin vai toivottelisitko hyvää työpäivää kun tietäisit jääväsi vauvan ja virikkeitä kaipaavan hyvin nukkuneen lapsen kanssa kotiin?
Osallistuisiko mies tässä kohtaa enää lastenhoitoon ollenkaan?
"Hyvä mies ei vie lasta hoitoon, hyvä mies ei herää yöllä hoitamaan lasta" Hyvä mies ei oikeasti välitä että valitsit paskan miehen?
Ratkaisu: heräät auttamaan aamutoimissa niin että mies voi helposti viedä lapsen hoitoon samalla kun menee töihin ilman että joutuu tekemään aamulla muuta ylimääräistä. Ja jos hoidat yöheräilyt, niin silloin kun miehellä on vapaapäivä niin pyydät että saisit välillä nukkua aamulla pidempään.
Onko tässä siis kyse siitä hoitoon kuljettamisesta vai siitä, että kaikki lapsen aamutoimet jäävät hänen vastuulleen ennen töihinlähtöä? Autatko lapsen aamutoimissa vai nukutko vauvan kanssa sinne 9 asti?
On nämä nykyajan naiset sitten saamattomia. Tottakai, jos nainen on kotona, se myös hoitaa kodin.
Sääli, että meillä on noinkin huonoa äitiainesta. Varmaan sillä 5-vuotiaalla pojallasi on turvaton ja hylätty olo, kun se pitää viedä päiväksi pois ettei äityli vaan hermostu ja laita arestiin. Kyllä tuo feminismi on ihmeoppi. Se ulottuu näköjään jo omiin lapsiinkin, varsinkin, jos se on poika.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä siis kyse siitä hoitoon kuljettamisesta vai siitä, että kaikki lapsen aamutoimet jäävät hänen vastuulleen ennen töihinlähtöä? Autatko lapsen aamutoimissa vai nukutko vauvan kanssa sinne 9 asti?
Ei, kyse oli että toiset naiset valitsee paskan miehen ja kellon ajasta riippumatta. Mutta ihailtavaa jos jaksat paskaa miestä kuitenkin tiettyyn kellonaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu: heräät auttamaan aamutoimissa niin että mies voi helposti viedä lapsen hoitoon samalla kun menee töihin ilman että joutuu tekemään aamulla muuta ylimääräistä. Ja jos hoidat yöheräilyt, niin silloin kun miehellä on vapaapäivä niin pyydät että saisit välillä nukkua aamulla pidempään.
No on se yksi s**tana, että aikuinen mies ei saa lasta ylös sängystä ja pukemaan vaatteita päälle vaan siihenkin pitää olla toinen aikuinen avuksi. Mies voi nousta vaikka viisi minuuttia nykyistä aiemmin, niin ehtii. Monella ketjuun kirjoittaneella ei ole yhtään järkeä päässä, kun eivät tajua, että hoitamalla lapsen aamulla hoitoon hän pääsee kaikkein pienimmällä vaivalla ja suurimmalla hyödyllä koko perheelle. Unenpuute saa aikuisenkin psykoosiin ja sitähän tuo perhe nyt tarvitsee, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun meidän neljäs lapsi syntyi, niin mies sairastui vakavasti ja kuoli vajaa kaksi vuotta diagnoosista. Hoitelin yksin sekä lapset, miehen, että omat työni. Niin miksi tämä ap:n mies ei saa vietyä muutamaa kertaa kuussa lastaan päiväkotiin? Miten se voi olla niin hankalaa? Ja, että häntä pitäisi siinä vielä jotenkin tukea ja ap:n herätä auttamaan kun lapsen aamutoimet on niin karmeaa "raatamista".
Jonkun ne aamutoimet on kuitenkin hoidettava. Isän tekemänä se on tukea ja apua vaativaa raatamista ja äidin tekemänä hoituu siinä muiden puuhasteluiden ohella vasemmalla kädellä, vaikka takana kuukausien katkonaiset yöunet.
Lisäpointtina on mielestäni sellainen, että liikenne on aina riski. Siksi on järkevää, että siellä liikenteessä ollaan mahdollisimman vähän ja tarpeetonta ajoa vältetään. Jos äiti vie isomman päiväkotiin, niin silloin äiti ja vauva on turhaan tienpäällä yli 10 km päivittäin.Miten niin äidiltä hoituu vasemmalla kädellä? Nythän tässä on nimenomaan Ap:kin tehnyt niistä hirveän haloon, eihän tässä olisi muuten mitään ongelmaakaan jos ne aamupuuhat olisi edes toiselle vanhemmista pientä muiden hommien lomassa puuhastelua. Mutta kun tässä on kaksi uusavutonta joista molemmille eskarilaisen aamupuuhat on ylivoimaisia niin riitahan siitä tulee. Turha tässä on yksin miestä demonisoida.
Sellaisella pienellä erolla, että toinen uusavuton on hoitanut vauvan tarpeita yön.
Niin, ja saa vastaavasti levätä päivällä vauvan nukkuessa. Voi olla että se työssäkäyvä mieskin on herännyt yöllä vauvan huutoon siinä missä äitikin. Mahdollisesti tekee vastuullista työtä jossa ei virheitä sallita. Ja hoitaa iltaisin lasta että äiti saa levähtää. Tässä on monta muuttujaa jotka vaikuttaa kokonaiskuvaan
Jos mies ei vauvan takia saa nukuttua, niin samallahan hän voi hoitaa vauvan öisin. Ap siirtyy toiseen huoneeseen nukkumaan ja vie vanhemman lapsen päiväkotiin kolme kertaa viikossa.
Juu ja samalla käy tekemässä täyden työpäivän että saadaan perheen laskut maksettua. Mies voi hoitaa vauvan kokonaan.
Vauvan ja esikoisen, tarkoittanet?
Miksi isän pitäisi hoitaa kaksi lasta, kun ei äitikään hoida kuin vauvan?
Alkuun riittäisi, että isä edes veisi yhden lapsen mukisematta hoitoon kolmena päivänä viikossa.
Alkuun riitäisi että mies ei käy töissä ollenkaan ja hän ei välitä sinusta tai lapsista joita teillä on. Onnea kuitenkin teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se yksi s**tana, että aikuinen mies ei saa lasta ylös sängystä ja pukemaan vaatteita päälle vaan siihenkin pitää olla toinen aikuinen avuksi. Mies voi nousta vaikka viisi minuuttia nykyistä aiemmin, niin ehtii. Monella ketjuun kirjoittaneella ei ole yhtään järkeä päässä, kun eivät tajua, että hoitamalla lapsen aamulla hoitoon hän pääsee kaikkein pienimmällä vaivalla ja suurimmalla hyödyllä koko perheelle. Unenpuute saa aikuisenkin psykoosiin ja sitähän tuo perhe nyt tarvitsee, vai?
Tässä taas tyypillinen hermoheikko ja vähälahjainen kommentti.
Etkö nyt hemmetti tajua, että tuo mitä juuri luettelet miehen tehtaväksi on juurikin sen naisen tehtävä.
Mies sentään viitsii käydä töissä ja hankkia rahaa perheelle, että sinunlaisesi voivat nukkua aamulla pitkään, ja lorvailla sitten loppupäivän. Ja kun mies tulee rättiväsyneenä töistä kotiin, niin ei jakamaan sitten kotihommia. Olen sokea totuudelle ja jotenkin aivopesty kehopositiivinen feministi. Ei tuota muuten mitenkään voi selittää.
En usko, että mies hoitaa lapset työpäivän jälkeen ja antaa vaimonsa nukkua monta tuntia putkeen. Usein vauvoilla illat on aikaa jolloin he haluavat syödä tiheästi. Äidin pitää saada nukkua silloin, kun vauva nukkuu pisimmän pätkän.