Puhuttiin miesporukalla saunassa siitä millainen nainen meille kelpaa
Heitin siinä huumorimielessä, mutta kuitenkin 100 % vakavissaan, että ottaisin ennemmin sellaisen tyhmän ja avuttoman, mutta naisellisen "barbien" naiseksi, kuin maskuliinisen "vahvan" naisen. Muut siinä nauroivat siinä, että no jos ei muita vaihtoehtoja ole, niin kyllä sen barbien mieluummin ottaisi.
Monilla naisilla ehkä väärä käsitys siitä, että tutkinnot, status tai korkea palkka tekisivät heistä jotenkin itsestäänselvästi haluttuja miesten silmissä?
Kommentit (199)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:01"]
Sivistynyt ihminen on aina viehättävämpi kuin tyhmä, mies tai nainen
[/quote]Ei aina, osa nimittäin löytää sivistyksen, mutta kadottaa sydämellisyyden. Etenkin Suomen hameväessä on tätä.
Eikö teitä ollenkaan askarruttanut se asia, että te kaikki olisitte valmiita elämään elämänne loppuun tyhmän ja avuttoman nukkeihmisen kanssa?
Oikein harmittaa ja itkettää, kun tämän tutkinnon ja yrittäjänä pärjäämisen vuoksi menee sivu suun kokonainen saunaporukka tuollaisia uroksia. :)
Ap on ammattikoulun käynyt luuseri, selvästi.
Aha. Ja mä tykkään miehistä jotka on älykkäitä ja tummahiuksisia ja joilla on pieni vatsakumpu. Miehistä jotka kuntoilee ja tykkää jutella minun ja ystäviemme kanssa. Miehistä jotka ovat siistejä, uskollisia ja luotettavia. Siinä tärkein. Kiinnostiko tämä sinua ap? Luultavasti yhtä paljon kuin minua sinun mielipiteesi. En väitä että sitä ei saisi jakaa mutta se miä haluaa kumppanilta on tosi yksilöllistä eikä tuolla tiedolla nyt kauheasti tee että mitä sinä ja sun pari kaveria olette mieltä.
Mä en haluaisi miestä, joka ei kestäisi koulutustani, uratavoitteitani ja palkkatasoani. Päikseen siis menee.
Eikös ole todettukin, että sinkkuus on Suomessa "ongelma" niin korkeasti kouluttautuneille kaupunkilaisnaisille kuin vähän kouluttautuneille miehille pienissä kaupungeissa ja maaseudulla.
Tavoitteeni ei ole olla haluttava kenenkään silmissä.
Kouluttauduin siksi, koska haluan tehdä mielekästä työtä ja saada palkkaa, joka riittää perheen elättämiseen, matkusteluun yms. On plussaa, jos mieskin saa hyvää palkkaa, mutta miehessäni arvostan eniten älykkyyttä, empatiakykyä ja huumorintajua. Ulkonäkö tulee näiden jälkeen, koska seksikkyys yms. katoaa iän myötä, mutta nuo edellä mainitut yleensä säilyvät.
Yhden illan panoon nuorena oli kriteerinä vain hyvä ulkonäkö, ei haitannut vaikka mies oli tyhmä juntti jos oli seksikäs. Sama pätee varmasti miestenkin kohdalla, en oikeasti usko älykkään miehen haluavan perustaa perhettä jonkun aivottoman kanan kanssa, mutta seksikästä sellaista he varmasti panisivat.
Puhuttiin miesporukalla seksistisiä juttuja = av-mamman tylsän päivän provovirittely.
Ei ole tuollaista käsitystä muilla kuin sinulla ja kavereillasi. Sitähän sä kysyit.
Sitten kun se Barbie vanhenee, niin mitä siitä on enää jäljellä? Ei ole aivoja, eikä ole ulkonäköäkään. Sitä sitten pyörittele nurkissasi elätettävänä. Vai meinasitko maksaa sille nuorentavat kauneusleikkaukset vai vaihtaa vain puhtaasti uuteen?
Miksi kukaan kouluttautuisi siksi, että olisi haluttava jonkun silmissä?? Valoja päälle nyt.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:06"]
Aha. Ja mä tykkään miehistä jotka on älykkäitä ja tummahiuksisia ja joilla on pieni vatsakumpu. Miehistä jotka kuntoilee ja tykkää jutella minun ja ystäviemme kanssa. Miehistä jotka ovat siistejä, uskollisia ja luotettavia. Siinä tärkein. Kiinnostiko tämä sinua ap? Luultavasti yhtä paljon kuin minua sinun mielipiteesi. En väitä että sitä ei saisi jakaa mutta se miä haluaa kumppanilta on tosi yksilöllistä eikä tuolla tiedolla nyt kauheasti tee että mitä sinä ja sun pari kaveria olette mieltä.
[/quote]
Ei kumppanitoiveet ole tosi yksilöllistä, juuri päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:59"]
Miten korkea koulutus ja maskuliinisuus liittyy toisiinsa?
[/quote]
Kunnianhimoiset uranaiset ovat keskimääräistä maskuliinisempia.
AP
[/quote]
et ole tainnut tavata kunnianhimoista uranaista
Monet miehet pelkäävät "vahvoja" naisia koska pelkäävät tulevansa jyrätyiksi. Heikkoitsetuntoiset taas eivät kestä toisen parempaa koulutusta tai menestystä työelämässä.
Jotkut varmaan haaveilevat myös "heikosta", tyhmähköstä naisesta joka ehdoitta palvoo ja palvelee miestä ja antaa tämän olla päättäjä ja vahva suojelija, ts sankari. Siinähän olisi miehen mukavaa paistatella aukottoman ihailun valossa. No, tämmöisia naisia on todella vähän, sillä sellainen on lähes epänormaali ihminen.
Todellisuudessa kaikilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.
Ja teidän "miesten" ikä oli 15-16v? Täytyy sanoa että barbiin joudut tyytymään, jos et aikuisena ajattelet noin.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:08"]
Puhuttiin miesporukalla seksistisiä juttuja = av-mamman tylsän päivän provovirittely.
[/quote]
Juu, sovinistimies kirjoittelemassa av-palstalla, totta on juu ;)
Kuulostaa siltä että yrititte vaan todistella toisillenne että ette ole ainakaan homoja.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:08"]
[/quote]Hetkinen. Mitä seksismiä on siinä, jos haluaa mielummin klassisen kaavan mukaisen naisen kuin vahvan ja modernin uranaisen?
No ei ole. Johan tässä on 50 vuotta esitetty miestä tyhmenpää. Naiset ovat näes myös sopeutuvaisia toisin kuin miehet.
Aika ääripään naisista nyt puhut. Harva korkeakoulutettu nainen nyt erityisen maskuliininen on ja useimmat matalakoulutetut tapaamani naiset ovat varsin maanläheisiä ja järkeviä ihmisiä. Itse asiassa aika harvoin olen livenä tavannut kummankaan tyyppisiä naisia, joten ei huolta, et luultavasti joudu tosi elämässä tuon valinnan eteen.