Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli sitten hääkutsu...

Vierailija
24.05.2015 |

Saimme miehen kanssa kutsun kaveripariskunnan häihin. Pariskunta on alunperin miehen kavereita, mutta olemme vuosien saatossa olleet porukalla tekemisissä ja koen pariskunnan nykyään siis myös minun kavereikseni. Nyt mies kuitenkin ilmoitti että menee häihin yksin. Ei siis halua että lähtisin mukaan. Kun ihmettelin miksi mies halusi hoitaa homman näin, hän mumisi jotain ympäripyöreää ja totesi että hänenhän kavereita ne ovat... Olemme olleet yhdessä jo monta vuotta, emme siis ole mikään tuore pariskunta. Miksi ihmeessä hän ei halua minua mukaan häihin? Eikö tässä vaiheessa suhdetta pitäisi jo "edustaa" yhdessä?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyl siihe ny liittyy jotai hämärää. Sä lähdet vaan mukaa vaikka sit eri aikaa ku miehes jos molemmat o kutsuttu

Vierailija
82/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet tai et, päätä itse, mutta kannattaa kyllä kertoa oikea syy mahdolliseen osallistumattomuuteen hääparille etukäteen, ettet mustaa omaa mainettasi. Mies ei tietenkään tule kertomaan oikeaa syytä kenellekään vaan että sulla on ripuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä serkkuni jäi pois häistämme keksityn tekosyyn verukkeella. Oikea syy taisi kuitenkin olla se, että oli pettänyt vaimoaan ainakin kolmen ystäväni kanssa (nämä kaikki oli kutsuttu häihin ja olivat tulossa).

:D

Vierailija
84/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä ainoa oikea tapa hoitaa tämä on ettei mene sitten hänkään sinne häihin. Jos välttämättä haluaa mennä yksin, sinulla on täysi oikeus vaatia selitys. Hyvin outoa käytöstä mieheltäsi.

Vierailija
85/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap tosissaan edes epäile miehen pettäneen vai oletko niin lapanen, että asia on sulle ok? Nyt nainen kaiva se kadotettu itsetuntosi esiin! Ei tuollain voi puolisoa kohdella.

Vierailija
86/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä ole tossukka. Annat siis miehesi kieltää sinulta häät, joihin haluat osallistua? No, kiva toki miehen kannalta niin pääsee rauhassa heilastelemaan sen exänsä tai panonsa kanssa... Ryhdistäydy nainen!

Vierailija
87/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette pääse asiasta yhteisymmärrykseen, niin älä mene. Toisten häät ei ole oikea paikka ratkoa omia parisuhdeongelmia.

Vierailija
88/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sitä aina pariskuntana mennä. Anna miehen mennä ja keksi jotain kivaa itsellesi. 

Vierailija
89/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtiessään yksin häihin mies kuitenkin kiukuttelee, kun ap ei olekaan ostanut hääparille lahjaa vaan mies joutuu lähtemään juhliin ilman viemisiä.

Vierailija
90/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
91/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas outoa käytöstä mieheltä. Oletteko naimisissa? Ajatteleeko hän, että nyt sitten sinäkin haluat naimisiin kun kaverit menevät?

Normaalia tuo ei ole. Sano, että voit jäädä pois kunhan hän itse soittaa hääparille ja kertoo, että ei halua mennä juhliin sinun kanssasi. Kuuntelet toetysti puhelun. Tai sitten voi kertoa oikean syyn.

Vierailija
92/119 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva nyt se oikea syy esiin ja kerro meillekin!

Vierailija
93/119 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä todellakin menisin sinne häihin, vaikka sitten yksinäni ja kertoisin paikan päällä suoraan kaikille ihmettelijöille, että mieheni ei nyt vaan jostain syystä halua olla mun kanssa täällä! Se on ihan varma nakki, että siellä on jotain/saattaa kuulua jotain, mikä ei kestä sinun läsnäoloasi!

Vierailija
94/119 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti te ootte kyllä hassuja :D Calm your tits!

Tämä ei ole mikään huima tarina mitä päätin tulla kertomaan tänne av:lle. Tulin tänne purkamaan vitutustani siihen, että mies käyttäytyy mielestäni kuin idiootti. Halusin myös hieman ulkopuolista näkökulmaa siihen että onko tämä oikeasti niin älytön juttu kuin itse kuvittelen, ts. hermostuinko turhasta.

Totuus on se, että en ole niin läheinen hääparin kanssa, että minut kutsuttaisiin esim. morsiamen polttareihin. Olemme aina tavanneet ja reissanneet pariskuntina. En siis voisi esim. mennä häihin yksinäni. Jos mies haluaa mennä juhlimaan kavereidensa kanssa ilman minua, niin menkööt. Olen ilmaissut olevani loukkaantunut kun en kelpaa hänen seuraansa ja kertonut että olisin halunnut mukaan. Muita syitä kuin mitä hän on aiemminkin sanonut, ei hän ole kertonut. Jos joku näistä skenaarioista olisikin sitten totta, että siellä häissä olisi jotain mitä mies ei halua minun näkevän, niin sitten on. Minä en voi vahtia miestä jatkuvasti. En voi elää elämääni niin että joudun koko ajan miettimään että mitähän mies tekee/on tehnyt kun en ole paikalla.

Häät ovat elokuussa, eli tässä on vielä jonkin verran aikaa ilmoittautumisiin. Näin kyllä miehestä että hän tajusi minun loukkaantuneen, ja hän taitaa pohtia sanomisiaan vielä. Voihan se olla että pääsenkin mukaan.

AP

Vierailija
95/119 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet säälittävä, ryhdistäydy!

Vierailija
96/119 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pystyisi tuossa tilanteessa pitämään suutani kiinni, vaan kaivaisin miehestä esille todellisen syyn. Kysyisin ihan suoraan, onko siellä joku entinen heila, jota mies ei haluaisi minun näkevän. Jos mies pysyisi kannassaan, ilmoittaisin morsiamelle, että valitettavasti en osallistu juhliinne, koska mieheni haluaa tulla yksin. Jos te ette ihan ventovieraita ole, niin en varmaan malttaisi olla kysymättä myös morsiamelta, tietääkö hän, miksi mies haluaa tulla yksin - onko joku vanha tyttöystävä tulossa tms.

Tuo joku vanha heila/yhden illan juttu tms. on ainoa järkevä selitys, jonka keksin miehen käytökselle.

Vierailija
97/119 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä oikeasti ainoa, jonka mielestä tuossa ei ole mitään outoa? Kyllä minun mieheni on mennyt juhliin (yksiin häihinkin) ilman minua vaikka olinkin kutsuttu. Eikä syynä ollut mitään muuta kuin, että hänestä oli mukavampi mennä yksin. Yhtälailla minä olen jättänyt häneet kotiin mennessäni juhliin joihin kummatkin on kutsuttu. Kumpikaan ei käy vieraissa, eikä kakkoskämpässä asusta salaista kakkosperhettä.

Miehelläni on omassa kaveriporukassaan paaaljon hauskempaa ilman minua. Samoin kuin minulla omissa porukoissani ilman häntä. Tulemme kyllä ihan hyvin toimeen toistemme kavereiden kanssa ja aika usein kyllä yhdessäkin liikumme. Mutta kummallakin on oikeus mennä myös yksin sen ihmeempiä selvityksiä antamatta.

Vai onko tämä yksi näistä av:n parisuhdesäännöistä jotka sitovat parit 24h yhteen ja jokainen irtiotto on parisuhteen lopun alkua.

Vierailija
98/119 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:17"]Kysehän ei voi olla siitä, että mies haluaa kerrankin viettää aikaa kavereidensa kanssa ilman muijaa vaan pakko olla jotain pettämisjuttuja taustalla. Huoh
[/quote]
Kyseessä ovat yhteiset kaverit ja HÄÄT eivätkä illanistujaiset...
[/quote]
No juuri näin! Aikaa voi vietellä omien kavereiden kanssa muutenkin, mutta häihin nyt vaan yleensä mennään pariskunnittain. Minä olen ollut mieheni kanssa vasta 6kk, mutta kun ystäväni meidät häihinsä elokuussa kutsui, oli kutsu osoitettu molemmille. Ystäväni on tavannut mieheni tasan kerran, mutta miehen ovat puolituttuja keskenään ts. joskus työskennelleet yhdessä mutta ei kuitenkaan mitään kavereita. Nimeltä muistivat toisensa. Ei tulisi mieleenkään mennä yksin tai erikseen. Saattaisin jopa itse morsiamena loukkaantua moisesta.

Vierailija
99/119 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tiskirätti.

Vierailija
100/119 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:01"]

Olenko minä oikeasti ainoa, jonka mielestä tuossa ei ole mitään outoa? Kyllä minun mieheni on mennyt juhliin (yksiin häihinkin) ilman minua vaikka olinkin kutsuttu. Eikä syynä ollut mitään muuta kuin, että hänestä oli mukavampi mennä yksin. Yhtälailla minä olen jättänyt häneet kotiin mennessäni juhliin joihin kummatkin on kutsuttu. Kumpikaan ei käy vieraissa, eikä kakkoskämpässä asusta salaista kakkosperhettä.

Miehelläni on omassa kaveriporukassaan paaaljon hauskempaa ilman minua. Samoin kuin minulla omissa porukoissani ilman häntä. Tulemme kyllä ihan hyvin toimeen toistemme kavereiden kanssa ja aika usein kyllä yhdessäkin liikumme. Mutta kummallakin on oikeus mennä myös yksin sen ihmeempiä selvityksiä antamatta.

Vai onko tämä yksi näistä av:n parisuhdesäännöistä jotka sitovat parit 24h yhteen ja jokainen irtiotto on parisuhteen lopun alkua.

[/quote]

Totta kai kummallakin on "oikeus" tehdä ihan mitä huvittaa, mutta tässä nyt on tilanne jossa:

-molemmat on kutsuttu häihin omilla nimillään, tässä tapauksessa ap on hääparin toivoma vieras myös, ei pelkkä avec

-ap itse haluaisi mennä häihin

-mies ei pysty kertomaan järkevää syytä, miksei ap voisi tulla mukaan myös

Miksi miehen halua juhlia yksin olisi jotenkin suurempi tai tärkeämpi asia kuin ap:n halua juhlia ystäväpariskunnan häitä? 

Minusta on aika loukkaavaakin jättää menemättä juhliin, johon on kutsuttu, jos ei ole mitään kunnon syytä. 100, jos hääpari tai päivänsankari on halunnut juhlia teidän molempien kanssa, miten olette perustelleet että vain toinen teistä menee juhliin?