Miksi suurinosalle naisista ei kelpaa työtön mies?
Naisille on itsestäänselvyys se että jos halua tutustua mieheen niin miehen pitää käydä töissä. Työtön mies ei kelpaa, paitsi jos mies on komea ja jännä renttu niin sitten mieli muuttuu. Mutta tavallista miestä nainen ei huoli jos se on työtön.
Kommentit (166)
Muuttuisiko naisten katsantokanta myönteisemmäksi, jos "rahanahneuden" tilalle vaihdettaisiin sana "selviytyminen"?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:40"]
En mä rupea ketään laiskaa sohvalla makoilijaa elättämään.
[/quote]
Mutta toisinpäin homma kyllä toimii?
[/quote]
Sukupuolten perusero. Miestä kiinnostaa naisessa kiva ja mukava luonne. Naistaa kiinnostaa miehessä raha ja työ.
[/quote]
Aha.
[/quote]
Faktat puhuvat puolestaan. Tälläkin palstalla.
[/quote]
Tällä palstalla on paljon äitiyslomalla ja kotihoidontuella olevia. Lassukat luulevat että ne naiset eivät ole ollenkaan töissä ja aikovat oleilla kotona loppuikänsä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:56"]
Millaisia ovat suurinosaiset naiset?
[/quote]
Naisia joilla on suuret osat.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:51"]
Tämä topikki puhuu kyllä sen puolesta, että sama ongelma tulisi esteeksi melkein jokaisen naisen kanssa.
[/quote]
Näin se näkökenttä kapeutuu kun on oikein kovasti päättänyt olevansa oikeassa.
Minä puolestani olen lukenut hyvinkin monta viestiä, joissa on vakuutettu juurikin päinvastaista. Otapas ja laske, mikä on suhdeluku, niin ehkä silmäsi ainakin vähän raottuvat. (Siihen en uskalla luottaa, että kokonaan avautuisivat, sen verran yksisilmiseltä fanaatikolta vaikutat.)
[/quote]
Sitä on vakuuteltu, ettei työttömyys ole ongelma. Se on kuitenkin tehty selväksi, ettei tahallisesti työtön todellakaan kelpaa.
[/quote]
Otsikossa puhutaan työttömästä miehestä. Tahallinen työttömyys on HIEMAN eri asia.
Miksi olet tahallasi työtön, ja millä elät? Yhteiskunnan tuilla vai jollakin omilla säästöilläsi / perinnöllä tms? Haetko naista pääasiasa elättäjäksi, vai mikä on ajatuksesi?
[/quote]
Ei kiinnosta naisessa lainkaan raha. Mieluummin niin, että nainenkin on työtön.
[/quote]
Miksi olet tahallasi työtön ja millä elät? Et vielä vastannut näihin, ja luulen että täältä löytyy vastaus siihen, miksi et kelpaa. Työtä vieroksuvat yhteiskunnan elätit eivät ole kovin kiihoittavia.
Suurinosalle-sana olisi este. Ei työttömyys.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:22"]
Tämä topikki puhuu kyllä sen puolesta, että sama ongelma tulisi esteeksi melkein jokaisen naisen kanssa.
[/quote]
Minä puolestani olen lukenut hyvinkin monta viestiä, joissa on vakuutettu juurikin päinvastaista. Otapas ja laske, mikä on suhdeluku, niin ehkä silmäsi ainakin vähän raottuvat. (Siihen en uskalla luottaa, että kokonaan avautuisivat, sen verran yksisilmiseltä fanaatikolta vaikutat.)
[/quote]
Sitä on vakuuteltu, ettei työttömyys ole ongelma. Se on kuitenkin tehty selväksi, ettei tahallisesti työtön todellakaan kelpaa.
[/quote]
Otsikossa puhutaan työttömästä miehestä. Tahallinen työttömyys on HIEMAN eri asia.
Miksi olet tahallasi työtön, ja millä elät? Yhteiskunnan tuilla vai jollakin omilla säästöilläsi / perinnöllä tms? Haetko naista pääasiasa elättäjäksi, vai mikä on ajatuksesi?
[/quote]
[/quote]
Miksi olet tahallasi työtön ja millä elät? Et vielä vastannut näihin, ja luulen että täältä löytyy vastaus siihen, miksi et kelpaa. Työtä vieroksuvat yhteiskunnan elätit eivät ole kovin kiihoittavia.
[/quote]
Ruualla, vedellä.
Kelpaamattomuus on ok, jos se on todellakin on kiinni työstä ja rahasta. Uskon, että sekaan mahtuu poikkeuksia, joille tuollaiset asiat eivät merkkaa mitään, mutta eri asia osuuko sellaista ikinä omalle kohdalle.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ruualla, vedellä.
Kelpaamattomuus on ok, jos se on todellakin on kiinni työstä ja rahasta. Uskon, että sekaan mahtuu poikkeuksia, joille tuollaiset asiat eivät merkkaa mitään, mutta eri asia osuuko sellaista ikinä omalle kohdalle.
[/quote]
Ja syy tahalliseen työttömyyteen on ihan työnteon epämukavuus. Tylsää, aikaavievää, sitovaa.
En myöskään katselisi miestä, joka ei muuta tekisikään kuin töitä. Eihän siitäkään mitään tulisi, että mies tekee yli 100h viikossa töitä ja parisuhdetta hoidetaan ehkä puhelimitse, jos ehditään.
Mites tämä sopii näiden trollien maailmankuvaan?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:53"]
En myöskään katselisi miestä, joka ei muuta tekisikään kuin töitä. Eihän siitäkään mitään tulisi, että mies tekee yli 100h viikossa töitä ja parisuhdetta hoidetaan ehkä puhelimitse, jos ehditään.
Mites tämä sopii näiden trollien maailmankuvaan?
[/quote]
Jos silti pitää käydä töissä, niin eihän se miksikään muuta, että raha on silti keskeisin kriteeri.
[/quote]
Ja syy tahalliseen työttömyyteen on ihan työnteon epämukavuus. Tylsää, aikaavievää, sitovaa.
[/quote]
Täh. No siis tässähän tää tuli. En pystyisi olemaan miehen kanssa, joka ei voi kantaa korttaan kekoon täysin itsekkäistä syistä.
En uskaltaisi saada lapsiakaan ihmisen kanssa, joka vierittää vastuun perheen elättämisestä mulle, koska työnteko on epämukavaa. Ei sellainen mies ts. tee mitään, mikä tuntuu epämukavalta. Ei vie roskia, koska ei huvita. Ei vaihda kakkavaippaa, koska ei huvita. Ei siis koskaan jousta omien tarpeidensa yli ja mene epämukavuusalueelle. Sori, mutta sellaisen kuvan tällainen työtä kartteleva antaa itsestään.
Työn ei tarvitse viedä leijonanosaa elämästä, se voi olla myös osa-aikaista. Voi myös etsiä mahdollisimman mieluisan työn, jotta se ei olisi tylsää.
T. Se 103 vai mikä olikaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:02"]
[/quote] Ja syy tahalliseen työttömyyteen on ihan työnteon epämukavuus. Tylsää, aikaavievää, sitovaa. [/quote] Täh. No siis tässähän tää tuli. En pystyisi olemaan miehen kanssa, joka ei voi kantaa korttaan kekoon täysin itsekkäistä syistä. En uskaltaisi saada lapsiakaan ihmisen kanssa, joka vierittää vastuun perheen elättämisestä mulle, koska työnteko on epämukavaa. Ei sellainen mies ts. tee mitään, mikä tuntuu epämukavalta. Ei vie roskia, koska ei huvita. Ei vaihda kakkavaippaa, koska ei huvita. Ei siis koskaan jousta omien tarpeidensa yli ja mene epämukavuusalueelle. Sori, mutta sellaisen kuvan tällainen työtä kartteleva antaa itsestään. Työn ei tarvitse viedä leijonanosaa elämästä, se voi olla myös osa-aikaista. Voi myös etsiä mahdollisimman mieluisan työn, jotta se ei olisi tylsää. T. Se 103 vai mikä olikaan.
[/quote]
Mun puolesta nainenkin saa olla työtön, jos haluaa. Ei haittaa yhtään.
Nro. 155, laiskuus ja saamattomuus mitä on tarjottu selityksenä elämäntapatyöttömien kelpaamattomuudelle, selittävät myöskin sinun preferenssejäsi - se on se kultainen keskitie, mikä tässä painaa. Mutta mitä se tarkoittaisi tuommoisen työnarkomaanin suhteen, joka rakentaa identiteettinsä yhden aktiviteetin varaan? No, hän ei olisi ainakaan laiska, mutta hän olisi poissaoleva :), eli ei hyvä. Täytyy olla aikaa muillekin aktiviteeteille ja ihmisille, joten minäkuvan tasapainoisuus olisi tuolloin valttia; työnarkki osaisi siis myöskin ottaa lunkisti elämässään. Mutta jos työnarkomaani tekee töitä vain rakentaakseen puitteet turvallisuudelle? Jotta sinulla olisi hyvä olla ja ettet hylkäisi? Marttyyriuttahan tuo tietystikin on, mutta niin...silti.
Yhteinen nimittäjä mielestäni työnarkomaanin ja elämäntapatyöttömän välillä on kilpailuvietti; toisella sitä on diagnoosiin asti ja toisen kohdalla se loistaa poissaolollaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:08"]
Mun puolesta nainenkin saa olla työtön, jos haluaa. Ei haittaa yhtään.
[/quote]Täällä sä nyt et sitä naista saa vaikka miten vänkäät. Mee seuraavana aurinkoisena päivänä vaikka pussikaljalle johonkin paikkaan missä pussikaljaporukat hengailee. Sieltä saatat löytää ihka elävää naisseuraa ja ehkä samanmielistäkin. Onnea matkaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:51"]
Vapaaehtoistyö on työttömille tai rikkaille.... Muilla ei taida niin aikaa olla sellasiin hommiin.
[/quote]
Tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat tarkoituksella vähentäneet palkkatyöhön käytettyä aikaa (ja luonnollisesti tinkineet elintasostaan, jotta pienempi palkka riittäisi) voidakseen tehdä vapaaehtoistyötä. Elämässä on aika pitkälti kysymys valinnoista, vaikka en toki sano, että kaikkien pitäisi tehdä samanlaisia valintoja.
Jos arvot ja asenne elämää kohtaan ovat samat niin en kyllä mitään ongelmaan kokisi vaikka mies on työtön. Mutta koska oma asenteeni on sellainen, että aina pitää porskuttaa eteenpäin, niin en kyllä yhtään kestäisi luovuttamismentaliteettia. Ihan sama vaikka se luovuttaminen olisi käytännössä vaikka luovuttamista unelmiensa suhteen ja jäämistä huonoon työhön. Epäonnistuminen ei haittaa, mutta se ettei edes yritä...
Olen myös muiden kanssa samaa mieltä tuosta, että jos tämä mies ei osaa käsitellä sitä omaa työttömyyttä vaan alkaa syyttämään muita (sossuja, naisia, kokoomusta, "systeemiä") ja katkeroituu niin eipä siitä oikein mitään suhdetta saa aikaiseksi.
Siinä ap:lla on pointti, että jos mies on jo valmiiksi työtön, niin tottakai sitä haluaa tietää miksi se on työtön. On aika eri asia olla vaikka juuri opettajaksi valmistunut kesätyötön, kun kymmenen vuotta työttömänä ollut elämämkoululainen, jolla ei ole kymmeneen vuoteen tullut edes mieleen kouluttautua johonkin ammattiin.
En allekirjoita ainakaan omalla kohdallani. Asun tilavassa, täysin velattomassa omistusasunnossa ja minulla on riittävät tulot itsellänikin. Voisin hyvinkin seurustella työttömän miehen kanssa, jos hän muuten olisi mukava ihminen, kävisi kaupassa, osallistuisi kotitöihin ja laittaisi ruokaa.
Sen sijaan alkoholistia en ottaisi vaivoikseni, vaikka tämä olisi miten varakas.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:29"]
Raha siis ratkaisee sittenkin.
[/quote]Ymmärrätkö yhtään lukemaasi vai hoetko vain omia näkemyksiäsi muista puheenvuoroista välittämättä?
[/quote]
Toki täällä usein väitetään, että kyse on jostain arvoista ja asenteista. Hauska juttu vaan, että ne "arvot" ja "asenteet" eivät tarkoita konkreettisella tasolla oikein mitään muuta kuin sitä, että tilille tulee rahaa tasaiseen tahtiin.
[/quote]
No mitä hemmettiä! Ei itsessään raha ratkaise. Jos ratkaisisi, silloin varmaan karttelisin tahattomastikin työtöntä miestä. Ja juurihan sanoin, ettei tahaton työttömyys olisi este parisuhteelle minun kohdallani.
Mutta haluan, että minulla ja kumppanillani on samanlainen moraali ja käsitys yksilön vastuusta. Mun mielestä on ilmiselvää, ettei yksi ihminen voi huvikseen levätä laakereillaan muiden tehdessä töitä. Joka ikinen ihminen kuluttaa jotakin, joten jokaisella on myös vastuu omasta navastaan - ja myös lähimmäisestään silloin kun tämä ei vaikkapa sairauden vuoksi itsestään pysty huolehtimaan.
'Vastuulla itsestään' en tarkoita pelkästään toimeentuloa, vaan myös terveydestä ja muusta hyvinvoinnista huolehtimista. Käsititkö nyt, mitä ajan takaa kun korostan tiettyjen arvojen ja asenteiden tärkeyttä?
107
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:32"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:29"] Raha siis ratkaisee sittenkin. [/quote]Ymmärrätkö yhtään lukemaasi vai hoetko vain omia näkemyksiäsi muista puheenvuoroista välittämättä? [/quote] Toki täällä usein väitetään, että kyse on jostain arvoista ja asenteista. Hauska juttu vaan, että ne "arvot" ja "asenteet" eivät tarkoita konkreettisella tasolla oikein mitään muuta kuin sitä, että tilille tulee rahaa tasaiseen tahtiin. [/quote] No mitä hemmettiä! Ei itsessään raha ratkaise. Jos ratkaisisi, silloin varmaan karttelisin tahattomastikin työtöntä miestä. Ja juurihan sanoin, ettei tahaton työttömyys olisi este parisuhteelle minun kohdallani. Mutta haluan, että minulla ja kumppanillani on samanlainen moraali ja käsitys yksilön vastuusta. Mun mielestä on ilmiselvää, ettei yksi ihminen voi huvikseen levätä laakereillaan muiden tehdessä töitä. Joka ikinen ihminen kuluttaa jotakin, joten jokaisella on myös vastuu omasta navastaan - ja myös lähimmäisestään silloin kun tämä ei vaikkapa sairauden vuoksi itsestään pysty huolehtimaan. 'Vastuulla itsestään' en tarkoita pelkästään toimeentuloa, vaan myös terveydestä ja muusta hyvinvoinnista huolehtimista. Käsititkö nyt, mitä ajan takaa kun korostan tiettyjen arvojen ja asenteiden tärkeyttä? 107
[/quote]
Hyväksyn selityksen, jos vapaaehtoistyö kelpaa. Sellainen josta ei makseta palkkaa.
Hah! Mun mies toteutti suurimman unelmansa, ja ryhtyi bussikuskiksi. Yliopistotutkintoa peräänkuuluttava äitini oli kauhuissaan, että mites nyt, kun ei tuo tule ikinä yli 2000 e/kk tienaamaan.
Miksi pitäisi? Mä rakastan miestäni, en hänen tilipussiaan. Kaks tonnia on muutenkin jo kelpo palkka. Musta on mahtava nähdä, miten onnellisena hän tulee aina töistä kotiin Että älkää viitsikö miehet rutista, että raha AINA ratkaisisi naismarkkinoilla!