Tein saman ÄO-testin kuin kolme vuotta sitten
Ja se oli laskenut 129:stä lukuun 97. Mitä? En saanut tehdä sitä rauhallisessa ympäristössä, vaan minua keskeytettiin, ja olen myös sairastanut masennusta, mutta ei sen niin paljon pitäisi vaikeuttaa. Tätäkö ne mielenterveyssairaudet teettää? :D
Toki se varmaan vaikuttaa, etten ole pitkään aikaan oikein lukenut tai tehnyt paljon mitään, joten aivojenkin tulisi tottua taas niiden käyttämiseen. :D Pakko myöntää, että minulla on erittäin typerä olo. Jos joku osaa sanoa vinkkejä aivotyöskentelyyn niin otan kyllä ilomielin vastaan.. :)
Kommentit (12)
Ensimmäisellä kerralla tein sen hyvin tarkkaan ja harkiten, ja tein silloin myös muita testejä mitkä olivat erilaisia, ja sain tuloksia 122-129 väliltä. Että en kyllä usko siihen. Vinkkejä nyt, miten tullaan älykkäämmäksi? :D
Joku netin ilmainen testi? Nehän ylipäänsä näyttävät usein liian korkeaa arvoa. Mene testaamaan vaikka mensan testiin paikan päälle.
Jos asiat sujuvat hyvin oikeassa elämässä miksi sinua kiinnostaa testin antama tulos?
Tuttu tunne! En tosin ole uskaltanut testejä tehdä... Olen vain huomannut, että ennen helpot asiat vaativat nyt paljon enemmän ajattelua... Olen yrittänyt käyttää aivojani vähän enemmän, esim. kaupassa lasken päässä paljon ostokset tekevät (tosin jos ajatus katkeaa ja laskut sekoaa, en moiti itseäni)
Tein mensan nettitestin. Ja huvikseen vain katsoin, ja nyt huolestuin, sillä sain paljon huonomman tuloksen kuin silloin kolme vuotta sitten. Ja nykyään minun on paljon vaikeampi keskittyä mihinkään kuin silloin. Anyway, jotain on tehtävä.
Ei kannata murehtia, sillä ihmisen aivot on eriskummallinen elin. Aivot muuttuvat koko ajan, ja "älykkyydessä" (miten se ikinä mielletäänkään) voi olla todella suuria muutoksia, jotka voivat johtua monesta eri asiasta.
Esimerkiksi masennus laskee älykkyysosamäärää merkittävästi, mutta se ei ole mikään pysyvästi tyhmentävä muutos.
Positiivinen puoli on, että yhtä lailla aivot voivat kehittyä takaisin ennalleen - ja jopa paljon tehokkaammiksi kuin aiemmin.
Vähän kuten lihaskunto. Kaikki riippuu siitä, mitä puolia aivoistasi treenaat... ja miten paljon.
Jos masennustasi on hoidettu lääkkeillä niin niillä voi olla suuri vaikutus. Itsellä ainakin ketipinorin aikana oli ihan pökkelö olo ja päivänselvät sanat unohtuili ja muutenkin sekoilin sanoissa ja ajatuksissa.
Ite oon kans huomannut, että pitkä masennuskausi on vaikuttanut "älyyn", eli oon hitaampi kuin ennen, en pysty keskittymään ja mielikuvitus on myös köyhtynyt. Nyt on ollu pitkään jo parempi kausi ettei oo enää masentanut, mutta älylliset ominaisuudet eivät ole tulleet takaisin. :( Pelottaa. Oon nykyään niin huonoa keskusteluseuraakin, kukaan ei viihdy seurassani.
Tein Mensan nettitestin siten, että arvasin puolet vastauksista kun en jaksanut ajatella. Tulos 118.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:18"]
Ite oon kans huomannut, että pitkä masennuskausi on vaikuttanut "älyyn", eli oon hitaampi kuin ennen, en pysty keskittymään ja mielikuvitus on myös köyhtynyt. Nyt on ollu pitkään jo parempi kausi ettei oo enää masentanut, mutta älylliset ominaisuudet eivät ole tulleet takaisin. :( Pelottaa. Oon nykyään niin huonoa keskusteluseuraakin, kukaan ei viihdy seurassani.
[/quote]
Älä pelkää. Siinä menee jonkin aikaa, mutta kyllä se "entinen sinä" vielä on tallella, usko pois. Ei tuo ole pysyvää.
t: saman kokenut
Korjaan, vaikuttaa
En osaa enää edes kirjoittaa! Nyt huolestuttaa.