Suomessakin pitäisi laittaa työttömät töihin
kuten joissain Euroopan maissa: kukaan ei saa rahaa tekemättä mitään (paitsi jos on työkyvytön). Työttömille riittäisi hommia Suomessakin, kaikkea siivoamisesta alkaen.
Kommentit (156)
Mä odotan täällä miten ap sen käytännössä järjestäisi. Sinänsähän nollatyöttömyys on tosi hieno juttu :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:00"]Ap:n aloitus on suoraan 80-luvilta, jolloin töitä vielä oli. Millä alalla ap olet, kun et ymmärrä nykytilannetta työmarkkinoilla?
[/quote]
Ääähhh, tämä on tyypillinen sunnuntai- Trolli. Yrittää saada jotain megasuurta väittelyä ja tappelua aikaiseksi. Ihmettelen, miksi me kaikki edes lähdettiin tähän Wanhaan provoon mukaan....
Kyllä minä lähden heti, jos töitä tarjotaan. Vaikka sitten siivoojan hommaa tai haravoimaan. Valitettavasti noihin töihin hakee muutkin kuin minä.
Mutta minne laittaisimme ne palkatut työntekijät, joiden työt työttömät veisivät? No, heidäthän voi laittaa mopin tai haravan varteen, mutta tällä kertaa ilman palkkaa!
Kyllä mä töitä tekisin, jos olis työtä, josta sais palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:34"]Avoimia työpaikkoja on mol:ssa tälläkin hetkellä 13 725 eikä siinä ole kaikki.
[/quote]
Mutta kun työttömiä on se puoli miljoonaa. Ymmärrätkö yhtälön?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:11"]
[/quote]
Mitä työtä sinä osaisit tehdä, esimerkiksi?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:34"]Avoimia työpaikkoja on mol:ssa tälläkin hetkellä 13 725 eikä siinä ole kaikki. [/quote] Mutta kun työttömiä on se puoli miljoonaa. Ymmärrätkö yhtälön?
[/quote]
Työpaikkoja on Suomessa avoinna sama määrä kuin 2008 finanssikriisin alkaessa, yli 50 000. Kyselkää suoraan yrityksistä vaikka ne eivät niistä ilmoittelekaan, siinähän se teidän työmotivaatio mitataan.
Aika uskomatonta, miten paljon vielä on ihmisiä, jotka ihan tosissaan luulee, että kaikki
työttömät on laiskoja luusereita. Jokainen voi lukea lehdistä ja internetistä mikä tilanne Suomessa tällä
hetkellä on. Niitä työpaikkoja EI yksinkertaisi ole kaikille. Ja sitäpaitsi työpaikkoja ei hae pelkästään työttömät, vaan myös moni työssä oleva haluaa vaihtaa työpaikkaa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:11"]
[/quote]
Mitä työtä sinä osaisit tehdä, esimerkiksi?
[/quote]
Valmistun nyt putkiasentajaksi, joten rakennusalan työt onnistuu, hoitotyöt ei onnistu, koska niihin musta ei yksinkertaisesti ole. Myyjänä olen joskus ollut ja tarjoilijana.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:18"]
Aika uskomatonta, miten paljon vielä on ihmisiä, jotka ihan tosissaan luulee, että kaikki
työttömät on laiskoja luusereita. Jokainen voi lukea lehdistä ja internetistä mikä tilanne Suomessa tällä
hetkellä on. Niitä työpaikkoja EI yksinkertaisi ole kaikille. Ja sitäpaitsi työpaikkoja ei hae pelkästään työttömät, vaan myös moni työssä oleva haluaa vaihtaa työpaikkaa.
[/quote]
Osaatko sanoa ajan, jolloin Suomessa olisi ollut työpaikkoja kaikille? Tuskin, eikä niitä kaikille ole tulevaisuudessakaan. Mutta jos joku niin etsivä löytää, meidänkin firma palkkasi viime kuussa kaksi kyselijää, jotka tulivat ihan paikan päälle omalla naamallaan hommia kyselemään. Toinen +50-v nainen nykyään ex-työtön, toinen juuri ammattiin valmistumassa oleva nuori mies.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:34"]Avoimia työpaikkoja on mol:ssa tälläkin hetkellä 13 725 eikä siinä ole kaikki. [/quote] Mutta kun työttömiä on se puoli miljoonaa. Ymmärrätkö yhtälön?
[/quote]
Työpaikkoja on Suomessa avoinna sama määrä kuin 2008 finanssikriisin alkaessa, yli 50 000. Kyselkää suoraan yrityksistä vaikka ne eivät niistä ilmoittelekaan, siinähän se teidän työmotivaatio mitataan.
[/quote]
Mutta kun työttömiä on se puoli miljoonaa kappaletta.
Ymmärrätkö yhtälön?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:08"]
Kyllä minä lähden heti, jos töitä tarjotaan. Vaikka sitten siivoojan hommaa tai haravoimaan. Valitettavasti noihin töihin hakee muutkin kuin minä.
Mutta minne laittaisimme ne palkatut työntekijät, joiden työt työttömät veisivät? No, heidäthän voi laittaa mopin tai haravan varteen, mutta tällä kertaa ilman palkkaa!
[/quote]
Just tälläisiä laiskanpulleita lössöjä on työttömät. Kyllä mää sit jos kotoa tullaan hakemaan.... :D Voihan v@ttu!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:17"]
[/quote]
Työnhaku motivaatiota laskee aika paljon se, ettei niihin hakemuksiin saa minkäänlaista vastausta. Mutta jos kiinnostaa, niin voin lähetellä niitä sinulle, ja saat vastailla miksen saa paikkaa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:34"]Avoimia työpaikkoja on mol:ssa tälläkin hetkellä 13 725 eikä siinä ole kaikki. [/quote] Mutta kun työttömiä on se puoli miljoonaa. Ymmärrätkö yhtälön? [/quote] Työpaikkoja on Suomessa avoinna sama määrä kuin 2008 finanssikriisin alkaessa, yli 50 000. Kyselkää suoraan yrityksistä vaikka ne eivät niistä ilmoittelekaan, siinähän se teidän työmotivaatio mitataan. [/quote] Mutta kun työttömiä on se puoli miljoonaa kappaletta. Ymmärrätkö yhtälön?
[/quote]
No noista 250 000 on työkyvyttömiksi alkoholisoituneita, 100 000 mt-potilaita ja muuten sairaita, jää 150 000 eli joka 3. voisi saada töitä, jos haluaisi. Mihinkään täystyöllisyyteen Suomessa ei ikinä tulla pääsemään.
Milläs ajalla ne työttömät muuten sitten hakee niitä oikeita töitä? Ei siinä paljon töitä haeta jos ollaan pakkotyössä siivoojana tai haravoimassa. Ja sinne pakkotöihinhän on pakko mennä jotta saa sen pienen työkkärikorvauksen. Ja parempia hommia ei saa koska pitää haravoida päivät. Kierre on valmis.
On työttömät ainakin yhdessä asiassa mestareita; selittelyssä!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:58"]
Idiootit ootteko tullu ajatelleeks et jos on työtön niin se ei välttämättä ole oma vika. Esim. Multa lähti työpaikka vuoden vaihteessa koska se paikka suljettiin eli ei ollut oma vika että olen työtön tällä hetkellä. Töitä olen hakenut koko ajan koska vituttaa elää kelan työttömyysturvalla koska se on niin pieni kahdelle ihmiselle ja mihinkään ylimääräseen ei ole rahaa ja koko ajan ollaan perse auki enneku seuraava raha tulee. Noh onneks sain nyt kesätöitä ja tulee vähän enemmän rahaa kesällä. Ei se työn saaminen helppoa ole ja eise käy sormea napsauttamalla. Jotkut ovat hakeneet vuosia töitä ilman että on saanut joten ihan turha tulla tänne haukkumaan työttömiä että oltas jotenki laiskaa sakkia koska asia ei ole niin. Ei vissiin alottaja ole ikinä ollut työtön? Ja ihan sama kuinka sanotte vastaan niin suomessa ei todellakaan ole tarjolla niin paljon työpaikka kuin on työttömiä se on fakta!
[/quote]
Treenaa nyt edes oikeinkirjoitusta ennen kuin nimittelet ketään idiootiksi.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:34"]Avoimia työpaikkoja on mol:ssa tälläkin hetkellä 13 725 eikä siinä ole kaikki. [/quote] Mutta kun työttömiä on se puoli miljoonaa. Ymmärrätkö yhtälön? [/quote] Työpaikkoja on Suomessa avoinna sama määrä kuin 2008 finanssikriisin alkaessa, yli 50 000. Kyselkää suoraan yrityksistä vaikka ne eivät niistä ilmoittelekaan, siinähän se teidän työmotivaatio mitataan. [/quote] Mutta kun työttömiä on se puoli miljoonaa kappaletta. Ymmärrätkö yhtälön?
[/quote]
No noista 250 000 on työkyvyttömiksi alkoholisoituneita, 100 000 mt-potilaita ja muuten sairaita, jää 150 000 eli joka 3. voisi saada töitä, jos haluaisi. Mihinkään täystyöllisyyteen Suomessa ei ikinä tulla pääsemään.
[/quote]
No nyt tuli niin tanakkaa tekstiä että uskottavahan se on :D
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:29"]
Ainakin päivähoitopaikkoja tarvittaisiin paljon lisää, kun työttömien kotona hoidetut lapset tarvitsisivat hoitopaikan. Joten lastenhoitajille tulisi paljon töitä tarjolle. Minä voisin mennä hoitamaan näitä lapsia ilman koulutusta, kunhan palkan saisin.
[/quote]
Mitkä ihmeen kotona hoidetut lapset?! :) Työttömäthän vie mukulansa koko päiväksi ilmaiseksi yhteiskunnan hoteisiin, ja menevät itse kotiin vetämään lonkkaa.
[/quote]
jos ei veisi, ei olisi töitä edes niillä lastenhoitajilla
Ap:n aloitus on suoraan 80-luvilta, jolloin töitä vielä oli. Millä alalla ap olet, kun et ymmärrä nykytilannetta työmarkkinoilla?