Suomessakin pitäisi laittaa työttömät töihin
kuten joissain Euroopan maissa: kukaan ei saa rahaa tekemättä mitään (paitsi jos on työkyvytön). Työttömille riittäisi hommia Suomessakin, kaikkea siivoamisesta alkaen.
Kommentit (156)
Ja näinkin ajattelevien ihmisten ääni painaa vaaleissa yhtä paljon kuin sinun. Muista se.
-Mies 29v + 1v-
Enpä ole koskaan ennen tänne tuosta asiasta kirjoitellut. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:27"]
Kannatan. Kummasti alkais monelle omankin alan töitä löytyä kun lyötäisiin harava tai siivousrätti käteen.
[/quote]
Niin miten? Siellä firmassa toimitusjohtaja katselee, että onpas ripsakka siivoamaan tämä historianopettaja, palkkaanpas hänet opettamaan historiaa henkilökunnalle.
Kun joutuis rahan eteen tekemään vähemmän mieluista työtä, moni ryhdistäytyisi ja etsisi oman alan töitä. Näin se on muuallakin mennyt, miksei Suomessakin. Ja kyllä töitä riittää Suomessa!! Älkää väittäkö muuta. Vaikkapa katuja ja puistoja siivoamaan jne.
Aivan sairasta työttömien kadehtimista :D
Jos ajatellaan, että 10€/h olisi kohtuullinen tuntipalkka, niin siitähän saisi helposti laskettua työttömän työvelvollisuuden tunneissa. Työmarkkinatuki on noin 700€/kk, joten tästä tulisi 70h työtä yhteiskunnan hyväksi. Viikkotyötunteina tuo olisi 15,5h.
Tässä on ongelmana vain se, että pitäisi perustaa helvetinmoinen organisaatio näitä töitä järjestämään ja organisoimaan. Valvonnasta nyt puhumattakaan. Tuleeko persnettoa?
Avoimia työpaikkoja on mol:ssa tälläkin hetkellä 13 725 eikä siinä ole kaikki.
14, hyvin laskettu. Jutun juju onkin siinä, että moni, hyvin moni näistä työttömistä hakeutuu oikeisiin töihin kun ilmainen raha loppuu.
Kannatan!
Työllistetyt työttömät eivät saisi kilpailla palkkatyövoiman kanssa. Tällainen laki jo on, mutta sitä ei ihan noudateta.
Pääasia että lopetettaisiin se, että hengaamisesta maksetaan kenellekään mitään. Eri asia jos on vaikka lapset hoidettavana.
Työttömät töihin, mutta palkalla
Työttömyyskorvaus on valtion maksama korvaus siitä, ettei ole tarjota töitä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:34"]Jos ajatellaan, että 10€/h olisi kohtuullinen tuntipalkka, niin siitähän saisi helposti laskettua työttömän työvelvollisuuden tunneissa. Työmarkkinatuki on noin 700€/kk, joten tästä tulisi 70h työtä yhteiskunnan hyväksi. Viikkotyötunteina tuo olisi 15,5h.
Tässä on ongelmana vain se, että pitäisi perustaa helvetinmoinen organisaatio näitä töitä järjestämään ja organisoimaan. Valvonnasta nyt puhumattakaan. Tuleeko persnettoa?
[/quote]
Työmarkkinatuki on 656,00e/kk - 20% veroja, tekee 524,80 e/kk. Ei mulla muuta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:35"]
14, hyvin laskettu. Jutun juju onkin siinä, että moni, hyvin moni näistä työttömistä hakeutuu oikeisiin töihin kun ilmainen raha loppuu.
[/quote]
Miten se onnistuu kun työnantajat eivät rekryä ja niitä paikkoja joihin hakeutua ei vain ole? Miksi jotkut kuvittelevat että työpaikkoja yhtäkkiä pöllähtäisi jostakin kiven alta?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:31"]
Kun joutuis rahan eteen tekemään vähemmän mieluista työtä, moni ryhdistäytyisi ja etsisi oman alan töitä. Näin se on muuallakin mennyt, miksei Suomessakin. Ja kyllä töitä riittää Suomessa!! Älkää väittäkö muuta. Vaikkapa katuja ja puistoja siivoamaan jne.
[/quote]
Toki töitä on vaikka millä mitalla mutta onko palkan maksajia?
[/quote]
Molin sivuilla tällä hetkellä 13 725 paikkaa haussa. Jostain syystä en usko että hiljaisessa haussa olisi esim. 100 000 työpaikkaa, joten kerrotkos, miten niin töitä riittää Suomessa? Mulle ei ollut oman alan töitä (kuljetusala) 300 kilometrin säteellä niin siivoan öisin teurastamossa sosiaalitiloja. Tosi mieltäylentävää, tuota paikkaa haki toistakymmentä ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:43"]
[/quote]
Toki töitä on vaikka millä mitalla mutta onko palkan maksajia?
[/quote]
No ei aloittaja palkan maksajia kaivannutkaan.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:29"]
Ainakin päivähoitopaikkoja tarvittaisiin paljon lisää, kun työttömien kotona hoidetut lapset tarvitsisivat hoitopaikan. Joten lastenhoitajille tulisi paljon töitä tarjolle. Minä voisin mennä hoitamaan näitä lapsia ilman koulutusta, kunhan palkan saisin.
[/quote]
Mitkä ihmeen kotona hoidetut lapset?! :) Työttömäthän vie mukulansa koko päiväksi ilmaiseksi yhteiskunnan hoteisiin, ja menevät itse kotiin vetämään lonkkaa.
Idiootit ootteko tullu ajatelleeks et jos on työtön niin se ei välttämättä ole oma vika. Esim. Multa lähti työpaikka vuoden vaihteessa koska se paikka suljettiin eli ei ollut oma vika että olen työtön tällä hetkellä. Töitä olen hakenut koko ajan koska vituttaa elää kelan työttömyysturvalla koska se on niin pieni kahdelle ihmiselle ja mihinkään ylimääräseen ei ole rahaa ja koko ajan ollaan perse auki enneku seuraava raha tulee. Noh onneks sain nyt kesätöitä ja tulee vähän enemmän rahaa kesällä. Ei se työn saaminen helppoa ole ja eise käy sormea napsauttamalla. Jotkut ovat hakeneet vuosia töitä ilman että on saanut joten ihan turha tulla tänne haukkumaan työttömiä että oltas jotenki laiskaa sakkia koska asia ei ole niin. Ei vissiin alottaja ole ikinä ollut työtön? Ja ihan sama kuinka sanotte vastaan niin suomessa ei todellakaan ole tarjolla niin paljon työpaikka kuin on työttömiä se on fakta!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:29"]
Ainakin päivähoitopaikkoja tarvittaisiin paljon lisää, kun työttömien kotona hoidetut lapset tarvitsisivat hoitopaikan. Joten lastenhoitajille tulisi paljon töitä tarjolle. Minä voisin mennä hoitamaan näitä lapsia ilman koulutusta, kunhan palkan saisin.
[/quote]
Mitkä ihmeen kotona hoidetut lapset?! :) Työttömäthän vie mukulansa koko päiväksi ilmaiseksi yhteiskunnan hoteisiin, ja menevät itse kotiin vetämään lonkkaa.
[/quote]
Minä työtön hoidan kotona lapsen ja jos veisin hoitoon ja itse makaisin kotona, maksaisin tästä ilosta noin 300 euroa/kk :D
Kun joskus saan työpaikan toivon, että hoitopaikka saadaan lapselle parissa viikossa, kuten kuuluu.