Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisessa kaupassa tämä tuote on kyllä paljon halvempi......wtf?

Vierailija
16.05.2015 |

Olen siis kaupassa töissä. Tämän tästä tulee asiakkaita jotka valittavat että joku tuote on jossan muualla halvempi. Mitä vittua, mitä asiakas kuvittelee saavuttavansa tällä lausahduksella???
-selvä, kyllä mekin myymme sitten sillä hinnalla?
En voi ymmärtää miksi tätä lausetta sanotaan myyjälle.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vastaat heille takaisin?

Vierailija
2/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:46"]No mitä vastaat heille takaisin?
[/quote]

Sanon heille että no menkää sinne toisen kauppaan sitten.
(Oikeasti hymähdän asiakaspalveluhymyn ja poistun paikalta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja jos joku tuote on loppunut, niin en minä ainakaan huutamalla housujen vetoketjuksi muutu...

Vierailija
4/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittää miksei osta teiltä vaikka tuote muuten miellyttäisi ja on kysynyt myyjältä apua sen löytämiseen?

Vierailija
5/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanha ja lukemattomia kertoja käytetty yritys tinkiä hinnasta.

Vierailija
6/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sitten parempi, että asiakkaat vain olisivat hiljaa ja jättäisivät ostamatta, ja kauppias vetäisi tuotteen pois hyllyiltä tietämättä, miksei se mene kaupaksi?

Ja kyllä, tiedän ettei myyjä päätä hintoja, eikä voi myydä asiakkaalle halvemmalla, mutta eikö tuo kannattaisi ottaa asiakaspalautteena, varsinkin jos jonkin tuotteen hintaa moititaan jatkuvasti, eikä se liiku hyllyistä mihinkään? Samalla tavalla kai sitä hintaa voi kommentoida, kuin vaikkapa niukkaa värivalikoimaa tai muuta syytä, miksi asiakas ostaakin tuotteen jostakin muualta.

Vierailija
7/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä kävin gigantista yrittämässä ostaa puhelinta hintaan 159 eur. Loppu. Menin naapurissa olevalle expertille ja myyjä kun hyökkäsi heti palvelemaan ja kysymään että mitä olisin vailla niin sanoin että olisin ostanut puhelimen mutta kun teillä se on 50 euroa kalliimpi kuin tuossa naapurissa, mutta sieltä se oli loppu. Myyjä sitten katsoi jotain koneelta ja sanoi myyvänsä sen mulle 179 eurolla. Kaupat tuli, ostin vielä lisäksi muutakin siitä liikkeestä.

Tää oli jo ties kuinka mones kerta kun Gigantin kanssa käy noin. Mä kun haluan ostaa jotain niin haluan sen HETI.

Vierailija
8/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ohjaisit ne suoraan asiakaspalveluun tai vastaavan myyntipäällikön juttusille, jossa otetaan tilanteesta selvää ja merkitään ylös. Kaupoilla on kova kilpailu ja tuollainen tieto auttaa tulevaisuudessa, kun tehdään tuotevertailua ja suunnitellaan tarjous-kampanjoita. 

Asiakkaalle sanotaan kohteliaasti: -" kiitos tiedosta", ei muuta. Fiksu asiakas kyllä ymmärtää yskän ja äänestää lompakollaan.

Vierailija
9/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:46"]No mitä vastaat heille takaisin?
[/quote]

Vierailija
10/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:00"]

No, mä kävin gigantista yrittämässä ostaa puhelinta hintaan 159 eur. Loppu. Menin naapurissa olevalle expertille ja myyjä kun hyökkäsi heti palvelemaan ja kysymään että mitä olisin vailla niin sanoin että olisin ostanut puhelimen mutta kun teillä se on 50 euroa kalliimpi kuin tuossa naapurissa, mutta sieltä se oli loppu. Myyjä sitten katsoi jotain koneelta ja sanoi myyvänsä sen mulle 179 eurolla. Kaupat tuli, ostin vielä lisäksi muutakin siitä liikkeestä.

Tää oli jo ties kuinka mones kerta kun Gigantin kanssa käy noin. Mä kun haluan ostaa jotain niin haluan sen HETI.

[/quote]Giganti ja Expertit on samaa ketjua, toinen myy samaa tavaraa vähän kalliimmalla.

Vierailija
11/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se halpa tuote saattaa siinä toisessa kaupassa olla joku sisäänvetotuote, jos siis oikeasti on halvempi. Tarkoittaa sitä, että myydää nollakatteella tai jopa tappiolla. Kenenkään ei kannata myydä mitään tappiolla tai nollakatteella. Eli tosiaan, parempi se on jäädä myymättä ja myydä sitten vaikka pienellä katteella kun kilpailijalta on se nollakatetarjouserä loppu kuin myydä tappiolla. Kun ei se tappiolla myyminen ole kannattavaa yritystoimintaa. 

Vierailija
12/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:55"]Se on vanha ja lukemattomia kertoja käytetty yritys tinkiä hinnasta.
[/quote]
Ja se toimii hyvin. Mutta oikeasti, itse kyllä myyntialalla olen kiinnostunut kilpailijoiden hinnoittelusta ja olen iloinen jos asiakkaani haluavat niitä kertoa.

Vierailija
13/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki palaute on hyväksi kauppiaalle. Muista viedä kaikki terveiset eteenpäin 

Vierailija
14/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tescolla on lupaus,että heillä on kilpailjoita halvempaa. Ne seuraa kilpailojoiden hintoja päivittäin, ja jos muualla olis ollut halvempaa, saat sen verran takaisin seuraavalla kerran. Siis jos olisit saanut muualla osyoksesi vaikka 4 e halvemmalla, saat kuiin, jota vastaan saat seuraavalla kerralla 4 e laskubloppusummast pois. Kätsyä.

Vierailija
15/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:00"]

[/quote]Giganti ja Expertit on samaa ketjua, toinen myy samaa tavaraa vähän kalliimmalla.
[/quote]

Höpöhöpö, eivät tosiaankaan ole samaa ketjua! Gigantti myy puhelimia nettohintaan, siksi Expertiltä saa alennusta ja Gigantilta ei.

Vierailija
16/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:00"]

[/quote]

mitä nä sekoilet? Eikä ole:-)

Vierailija
17/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:18"]

Se halpa tuote saattaa siinä toisessa kaupassa olla joku sisäänvetotuote, jos siis oikeasti on halvempi. Tarkoittaa sitä, että myydää nollakatteella tai jopa tappiolla. Kenenkään ei kannata myydä mitään tappiolla tai nollakatteella. Eli tosiaan, parempi se on jäädä myymättä ja myydä sitten vaikka pienellä katteella kun kilpailijalta on se nollakatetarjouserä loppu kuin myydä tappiolla. Kun ei se tappiolla myyminen ole kannattavaa yritystoimintaa. 

[/quote]

Tai toinen liike myy tuotteen 20% katteella ja toinen 50% katteella. Halvemmalla myyvä voi myös myydä enemmän ja sisäänostohintakin on vielä halvempi.

Vierailija
18/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:00"] No, mä kävin gigantista yrittämässä ostaa puhelinta hintaan 159 eur. Loppu. Menin naapurissa olevalle expertille ja myyjä kun hyökkäsi heti palvelemaan ja kysymään että mitä olisin vailla niin sanoin että olisin ostanut puhelimen mutta kun teillä se on 50 euroa kalliimpi kuin tuossa naapurissa, mutta sieltä se oli loppu. Myyjä sitten katsoi jotain koneelta ja sanoi myyvänsä sen mulle 179 eurolla. Kaupat tuli, ostin vielä lisäksi muutakin siitä liikkeestä. Tää oli jo ties kuinka mones kerta kun Gigantin kanssa käy noin. Mä kun haluan ostaa jotain niin haluan sen HETI. [/quote]Giganti ja Expertit on samaa ketjua, toinen myy samaa tavaraa vähän kalliimmalla. [/quote] Höpöhöpö, eivät tosiaankaan ole samaa ketjua! Gigantti myy puhelimia nettohintaan, siksi Expertiltä saa alennusta ja Gigantilta ei.

[/quote]

No ei ehkä "samaa ketjua" mutta niillä on sama omistaja. Ja on ollut jo yli 10 vuotta. Kummassakin liikkeessä on joksenkin samat tuotteet myynnissä ja melkein samoilla hinnoilla.

http://www.talouselama.fi/yrityskaupat/gigantti+osti+pois+kilpailua/a2047622

Vierailija
19/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:00"] No, mä kävin gigantista yrittämässä ostaa puhelinta hintaan 159 eur. Loppu. Menin naapurissa olevalle expertille ja myyjä kun hyökkäsi heti palvelemaan ja kysymään että mitä olisin vailla niin sanoin että olisin ostanut puhelimen mutta kun teillä se on 50 euroa kalliimpi kuin tuossa naapurissa, mutta sieltä se oli loppu. Myyjä sitten katsoi jotain koneelta ja sanoi myyvänsä sen mulle 179 eurolla. Kaupat tuli, ostin vielä lisäksi muutakin siitä liikkeestä. Tää oli jo ties kuinka mones kerta kun Gigantin kanssa käy noin. Mä kun haluan ostaa jotain niin haluan sen HETI. [/quote]Giganti ja Expertit on samaa ketjua, toinen myy samaa tavaraa vähän kalliimmalla. [/quote] Höpöhöpö, eivät tosiaankaan ole samaa ketjua! Gigantti myy puhelimia nettohintaan, siksi Expertiltä saa alennusta ja Gigantilta ei.

[/quote]tähän samaan kusetukseen perustuu Lidl. Siellä on ne muutama kotimainen tuote, jotka myydään persnetolla ja tuottajahinta on poljettu pohjalukemiin. Sitten on ne kaikki muut tuotteet, jotka ostetaan/tuotetaan erittäin halvalla, koska niin isolla kansainvälisellä ketjulla on niin suuret volyymit, että halpatuotanto on mahdollista. Sitten suomalaiset lampaat rynnii riemusta kiljuen halpaan Lidliin, kuvitellen saavansa halpoja tuotteita, vaikka samaan aikaan kusee omille kintuileen... Siksi Lidlissä ei esim myydä enää oltermannia, koska Valiolla ei enää ollut mahdollista suostua Lidlin vaatimaan pilkkasisäänostohintaan, koska se olisi jo mennyt alle tuotantokulujen... Mut menkää vaan entistä enemmän Lidliin ja "halpuutus"kauppoihin niin saadaan suomi entistä syvemmälle suohon.. 

Vierailija
20/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin itsekkin. Jotku yrittää selkeästi että alentaisin hinnan samaan. usein tulee myös kysymyksiä miksi meidän nettisivuilla hinta on huomattavasti halvempi...meillä ei ole hintoja nettisivuilla. Tällä yritetään alentaa hintaa. Toinen yleinen on "saako teidän ylihinnoiteltuja tuotteita suoraa hyllystä mikäli niihin päädyn" ja sitten jatkuu "taidan kuitenkin hakea kilpailijalta kun siellä on niin huomattavan paljon halvempaa"... Meillä on oikesstaan yksi kilpailija joka on aikaniso ketju, me olemme yksi paikallinen myymälä. Tiedän että sama tuote kilpailijalla on n. 5 e halvempi. Tiedän 5e olevan joillekin paljon rahaa, mutta tuote maksaa yli 100e niin en koe sen olevan "huomattavasti halvempi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi