Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisessa kaupassa tämä tuote on kyllä paljon halvempi......wtf?

Vierailija
16.05.2015 |

Olen siis kaupassa töissä. Tämän tästä tulee asiakkaita jotka valittavat että joku tuote on jossan muualla halvempi. Mitä vittua, mitä asiakas kuvittelee saavuttavansa tällä lausahduksella???
-selvä, kyllä mekin myymme sitten sillä hinnalla?
En voi ymmärtää miksi tätä lausetta sanotaan myyjälle.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin paheksuja käy varmaankin K-ryhmässä ja pulittaa reilusti kalliimpaa hintaa samoista tuotteista kuvitellen, että tällä se Suomi pysyy pystyssä. Ja kauppias on tyytyväinen kun oma (jo ennestään paksu) lompakko paisuu. Hyvin mennyt mainonta perille ;)

Vierailija
22/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Gigantin omistajat jossain vaiheessa myynyt Expertin? Itsellä ainakin on jäänyt huomaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuollaisia asiakkaita tulee oikeasti "tämän tästä", niin liikkeen hintataso ei oikeasti ole kohdallaan. Voi olla että ap:n hymy vielä hyytyy kun työnantajan pitää vähentää väkeä huonon myynnin vuoksi.

Vierailija
24/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:00"]No, mä kävin gigantista yrittämässä ostaa puhelinta hintaan 159 eur. Loppu. Menin naapurissa olevalle expertille ja myyjä kun hyökkäsi heti palvelemaan ja kysymään että mitä olisin vailla niin sanoin että olisin ostanut puhelimen mutta kun teillä se on 50 euroa kalliimpi kuin tuossa naapurissa, mutta sieltä se oli loppu. Myyjä sitten katsoi jotain koneelta ja sanoi myyvänsä sen mulle 179 eurolla. Kaupat tuli, ostin vielä lisäksi muutakin siitä liikkeestä.

Tää oli jo ties kuinka mones kerta kun Gigantin kanssa käy noin. Mä kun haluan ostaa jotain niin haluan sen HETI.
[/quote]
Mulleki on käyny noin! Gigantista oli 89,- blenderi loppu ja menin viereiseen Expertiin. Siellä hinta 139 (!), ja samat repliikit: myyjä meni koneelle ja anto Gigantin hinnalla :D
Tällee meitä kuluttajia hassautetaan kalliilla hinnalla ja joskus myyjä on se lähin ja helpoin kelle epäkohdista mainita.

Vierailija
25/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:00"]

No, mä kävin gigantista yrittämässä ostaa puhelinta hintaan 159 eur. Loppu. Menin naapurissa olevalle expertille ja myyjä kun hyökkäsi heti palvelemaan ja kysymään että mitä olisin vailla niin sanoin että olisin ostanut puhelimen mutta kun teillä se on 50 euroa kalliimpi kuin tuossa naapurissa, mutta sieltä se oli loppu. Myyjä sitten katsoi jotain koneelta ja sanoi myyvänsä sen mulle 179 eurolla. Kaupat tuli, ostin vielä lisäksi muutakin siitä liikkeestä.

Tää oli jo ties kuinka mones kerta kun Gigantin kanssa käy noin. Mä kun haluan ostaa jotain niin haluan sen HETI.

[/quote]Giganti ja Expertit on samaa ketjua, toinen myy samaa tavaraa vähän kalliimmalla.
[/quote]

Ihanks oikeesti. Mä en ees tienny. No huh huh. "Meil on tällänen halpaketju taviksille, ja sit meillä on tää toinen teille rikkaammille jotka ostatte tän saman kallimmalla koska "hinta=laatu"

Vierailija
26/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:46"]No mitä vastaat heille takaisin?
[/quote]

Vierailija
27/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet täysin väärällä alalla! Et osaa vaan myydä! Sinuna katsoisin peiliin.

Vierailija
28/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usein asiakas lisää että sieltä oli oikea koko loppu tai koko tuote loppu mutta saavat lisää perjantaina. Sanon että meillä tämä olisi nyt tässä, oikea koko ja tällä hinnalla. Mitäpä sitä enää vatvomaan, ota tai jätä.

Vierailija
29/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on norjalaisomistuksessa ( tosin toisen norjalaisen firman omistaa brittifirma ). Mutta eri firmoja ovat. Voitte googlettaa, jos ete usko!

Vierailija
30/32 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tuotteissa tuo hintaero kyllä oikeasti on järkyttävä. Etenkin lastentarvikkeissa jotkut paikat rahastaa niin että mietin miten ne kehtaa. Ero saattaa hinnassa olla jotain 35% luokkaa ilman mitään alennuksia. Tästä oli hyvä esimerkki jokunen aika sitten facebookin-erässä vaunukirppisryhmässä, mutta valitettavasti en nyt muista linkittää tuotetta. Kannattaa aina googlettaa ja kilpailuttaa!

Toki joskus maksaa pientä extraa hyvästä asiakaspalvelusta tai pienyrittäjille, mutta joskus ne hintaerot on törkeitä. Tuosta esimerkkitapauksesta otettiin myyjään yhteyttä, mutta ei vastannut mitään.

Vierailija
31/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:00"]

No, mä kävin gigantista yrittämässä ostaa puhelinta hintaan 159 eur. Loppu. Menin naapurissa olevalle expertille ja myyjä kun hyökkäsi heti palvelemaan ja kysymään että mitä olisin vailla niin sanoin että olisin ostanut puhelimen mutta kun teillä se on 50 euroa kalliimpi kuin tuossa naapurissa, mutta sieltä se oli loppu. Myyjä sitten katsoi jotain koneelta ja sanoi myyvänsä sen mulle 179 eurolla. Kaupat tuli, ostin vielä lisäksi muutakin siitä liikkeestä.

[/quote]

Mulle on kahdesti käynyt noin samojen kauppojen kanssa :D. Vantaalla.

Vierailija
32/32 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:00"] No, mä kävin gigantista yrittämässä ostaa puhelinta hintaan 159 eur. Loppu. Menin naapurissa olevalle expertille ja myyjä kun hyökkäsi heti palvelemaan ja kysymään että mitä olisin vailla niin sanoin että olisin ostanut puhelimen mutta kun teillä se on 50 euroa kalliimpi kuin tuossa naapurissa, mutta sieltä se oli loppu. Myyjä sitten katsoi jotain koneelta ja sanoi myyvänsä sen mulle 179 eurolla. Kaupat tuli, ostin vielä lisäksi muutakin siitä liikkeestä. Tää oli jo ties kuinka mones kerta kun Gigantin kanssa käy noin. Mä kun haluan ostaa jotain niin haluan sen HETI. [/quote]Giganti ja Expertit on samaa ketjua, toinen myy samaa tavaraa vähän kalliimmalla. [/quote] Höpöhöpö, eivät tosiaankaan ole samaa ketjua! Gigantti myy puhelimia nettohintaan, siksi Expertiltä saa alennusta ja Gigantilta ei.

[/quote]tähän samaan kusetukseen perustuu Lidl. Siellä on ne muutama kotimainen tuote, jotka myydään persnetolla ja tuottajahinta on poljettu pohjalukemiin. Sitten on ne kaikki muut tuotteet, jotka ostetaan/tuotetaan erittäin halvalla, koska niin isolla kansainvälisellä ketjulla on niin suuret volyymit, että halpatuotanto on mahdollista. Sitten suomalaiset lampaat rynnii riemusta kiljuen halpaan Lidliin, kuvitellen saavansa halpoja tuotteita, vaikka samaan aikaan kusee omille kintuileen... Siksi Lidlissä ei esim myydä enää oltermannia, koska Valiolla ei enää ollut mahdollista suostua Lidlin vaatimaan pilkkasisäänostohintaan, koska se olisi jo mennyt alle tuotantokulujen... Mut menkää vaan entistä enemmän Lidliin ja "halpuutus"kauppoihin niin saadaan suomi entistä syvemmälle suohon.. 
[/quote] Aivan sama, työttömänä joutuu tuijottamaan omaa napaa ja kukkaroa, Lidlin vakio asiakas.