Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatuoidut ihmiset

Vierailija
15.05.2015 |

Ni mikä niissä tatuoiduissa ihmisissä oikein häiritsee?? Mitä pahaa ne sulle tekee?

Kommentit (230)

Vierailija
141/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:12"]

Olisi helpompi vastata tähän kysymykseen jos tietäisi miten tatuoidut itse perustelevat tatuointinsa itselleen. Koska luulenpa, että niissä perusteluissa on käytetty sellaista logiikkaa joka ei kestä lähempää tarkastelua. Joo, se siinä ehkä ärsyttää. Se, että minä tiedän, että tatuoinin ottamiselle ei ole mitään järkevää syytä mutta jostain nää tatuoidut tyypit eivät pysty myöntämään sitä.

[/quote]

Katsotaan. Kestääkö tämä mielestäsi "lähempää tarkastelua"? Ainoa tatuointini on minulle henkilökohtaisesti tärkeä symboli, jonka halusin kulkevan aina mukana ihollani. Se on kaunis pelkkänä kuvana, mutta lisäksi siinä on yleinen monien tuntema merkitys. Varsinaisen merkityksensä lisäksi se merkitsee minulle rakasta harrastusta, tai oikeastaan elämäntapaa.

[/quote]

Miksi sen symbolin on kuljettava mukanasi aina? Tai siis ymmärrän jos se on joku prosenttimerkki, niin on hyvä, että teidät tunnistaa. Mikä symboli se on? Eikö sinulle riitä se, että itse tiedät? Miksi sitä pitää toitottaa muille?

[/quote]

Eikö riitä, että haluan symbolin kulkevan aina mukanani? Miksi jotkut käyttävät kihla- ja vihkisormuksia? En kerro mikä symboli on, mutta sen voin sanoa ettei se ole minkään ryhmän tunnusmerkki vaan tässä tarkoituksessa ehkä enemmänkin oma juttuni. En ole nähnyt muilla samanlaisia tatuointeja.

Vierailija
142/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:17"]

Olisi helpompi vastata tähän kysymykseen jos tietäisi miten tatuoidut itse perustelevat tatuointinsa itselleen. Koska luulenpa, että niissä perusteluissa on käytetty sellaista logiikkaa joka ei kestä lähempää tarkastelua. Joo, se siinä ehkä ärsyttää. Se, että minä tiedän, että tatuoinin ottamiselle ei ole mitään järkevää syytä mutta jostain nää tatuoidut tyypit eivät pysty myöntämään sitä.

[/quote]

Mites muut ulkonäköön liittyvät ratkaisut? Tarvitseeko punaisten paitojen ostajien tai kananpersetukkaisten ihmisten perustella valintojaan järkisyillä?

[/quote]

Ei oikeastaan koska joku paita nyt pitää olla ja yleensä syy siihen miksi hankitaan joku tietty vaate on se, että ihminen luulee näyttävänsä siinä hyvältä. Samaa logiikkaa ei voi soveltaa tatuointeihin.

Tatuointeja ottavat sellaiset nuoret miehet tai naiset ovat muutenkin tuunaavat kaikkea. Naisilla jotkut ripsipidennykset ja miehillä joku liekkikuvio autossa ja joku naurettava takasiipi. Nämä ihmiset ovat idiootteja. He tuhlaavat rahansa typerään ja hyödyttömään statuskilpailuun. Se on lapsellista. Ei vastuullisen aikuisen toimintaa. Ketään ei vittu kiinnosta teidän tissinne ja autonne. Eikä ketään kiinnosta teidän tatskanne.

[/quote]
Sinun logiikallasi tulisi ostaa kaupan edullisin, käytännöllisin, ja huomaamattomin paita, ettei vaan ketään alkaisi ärsyttää moinen huomionhaku. Kiinnitätkö useinkin huomiota muiden ulkonäköön pelkästään negatiivisessa mielessä? Kehonmuokkausta ja itsensä koristelua on harrastettu _aina_, jäämies Ötzilläkin oli "tatskoja".

Jos joku saa iloa elämäänsä ripsienpidennyksistä, millä tavalla se on sinulta pois? Luulet selkeästi olevasi maailman keskipiste, mikä on tiettyyn rajaan asti tervettä ajattelua, mutta ei enää silloin kun ärsyyntyy noinkin marginaalisista asioista. Kulutuksen kritisointi on toki aina hyvästä, mutta maapallon resurssien kannalta kannattaisi keskittyä ennemmin vaikkapa ruoantuotantoon ja siihen liittyviin ongelmiin. Tuolla raivolla saisit varmasti muutoksia aikaan! ;) Kauneuskäsityksiä et valitettavasti pysty muuttamaan, sillä ne ovat subjektiivisia kokemuksia. Ihan niin kuin minäkään en saa sinua pitämään tatuoinneista, mikä on mulle ihan okei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:43"]"The only difference between tattooed people and non tattooed people is that tattooed people don't care if you're not tattooed."
[/quote]
Aivan. Ihmettelen kuinka toisia ihmisiä voi asia näin paljon häiritä? Minulla ei ole tatuointeja, eikä minua kiinnosta jos jollain toisella on. Miten pikkusieluinen pitää olla että miettii vaikka jonkun tuntemattoman ihmisen tatuointeja? Naurettavaa.

Vierailija
144/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:43"]

"The only difference between tattooed people and non tattooed people is that tattooed people don't care if you're not tattooed."

[/quote]

Aina kun jotain asiaa pitää perustella jollain englanninkielisellä mietelauseella, niin ajattelen, että asia on luultavasti täyttä paskaa.

Vierailija
145/230 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nää tatuointi firmat oikein on ?

Vierailija
146/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:44"]

[/quote]

Katsotaan. Kestääkö tämä mielestäsi "lähempää tarkastelua"? Ainoa tatuointini on minulle henkilökohtaisesti tärkeä symboli, jonka halusin kulkevan aina mukana ihollani. Se on kaunis pelkkänä kuvana, mutta lisäksi siinä on yleinen monien tuntema merkitys. Varsinaisen merkityksensä lisäksi se merkitsee minulle rakasta harrastusta, tai oikeastaan elämäntapaa.

[/quote]

Miksi sen symbolin on kuljettava mukanasi aina? Tai siis ymmärrän jos se on joku prosenttimerkki, niin on hyvä, että teidät tunnistaa. Mikä symboli se on? Eikö sinulle riitä se, että itse tiedät? Miksi sitä pitää toitottaa muille?

[/quote]

Eikö riitä, että haluan symbolin kulkevan aina mukanani? Miksi jotkut käyttävät kihla- ja vihkisormuksia? En kerro mikä symboli on, mutta sen voin sanoa ettei se ole minkään ryhmän tunnusmerkki vaan tässä tarkoituksessa ehkä enemmänkin oma juttuni. En ole nähnyt muilla samanlaisia tatuointeja.

[/quote]

Arvaan, että haluat esitellä sitä muille ihmisille. Se tekee susta jännittävän ja salaperäisen.

Vierailija
147/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeakin nainen menettää seksikkyytensä heti jos ottaa tatuoinnin. Älä kysy mikä siinä ärsyttää, luonto on näin määrännyt ja näin mies näkee asian. Nainen, jolla ei yhtään tatuointia on aina seksikkäämpi kuin nainen, jolla on yksi tai useampi tatuointi.

t. Mies

Vierailija
148/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidealan ammattilaisena tatuoinneissa häiritsee eniten niiden sisällön typeryys ja kuvien huono taso. En kestäisi katsella mitään niin epäesteettistä missään muuallakaan.

Postimerkit, lasten tarrat, mainokset, käyntikortit, melkein mikä tahansa muu on suunniteltu ja tehty tyylikkäämmin ja tekstit mietitty harkitummin kuin useimmat tatuoinnit.

En ripustaisi seinällenikään surkeaa taidetta, miksi ihmeessä sitä pitäisi kiinnittää pysyvästi ihoon ?

Ihminen on kauneimmillaan terveenä ja luonnollisena.

Minulle tauoitu ihminen on mauton, halpa, tyylitön, typerä. Sivistymätön jos ei muuten niin ainakin estetiikan osalta.

Vierailija
149/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi sanoa, että pitää näkyviä tatuointeja rumina? Samoin pidän sinisiä hiuksia rumina, persvaon näkymistä housuista, tai että mielestäni Kalasatama näyttää rumalta?

Vierailija
150/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Arvaan, että haluat esitellä sitä muille ihmisille. Se tekee susta jännittävän ja salaperäisen.

[/quote]

Arvaat väärin.

Vierailija
151/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:48"]

Upeakin nainen menettää seksikkyytensä heti jos ottaa tatuoinnin. Älä kysy mikä siinä ärsyttää, luonto on näin määrännyt ja näin mies näkee asian. Nainen, jolla ei yhtään tatuointia on aina seksikkäämpi kuin nainen, jolla on yksi tai useampi tatuointi.

t. Mies

[/quote]

Kauneus on katsojan silmissä. Tiedän montakin miestä, jotka ovat hulluina naisiin, joilla on tatuointeja.

Vierailija
152/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:49"]Miksei voi sanoa, että pitää näkyviä tatuointeja rumina? Samoin pidän sinisiä hiuksia rumina, persvaon näkymistä housuista, tai että mielestäni Kalasatama näyttää rumalta?
[/quote]ne käytöstavat. Tuskin kukaan tulee sulle sanomaan että hei näytät rumalta

Vierailija
153/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:17"]

[/quote]

Mites muut ulkonäköön liittyvät ratkaisut? Tarvitseeko punaisten paitojen ostajien tai kananpersetukkaisten ihmisten perustella valintojaan järkisyillä?

[/quote]

Ei oikeastaan koska joku paita nyt pitää olla ja yleensä syy siihen miksi hankitaan joku tietty vaate on se, että ihminen luulee näyttävänsä siinä hyvältä. Samaa logiikkaa ei voi soveltaa tatuointeihin.

Tatuointeja ottavat sellaiset nuoret miehet tai naiset ovat muutenkin tuunaavat kaikkea. Naisilla jotkut ripsipidennykset ja miehillä joku liekkikuvio autossa ja joku naurettava takasiipi. Nämä ihmiset ovat idiootteja. He tuhlaavat rahansa typerään ja hyödyttömään statuskilpailuun. Se on lapsellista. Ei vastuullisen aikuisen toimintaa. Ketään ei vittu kiinnosta teidän tissinne ja autonne. Eikä ketään kiinnosta teidän tatskanne.

[/quote]
Sinun logiikallasi tulisi ostaa kaupan edullisin, käytännöllisin, ja huomaamattomin paita, ettei vaan ketään alkaisi ärsyttää moinen huomionhaku. Kiinnitätkö useinkin huomiota muiden ulkonäköön pelkästään negatiivisessa mielessä? Kehonmuokkausta ja itsensä koristelua on harrastettu _aina_, jäämies Ötzilläkin oli "tatskoja".

[/quote]

Mitä Ötzi tähän liittyy?

Vierailija
154/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:49"]

Miksei voi sanoa, että pitää näkyviä tatuointeja rumina? Samoin pidän sinisiä hiuksia rumina, persvaon näkymistä housuista, tai että mielestäni Kalasatama näyttää rumalta?

[/quote]

On eria asia pitää tatuointeja rumina, kuin tehdä niiden pohjalta johtopäätöksiä, esim. "tatuoinnit ovat rumia, joten niiden ottajat ovat huomionhakuisia idiootteja". Vähintään sellaiset ajatukset voisi pitää omana tietonaan, sellainen huutelu ei ole kohteliasta eikä sivistynyttä.

Vierailija
155/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Arvaat väärin.

[/quote]

Tuskinpa.

Vierailija
156/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:49"]Miksei voi sanoa, että pitää näkyviä tatuointeja rumina? Samoin pidän sinisiä hiuksia rumina, persvaon näkymistä housuista, tai että mielestäni Kalasatama näyttää rumalta? [/quote]ne käytöstavat. Tuskin kukaan tulee sulle sanomaan että hei näytät rumalta

[/quote]

no en kai mä niitä huutele. Mutta näin ajattelen. Ja kartan ihmisiä, joilla näkyviä tatuointeja. Ja olen huomannut sen ihan viisaaksi toiminnaksi...

Vierailija
157/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:49"]Miksei voi sanoa, että pitää näkyviä tatuointeja rumina? Samoin pidän sinisiä hiuksia rumina, persvaon näkymistä housuista, tai että mielestäni Kalasatama näyttää rumalta? [/quote]ne käytöstavat. Tuskin kukaan tulee sulle sanomaan että hei näytät rumalta

[/quote]

no en kai mä niitä huutele. Mutta näin ajattelen. Ja kartan ihmisiä, joilla näkyviä tatuointeja. Ja olen huomannut sen ihan viisaaksi toiminnaksi...

[/quote]

siis en huutele tatuoiduille päinnaamaa yms. Täällä kai saa sanoa mielipiteensä, tämähän on keskustelupalsta?!

Vierailija
158/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:52"]

[/quote]

[/quote]ehkä hyvä niin

Vierailija
159/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä Ötzi tähän liittyy?"

Ötzi liittyy asiaan siten, että havainnollistin esimerkillä kehonmuokkauksien historiaa ja kauneuskäsityksiä. Tatuoinnit olivat myös heimoidentiteetin kannalta merkittäviä. Kun puhutaan siitä, ettei ole "luonnollista" hankkia tatuointeja tai ripsienpidennyksiä, tulee hyvin nopeasti ilmi että samankaltaista toimintaa on esiintynyt halki historian. Joissain kulttuureissa pidennettiin kauloja tai kalloja, jotkut lävistävät itseään, toiset hankkivat tatuointeja, jotkut värjäävät hiuksiaan tai lahduttavat itseään, jos BMI näyttää liikaa. Selvensikö tämä hämmennystäsi?

Vierailija
160/230 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteet on kuin persereiät, jokaisella on omansa. Mutta silti, itse olen nainen, ja kannan tatuointini ylpeydellä, koska jokainen on ammattilaisen käsialaa. Olen siis av-mamselien silmissä wt, mutta hei, ei haittaa minua teidän mielipiteet, joten älkää antako mun tatuointien häiritä teitä ;)

Rakkautta mammat, peace!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi