Tatuoidut ihmiset
Ni mikä niissä tatuoiduissa ihmisissä oikein häiritsee?? Mitä pahaa ne sulle tekee?
Kommentit (230)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:12"]
Olisi helpompi vastata tähän kysymykseen jos tietäisi miten tatuoidut itse perustelevat tatuointinsa itselleen. Koska luulenpa, että niissä perusteluissa on käytetty sellaista logiikkaa joka ei kestä lähempää tarkastelua. Joo, se siinä ehkä ärsyttää. Se, että minä tiedän, että tatuoinin ottamiselle ei ole mitään järkevää syytä mutta jostain nää tatuoidut tyypit eivät pysty myöntämään sitä.
[/quote]
Katsotaan. Kestääkö tämä mielestäsi "lähempää tarkastelua"? Ainoa tatuointini on minulle henkilökohtaisesti tärkeä symboli, jonka halusin kulkevan aina mukana ihollani. Se on kaunis pelkkänä kuvana, mutta lisäksi siinä on yleinen monien tuntema merkitys. Varsinaisen merkityksensä lisäksi se merkitsee minulle rakasta harrastusta, tai oikeastaan elämäntapaa.
Ai kauhee, minulla on käsivarressa kaksi isoa tatuointia, jotka olen ottanut hyvin arvostetulla artistilla Hong Kongissa. Ja arvatkaa mitä! Ne on minun mielestä taidetta, ne ovat osana tätä minun tapaani katsoa elämää.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:17"]
Olisi helpompi vastata tähän kysymykseen jos tietäisi miten tatuoidut itse perustelevat tatuointinsa itselleen. Koska luulenpa, että niissä perusteluissa on käytetty sellaista logiikkaa joka ei kestä lähempää tarkastelua. Joo, se siinä ehkä ärsyttää. Se, että minä tiedän, että tatuoinin ottamiselle ei ole mitään järkevää syytä mutta jostain nää tatuoidut tyypit eivät pysty myöntämään sitä.
[/quote]
Mites muut ulkonäköön liittyvät ratkaisut? Tarvitseeko punaisten paitojen ostajien tai kananpersetukkaisten ihmisten perustella valintojaan järkisyillä?
[/quote]
Ei oikeastaan koska joku paita nyt pitää olla ja yleensä syy siihen miksi hankitaan joku tietty vaate on se, että ihminen luulee näyttävänsä siinä hyvältä. Samaa logiikkaa ei voi soveltaa tatuointeihin.
Tatuointeja ottavat sellaiset nuoret miehet tai naiset ovat muutenkin tuunaavat kaikkea. Naisilla jotkut ripsipidennykset ja miehillä joku liekkikuvio autossa ja joku naurettava takasiipi. Nämä ihmiset ovat idiootteja. He tuhlaavat rahansa typerään ja hyödyttömään statuskilpailuun. Se on lapsellista. Ei vastuullisen aikuisen toimintaa. Ketään ei vittu kiinnosta teidän tissinne ja autonne. Eikä ketään kiinnosta teidän tatskanne.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:26"]
Ai kauhee, minulla on käsivarressa kaksi isoa tatuointia, jotka olen ottanut hyvin arvostetulla artistilla Hong Kongissa. Ja arvatkaa mitä! Ne on minun mielestä taidetta, ne ovat osana tätä minun tapaani katsoa elämää.
[/quote]
niiinpä, ne toimii varoituksina :-)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:29"]Ei kaadu. Mutta näyttää esim ravintoloissa ällöltä. Menee ruokahalu, jps ruuan tarjoilee kovin tatuoitu ihminen. Enkä luottaisi tatuoituun lääkäriin, tatuoitu baletyitanssija näyttäisi oudolta. Minusta tatuoinnit näyttää likaisilta, sorry vaan.
[/quote]no se on sun mielipide. Mutta älä huutele tuota irl kenellekkään. Pidä omana tietonasi
Mun mielestä jokaikinen tatuointi on ruma ja saa kantajansa näyttämään typerältä. Mutta mun puolesta jokainen saa pilata itsensä miten tahtoo, ei kuulu mulle. Enkä koskaan sanoisi tätä kenellekään jolla tatuointi on, enhän kommentoi kenenkään rumia hiuksiakaan tms.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:12"]
[/quote]
Katsotaan. Kestääkö tämä mielestäsi "lähempää tarkastelua"? Ainoa tatuointini on minulle henkilökohtaisesti tärkeä symboli, jonka halusin kulkevan aina mukana ihollani. Se on kaunis pelkkänä kuvana, mutta lisäksi siinä on yleinen monien tuntema merkitys. Varsinaisen merkityksensä lisäksi se merkitsee minulle rakasta harrastusta, tai oikeastaan elämäntapaa.
[/quote]
Minä suunnittelin tatuointiani 10v. Ammattilainen vain jäljensi sen iholleni. Harvemmalla siis on mahdollisuus saada itselleen mitään niin henkilökohtaista ja tärkeää. Tatuointini on sellainen ettei tässä maailmassa kellään muulla voi olla samanlaista, se on kokonaan minun piirtämäni. Jos se kuva olisi tauluna seinällä, se ei näyttäisi millekään, koska kyseessä on hyvin alkukantainen tyyli joka on tarkoitettu tatuoitavaksi. Kyseessä on tietenkin siis Maori.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:29"]Ei kaadu. Mutta näyttää esim ravintoloissa ällöltä. Menee ruokahalu, jps ruuan tarjoilee kovin tatuoitu ihminen. Enkä luottaisi tatuoituun lääkäriin, tatuoitu baletyitanssija näyttäisi oudolta. Minusta tatuoinnit näyttää likaisilta, sorry vaan. [/quote]no se on sun mielipide. Mutta älä huutele tuota irl kenellekkään. Pidä omana tietonasi
[/quote]
no kyllä mä vaihdan ravintolaa tai lääkäriä. Minulla on vapaus valita.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:22"]
[/quote]
[/quote]
Miksi sen symbolin on kuljettava mukanasi aina? Tai siis ymmärrän jos se on joku prosenttimerkki, niin on hyvä, että teidät tunnistaa. Mikä symboli se on? Eikö sinulle riitä se, että itse tiedät? Miksi sitä pitää toitottaa muille?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:30"]
[/quote]
Mites muut ulkonäköön liittyvät ratkaisut? Tarvitseeko punaisten paitojen ostajien tai kananpersetukkaisten ihmisten perustella valintojaan järkisyillä?
[/quote]
Ei oikeastaan koska joku paita nyt pitää olla ja yleensä syy siihen miksi hankitaan joku tietty vaate on se, että ihminen luulee näyttävänsä siinä hyvältä. Samaa logiikkaa ei voi soveltaa tatuointeihin.
Tatuointeja ottavat sellaiset nuoret miehet tai naiset ovat muutenkin tuunaavat kaikkea. Naisilla jotkut ripsipidennykset ja miehillä joku liekkikuvio autossa ja joku naurettava takasiipi. Nämä ihmiset ovat idiootteja. He tuhlaavat rahansa typerään ja hyödyttömään statuskilpailuun. Se on lapsellista. Ei vastuullisen aikuisen toimintaa. Ketään ei vittu kiinnosta teidän tissinne ja autonne. Eikä ketään kiinnosta teidän tatskanne.
[/quote]
Voi vitsit, pitäisiköän mun nyt mennä ottamaan silikonitissit, ripsien pidennykset ja rakennekynnet että sovin sun kuvaan tatuoidusta ihmisestä? Ja miehellekin pitää sanoa, että käy ostamassa auton meille että pääsee sillä vähäisellä vapaa-ajalla tuunaamaan sitä. Kauluspaidatkin pitää näemmä vaihtaa liekkikuvioiseen t-paitaan.
Noh, johan meidän elämä vähän vaihtelua kaipasikin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:12"] Olisi helpompi vastata tähän kysymykseen jos tietäisi miten tatuoidut itse perustelevat tatuointinsa itselleen. Koska luulenpa, että niissä perusteluissa on käytetty sellaista logiikkaa joka ei kestä lähempää tarkastelua. Joo, se siinä ehkä ärsyttää. Se, että minä tiedän, että tatuoinin ottamiselle ei ole mitään järkevää syytä mutta jostain nää tatuoidut tyypit eivät pysty myöntämään sitä. [/quote] Katsotaan. Kestääkö tämä mielestäsi "lähempää tarkastelua"? Ainoa tatuointini on minulle henkilökohtaisesti tärkeä symboli, jonka halusin kulkevan aina mukana ihollani. Se on kaunis pelkkänä kuvana, mutta lisäksi siinä on yleinen monien tuntema merkitys. Varsinaisen merkityksensä lisäksi se merkitsee minulle rakasta harrastusta, tai oikeastaan elämäntapaa. [/quote] Minä suunnittelin tatuointiani 10v. Ammattilainen vain jäljensi sen iholleni. Harvemmalla siis on mahdollisuus saada itselleen mitään niin henkilökohtaista ja tärkeää. Tatuointini on sellainen ettei tässä maailmassa kellään muulla voi olla samanlaista, se on kokonaan minun piirtämäni. Jos se kuva olisi tauluna seinällä, se ei näyttäisi millekään, koska kyseessä on hyvin alkukantainen tyyli joka on tarkoitettu tatuoitavaksi. Kyseessä on tietenkin siis Maori.
[/quote]
poikkeuksena on tietty maorit, kiva kun pidät yllä perinteeseesi kuuluvaa tapaa. Onko Suomessa paljon maoreita adumassa, sun lisäksi !
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:29"]Ei kaadu. Mutta näyttää esim ravintoloissa ällöltä. Menee ruokahalu, jps ruuan tarjoilee kovin tatuoitu ihminen. Enkä luottaisi tatuoituun lääkäriin, tatuoitu baletyitanssija näyttäisi oudolta. Minusta tatuoinnit näyttää likaisilta, sorry vaan. [/quote]no se on sun mielipide. Mutta älä huutele tuota irl kenellekkään. Pidä omana tietonasi
[/quote]
Miksi se pitäisi pitää omana tietonaan?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:31"]
[/quote]
no kyllä mä vaihdan ravintolaa tai lääkäriä. Minulla on vapaus valita.
[/quote]siitä vain. Ei mun elämä kaadu sinun kaltaiseen ihmiseen. Voi sun teksteistä jo päätellä muutakin
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:31"]
[/quote]
Miksi se pitäisi pitää omana tietonaan?
[/quote]sori. Unohdin että olet joku wt
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:12"]
[/quote]
[/quote]
Minä suunnittelin tatuointiani 10v. Ammattilainen vain jäljensi sen iholleni. Harvemmalla siis on mahdollisuus saada itselleen mitään niin henkilökohtaista ja tärkeää. Tatuointini on sellainen ettei tässä maailmassa kellään muulla voi olla samanlaista, se on kokonaan minun piirtämäni. Jos se kuva olisi tauluna seinällä, se ei näyttäisi millekään, koska kyseessä on hyvin alkukantainen tyyli joka on tarkoitettu tatuoitavaksi. Kyseessä on tietenkin siis Maori.
[/quote]
T-T?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:31"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:29"]Ei kaadu. Mutta näyttää esim ravintoloissa ällöltä. Menee ruokahalu, jps ruuan tarjoilee kovin tatuoitu ihminen. Enkä luottaisi tatuoituun lääkäriin, tatuoitu baletyitanssija näyttäisi oudolta. Minusta tatuoinnit näyttää likaisilta, sorry vaan. [/quote]no se on sun mielipide. Mutta älä huutele tuota irl kenellekkään. Pidä omana tietonasi [/quote] no kyllä mä vaihdan ravintolaa tai lääkäriä. Minulla on vapaus valita. [/quote]siitä vain. Ei mun elämä kaadu sinun kaltaiseen ihmiseen. Voi sun teksteistä jo päätellä muutakin
[/quote]
Minullakin on oikeus mielipiteeseeni. En sitä huutele, mutta välttelen näkyvästi tatuoituja ihmisiä. Sinä saat tatuoida vaikka silmämunasikin, jos haluat. Tuskin liikumme samoissa piireissä, joten elämämme eivät kohtaa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi vitsit, pitäisiköän mun nyt mennä ottamaan silikonitissit, ripsien pidennykset ja rakennekynnet että sovin sun kuvaan tatuoidusta ihmisestä? Ja miehellekin pitää sanoa, että käy ostamassa auton meille että pääsee sillä vähäisellä vapaa-ajalla tuunaamaan sitä. Kauluspaidatkin pitää näemmä vaihtaa liekkikuvioiseen t-paitaan.
Noh, johan meidän elämä vähän vaihtelua kaipasikin.
[/quote]
Niin joo, toinen ryhmä on sitten nämä yliopisto-opiskelijat jotka pitävät itseään tosi kapinallisina ja rohkeina kun ottavan jotain mitä on vain vangeilla ja merimiehillä. Statuskilpailua ja ihan vitun noloa. Sitten läskinä keski-ikäisenä voi katsella tatskojasi ja ajatella, että olipas mulla hurja nuoruus. Todellisuudessa et ole saanut mitään aikaan, et ole keksinyt yhtään omaperäistä ajatusta tai mennyt yhdenkään rajan yli josta joku toinen ei olisi jo mennyt. Sinun kapinallisuutesi ja erilaisuutesi on pelkkää leikkiä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:12"] Olisi helpompi vastata tähän kysymykseen jos tietäisi miten tatuoidut itse perustelevat tatuointinsa itselleen. Koska luulenpa, että niissä perusteluissa on käytetty sellaista logiikkaa joka ei kestä lähempää tarkastelua. Joo, se siinä ehkä ärsyttää. Se, että minä tiedän, että tatuoinin ottamiselle ei ole mitään järkevää syytä mutta jostain nää tatuoidut tyypit eivät pysty myöntämään sitä. [/quote] Katsotaan. Kestääkö tämä mielestäsi "lähempää tarkastelua"? Ainoa tatuointini on minulle henkilökohtaisesti tärkeä symboli, jonka halusin kulkevan aina mukana ihollani. Se on kaunis pelkkänä kuvana, mutta lisäksi siinä on yleinen monien tuntema merkitys. Varsinaisen merkityksensä lisäksi se merkitsee minulle rakasta harrastusta, tai oikeastaan elämäntapaa. [/quote] Minä suunnittelin tatuointiani 10v. Ammattilainen vain jäljensi sen iholleni. Harvemmalla siis on mahdollisuus saada itselleen mitään niin henkilökohtaista ja tärkeää. Tatuointini on sellainen ettei tässä maailmassa kellään muulla voi olla samanlaista, se on kokonaan minun piirtämäni. Jos se kuva olisi tauluna seinällä, se ei näyttäisi millekään, koska kyseessä on hyvin alkukantainen tyyli joka on tarkoitettu tatuoitavaksi. Kyseessä on tietenkin siis Maori.
[/quote]
poikkeuksena on tietty maorit, kiva kun pidät yllä perinteeseesi kuuluvaa tapaa. Onko Suomessa paljon maoreita adumassa, sun lisäksi !
[/quote]
Itselläni japanilainen tatuointi eli minunko pitäisi olla japanilainen? Minun ei tarvitse olla brittiläinen merimies jos minulla on ankkuritatuointi. Tai amerikkalainen murhamies jos minulla on tatuoituna kyyneleitä silmäkulmaan. Taide on yhteistä - sitä ei rajoiteta tiettyyn maahan. Suomessa saisi siis olla vain luolamaalauksia vai? Kaikki muu kun on tullut jostain muualta. Sorry, aika ontuvaa.
"The only difference between tattooed people and non tattooed people is that tattooed people don't care if you're not tattooed."
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:20"]Koska usein ne tatuoinnit näyttää rumilta. Vaikka kuva olis kuonka kaunis, ihmisn iho on sille väärä paikka. Kuten hieno graffiti tai katutaide on hieno jossain alikäytäväsdä, mutta törkeä Tuomiokirkon seinäsä.
[/quote]mitä sitten? Jos sinä olet sitä mieltä? Ei sun niitä tatuointeja tarvitse ottaa. Anna muiden ottaa jos tykkäävät, ei se maailma kaadu