Tatuoidut ihmiset
Ni mikä niissä tatuoiduissa ihmisissä oikein häiritsee?? Mitä pahaa ne sulle tekee?
Kommentit (230)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 07:25"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:16"]
Mieheni tatuoi itseensä tyttäremme sydänkäyrän, kun hän oli pienenä 3-vuotiaana vaikeassa leikkauksessa emmekä tienneet, selviääkö hän. Sydänkäyrän merkitys ei varmasti ole puolisolleni vähentynyt kertaakaan kaikkien näiden vuosien kuluessa. Elämä on syvempääkin kuin vain sinun ajatuksesi siitä.
[/quote]
Itse asiassa juuri tälläiset tatuoinnit, joissa ratsastetaan kuolleilla lapsilla, ovat kaikkien pahimpia. Jopa pahempia kuin huumoritatuoinnit. Niiden viesti on se, että "Minä tässä olen empaattinen ja syvästi tunteva ihminen jolla on ollut tosi rankkoja kokemuksia joten miten olis, saisko vähän säälipillua tai muuta erityiskohtelua". Voisin kuvitella, että Temptation Islandin Sami ottaisi juuri tälläisen tatuoinnin. Joskus ennen vanhaan isät eivät tehneet näistä numeroa kerjätäkseen sääliä vaan pilkkoivat puut, tamppasivat matot ja muutoinkin pitivät huolta siitä, että koti ja asiat on kunnossa. Hiljaisina ja eleettöminä. Nykyään otetaan tatska ja tehdään facebook-päivitys.
[/quote]
Kaikista koomisimpia ovat juuri nämä, joilla on olevinaan niin syvällinen ja kaunis tarina tatuointinsa takana, kuten tämä naurettava sydänkäyrä vuodatus. Ikävä kertoa, mutta tatuointinne näyttävät aivan yhtä typeriltä ja lapsellisilta töherryksiltä kuin kaikkien muidenkin. Nuo muka syvälliset tarinat niiden takana vain pistävät entistä enemmän epäilemään joidenkin ihmisten täydellistä arvostelukyvyn puutetta.
En pidä tatuointeja kauniina. Mutta pystyn ymmärtämään, että joku toinen voi niistä pitää. Muotiasioita.
Kiinnostavaa, kuinka joku tässä keskustelussa haluaa niin kovasti helponnäköisen syyn nousta toisten yläpuolelle.
Miksi muuten pitää puolustella tatuointejaan sanomalla jonkun kuuluisan tai peräti ulkomaisen tai kuuluisan ulkomaisen tatuoijan työksi? Miksi yleensä tatuointeja pitää puolustella, onko pihtiputaalla tehty tatuointi ala-arvoisempia kuin Hongkongissa tehty, vaikka molemmilla olisi sama määrä kokemusta?ja se toinen juttu, kyllä ne tatuoinnit on aina oman aikansa kuvia. 90-luvulla puolustettiin apinan raivolla piikkilankatatuointeja ja tribaaleja. Nyt pitää olla Maoreja ja bettyboobia. Pian nekin on mauttomia ja tyylittömiä. Linkittämään tänne nyt ajaton 80-luvun tatska, jossa on sanomaa?
Minusta on kiva, että on olemassa noin vankkumattoman varmoja ihmisiä, että osaavat sanoa pitävänsä jostain kuvasta vielä kymmenien vuosienkin päästä. Mä kyllästyn kaikkee, tauluihin, huonekaluihin, vaatteisiin, hiuksiin, koruihin... Ja siksi mulla ei ole tatskoja.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:50"]
Tatuoinnin voi parhaimmillaan nähdä taiteena ( siis todella harvoin), mutta en minä suosikkitaulujanikaan liimaa seinään kiinni. Taidemaku kun yleensä muuttuu kun ikää tulee lisää ja keräilijöidenkin esillä pitämät teokset vaihtuvat kokemuksen myötä paremmin valikoituihin tai eri tavalla koskettaviin.
On ihan älyttömän lapsellista kuvitella että joku symboli, nimi tai kuva olisi yhtä tärkeä tai merkityksellinen 30 vuoden päästä.
[/quote]
Jokainen ihminen tekee elämässään ratkaisuja, joita ei välttämättä tekisi kymmenen tai kolmenkymmenen tai viidenkymmenen vuoden päästä. Jokainen, myös sinä. Tatuoinnit ovat vain yksi esimerkki. Voihan sitä tietysti jättää koko elämänsä elämättä siinä pelossa, että myöhemmin kaduttaa.
[/quote]
Nimenomaan. Hirvittävää ajatella vaniljasyndroomaisia ihmisiä, jotka elävät elämänsä katumisen ja muiden ihmisten tuomion pelossa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:35"]
On ne kyllä rumia.
[/quote]
Ja jotkut ovat rumia ihan luonnostaan, onko se yhtä paha asia? Vittuako sillä on sinulle väliä, jos joku on ruma tatututointiensa vuoksi tai ilman niitä?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:50"]
Tatuoinnin voi parhaimmillaan nähdä taiteena ( siis todella harvoin), mutta en minä suosikkitaulujanikaan liimaa seinään kiinni. Taidemaku kun yleensä muuttuu kun ikää tulee lisää ja keräilijöidenkin esillä pitämät teokset vaihtuvat kokemuksen myötä paremmin valikoituihin tai eri tavalla koskettaviin.
On ihan älyttömän lapsellista kuvitella että joku symboli, nimi tai kuva olisi yhtä tärkeä tai merkityksellinen 30 vuoden päästä.
[/quote]
On lapsellista kuvitella, ettei ihmisen elämässä voisi tapahtua niin suuria ja merkittäviä asioita, että iholle tatuoituna ne edelleen olisivat itselle tärkeitä asioita kuvitettuina myös 30 vuoden kuluttua.
Mieheni tatuoi itseensä tyttäremme sydänkäyrän, kun hän oli pienenä 3-vuotiaana vaikeassa leikkauksessa emmekä tienneet, selviääkö hän. Sydänkäyrän merkitys ei varmasti ole puolisolleni vähentynyt kertaakaan kaikkien näiden vuosien kuluessa. Elämä on syvempääkin kuin vain sinun ajatuksesi siitä.
No niinpä! Tatuoinnitkin ovat taidetta. Taidetta iholla. Ei kaikesta tarvii tykätä, mut ei kaikkea tarvii myöskään ääneen sanoa. Ja voi sanoa nätistikkin jos on pakko sanoa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:26"]No niinpä! Tatuoinnitkin ovat taidetta. Taidetta iholla. Ei kaikesta tarvii tykätä, mut ei kaikkea tarvii myöskään ääneen sanoa. Ja voi sanoa nätistikkin jos on pakko sanoa.
[/quote]
Näin!
Alemman luokan kansalaiset. wt-väkeä!
On ne kyllä rumia. Eilen oli Hesarissa juttu maistraatinhäistä, siis jonotussysteemillä, ja kyllä heidän tatuoinnit näytti oudoilta sukkisten alta, ei sopineet asuihin...näyttää halvalta ja tuhruišelta
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:34"]Alemman luokan kansalaiset. wt-väkeä!
[/quote]
Ei muuten ole! Tiedätkö mitenkä paljon harjoittelua tatuoiminen vaatii? Se on taidetta iholla.
-19v tatuoija.
Mulla on paljon tatuointeja ja ärsyttää ihmisten wt-asenne. Olen kiltti ja omistan käytöstavat, mitä monella ei ole. Enkä yleensäkkään arvostele muita ihmisiä ulkonäön perusteella.
Olisi helpompi vastata tähän kysymykseen jos tietäisi miten tatuoidut itse perustelevat tatuointinsa itselleen. Koska luulenpa, että niissä perusteluissa on käytetty sellaista logiikkaa joka ei kestä lähempää tarkastelua. Joo, se siinä ehkä ärsyttää. Se, että minä tiedän, että tatuoinin ottamiselle ei ole mitään järkevää syytä mutta jostain nää tatuoidut tyypit eivät pysty myöntämään sitä.
Itse olen tatuoitu, sillä mun mielestä tatuoinnit ovat samanlaisia koristeita kuin korut, tosin ne vaan pysyvät ihollasi halutessasi ikuisesti. Itselläni on kaksi tatuointia, ranteessa risti sekä nilkassa hymynaama. Saattaa kuulostaa todella wt:ltä mutta itse tykkään. Suunnitelmissa olisi ottaa mahdollisesti alaselkään, alavatsaan, käsiin, rintaan sekä kaulaan tatuointeja. Itseasiassa joka paikkaan paitsi kasvoihin. Jokainen tyylillään, itse rakastan tatuointeja.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:12"]
Olisi helpompi vastata tähän kysymykseen jos tietäisi miten tatuoidut itse perustelevat tatuointinsa itselleen. Koska luulenpa, että niissä perusteluissa on käytetty sellaista logiikkaa joka ei kestä lähempää tarkastelua. Joo, se siinä ehkä ärsyttää. Se, että minä tiedän, että tatuoinin ottamiselle ei ole mitään järkevää syytä mutta jostain nää tatuoidut tyypit eivät pysty myöntämään sitä.
[/quote]
Mites muut ulkonäköön liittyvät ratkaisut? Tarvitseeko punaisten paitojen ostajien tai kananpersetukkaisten ihmisten perustella valintojaan järkisyillä?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:16"]Itse olen tatuoitu, sillä mun mielestä tatuoinnit ovat samanlaisia koristeita kuin korut, tosin ne vaan pysyvät ihollasi halutessasi ikuisesti. Itselläni on kaksi tatuointia, ranteessa risti sekä nilkassa hymynaama. Saattaa kuulostaa todella wt:ltä mutta itse tykkään. Suunnitelmissa olisi ottaa mahdollisesti alaselkään, alavatsaan, käsiin, rintaan sekä kaulaan tatuointeja. Itseasiassa joka paikkaan paitsi kasvoihin. Jokainen tyylillään, itse rakastan tatuointeja.
[/quote] kiitos tuntomerkeistä!
12: Ole hyvä :) näkemisiin! 2,9
Koska usein ne tatuoinnit näyttää rumilta. Vaikka kuva olis kuonka kaunis, ihmisn iho on sille väärä paikka. Kuten hieno graffiti tai katutaide on hieno jossain alikäytäväsdä, mutta törkeä Tuomiokirkon seinäsä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 07:55"]
Ai näin vai? Vaatii kauheesti taitoa.
http://www.funnypica.com/wp-content/uploads/2014/05/Ugly-Tattoo-5-of-15.jpg
https://shechive.files.wordpress.com/2010/07/ugly-tattoos-24.jpg
[/quote]
Tuo eläintatuointi oli niin huono, että se alkaa jo tavallaan näyttää hyvältä. Se on aito. Tatuointi on tasan niin hyvä kuin tekijä on osannut tehdä, ja tuo on jo niin huono, että se alkaa kertoa omaa tarinaansa. Kun siinä on kai tavoiteltu katu-uskottavaa kovaa kissapetoa, ja lopputuloksena on peruskoulun ala-asteelaisen tasoinen viivapiirros. Punaiseksi huolella väritetty kieli ja vihreät silmät kruunaavat kokonaisuuden.
En panisi. Antaa kantajastaan tavallaan sympaattisen vaikutelman. Tyhmän, köyhän mutta sympaattisen. Mutta en antaisi, edes säälistä.
[/quote]
Sillä kissankuvatuksella on ihan ilmekin. Se ilme on kyllä vatsakipuinen, mutta ilme kuitenkin. On se symppis.
[/quote]
Jos menisi osaavalle tatuoijalle tuollaisen kuvan kanssa ja sanoisi että haluaa samanlaisen, lentäisiköhän pihalle?