*~* HAAHUT viikko 39 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]joonatan05[/b] olen 25 v ja mies 27, meillä suloinen poika 1,5 v. Tuulimuna raskaus todettiin siis 11+1 07/06.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]Juuliar74[/b] Olen 32-vuotias yhden 1.5 v vanhan tytön äiti. Asun mieheni ja tyttöni kanssa Etelä-Karjalassa.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06?.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]-nelliina-[/b] minä olen 29 ja mies 34 vuotta. Meillä on koululaiset, tyttö ja poika. Eka ja toivottavasti vikakin keskenmeno 7/2006 viikolla 11+0, kohtu tyhjentyi itsestään, ei ollut muuta kuin nestepussi kohdussa. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Synnytyssairaala olis TAYS.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]Shannon-75[/b] meillä on uusperhe, johon kuuluu mun ja mieheni lisäksi 2 poikaa mun edellisestä liitosta 10/96 ja 3/99 sekä tyttö mieheni edellisestä liitosta 2/99. Meillä on myös yksi yhteinen poika 1/04. km 4/06 ja km+kohdunulkoinen 8/06.
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]vauvaksi[/b] minä+mies 34+38 v yhden lapsen (vm 04) onnelliset vanhemmat. Kakkosta kuumeiltiin 10 kk ja plussa 07/06 >>keskenmeno rv 12+0. Jatkokuumeilu vielä vähän avoin.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 18.5.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (106)
*Köh, köh* Täällä taas kääriytyneenä vilttiin kuin pieni eskimo¿ Kuumetta mittasin just äsken ja sitä vaan on edelleenkin, eli taidan suosiolla soittaa uuden ajan lääkärille huomiselle kun tää salkku loppuu tähän päivään. Tyhmää muuten et annetaan kuumeesta kaks päivää, kun eikös tarttis välissä olla se yks kuumeeton päivä ennen töihin menoa.
ON: Eilen sit rupes haamuja ilmestymään ovitikkuihin ja vähä odotin, et nyt aamulla olis viiva vahvistunu kunnolla, mut ei ihan vielä ollu niin tumma ja paksu kun pitäis.Mutta nyt on maha todella arka vasemmalta puolelta, kävelykin tuntuu ikävänä tärähtelynä. ¿ Eli ovis on tod näk. huomenna kehissä. Ja siispä seksiä tänään kehiin, pakko, vaikka oma henki lähtis siinä sivussa¿.No ehkäpä leikin hamsteria ja pistän posket täyteen yskänpastilleja, et henki edes kulkee sit ..
Ja siks toisekseen mä en ala mitään et alkaa ovis oireet olemaan pahemmat kuin raskaus oireet! Siis se tissi särky oli jotain niin kamalaa. Ja viime kierrosta puuttui tää kipu oviksesta, eli toiveet ylös taas, jos vaikka nyt sitten olis aika SILLE kierrolle, et tärppäis¿
Jumppis: Mun käsityksen mukaan juttu menee näin, et jos sitä keltarauhas hormonia ei ole tarpeeksi se voi aiheuttaa mm. välivuotoja, ja lyhkäisiä menkkoja. Siis mulla esim. noi molemmat.
Ja sit oon miettiny, et miten alkanu raskaus voi kestää jos keltarauhasen pitäis tavallaan pystyä ylläpitämään sitä alkuprosessia ja sitä ei oo tarpeeksi ja istukka ei vielä oo ready ottamaan toimintaa vastuulleen, niin eihän se voi silloin kestää, koska tavallaan se ¿polttoaine¿ puuttuu. Äh, en ossaa selittää taas yhtään selvemmin!
Ja nyt kun mietin tätä asiaa tarkemmin viimeks kun mun pillerit vaihdettiin niin se tehtiin juuri sen vuoks kun mulle tuli välivuotoja ihan yht äkkiä. Olin siis syöny samoja pillereitä jo 5v, ilman ongelmia. Sit sainkin sellaset ¿hormonihäiriö¿ pillerit, mistä moni gyne ihmetteli, et minkä ihmeen takia sulle on määrätty näin vahvat pillerit. Huoh, mut minkäs teet¿ Tosin luulis tän vajaan kahden vuoden tauon aikana jo kaiken ylimääräisen hormonin poistuneen kropasta.
Ja koita vaan tikutella, ei se ota jos ei annakkaan!
Vitsi tietääks joku enemmän tuosta keltarauhashormooni jutskasta? Lääkärin kommenteista jäi mun päähän vaan vahvimpana, et ¿vaikka sitä hormonia söis koko ajan niin SEN AIKANA SAA RASKAUTUA¿¿.
Vm: OOOooooOOOOO La laaa, oireita, lisää oireita ja vielä enemmän plussia, ja sulle seuraava eiks vaan? Viikon verran piinaa siis edessä¿. Kiva kun joku on aina jännäilemässä, vaik ittellä on vasta hetelmäinen olo tulossa!
Joonatan: Mä vaan toivon ettei sitä räkävirtaa ikinä tule¿ Viimeks kun nuha tuli niin se johti sit punkteeraukseen ja mä en ikinä halua sinne enää mennä! Mitäs ootko aatellu kysyä jonkun toisen lääkärin mielipidettä tuosta asiasta, et noin kauan tarttis muka odottaa? Ja miten se selitti sulle sitä keltarauhashormonin toiminta periaatetta vai selittikö mitenkään?
Jaaha nyt tää raspi kurkky lähtee TEEN keittoon ja yrittää samalla järsiä leipää sit.
Kahvi on pahaa¿. hyiiiiiiiiiiiiii Äh ei kai, joskus jopa mulle tulee edelleen se maku suuhun kun vetää kahvia ja leipää samaan aikaan. Mut minkäs teet kun ei voi sitä juoda niin ei.
tai ei se voi tylsä olla kun täällä saa notkua!
Täällähän on niin rattoisaa... Ei vaan, oikeaan osuit. Tänään on vähän töitä. Tylsää. Koskahan katri tulee kotiin. Se lähti torstaina, joten tuleekohan myös torstaina? Mä menen kohta sitä vastaan, kun täällä on niin rauhallista. Odottelen siellä terminaalissa sen kylttini kanssa pari vuorokautta.
Koska mä olen kavereitteni mukaan ns. oikee ilkimys ja inhotus niin mä oikeesti voisin sanoo, et tehdään Katrille jäynää....
Väsäilisit sellasen lapun missä lukis vaik et:
Möllömahat & vainukolmikko ry työntekijät odottavat tapaamispaikassa.
Ja se sopivasti siihen " jonnekkin" matkan varrelle näkyville, mistä olettais sen menevän ohi, sit ooteltais ihan pokkana kommentoisko se sitä mitenkään täällä...
Hih, anteeks mä oon kipee ja lapsellinen. =)
Ihana tuo sun ideasi. Ja se olisi ihan mahdollistakin, jos tietäisi milloin katri kotiutuu... Ja että se aika olisi n. 7 - 15 välillä. Kyllä mulla olisi pokkaa mennä vaikka ite seisoskelee sinne sen kyltin kanssa. Jos joku jotain kyselisi, sanoisin, että " polttaritouhuja" ...
Taidetaan olla aika samanlaisella aaltopituudella näissä jutuissa.
Hitsi jos en ois kipeenä, niin mähän saisin sen tiedon kaivettua jostain... Tarttis vaan kaivaa ekana kaik vanhat viestit esille ja niistä plärätä faktat ja sit matkatoimistojen sivuille, kattoon et keneltä lähtee aina to lennot ja mihin aikaan jne..
*Ai kuinka niin neiti etsivä...*
Juu ja mä oon aina se meidän kaveri porukasta joka keksii jos jonkin näköistä jäynää... Ja olen myöskin varma, et sinä päivänä kun mun polttarit on niin ne kaikki kostetaan ihan sata varmasti.
Ai joo, ja jos jonkun päivän lehden otsikkona on " Nuori nainen kuoli leivänpaahtimeen" niin se olen mä...
Itse asiassa ajattelin just tollasta selvitystyötä, mutta en taida jaksaa... meinaan kyllähän sen varmaan selville saisi. Katri taisi aika paljon kertoa paikasta jne... Kyllä sillä on muuten hauskaa, kun tulee kotiin ja lukee taas tätäkin keskustelua. Tulee tässä itsellekin välillä mieleen, että onkohan mun elämä jotenkin vinksallaan.
Yhdeltä alkaa taas palaveri. Pakko skarpata sitä ennen, ja olla ainakin tekevinään jotain. Siksi mä tänne kirjoittelenkin... No ei, nyt loppuu ja töihin!!
Ja kaivelin faktoja...
Mut sitä paikkaa en löydä, enkä muista eihän se americasi ollu vaan crutz?
* Lähtee googlettaan matkatoimistoja*
... ja voi kiesus kun tuo maha on arka!! Miten tällä ololla pystyy mitään hemmetin seksiäkään harrastaan, kun pelkkä tuolilta ylösnousu sattuu niin tautisesti?
No ei ilmeisesti oo epäselvää ovuloinko mä vai en tässä kierrossa... Ja jos en niin jo on per****! Koska nyt en voi luottaa lämpöjen mittailuun, kun on tuota kuumetta niin pah mä mitään selkoo saa mistään.
Paluu klo:21.00, aurinkomatkat oli mun käsittääkseni ainoa, jolla lähtö/paluu torstaisin.
Puuh nyt keräämään voimia sohvalle seksiä varten kun se mieskin pääsee töistä tunnin sisällä.( Se itse lupas haluta seksiä suoraan töitten jälkeen vaapaaehtoisesti...)
Pikaisesti ennen palaveria.. onneksi tossa käytävän toisella puolella...
Niin, piti sanoa, että harmi tuo paluuaika...
No, säästyinpä mokaamiseltani..
Joo, mene kerää voimia!! Lähetän täältä tärppituulia!!
Sain itseni raahattua jopa suihkuun asti, kun rupes ärsyttämään paskanen tukka ja " kipeen" ihmisen haju.
Otin ja varasin sit huomiselle ajan lääkäri sedälle ja ilmoitin töihin jatkavani saikkua. Mut minkä ihmeen takia aina annetaan aika heti aikaisin aamulle? Jos on nuhaa ja yskää niin tod.näk. ihminen ei nuku yötä kunnolla, vaan juuri kun on nukahtamassa niin kello soi et lähdeppä lääkäriin..
No onpahan entistä " pöllömmän" näköinen siellä sitten, kun silmät ristissä nököttää penkillä nessu kourassa.
Blääh, onks teistä kukaan kattonu sitä " homo- länkkäri" leffaa? Miten pirussa se kirjoitetaan ... Broak Back Mountain.. Tai sinne päin?
Mä haluaisin nähdä sen!
Missäs muuten loput haahut on? Jumppis vissiin jumittunu tekeen töitä, samoin Vm... No höh.. Ilmeisesti alan olla paranemaan päin koska silmiin ei enää satu tää ruudun tuijotus niin pirusti.
Miks muuten silmiä särkee kuumeessa? Tai siis just niin, ettei voi esim. lukea, olla netissä jne. Vai oonko joku poikkeava tapaus taas..
Poistun kuitenkin kolmelta linjoilta. Aamulla taas täällä terrorisoimassa. Onko muut muuten tulleet järkiinsä ja rajoittaneet palstailuansa, kun täällä on niin hiljaista. Tai siis sanotaanko vähän porukkaa...
Helga, toivottavasti voit jo huomenna paremmin!!
Tulin lueskelemaan vanhojen tuttujen pinoa ja haluan ehottomasti sanoa muutaman lohduttavan sanan sulle:
älä vaivu vielä epätoivoon. Tiedän tuo aika on pitkä, jokainen hetki on ikuisuus. Mulla meni kaavinnan jälkeen 8,5 viikkoa ennen kuin menkat tuli. Kyllähän siinä kerkes epätoivoon vaipua! Hoitaja meinas että on yleistä että yhdet menkat jää tavallaan välistä ja ne seuraavat tulee sitten ajallaan, ja siinä mielessä tuo mun 8,5 viikkoa osui aika oikeaan!
Kyllä ne menkat vielä alkaa sullakin! Odottavan aika on pitkä.
Ja lohdutukseksi vielä että vain kuukausi sen jälkeen kun ne kauan odotetut kuukautiset alkoi, tein positiivisen raskaustestin ja nyt jo puolessa välissä mennään!
Ihanan viriiliä keskustelua täällä. Plussasäteitä ja kärsivällisyyttä!
HANNELE + vilpertti rv 19+2
Ihmettelen samaa kun Vm.... Porukka on jotenkin haihtunut jonnekkin? Onko plussia sadellut, mutta ei vielä uskalleta tunnustaa niitä? Tai ollaanko tultu siihen tulokseen, et on aika siirtyä uusille urille, esim eri pinoihin?
*Hämmentynyt Helga pohtii*
Ja pupuilua harrastettu, et siitäpä vaan sit toivomaan illalle kunnon ovisplussaa! Sanoin jo miehelle, et tiedät sit, et kolmen päivän seksimaratooni on edessä päin....
Kurkkua kärventää taas.. Joskos jois kaakaota? Vaikkakin eilen tuli liian elävästi mieleen kuumasta kaakaosta se männä viikkoinen " kuuma kaakao toti" .. Yöks..
Herätkee immeiset! Mittee teille kuuluupi?
Ja kaik muut EX- tammi-, helmi-, maalis-, huhti-, touko-, kesä-, heinä-, elo-, syys-, loka-, marras-, joulukuu pinoista tippua mätkähtäneet ja tänne joutuneet... Missä te ootte?
*Huhuilee kadonneitten lampaitten perään..*
Mä oon ihan maissa... Keskenmenon jälkeen kaks kaveria ja kaks työkaveria on ilmoittanut olevansa raskaana. Tulipa vaan olo, et kyllä maailma potkii mua päähän. Sit jos haluun jatkaa työssäni niin yrittäminen pitäis aloittaa vasta joulukuun lopussa. Se on niin pitkä aika odottaa, kun kuume on valtava nyt. Anteeks tää vuodatus, mut ed mainitun takia ei ole ollut innostusta edes vierailla täällä vauva-lehden sivuilla.
En siis ole perillä mitä täällä on tapahtunut...
Onnea kaikki tarvii joten sitä runsain mitoin liikkeelle, pahoittelut ainakin nipsulle muistaakseni...
Joo, oikeessa olette, kaikki tuntuu hävinneen pinosta. On kuitenkin hyvä, että edes osa jaksaa kirjoitellakin, koska monella on varmaan addiktio-tyyppinen taustailu päällä. Mä ainakin luen melkein päivittäin kaikkien kuulumiset, mutta nyt on ollut vähän synkät fillikset ja jäänyt palstailu vähemmälle.
Syksyn tuoksu ilmassa muistuttaa ikävän elävästi vuoden takaisesta kaksosraskaudesta ja jatkuvasta pahoinvoinnista. Vaikka nyt maksaisin aika paljon vastaavasta olotilasta ja odotuksesta. :( Höh.
Täytyy kuitenkin ryhdistäytyä ja odotella innolla ovis-päiviä. Kp 6 meneillään, joten täytyy vielä hetki malttaa. Pakko kai on ottaa ovis-tikut käyttöön, kun viime kiertokin oli sen 46 päivää.
Plussauutisia kehiin tässä kuussa, vai mitä? Ettei ihan mee synkäksi syksyksi.
Koala kp 6/28-46
Kiirettä pitää, kun töissä en voi palstailla. Pomon huone suoraan selän takana ja vain lasiseinä välissä eli näytölle suora linja:)
Näin siinä sitten kävi, että nämäkin menkat kestivät puoli päivää ja olivat niukkaakin niukammat. Odottelen vielä huomisen, jos jotain tapahtuu ja sitten menen lääkäriin. Menen kyllä eri lekurille kuin viimeksi. Se kun vaan ehdotteli jotain klamydiaa todeten, että ei siihen poikaystävään kannata luottaa...Jepjep...
Täytyy myös kysyä siitä keltarauhas-hormoni-jutusta.
Toiseksi huomasin (tuli todellakin ahaa-elämys), että stressi on kova. Todella kova monesta eri asiasta. Välillä tuntuu, että enää ei jaksa ja psyyke on aika kovalla. Minä kun olen aina ollut se vahva joka asiassa ja se, joka ei pienistä välitä. Taitaa sekin energia joskus loppua. Viikot menen tunti kerrallaan ja viikonloppuna jo jännitän tulevaa viikkoa. On tainnut nyt vetää itsensä liian koville, jos se alkaa jo menkkoihinkin vaikuttamaan. Saas nähdä...
Jos te nyt mietitte, että kun liikuntaa kuitenkin harrastan todella paljon, niin siihen kroppa on tottunut. Oon liikkunut koko ikäni paljon ja rankasti, joten en usko, että se on syynä. Ylikunto on myös tuttu juttu ja tää nyt on ihan erilaista väsymistä...voivoivoivoi...
Stressistä stressaantunut Jumppis
ps. antakees hyviä neuvoja rentoutumiseen? Nuo kasetit ei sitten auta:)
Nelliina: Voisko sanoa, et mä tiedän tunteen, kun ilmoituksia vaan satelee raskauksista jne. Mun _molemmat parhaat kaverit_ oli raskaana, kun km tuli,nyt toinen on jo jakautunu ja toinen lähestyy h-hetkeä. Miehen kaveripiiriin on myös syntynyt kaksosia, ja ihan normi ykkösiä.. Yhteisistä tutuistamme kolme on raskaana¿ Että kyllä kerettiin jauhaa ja iloita sitä, et kuinka kivaa kun kaikki saa lapsia samaan aikaan ja sit voidaan tehdä yhdessä sitä ja tätä jne¿.
Yks kulmakivi ¿parantumisessa¿ on se, et antaa itselleen luvan olla kateellinen muitten mahoista ja raskauksista, ainakin mulle oli!
Oli kylläkin iso kynnys sanoa, kaverille päin näköä, et _ymmärrätkö sä_, et mä olen kateellinen sun mahasta. .. Se sulatteli asiaa vajaan viikon ja ymmärsi yskän.
Koska mun mielestä mulla on lupa olla kateellinen mahoista ja vauvoista, mutta silleen hyvällä tavalla¿ Äh, en osaa selittää, mut tajusitko?
Se että yrittää pakottaa itsensä olemaan tuntematta kateutta ja vihaa on oman parantumisen kannalta ehkä se kaikista pahin teko, silloin ei jää tilaa parantua henkisesti, kun yrittää pitää itsensä täysjärkisten kirjoissa väkisin, ja pyrkii siihen mikä muitten mielestä on ¿oikein¿. Tää on mun mielestä tilanne missä saa oikein luvan kanssa vähän seota ja olla outo ja sille ei oo olemassa aikarajaa missä ajassa täytyisi toipua.
Tsemppiä & rutistus =)
Koala: Ahaa siis sää oot yks nurkan takana kurkkijoista.. ;)
Jumppis yrittikin kuuluttaa tuossa joku aika sitten taustailijoita esiin, mut höh¿ Ei ketään uskaltanu ilmoittautua.
Oliks tuo eka mega pitkä kierto?
Onkohan jossain joskus tehty vertailua, kumpi on pahempaa raskatumisen kannalta, pitkät kierrot vai olematon vuoto..?
Jumppis: Kuten huomaat yritän olla tooooooooosiiiiiiii syvällinen tänään¿ Eli mitä jos sun liikkumisesta on menny ilo? Jos painat töissä tunnollisesti pitkää päivää, oot ottanu ittelles liikunnallisen tavoitteen siihen päälle¿ Missä vaiheessa sä lepäät? Ja normaali nukkumista ei lasketa.
Eli oisko käyny niin, et omasta liikunnasta on tullu toinen työ?
Työ on yhtä kun stressi, ja nyt sit tavallaan stressaat kahdesta asiasta yhden tilalla?
Ja tsressillä ei raskaaksi tulla¿ Mä pidän ainakin syyllisenä omalla kohdalla vanhaa työpaikkaa, jossa ei kerta kaikkiaan ollu mahdollisuutta olla ¿normaali¿, aina piti jaksaa vielä vähä enemmän, kuin viimeks jne.
Rentoutumiseen.. Jaa-a¿ Sulle ehkä mä sanoisin, et osaatko laiskotella? Pystytkö jättään työt tekemättä, jos muu kuin sä itse et velvoita niitä tekemään loppuun heti/mahdollisimman pian?
Eli pystyykö Jumppis jättään aamulenkin väliin, ilman syytä?
*Mietiskelee*
Pöh, mä mistään mitään tiiä¿ Kunhan veikkailen! Ojentakaa jos oon ihan väärässä. =)
Nyt lähen piereskeleen takas sohvalle¿
Jumppis: Anna vaan v...ttaa!! Mäkin kun luin sun viestin ajattelin " no voi v...u!" On se tädin tulo aina vaan niin paska juttu. Mullakin on itse asiassa ihmeellinen tätimäisen tuttu tunne vatsassa. Nyt vasta kp21 joten ei edes tuhrun pitäisi vielä alkaa. En vaan uskalla mennä vessaan... kupla otsassa kohta..