Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURperhekuumeilijoiden helmikuu 2009

01.02.2009 |

Avataanpa uusi kuukausi ja uudet kujeet:)

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa kun saa jännätä sun tilannetta..ihan kuin itse eläis tyystin sun mukana...

en ennätä nyt tämän kummempia, palaillaan.

ps. flunssa rupeaa helpottamaan, kuopuskin jo nukkui hyvin yönsä. nyt mies vaan viimeisenä rupeaa oireita saamaan - viikonlopuksi olisi meilläkin kylpyläreissu tiedossa- joten kurjaa jos ei koko sakki vielä terveitä olla.

-s-

Vierailija
2/74 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sairastettu oksutautia koko viikonloppu. Kaikki muut sairastivat paitsi vitonen. Itse olin eilisen niin kanttu vie että. Sain kuumeenkin siihen päälle. Mies täällä ihanasti hoisi koko porukan. Mulla ei ole eilisestä juuri muisti kuvaa. Sen vitä hereillä kävin niin mies toi juotavaa ja syötävää.

Sitten positiivisiin asioihin. Viime viikolla testasin sen negan oisko ollu maananataina kp30 Lauantaina kp 35 oli haamu. Ja nyt tänään kp 38 niin oli jo ihan selvä plussa. Tais olla tääkin kierto lähempänä sen 35.

Meillä on kestoiltu kahden nuorimmaisen kanssa. yöllä on käytetty kerttiksiä. Tulevan kanssa kestoillaa myös.

Kodinhoito huonetta ei tällä hetkellä löydy. Kylppäri on onneks reilu. Tuosta varasto huoneesta olis tarkoitus kesällä tehdäkodinhoito huone. Siitä on sopivasti käynti kylppäriin ja ulos.

Omppiksella onkin jännät paikat. Jos olisitkin raskaana.

Taidan liittyä tuonne odotus puolelle.

puuhis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Omppiksella jännät paikat ;). Olishan se aika vinhaa, jos olisit raskaana. Toisaalta mä olen kyllä vähän tälläinen tylsä realisti (tai pessimisti), että veikkaan kierron olevan hakusessa synnytyksen jälkeen. Pidetään kuitenkin kaikki varpaat pystyssä :))))

Tänne sunnalle ei mitään uutta. Vauvakuume menee ja tulee, mutta nyt siis ainakaan hetkeen ei saa kuumetta päästää yltymään.

Hauskoja kylpyläreissuja Omppikselle ja Sinuville!

-Meriutu

Vierailija
4/74 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos se nyt sitten kasi vai seiska,koska la?Eipä taida tulla isoa ikäeroa???

Onnea vielä kertaalleen!!!!!!!

Omppikselle peukkuja jospa vaikka olisi niin onnellisesti että salamatkustaja jo mukana!Ei niistä oviksista koskaan tiedä=)

Voimia vatsatautipesään Riesalle!Toivotaan ettei kaikkia käy läpi!Meillä oli uudenvuoden paikkeilla,minä ja toka vanhin tytär sekä mies vältyttiin,muut kävi läpi!Paitsi siis myös vauvan!

Mites sulla,onko testattu?Josko ne oudot menkat myös meinais jotain??=)

Meillä matka lähestyy,pe lähetään!

Voi olla etten ehdi ennen sitä linjoille,pakkauspuuhaa on!

Mutta parin viikon kuluttua sitten taas!

Vilkutus,Leanna ja 7 mukulaa

Vierailija
5/74 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannelle. Kasia sitä nyt sitten odotettas. Edelliset 10/97, 9/99, 8/00, 4/02, 1/05, 8/06, 1/08 ja LA 10/09. Laskurin mukaan 4.10. Muuttuu varmaan viikon myöhemmäksi ekassa ultrassa niin kaikista muistakin. Nuorimpaan tulee ikäeroksi 1v 10kk. Mutta mietin että tähän olis hyvä lopettaa kun esikko ja kuopus ovat sitten syntyneet samassa kuussa. Mulla kun ei ole vaaraa ennen aikaisuudesta pikemminkin on menty joka kerta yliajalle.

Laennelle hyvää matkaa.

Nyt on mentävä pistämään pyykkejä lisää koneeseen.

puuhis

Vierailija
6/74 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea sarja saa sitten loppuvuodesta täydennystä! Tosi paljon onnea!

-meriutu

Vierailija
7/74 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli suuret onnentoivotukset sinulle Puuhis!

Ja Omppis pitää meitä jännityksessä..

Leannalle mukavaa reissua!

sinuvi

Vierailija
8/74 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä sekunnilla tuntuu:

Minä haluan:

- Olla kotiäitinä seuraavat vuodet.

- Olla pullantuoksuinen mamma (vaikka en edes osaa leipoa pullaa :))

- Olla raskaana ja tuntea kaikki raskauden ihanuudet ja kamaluudet.

- Ostella vauvanvaatteita ja muuta vauvatavaraa ;).

- Touhuilla kaikkea kivaa isojen lasten kanssa ja olla kotona heidän koulusta tultuaan.

- Tarjota kuopukselle kiirettömän taaperoiän ja mahdollisuuden rauhaisaan kotihoitoon.

Minä en halua:

- Aamukiirettä ja tarharumbaa

- Tapella miehen kanssa, kumpi jää hoitamaan korvatulehduskierteestä kärsivää lasta kotiin. Kumpikaan ei kuitenkaan voisi olla töistä pois.

- Huonoa omatuntoa siitä, että illat on lyhyitä ja aikaa lapsille vähän.

- Selvittää koululaisten asioita puhelimessa ja todeta, "Olen töissä, enkä voi tehdä asialle mitään, yrittäkää pärjätä."

- Hävittää pieniä vauvanvaatteita ja -tavaroita,

- Hyväksyä ajatusta, että en enää koskaan tuijottaisi kapaloitua vastasyntynyttä nyyttiä, lähes onnesta halkeamaisillaan.

Minä EN halua, että nämä ajatukset vaihtuvat joka päivä! En myöskään haluaisi veivata näitä asioita mielessäni koko ajan *huokaus* : /

Minä HALUAISIN olla tyytyväinen elämään tässä ja nyt, en surra (enkä suunnitella) liikaa tulevaa.

Ärsyttää tämä oma pääkoppa....

-meriutu

Vierailija
9/74 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannalle mukavaa matkaa, ja Meriutu...oi, NIIN moni ajatus on ihan kuin omasta pääkopasta...

Lyhyt viesti tällä erää mutta paremmalla ajalla enemmän...

tanni

Vierailija
10/74 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussista kaikille. Perästä tullaan mutta sitä ennen jännitetään muiden lykkyä!

Vatsatauti viikko!

Isäntä ja lapset sairaana. Kivaa. Vain minä ja kaksivuotias olemme vielä toistaiseksi säilyneet terveinä.

Niin, tämä viikko pitäisi olla se meidän perheen puuhaviikko, mutta saas nähdä nyt mitenkä tämä vatsatauti antaa periksi. Mies on tänään kotona, tosin paljon parempana jo. Ja onhan tuonne viikonloppuun vielä monta päivää! :-)

Pikainen viesti vain näin aamunaluksi.

Minne on Leanna lähdössä? Trevlig resa i alla fall! :-)

Riesa ja kahvikuppi

Vierailija
11/74 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Puuhikselle plussasta :) On sullaki kyllä komia katras jo koossa :)

Omppikselle toivotaan että pitkä kierto tekis sulla plussan.. Sulla oli kuitenki edellinen vauva jo kohtuu iso? Mulla vaan on nyt tältä viimeseltä kokemuksena että kierto saattaa ku saattaaki alkaa sekoileen ihan miten sattuu vaikka aina ennen on kierto palautunu ennalleen heti viimestään 3kk synnytyksen jälkeen.. ..imetti sitten tai ei. Mun kp:t heitelly viimesimmän jälkeen välillä 24-60 ja ei, en ole raskaana ollut :( Mutta toivottavasti sulla ei oo tommosesta sekoilusta kyse :(

Kaikille joilla porukka tai ite sairastaa paljon voimia että jaksaa.. Nuo sairastusrumbat on kyllä isossa porukassa oma luku sinänsä.. :(

Täällä on imetys nyt lähes kokonaan jäänyt. Unikoulu jatkuu edelleen vaihtelevalla menestyksellä. Viime yönä tuntu taas että luovutan ku pimu kiukkus varmaan pari tuntia putkeen keskellä yötä. Aina vaan kammetaan ittesä ylös sänkyä vasten ja huudetaan ku päätä vietäs :( Toivottavasti kohta nuo yöunet rauhottus ihan pysyvästi! Sitkiää yrittää toista sänkyyn rauhotella ku on ehkä se 5min rauhassa ja hiljaa ja sitten taas alotetaan huutaan :( No, jospa se tästä vielä jossain vaiheessa rauhottuu..

Sitte galluppia.. Mites te muut suurperheelliset ajattelette, mikä on se luku millon perheessä on jo paljon lapsia tai millon jollaki on jo iso perhe? Ja vaikuttaako esim. se minkä ikäsiä lapsia perheessä on siihen miten isolta se tuntuu?

Itestä tuntuu et itellä on väliin jo iso perhe ku on 5 lasta ja kaikki pieniä kun taas joku perhe jossa on samat 5 lasta mutta vanhimmat esim jo 15-17v ei olekkaan ihan yhtä iso.. Lukuina aatellen joku 7-8 lapsen ylimenevät perheet taitaa olla jo aika isoja.. .. vaikkakin hyvällä tavalla!! :)

Nii ja toinen kysymys.. Vihtittekö ihan joka paikkaan, esim jollekki harvemmin nähdylle kaverille ihan koko sakilla mennä vai otatteko vaan vaikka osan sakkia mukaan (jollette sitten ihan yksin mene)? Ite kyllä tutummille ihan koko porukalla voi ja haluaa mennä. Mutta sitte taas joillekki kavereille joilla ei välttämättä ole omia lapsia vielä tai on vaikka sinkkuna on joskus vähä "hankalaa" mennä isommalla porukalla.

Vierailija
12/74 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on tilanne?????

Vierailija
13/74 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta ehdin koneelle on ollut niin kaikenlaista menoa. Testasin (miehen painostuksesta) toissailtana negan. Eli vielä ei ole salamatkustajaa kyydissä. Sydän kyllä hakkasi kuin peltirumpu testiä tehdessäni vaikken sen plussaa uskonutkaan näyttävän. Muutaman sekunnin nega ihan harmittikin, mutta tosi pian tuli helpotus. En ihan vielä suunnitellut raskautta, eikä mies varsinkaan!! ;) Mutta täytyy sanoa, että oli kyllä jännää testata! Miten se onkin aina niin jännä tilanne, vaikka sen on kokenut monta kertaa! Tai tottakai on, onhan se valtavan suuri asia. Tästä kaikesta jäi kuitenkin tosi varma tunne, että vielä sen kuudennen haluan. Vielä hetken haluan kuitenkin haaveilla ja pitää mahdollista viimeistä raskautta "sokerina pohjalla". Ja saada miehenkin mukaan suunnittelemaan. Se jopa lupas, että otetaan asia syksyllä tapetille ja katsotaan sitten miltä kummastakin tuntuu. Ettei ne asiat ihan niin hullusti ole. :))

Meriutu on miettinyt ja puntaroinut elämäänsä. Ihan samoilla linjoilla ollaan. Kotona minäkin tahtoisin olla monta vuotta jos mahdollista, työelämä enemmänkin ahdistaa kuin houkuttaa. Tulee tietty päiviä jolloin haluais olla itsekseen ja pitää saada omaa aikaa. Mutta useimminten kotona on oikein mukavaa ja antoisaa! Nautitaan!!

Ai niin, Puuhikselle jättimäiset Onnentoivotukset!!! Kaikkea hyvää sinulle odotukseen!! Odottele meitä Odottajissa, kyllä täältä pikku hiljaa aina joku tulee! :) :)

Ikukuume kyseli perheasioista... Vaikea sanoa mikä se iso perhe ois. Tuntuu, että aina kun itselle on syntynyt vauva, ison perheen raja on siirtynyt! ;) Ennen ajattelin, että perhe jossa on 4 lasta on jo iso perhe. Nyt kun itsellä on 5 lasta tuntuu ihan normaalilta. Enkä koe, että vielä kuudenkaan kans ois iso perhe. Tai ois muttei ois.. ;) Meillä lapsia on kahdessa sarjassa, kolme koululaista ja kaksi pientä, joten kyläilyt jne hoituu aika kivasti. Joka paikkaan koululaisia ei vaan enää yksinkertaisesti saa mukaan. Varsinkaan niihin paikkoihin joissa ei ole lapsia tai jotain muuta mukavaa. Ja kun kotonakin jo pärjäävät, kyläillään joskus iskän ja kahden pikkuneitin kans vaan. Toki välillä on oikein mukava kyläillä koko perheelläkin. Sukulaiset varsinkin kyselevät aina isompien perään jos eivät ole mukana.

Ja menkkoja ei kuulu edelleenkään... Nyt jo kp 38. Taitaa tulla huippupitkä kierto. Muuten ei kyllä haittaa, mutta mahaa on juilinut jo viikon menkkamaisesti ja tosissani jo odotan tämän loppuvan! Huomenna lähdetään kylpylälomaa viettämään, joten parempi oiskin menkkojen pysyä pois vielä sunnuntai-iltaan asti! Pitäkää peukkuja! :)

Lumimyräkkäterkuin Omppis kera viiden (ja sen haaveen..)

Vierailija
14/74 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on viikko taas pulkassa ja viikonloppu alkaa..

Pikaisesti toivottelen mukavaa viikonvaihdetta kaikille... Omppikselle tätitöntä kylpylälomaa, leannakin oli matkoilla, meillä suunta myös on kylpylään :)

Ikukuume - kyselit kyläilykokoonpanosta..meilläkin nuo vanhimmat on koululaisia, ja ei niitä tahdo saada kaikkialle mukaan, vanhin jopa yritti ehdotella nyt ettei tulisi lainkaan meidän mukaan vkonlopun kylpyläreissulle :| no ei onnistunut!

Eli kaksi pienintä on aina yleensa ja isommat sen mukaan, onko 'pakotetta' tai mikä on kiinnostusaste naillä isommilla ;)

Perhekoosta - ihan kuin omppis olisi minun ajatukset kirjoittanut, ennen jopa se 3 oli enemmän kuin normi.. sitten sen 3.jälkeen rupes tuntuu että puuttuu vielä. Nyt 4. jälkeen tuntuu että vielä puuttuu... hassua. Mutta jos meille se 5. tulee, se on mun mielestä kyllä jo isoperhe. Saas nähdä mikä sitten on fiilis, jos joskus on 5-lapsinen perhe - tuntuuko silloin vielä että joku puuttuu. Ja tosiaan ei tämä meidän perhe nyt niin iso vielä ole. Tokihan tilanne muuttuu kun ei ole niin paljon pieniä, kun nämä on ikäänkuin kahdessa erässä saatu.

Meriutu - yritin jo aiemmin kirjoittaa sun 'elämän puntaroinnista', mutta silloin keskustelut oli poissa käytöstä :/ - mutta jälleen niin että omppis on osannut laittaa myös minun ajatukseni sanoiksi.. Onhan niitä tilanteita - jolloin kaikista helpointa olisi olla työssä - lapset hoidossa ym mutta kyllä tämä silti on ideaalein tilanne - (äiti kotona, niin kauan kuin äiti itse ei ole ahdistunut tilanteesta:))

Mutta - nyt tämän mamman täytyy mennä suorittamaan pakkausoperaatiota.

Koululaiset lähti kouluun, ja heillä ei ole vielä mitään kasassa.. tavoite olisi lähteä matkaan jo tuossa kolmen paikkeilla - oltais illalla vielä sitten mahdollisesti altaassa...ehkäpä myös tämä puolivuotias:)

Onneksi flunssa on nyt takana kaikilla!

sinuvi

Vierailija
15/74 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan iso perhe teillä! :)

On ollut kiireinen viikko. Vauva asioita olen silti välillä aina miettinyt. Mielessä aina käy, että kuinka tässä nyt vielä vauvaa joutaisi hoitamaan. Sitten ajattelen, että tilanteet tilanteen mukaan! Jos olisi vauva, sitten järjesteltäisi asiat toisin!

Hyviä matkoja teille, jotka aiotte matkustella! Tosin taidatte jo olla matkalla!

En ehdikkään nyt kirjoittaa enempää! Lisää paremmalla ajalla!

hannaleena

Vierailija
16/74 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukavan rentouttava viikonloppu. Ei tarvinut laittaa ruokaa, ei siivota, ei pestä pyykkiä.. Unelmaviikonloppu siis kaikinpuolin :) Vaikka onhan toki viidessä lapsessa kaitsemista, mutta uimiset ja ruokailut ja kaikki sujui kyllä hyvin. Illalla ei tarvinut unta metsästää kun päivät rymyttiin pulkkamäessä ja altaissa. Nyt eteisessä odottaa laukkumeri. Lupasin itselleni, että puran sen vasta huomenna ja tämän illan vielä olen jouten. :) Tätiä ei onneksi viikonloppunakaan näkynyt. Se tais nyt jättää tulematta kun kuopus taas niin tiiviisti tissittelee. Ei kyllä ole tätipäiviä yhtään ikäväkään. Saisivat olla vaikka sinne syksyyn asti pois!! ;) Sitten niitä taas kaipais.. Että vois raskautua! ;) Jännä kyllä, mies huomasi kylpylässä kaikki raskaanaolevat. Huomasin toki itsekin mutten maininnut mitään, itsekseni katselin. Tänään kotimatkalla mies sanoi, että siellähän oli puolet naisista raskaana! ;) Ja paljon niitä olikin, vauvamasuja! Tulee kevätvauvoja!

Hyvä ystäväni saa huhtikuussa vauvan. Jännittää jo hänen puolesta! Oma kymmenkuinenkin tuntuu vielä pieneltä, mutta varmasti vastasyntyneen rinnalla jo jätiltä! Viimeksi tein muuten raskaustestin toisiksi nuorimmaisen 1-vuotis syntymäpäivänä! Aika ikimuistettava päivä!

Ensi viikko onkin vähän rauhallisempi kuin tämä viikko. On ollut joka päivälle jotain. Jospa tulevalla viikolla ehtis taas jumppaan ja lenkillekin paremmin. Ja kirjoittelemaan! :0)

Leppoisaa pyhänjatkoa! Ensi viikkoon! :)

Omppis

Vierailija
17/74 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pikaisesti nyt ehtisin vähän kirjoittaa!

Kiva, että oli Omppuäipällä mukava kylpyläreissu! Eikä tullut tätikään häiritseen!

Mulla on vähän mieli maassa, kun ei se tuo mies vain tunnu innostuvat vauva-asiasta. Itsella taas ei ajatus anna rauhaa.. Ymmärrän kyllä miehenkin kannan asiaan, itse olin myös samaa mieltä vielä jokuaika sitten, että kyllä lapset nyt riittää. Mutta nyt tuntuu ihan toiselta! Tänäänkin kaupassa tuli niin kaihoisa mieli, kun viereisellä kassalla oli ihan pikkuinen tyttövauva! Voi toista, kuinka söpönen oli!

Mitenkähän saisin tuon miehen pään käännettyä!? Tai itse pääsisin tästä toivottomasta kuumeesta.. Olisiko vinkkejä? Vaikka ei kai siinä vinkit auta, jos ei toinen enää tahdo aloittaa vauva rumbaa alusta, niin ei.

Mutta taas pitää lopettaa.

Vierailija
18/74 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta perhekoosta, että mikä on iso perhe.

Itse olen kolmelapsisesta perheestä, ja se tuntui aina lapsena ja nuorena NIIIIIIN vähältä verrattuna muihin sukulaisperheisiin! Aina ajattelin, että tahdon itse PALJON lapsia! Meillä kun on todella suuri suku äitin puolelta ja siinä oli kolmelapsinen perhe tosi pieni perhe! Äitillä on yhdeksän sisarusta, joista parilla vain kolme lasta, lopuilla paljon enemmän. Halusin aina, että omilla lapsilla olisi sellainen sisaruspiiri ympärillään, kuin äitilläni ja monilla serkuillani. Se on niin valtavan iso rikkaus, kun paljon sisaruksia!

Lapsilla on aina kavereita, ja paljon myös oppivat toisiltaan. Ja isommat oppivat vastuuntuntoa ja osoittaa hellyyttä pienemmilleen. Isompanakin isosta sisarusparvesta on valtavasti iloa ja apua.

No, onhan noita jo se kolme meilläkin koossa! Onhan se sekin aika hyvä saavutus! Mutta kyllä mielelläni lapsilleni soisin isomman sisarusparven!

:) Niin, tuli vain mieleen, kun tuttavaperhe, joilla on kaksi lasta, ostivat koiranpennun, jotta lapset -jo koululaisia - oppisivat vastuuntuntoa ja saisivat jonkun, jota helliä, kun se on sekin niin tärkeää lapsillekkin ja isommillekkin!Onhan se koira tietenkin ihana, tosi valloittava karvakerä! Tykkään kyllä ihan hirmuisen paljon koirista minäkin! Kuitenkin minä tahtoisin vauvan, ja se olisi varmasti myös vähintään yhtä opettava asia isommille lapsille kuin se koira!

hannaleena

Vierailija
19/74 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy heti alkuun mainita omasta kylpyläviikonlopusta myös että hienosti meni meilläkin:) ekaa kertaa oli pienin altaassa ja kyllä näytti tykkäävän. Mutta itsellä jäi muu kylpyläosa käymättä, sillä koko ajan pidin vauvaa.. ja mies oli tuon taaperon kanssa. höh minä. meinasin sunnuntaina käydä vielä kylpylässä yksin - mutta siinä tuli pientä häslinkiä niin se jäi..

Liekö me Omppiksen kanssa samassa paikassa oltu? Paljon siellä lapsiperheitä oli ja niin - raskaana olevia myöskin.

Mies sanoi kun kotiin tultiin, että tämä perhekoko on kyllä maksimi tälläiselle reissulle.. meillä kun oli miehen pakollista menoa myöskin ohjelmassa... siihen sanoin, että olen samaa mieltä. Että pakollisten juttujen ollessa kyseessä, ei tarvii koko perheellä lähteä.. että sitten kun lähtee VAIN lomareissulle, silloin keskitytään täysillä siihen omaan perheeseen.

Sitten mies vaan puisteli päätään - sitä taitaa tosissaan hirvittää sananmukaisesti että jos tulisin raskaaksi ja perheen lapsiluku kasvaisi.

Hannaleena pohdiskeli tuota koiran ottamista lapsiperheeseen - mun siskon perhe otti koiran kun kaksi lasta oli jo niin isoja että pystyivät ottamaan siitä vastuuta. Käyvät mahdottomasti lomilla - koti- ja ulkomailla, ja koira vaan koirahoitolaan siksi aikaa:) Kyllä sillä koiralla on voitu vauvan hoivatarvetta korvata, mutta onhan se aika eri juttu - vauva/koira.

Kävin illalla jumpalla ja taas tunnustelen että voihan vitsi - kurkku on kipeä. Riittäisi jo tämä flunssailu. Niistää yhä saa. Onneksi lapset on terveitä. Mies on ollut hiihtolatuja laittamassa kuntoon - tuossa huikkasi että rouvalle alkaa olla baanat kunnossa.. Milloinkahan sitä ennättäisi siellä käydä suihkimassa? *Siitä edellisestä kerrasta on jo niin kauan, että on unohtanut kuinka kivaa se on! Eli ei hirveesti tee mieli..

Kuopuksen kummitäti ja -setä sekä heidän 7v poikansa tulee pe-la, ja ajattelin istuttaa heidät ensitöiksi ruokapöytään.

RUOKAVIHJEITÄ - mun mielestä muuta rajotetta ei ollut kuin että käytetään laktoosittomia tuotteita. Pizza olisi yksi vaihtoehto.

He jatkaa sitten matkaa lappiin seuraavana päivänä. Harmittavan lyhyt visiitti, mutta kiva sekin:)

No, nyt rupean päivän hommiin..

kuulumisiin,

sinuvi

Vierailija
20/74 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten jo tiistai ja viikko melkein puolessa...melkein...

Päivät ne menevät sitten äkkiä perheen kanssa.

Aamu mennyt siivoillessa (kuten joka aamu Sinipiian kanssa!) ja äsken tultiin ulkoa, sekä lasten että koiran kanssa. Toinen koira sai jäädä sisälle odottamaan kun sillä nimittäin on juoksuaika. Ja sitten kun "vanha emäntä" on tehnyt niin monet pennutkin, joten tietää mitä tämä juoksuaika tarkoittaa. Eli elämänkumppania, sitä hetkellistä, olisi siis vailla. Tässä kulmilla, ihan siis naapurissa, kyllä olisi tarjolla bassettia ja vielä snautseria sekä espanjan vesikoiraa, mutta taitavat olla vähän liian suuria. Osuvat yrittäessään vain "polveen", joten parempi jättää halukkaat oven taakse haukkumaan.

Aivan ihana ilma!!! Paparazzina otin taas sata kuvaa koirasta ja toiseksi nuorimmaisesta ulkona lumessa. Ja lunta onkin tullut koko viikonlopun! Näin paljon lunta ei olekkaan ollut sitten miesmuistiin!

Huomenna ajan Ö-viikkiin ja haen meille sen 8 viikkoa vanhan toy villakoiran, hopean värisen. Ei vielä ole nimiongelma ratkennut....vai pitäiskö laittaa palstatoveri "Tannin" mukaan....

Niin, ja sitten sitä täällä jännitellään, että mitä onkaan tämän kuun lopussa luvassa...eka menkathan minulla oli nyt, joten ensimmäistä sitä "oikeaa" kiertoa mennään ja sitä seitikkoa mieli vain tekee, vaikka tuo nuorimmainen ei ole vielä kolmea kuukautta vanha...

Mutta yrittänyttä ei laiteta. Ja kun oikein yrittää niin kaipa se joskus tärppää...

Perhekoosta sen verran, että neljännen jälkeen luulin perheen olevan kasassa, mutta toisin kävi. Nyt kun hyvä haltija vielä yhden kerran kuulisi minun toiveen niin sen jälkeen on hyvä. (niin siitä Enzo Albertista, muuten tulee Ansa Alberttiina :-) )

Sinuville ruokavinkkejä: Broileria uuniin ja riisiä! helppo ja yksinkertainen, tulee melkein itsestään. Tai lohta uuniin ja riisiä sen kanssa, vähän vihanneksia lohen sekaan, suolaa ja sitruunapippuria sekä tilliä. Ei muuta. Riisit kiehumaan kasvisliemeen ja sitten kaikki samalle pellille ja eikun vielä hetkeksi uuniin. NAM!

Tai keittoa, tuoreen leivän kanssa sekä paksuja juustoviipaleita. (onko täysin maidoton ruokavalio vai käykö väh.laktoositon) Lihakeittoa vaikka jauhelihasta tai lohesta!

Riisiä ja strokanoffia. Tulee itsestään paistinpannulla, makkaraviipaleita, tomaattisosetta...mausteita...

Kyllä vaihtoehtoja löytyy!

kotitekoinen pizza voi olla kovaa syötävää jos taikina ei ole tarpeeksi "löysä"

Pusut kuonoon.

Riesa ja hyvät yritykset