Anoreksia lähti taas käsistä.
Miten tämä tapahtuu aina uudelleen? Olen 19-vuotias ja ensimmäisen kerran sairastuin anoreksiaan 14-vuotiaana. Aina luulen parantuneeni, ja sitten se puhkeaa taas uudelleen. Olen tällä hetkellä 169 cm ja 45 kg. Poikaystäväni on tukena, vanhemmat taas ei ole koskaan olleet. Ensiksi eivät nähneet mitään ongelmaa minulla, ja kun tajusivat niin siitä lähtien ovat sanoneet että olen idiootti kun en syö. Mitään tukea en ole koskaan saanut muuta kun poikaystävältäni. Hoito-jaksolla hoitajatkin ovat tosi tökeröitä. Pari viikkoa sitten tämä alkoi taas :( Poikaystäväni ei mennyt tänään kouluun, koska ei halunnut jättää minua yksin. :( Tunnen syyllisyyttä siitä että joku auttaa minua, enkä jaksa tätä enää. On sairastanut jo niin kauan että tämä on jo osa minua..En vaan kestä enää.
Kommentit (191)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi?
[/quote]
Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista:
Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti..
Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v.
Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa.
-Ap
[/quote]
Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa?
[/quote]
Niin voisihan ne mukavampiakin olla..:/ En tietenkään halua antaa sitä valtaa niille. Heitettiin se vaaka roskiin.
-Ap
[/quote]
Nuo ihmiset on ihan objektiivisesti poikkeuksellisen ilkeitä ja huonokäytöksisiä. Ei normaali aikuinen puhu noin lapselle edes suutuksissaan. Vika ei siis todellakaan ole sinussa.
[/quote]
Meidän koko suku on aika omituinen. Enoni on narsisti, biologinen isäni väkivaltainen alkoholisti, äitini salasi minulta tiedon biologisesta isästäni,mummoni haukkuu, ukkiani olen aina pelännyt, toinen serkkuni haukkuu ja syyllistää, ja toinen serkkuni kosketteli minua ja tunki sormensa "sinne" kun olin n.5-6v.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:50"]Täällä on kyllä ihan kamalan ilkeitä ap:lle. Hienoa, että avauduit ja hienoa, että tiedät tarvitsevasi apua. Oletko kokeillut mindfulnessia ja mindfulness-joogaa? Luulen, että voisit hyötyä niistä suuresti. Oppisit mm. käsittelemään negatiivisia ajatuksiasi. Muista, että olet arvokas ja täydellinen sellaisenaan.
[/quote]
En ole koskaan kuullut noista mindfulness-jutuista, mitä ne niinkun käytännössä on? :D
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa?
[/quote]
En nyt ihan uskoisi kaikkea netissä kirjoitttua yksipuolista soopaa
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D [/quote] :D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg. -Ap
[/quote]
Hyvin alipainoinen mies
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D [/quote] :D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg. -Ap
[/quote]
Hyvin alipainoinen mies
[/quote]
Aina on ollut. Syö kyllä hyvin.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa?
[/quote]
[/quote]
Et usko kun kerron lapsuudestani ja nuoruudestani? Tämä kaikki on tapahtunut.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa? [/quote] Niin voisihan ne mukavampiakin olla..:/ En tietenkään halua antaa sitä valtaa niille. Heitettiin se vaaka roskiin. -Ap [/quote] Nuo ihmiset on ihan objektiivisesti poikkeuksellisen ilkeitä ja huonokäytöksisiä. Ei normaali aikuinen puhu noin lapselle edes suutuksissaan. Vika ei siis todellakaan ole sinussa. [/quote] Meidän koko suku on aika omituinen. Enoni on narsisti, biologinen isäni väkivaltainen alkoholisti, äitini salasi minulta tiedon biologisesta isästäni,mummoni haukkuu, ukkiani olen aina pelännyt, toinen serkkuni haukkuu ja syyllistää, ja toinen serkkuni kosketteli minua ja tunki sormensa "sinne" kun olin n.5-6v. -Ap
[/quote]
Höpö höpö. Kuulostaa vastuuta pakoilevan ihmise elämältä. Kasva aikuiseksi ja ota vastuuta omasta elämästäsi.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"]
[/quote]
[/quote]
Ennemmin ihmettelen miksi sulla on tarve puolustaa tuollaista käytöstä? Osuuko se jotenkin liian lähelle omaasi, vai miksi tämä on niin arka asia sinulle? Miksi ap keksisi näitä, uskon helposti että hänelle on näin sanottu. Joka tapauksessa pointti ei ole vatvoa todenperäisyyttä, eikä menneitä muutenkaan, vaan katsoa eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D [/quote] :D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg. -Ap [/quote] Hyvin alipainoinen mies [/quote] Aina on ollut. Syö kyllä hyvin. -Ap
[/quote]
Sinun mielestäsi Mahdatteko tietää mikä on normaalia syömistä?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"]
[/quote]
Hyvin alipainoinen mies
[/quote]
Aina on ollut. Syö kyllä hyvin.
-Ap
[/quote]
Oikeastaan on kyllä normaalipainoinen. Tarkastin painoindeksilaskurilla :)
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa? [/quote] Niin voisihan ne mukavampiakin olla..:/ En tietenkään halua antaa sitä valtaa niille. Heitettiin se vaaka roskiin. -Ap [/quote] Nuo ihmiset on ihan objektiivisesti poikkeuksellisen ilkeitä ja huonokäytöksisiä. Ei normaali aikuinen puhu noin lapselle edes suutuksissaan. Vika ei siis todellakaan ole sinussa. [/quote] Meidän koko suku on aika omituinen. Enoni on narsisti, biologinen isäni väkivaltainen alkoholisti, äitini salasi minulta tiedon biologisesta isästäni,mummoni haukkuu, ukkiani olen aina pelännyt, toinen serkkuni haukkuu ja syyllistää, ja toinen serkkuni kosketteli minua ja tunki sormensa "sinne" kun olin n.5-6v. -Ap
[/quote]
Höpö höpö. Kuulostaa vastuuta pakoilevan ihmise elämältä. Kasva aikuiseksi ja ota vastuuta omasta elämästäsi.
[/quote]
Höpö höpö? Minä ihan oikeasti olen kokenut kovia ja sinä sanot höpö höpö.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D [/quote] :D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg. -Ap [/quote] Hyvin alipainoinen mies [/quote] Aina on ollut. Syö kyllä hyvin. -Ap
[/quote]
Sinun mielestäsi Mahdatteko tietää mikä on normaalia syömistä?
[/quote]
Tarkastin painoindeksilaskurilla että on normaalipainoinen. bmi on 18.8.
Poikaystävä tietää tasantarkkaan mikä on oikein syömistä. Koko ajan se selittää ravintoympyröistä ja hyvistä rasvoista :D
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa? [/quote] En nyt ihan uskoisi kaikkea netissä kirjoitttua yksipuolista soopaa [/quote] Ennemmin ihmettelen miksi sulla on tarve puolustaa tuollaista käytöstä? Osuuko se jotenkin liian lähelle omaasi, vai miksi tämä on niin arka asia sinulle? Miksi ap keksisi näitä, uskon helposti että hänelle on näin sanottu. Joka tapauksessa pointti ei ole vatvoa todenperäisyyttä, eikä menneitä muutenkaan, vaan katsoa eteenpäin.
[/quote]
Aivan. Mennään eteenpäin. Ei jäädä kiinni kuvetielmiin. Se ei auta anerorektikkoa mitenkään. Ei vähääkään auta tämä palstailu ketään sairasta! Ei varsinkaan tukevat mielipiteet. Pahimmillaan ruokitaan väriä asetelmia.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"]
[/quote]
[/quote]
Ennemmin ihmettelen miksi sulla on tarve puolustaa tuollaista käytöstä? Osuuko se jotenkin liian lähelle omaasi, vai miksi tämä on niin arka asia sinulle? Miksi ap keksisi näitä, uskon helposti että hänelle on näin sanottu. Joka tapauksessa pointti ei ole vatvoa todenperäisyyttä, eikä menneitä muutenkaan, vaan katsoa eteenpäin.
[/quote]
En minä keksisi näitä juttuja...miksi ihmeessä keksisin..
-Ap
[/quote] Meidän koko suku on aika omituinen. Enoni on narsisti, biologinen isäni väkivaltainen alkoholisti, äitini salasi minulta tiedon biologisesta isästäni,mummoni haukkuu, ukkiani olen aina pelännyt, toinen serkkuni haukkuu ja syyllistää, ja toinen serkkuni kosketteli minua ja tunki sormensa "sinne" kun olin n.5-6v. -Ap
[/quote]
Oi ei! Tuosta suvusta kannattaa pysyä tosi tosi kaukana. Sinähän olet porukan tervein, herranjestas sentään! Ole ylpeä itsestäsi! Sinulla sentään kaikesta huolimatta on säilynyt käsitys oikeasta ja väärästä. Onneksi olet vielä noin nuori. Se tarkoittaa, että aivosi ovat tosi hyvin vielä muovautumassa ja sinulla on mahdollisuus tehdä itsellesi terve elämä.
Ap ymmärrän sua. Itse olen parantunut anoreksiasta, nyt olen normaalipainoinen. Siihen tarvittiin itsekuria ja päätös. Tunnen nyt olevani vähän niinkuin selviytyjä/oman elämäni sankari. Jälkeenpäin vasta sitä ymmärtää, kuinka lähellä oli kuolemaa ja kuinka iso asia se oli. Voisitko pyytää ravintoterapeuttia tekemään sulle sellaisen monisteen, mistä näkee paljonko päivässä pitää syödä, että painon saa pikkuhiljaa nousemaan? Sitten vaan itsekurilla syöt. Päätät ettet luovuta vaikka mikä tulisi. Vaikka anoreksiahan on oire psyykkisistä ongelmista, sinun tapauksessasi traumasta, olisi hyvä saada paino terveelle tasolle jotta pää toimisi paremmin ja olisi voimia käsitellä terapiassakin paremmin ongelmiasi ja menneisyyttäsi.
[/quote]
[/quote]
Hei, häivy sinä täältä, ellet osaa sanoa mitään kannustavaa. Taidat itse olla joku narsisti. Ei kukaan terve tällaisen viestin nähtyään kommentoi noin tylysti.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D [/quote] :D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg. -Ap [/quote] Hyvin alipainoinen mies [/quote] Aina on ollut. Syö kyllä hyvin. -Ap [/quote] Oikeastaan on kyllä normaalipainoinen. Tarkastin painoindeksilaskurilla :) -Ap
[/quote]
Naisille ehkä. Siinäkin alipainon rajalla. Miehelle vielä vakampaa. Miehelle painoihanne on yli 85 kg noin pitkällä
En ehdi valitettavasti nyt kertomaan kovinkaan kattavasti mindfulnessista, mutta mm. netistä löydät paljon tietoa. Youtubesta näyttää löytyvän videoita hakusanoilla mindfulness ja eating disorders. Suosittelen lämpimästi myös Jon Kabbat-Zinnin kirjoja. Jos mahdollista, hakeudu mindfulness-kurssille. Suurin työ tehdään kuitenkin itsenäisesti ja se on aivan ilmaista :) Hyvin monet terapeutit käyttävät mindfulness-menetelmiä työssään, sillä siitä on todistetusti suurta apua erilaisten mielen sairauksien hoidossa. Itse paranin sen avulla laaja-alaisesta ahdistuneisuushäiriöstä ja toistuvista masennuskausista. Tsemppiä -saat taatusti avun kun olet motivoitunut paranemaan <3
On=ollaan
95