Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoreksia lähti taas käsistä.

Vierailija
13.05.2015 |

Miten tämä tapahtuu aina uudelleen? Olen 19-vuotias ja ensimmäisen kerran sairastuin anoreksiaan 14-vuotiaana. Aina luulen parantuneeni, ja sitten se puhkeaa taas uudelleen. Olen tällä hetkellä 169 cm ja 45 kg. Poikaystäväni on tukena, vanhemmat taas ei ole koskaan olleet. Ensiksi eivät nähneet mitään ongelmaa minulla, ja kun tajusivat niin siitä lähtien ovat sanoneet että olen idiootti kun en syö. Mitään tukea en ole koskaan saanut muuta kun poikaystävältäni. Hoito-jaksolla hoitajatkin ovat tosi tökeröitä. Pari viikkoa sitten tämä alkoi taas :( Poikaystäväni ei mennyt tänään kouluun, koska ei halunnut jättää minua yksin. :( Tunnen syyllisyyttä siitä että joku auttaa minua, enkä jaksa tätä enää. On sairastanut jo niin kauan että tämä on jo osa minua..En vaan kestä enää.

Kommentit (191)

Vierailija
121/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa? [/quote]   En nyt ihan uskoisi kaikkea netissä kirjoitttua yksipuolista soopaa [/quote] Ennemmin ihmettelen miksi sulla on tarve puolustaa tuollaista käytöstä? Osuuko se jotenkin liian lähelle omaasi, vai miksi tämä on niin arka asia sinulle? Miksi ap keksisi näitä, uskon helposti että hänelle on näin sanottu. Joka tapauksessa pointti ei ole vatvoa todenperäisyyttä, eikä menneitä muutenkaan, vaan katsoa eteenpäin.

[/quote]

Aivan. Mennään eteenpäin. Ei jäädä kiinni kuvetielmiin. Se ei auta anerorektikkoa mitenkään. Ei vähääkään auta tämä palstailu ketään sairasta! Ei varsinkaan tukevat mielipiteet. Pahimmillaan ruokitaan väriä asetelmia.
[/quote]

Mitä meinaat? Että kaikki mitä ap sanoo pitäisi kyseenalaistaa? Minusta on ihan mahdollista että hän on kokenut kovia, moni on. Pointti on se, pääseekö siitä ylös ja eteenpäin, vai jääkö siihen junnaamaan. Sairaushan on ainoastaan ap:n pään sisällä. Mielelläni tuen häntä katsomaan eteenpäin ja jättämään menneet taakse. Se on meille kaikille hyväksi.

Vierailija
122/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:16"] [/quote] Meidän koko suku on aika omituinen. Enoni on narsisti, biologinen isäni väkivaltainen alkoholisti, äitini salasi minulta tiedon biologisesta isästäni,mummoni haukkuu, ukkiani olen aina pelännyt, toinen serkkuni haukkuu ja syyllistää, ja toinen serkkuni kosketteli minua ja tunki sormensa "sinne" kun olin n.5-6v. -Ap

[/quote]

Oi ei! Tuosta suvusta kannattaa pysyä tosi tosi kaukana. Sinähän olet porukan tervein, herranjestas sentään! Ole ylpeä itsestäsi! Sinulla sentään kaikesta huolimatta on säilynyt käsitys oikeasta ja väärästä. Onneksi olet vielä noin nuori. Se tarkoittaa, että aivosi ovat tosi hyvin vielä muovautumassa ja sinulla on mahdollisuus tehdä itsellesi terve elämä.
[/quote]

Tuota poikaystäväkin sanoi, että ei kannattaisi pitää yhteyttä..Taidan katkaista välit kokonaan. Poikaystävän äiti on onneksi tosi mukava :) Harmi että en kerennyt tavata isäänsä..:/
-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Höpö höpö? Minä ihan oikeasti olen kokenut kovia ja sinä sanot höpö höpö. -Ap

[/quote]

Sekin ap:ssa on hyvää, että hän osaa puolustaa itseään rakentavasti. Eikä lähde hyökkäyslinjalle, mutta samalla pitää kiinni siitä, mitä itse on kokenut. Pidän ap:stä. Sympatiat hänelle.

Vierailija
124/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D [/quote] :D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg. -Ap [/quote]   Hyvin alipainoinen mies [/quote] Aina on ollut. Syö kyllä hyvin. -Ap [/quote] Oikeastaan on kyllä normaalipainoinen. Tarkastin painoindeksilaskurilla :) -Ap

[/quote]

Naisille ehkä. Siinäkin alipainon rajalla. Miehelle vielä vakampaa. Miehelle painoihanne on yli 85 kg noin pitkällä
[/quote]

Painoindeksi on miehille ja naisille sama. Mene muualle trollaamaan siitä.

Vierailija
125/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:52"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa? [/quote] Niin voisihan ne mukavampiakin olla..:/ En tietenkään halua antaa sitä valtaa niille. Heitettiin se vaaka roskiin. -Ap [/quote] Nuo ihmiset on ihan objektiivisesti poikkeuksellisen ilkeitä ja huonokäytöksisiä. Ei normaali aikuinen puhu noin lapselle edes suutuksissaan. Vika ei siis todellakaan ole sinussa. [/quote] Meidän koko suku on aika omituinen. Enoni on narsisti, biologinen isäni väkivaltainen alkoholisti, äitini salasi minulta tiedon biologisesta isästäni,mummoni haukkuu, ukkiani olen aina pelännyt, toinen serkkuni haukkuu ja syyllistää, ja toinen serkkuni kosketteli minua ja tunki sormensa "sinne" kun olin n.5-6v. -Ap [/quote]   Höpö höpö. Kuulostaa vastuuta pakoilevan ihmise elämältä. Kasva aikuiseksi ja ota vastuuta omasta elämästäsi. [/quote] Höpö höpö? Minä ihan oikeasti olen kokenut kovia ja sinä sanot höpö höpö. -Ap

[/quote]

Kasva aikuiseksi. Mieti vähän.  Melko vaaimattomalta sinun kauhusi tuntuu täällä jaettavaksi. Eikä se ole kilpailu. Sinun elämäsi ei siinä pärjää. Joten kasva aikuiseksi ja lakkaa kipailemasta Kurjuuden ti laihuuden saralla. Et voi voittaa

Vierailija
126/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:19"]En ehdi valitettavasti nyt kertomaan kovinkaan kattavasti mindfulnessista, mutta mm. netistä löydät paljon tietoa. Youtubesta näyttää löytyvän videoita hakusanoilla mindfulness ja eating disorders. Suosittelen lämpimästi myös Jon Kabbat-Zinnin kirjoja. Jos mahdollista, hakeudu mindfulness-kurssille. Suurin työ tehdään kuitenkin itsenäisesti ja se on aivan ilmaista :) Hyvin monet terapeutit käyttävät mindfulness-menetelmiä työssään, sillä siitä on todistetusti suurta apua erilaisten mielen sairauksien hoidossa. Itse paranin sen avulla laaja-alaisesta ahdistuneisuushäiriöstä ja toistuvista masennuskausista. Tsemppiä -saat taatusti avun kun olet motivoitunut paranemaan <3
[/quote]

Juu pitää googletella :)
-Ap

Vierailija
127/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D [/quote] :D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg. -Ap [/quote]   Hyvin alipainoinen mies [/quote] Aina on ollut. Syö kyllä hyvin. -Ap [/quote] Oikeastaan on kyllä normaalipainoinen. Tarkastin painoindeksilaskurilla :) -Ap

[/quote]

Naisille ehkä. Siinäkin alipainon rajalla. Miehelle vielä vakampaa. Miehelle painoihanne on yli 85 kg noin pitkällä
[/quote]

Painoindeksi on miehille ja naisille sama. Mene muualle trollaamaan siitä.
[/quote]

No tätähän minäkin..:D
-Ap

Vierailija
128/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:52"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa? [/quote] Niin voisihan ne mukavampiakin olla..:/ En tietenkään halua antaa sitä valtaa niille. Heitettiin se vaaka roskiin. -Ap [/quote] Nuo ihmiset on ihan objektiivisesti poikkeuksellisen ilkeitä ja huonokäytöksisiä. Ei normaali aikuinen puhu noin lapselle edes suutuksissaan. Vika ei siis todellakaan ole sinussa. [/quote] Meidän koko suku on aika omituinen. Enoni on narsisti, biologinen isäni väkivaltainen alkoholisti, äitini salasi minulta tiedon biologisesta isästäni,mummoni haukkuu, ukkiani olen aina pelännyt, toinen serkkuni haukkuu ja syyllistää, ja toinen serkkuni kosketteli minua ja tunki sormensa "sinne" kun olin n.5-6v. -Ap [/quote]   Höpö höpö. Kuulostaa vastuuta pakoilevan ihmise elämältä. Kasva aikuiseksi ja ota vastuuta omasta elämästäsi. [/quote] Höpö höpö? Minä ihan oikeasti olen kokenut kovia ja sinä sanot höpö höpö. -Ap

[/quote]

Kasva aikuiseksi. Mieti vähän.  Melko vaaimattomalta sinun kauhusi tuntuu täällä jaettavaksi. Eikä se ole kilpailu. Sinun elämäsi ei siinä pärjää. Joten kasva aikuiseksi ja lakkaa kipailemasta Kurjuuden ti laihuuden saralla. Et voi voittaa
[/quote]

Sinulle en jaksa enää edes vastata.
-Ap

Vierailija
129/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:15"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:12"]Toi on niin paha kun tauti pääsee kroonistumaan. Itsekin anoreksiaa sairastaneena ja "parantuneena" en tiedä, onko oikeast edes mahdollista koskaan parantua täysin.  Mulla pienetkin kuntokuurit ja muut saa pään ihan sekaisin. Alan näkemään itseni taas lihavana, lenkit pitenee, ja riisikakustakin tulee huono omatunto. Ja sit joskus on vuosienkin mittasia hyviä jaksoja.. Kamala sairaus ja tosi hyvä, että edes poikaystäväsi on tukena. Voitko jutella ammattilaiselle asiasta? Vaadi hyvää hoitoa! [/quote] Olen ollut terapiassa, osastolla jne..lista vaan jatkuu :/ Mikään ei ole auttanut. -Ap [/quote] Onhan hoidot ja omahoidot ja poikaystävän tuki auttaneet, koska olet vielä hengissä ja sinulla on ollut pajon hyviä jaksoja. Mikä sen nyt laukaisi? Toisaalta parempi kysymys on, miten olet aiemmin saanut anoreksian hallintaan? Sinä päätät, ei anoreksia. [/quote] Löysin meidän vaa'an joka oli minulta piilossa. En vaan voinut mitään. Kävelin vaa'an päälle ja katsoin lukemaa. Painoin silloin 47 kg. Nyt enää 45kg. Se vaaka laukaisi sen ahdistuksen uudelleen. -Ap

[/quote]

Heittäkää se vaaka kokonaan pois. Se vain pahentaa oireilua. 

Vierailija
130/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:18"]

[/quote]

Höpö höpö. Kuulostaa vastuuta pakoilevan ihmise elämältä. Kasva aikuiseksi ja ota vastuuta omasta elämästäsi.

[/quote]

Hei, häivy sinä täältä, ellet osaa sanoa mitään kannustavaa. Taidat itse olla joku narsisti. Ei kukaan terve tällaisen viestin nähtyään kommentoi noin tylysti.

[/quote]

No niin. Jos on eri mieltä on narsisti Tottakai

Vierailija
131/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:15"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:12"]Toi on niin paha kun tauti pääsee kroonistumaan. Itsekin anoreksiaa sairastaneena ja "parantuneena" en tiedä, onko oikeast edes mahdollista koskaan parantua täysin.  Mulla pienetkin kuntokuurit ja muut saa pään ihan sekaisin. Alan näkemään itseni taas lihavana, lenkit pitenee, ja riisikakustakin tulee huono omatunto. Ja sit joskus on vuosienkin mittasia hyviä jaksoja.. Kamala sairaus ja tosi hyvä, että edes poikaystäväsi on tukena. Voitko jutella ammattilaiselle asiasta? Vaadi hyvää hoitoa! [/quote] Olen ollut terapiassa, osastolla jne..lista vaan jatkuu :/ Mikään ei ole auttanut. -Ap [/quote] Onhan hoidot ja omahoidot ja poikaystävän tuki auttaneet, koska olet vielä hengissä ja sinulla on ollut pajon hyviä jaksoja. Mikä sen nyt laukaisi? Toisaalta parempi kysymys on, miten olet aiemmin saanut anoreksian hallintaan? Sinä päätät, ei anoreksia. [/quote] Löysin meidän vaa'an joka oli minulta piilossa. En vaan voinut mitään. Kävelin vaa'an päälle ja katsoin lukemaa. Painoin silloin 47 kg. Nyt enää 45kg. Se vaaka laukaisi sen ahdistuksen uudelleen. -Ap

[/quote]

Heittäkää se vaaka kokonaan pois. Se vain pahentaa oireilua. 
[/quote]

Heitettiin jo :) Poikaystävä iloisesti yllättyi kun käsken heittämään sen pois :D
-Ap

Vierailija
132/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:00"]

Itse olisin jo kehottanut omaa poikaani harkitsemaan seurustelua uudemman kerran, moneen otteeseen. Anteeksi vaan, mutta toista ei voi pelastaa, eikä pidä, varsinkaan kun vaikuttaa siltä ettet edes halua eroon ongelmistasi.

[/quote]

Minusta ap kyllä kuulostaa siltä että haluaa parantua, ei vain osaa/tiedä miten. 

Poikaystävänsäkin on varmaan ihan iso ihminen jo, ja osaa itse miettiä parisuhdeasiansa.

Vierailija
133/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:08"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D [/quote] :D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg. -Ap [/quote]   Hyvin alipainoinen mies [/quote] Aina on ollut. Syö kyllä hyvin. -Ap [/quote] Oikeastaan on kyllä normaalipainoinen. Tarkastin painoindeksilaskurilla :) -Ap [/quote]   Naisille ehkä. Siinäkin alipainon rajalla. Miehelle vielä vakampaa. Miehelle painoihanne on yli 85 kg noin pitkällä [/quote] Painoindeksi on miehille ja naisille sama. Mene muualle trollaamaan siitä.

[/quote]

Siis alle 70 kg mies yli 190cm on ok?

Ei tod

Vierailija
134/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap heitti jo vaa an pois. Minä taputan sille päätökselle! Hyvä hyvä.

Hei ap, voitko kuvitella meidät ystävälliset äidit täällä hurraamassa sinulle, kun onnistut? Ihan oikeasti toivon niin sydämestäni, että sinä voit hyvin. Ja nuo jotkut ilkeät kommentit voit ottaa harjoitusvastuksena, sellaisena ymmärtämättömien ihmisten puheina, jotka eivät sinua liikuta.

Jotkut ihmiset tuottavat pahoinvointia ihmissuhteisiinsa. Näyttää siltä, että sinä olet saanut sukuusi sellaisia ihmisiä enemmän kuin laki sallii. Ehkä poikaystäväsi on oikeassa: pidä etäisyyttä sellaisiin, joiden seurassa olosi pahenee.

Toivotan sinulle maailman parhaimpia asioita! Halaus.

Vierailija
135/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:08"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D [/quote] :D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg. -Ap [/quote]   Hyvin alipainoinen mies [/quote] Aina on ollut. Syö kyllä hyvin. -Ap [/quote] Oikeastaan on kyllä normaalipainoinen. Tarkastin painoindeksilaskurilla :) -Ap [/quote]   Naisille ehkä. Siinäkin alipainon rajalla. Miehelle vielä vakampaa. Miehelle painoihanne on yli 85 kg noin pitkällä [/quote] Painoindeksi on miehille ja naisille sama. Mene muualle trollaamaan siitä.

[/quote]

Siis alle 70 kg mies yli 190cm on ok?

Ei tod
[/quote]

On normaalipainon sisällä. Hyvin hoikka mutta on.

Vierailija
136/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:00"]

Itse olisin jo kehottanut omaa poikaani harkitsemaan seurustelua uudemman kerran, moneen otteeseen. Anteeksi vaan, mutta toista ei voi pelastaa, eikä pidä, varsinkaan kun vaikuttaa siltä ettet edes halua eroon ongelmistasi.

[/quote]

Minusta ap kyllä kuulostaa siltä että haluaa parantua, ei vain osaa/tiedä miten. 

Poikaystävänsäkin on varmaan ihan iso ihminen jo, ja osaa itse miettiä parisuhdeasiansa.
[/quote]

Poikaystävä on ihan itse päättänyt jäädä :) Puhuttiin kerran ja sanoi että ero ei ole vaihtoehto.
-Ap

Vierailija
137/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:18"]

[/quote]

Höpö höpö. Kuulostaa vastuuta pakoilevan ihmise elämältä. Kasva aikuiseksi ja ota vastuuta omasta elämästäsi.

[/quote]

Hei, häivy sinä täältä, ellet osaa sanoa mitään kannustavaa. Taidat itse olla joku narsisti. Ei kukaan terve tällaisen viestin nähtyään kommentoi noin tylysti.

[/quote]

No niin. Jos on eri mieltä on narsisti Tottakai

[/quote]

Opettele sanomaan asiasi rakentavammin. Jos tarkoituksesi on kannustaa ap:ta, tämä tyyli ei todennäköisesti tuota parasta mahdollista vaikutusta. Tällä tyylillä enemmän lyttäät kuin kannustat. Jos se oli tarkoituksesi, pidän tarkoitusperiäsi kyseenalaisena. Jos sinulla oli hyvä tarkoitus tuoda laajempaa näkökulmaa asiaan ja sanoa, että toivot ap:lle keinoja nujertaa anoreksia, niin ehkä voisit muotoilla sanasi uudella tavalla.

Vierailija
138/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi vähiten perinteinen hoito jossa oireilu ja syöminen ja syömishäiriö nostetaan elämän keskipisteeksi, kytätään painoa ja helposti "uhriudutaan". Eniten auttoi kaikki muu: opiskelupaikka ja siellä tavatut normaalit kaverit, harrastukset, työelämä ja uran miettiminen. Mitä enemmän hankit elämääsi normaaleita asioita, sitä vähemmän tilaa jää syömishäiriölle.

Vierailija
139/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:29"]Ap heitti jo vaa an pois. Minä taputan sille päätökselle! Hyvä hyvä.

Hei ap, voitko kuvitella meidät ystävälliset äidit täällä hurraamassa sinulle, kun onnistut? Ihan oikeasti toivon niin sydämestäni, että sinä voit hyvin. Ja nuo jotkut ilkeät kommentit voit ottaa harjoitusvastuksena, sellaisena ymmärtämättömien ihmisten puheina, jotka eivät sinua liikuta.

Jotkut ihmiset tuottavat pahoinvointia ihmissuhteisiinsa. Näyttää siltä, että sinä olet saanut sukuusi sellaisia ihmisiä enemmän kuin laki sallii. Ehkä poikaystäväsi on oikeassa: pidä etäisyyttä sellaisiin, joiden seurassa olosi pahenee.

Toivotan sinulle maailman parhaimpia asioita! Halaus.
[/quote]

Kiitos :) <3 Ironisinta tässä on se että sukuni ei tykkää poikaystävästäni, koska kuulemma tatuointi-artisti ei ole hyvä ammatti ja poikaystäväni näyttää kuulemma kauhealta. Itse ovat kauheimpia ihmisiä joita olen tavannut..ja se tatuoitu poikaystävä on ollut tukena jo viimeiset 4 vuotta..:) Olen itsekin aloitteleva tatuointi-artisti.
-Ap

Vierailija
140/191 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväbi taistelee anoreksiaa vastaan.
Hänellä toimiva keino on suunkitella päivän ruoka
Hän laskee mitä tarvitsee tarkasti että ei liho mutta ei laihdukaan.
Hänellä on kuvia apuna.niillä hän kokoaa päivön ruuat mitä voi syödä jotta pysyy terveenä . Hänellä toimii.
Raskasta on vierellä mutta pysyn aina .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi