Anoreksia lähti taas käsistä.
Miten tämä tapahtuu aina uudelleen? Olen 19-vuotias ja ensimmäisen kerran sairastuin anoreksiaan 14-vuotiaana. Aina luulen parantuneeni, ja sitten se puhkeaa taas uudelleen. Olen tällä hetkellä 169 cm ja 45 kg. Poikaystäväni on tukena, vanhemmat taas ei ole koskaan olleet. Ensiksi eivät nähneet mitään ongelmaa minulla, ja kun tajusivat niin siitä lähtien ovat sanoneet että olen idiootti kun en syö. Mitään tukea en ole koskaan saanut muuta kun poikaystävältäni. Hoito-jaksolla hoitajatkin ovat tosi tökeröitä. Pari viikkoa sitten tämä alkoi taas :( Poikaystäväni ei mennyt tänään kouluun, koska ei halunnut jättää minua yksin. :( Tunnen syyllisyyttä siitä että joku auttaa minua, enkä jaksa tätä enää. On sairastanut jo niin kauan että tämä on jo osa minua..En vaan kestä enää.
Kommentit (191)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi?
[/quote]
Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista:
Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti..
Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v.
Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D
[/quote]
:D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi?
[/quote]
Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti..
Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v.
-Ap
[/quote]
Ajattelen oman kehoni kaverini kehona:
Kaunista varmaan olisi naama. Se on okei. Keho näyttää aika luisevalta, en tiedä onko se hyvä vai huono. Kokonaisuus on ok, mutta ei paras mahdollinen.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:19"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:10"]Olen pahoillani ap mutta vaikutat ihan kauhealta ihmiseltä. Poikaystäväsi on vuosikausia ollut tukenasi ja silti koet tarvetra tulla vauvapalstalle valittamaan anoreksiasta ja kerjäämään huomiota. Eikö riitä että kulutat rakkaan ihmisen akut loppuun? Itsekin anoreksian kokeneena en voi ymmärtää mistä tämä huomionkerjuu kumpuaa. Ymmärrän että sinulla on paha olla mutta miksi avautua siitä täällä? Sitäpaitsi kuten aikaisemmin sanottiin et vaikuta siltä että haluaisit sairaudesta eroon, vaan ratsastat sillä ja ihannoit sitä. [/quote] En hae huomiota. Pakko on avautua jonnekkin, tai muuten se purkautuu kehooni. Koko ajan teen kaikkeni parantuakseni. -Ap [/quote] Mitä se "teen kaikkeni parantuakseni" oikeasti on? Listaa 10 asiaa, joita teet parantuaksesi? Minä voin auttaa ensimmäisen keksimisessä: 1) Kirjoitat tänne palstalle saadaksesi lisää uskoa itseesi ja parantumiseesi. Jatka sinä nyt loput 9. [/quote] 2.Syön ruokaa. Vaikka väkisin. 3.En pidä yhteyttä ihmisiin jotka minua satuttaa. 4.Poistin anoreksikko-ystäväni puhelin-numeron. Tämä oli pakko tehdä. 5.Käyn terapiassa. 6.Vältän liikuntaa sairaassa määrin. 7.Revin syömis-päiväkirjani jossa oli pitkältä ajalta laihduttamis-asioita ja mittoja. 8.Yritän ottaa kauniit kommentit vastaan. 9.Lopetin teellä mahani täyttämisen. 10.Lopetin viiltelyn. -Ap
[/quote]
11. Heität vaa'an roskiin, etkä osta uutta tilalle. Eikä kukaan muukaan. Tsemppiä jatkoon!
Ajattele positiivisesti, mieluummin alipainoinen kun ylipainoinen. Ei kukaan läskeistä tykkää!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:10"]Ajattele positiivisesti, mieluummin alipainoinen kun ylipainoinen. Ei kukaan läskeistä tykkää!
[/quote]
Hei älä viitsi.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:12"]Toi on niin paha kun tauti pääsee kroonistumaan. Itsekin anoreksiaa sairastaneena ja "parantuneena" en tiedä, onko oikeast edes mahdollista koskaan parantua täysin.
Mulla pienetkin kuntokuurit ja muut saa pään ihan sekaisin. Alan näkemään itseni taas lihavana, lenkit pitenee, ja riisikakustakin tulee huono omatunto. Ja sit joskus on vuosienkin mittasia hyviä jaksoja..
Kamala sairaus ja tosi hyvä, että edes poikaystäväsi on tukena. Voitko jutella ammattilaiselle asiasta? Vaadi hyvää hoitoa!
[/quote]
Olen ollut terapiassa, osastolla jne..lista vaan jatkuu :/ Mikään ei ole auttanut.
-Ap
[/quote]pitäisikö mennä uudestaan? Juuri luin psykoterapiasta, varmasti onnistuu kun käyt sitkeästi.
[/quote] Mitä se "teen kaikkeni parantuakseni" oikeasti on? Listaa 10 asiaa, joita teet parantuaksesi? Minä voin auttaa ensimmäisen keksimisessä: 1) Kirjoitat tänne palstalle saadaksesi lisää uskoa itseesi ja parantumiseesi. Jatka sinä nyt loput 9. [/quote] 2.Syön ruokaa. Vaikka väkisin. 3.En pidä yhteyttä ihmisiin jotka minua satuttaa. 4.Poistin anoreksikko-ystäväni puhelin-numeron. Tämä oli pakko tehdä. 5.Käyn terapiassa. 6.Vältän liikuntaa sairaassa määrin. 7.Revin syömis-päiväkirjani jossa oli pitkältä ajalta laihduttamis-asioita ja mittoja. 8.Yritän ottaa kauniit kommentit vastaan. 9.Lopetin teellä mahani täyttämisen. 10.Lopetin viiltelyn. -Ap
[/quote]
Wow! Tämähän on hieno juttu! Olet tehnyt paljon. Tämähän ennustaa hyvää :)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi?
[/quote]
-Ap
[/quote]
Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap
[/quote]
Oi, tulin tosi surulliseksi siitä, miten sinua on kohdeltu. Ei ihme, että on ollut vaikeaa. Onneksi nyt on mahdollisuus jättää nuo kommentit historiaan ja kääntää uusi sivu elämässä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:12"]Toi on niin paha kun tauti pääsee kroonistumaan. Itsekin anoreksiaa sairastaneena ja "parantuneena" en tiedä, onko oikeast edes mahdollista koskaan parantua täysin. Mulla pienetkin kuntokuurit ja muut saa pään ihan sekaisin. Alan näkemään itseni taas lihavana, lenkit pitenee, ja riisikakustakin tulee huono omatunto. Ja sit joskus on vuosienkin mittasia hyviä jaksoja.. Kamala sairaus ja tosi hyvä, että edes poikaystäväsi on tukena. Voitko jutella ammattilaiselle asiasta? Vaadi hyvää hoitoa! [/quote] Olen ollut terapiassa, osastolla jne..lista vaan jatkuu :/ Mikään ei ole auttanut. -Ap
[/quote]
Eivät ne terapiat ja osastot ketään paranna tuosta vain, itsellä pitää olla motivaatiota ja parantumisen eteen pitää tehdä töitä. Kokemusta on.
[/quote]
Minä olen tehnyt töitä sen eteen. Ja teen edelleen, mutta se vaan tulee aina takaisin. Poikaystävä jopa piilotti minulta vaa'an jotta en voisi käydä siinä. Ja se oli minun oma ehdotus. Nyt vaan satuin löytämään sen vaa'an ja mielihalut voitti.
-Ap
[/quote]
Heitä vaaka roskiin
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Ajattelen oman kehoni kaverini kehona: Kaunista varmaan olisi naama. Se on okei. Keho näyttää aika luisevalta, en tiedä onko se hyvä vai huono. Kokonaisuus on ok, mutta ei paras mahdollinen. -Ap
[/quote]
Eli tällä todistetaan kaikki enot ja mummot ja muut haukkujat itse idiooteiksi. Heillä on ollut itsellään päässä vikaa,kun ovat kommentoineet sinua ikävästi. Se on ollut heidän ongelmansa, eikä oikeastaan ole kertonut sinusta mitään, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa?
[/quote]
Tosi karmeita aikuisia osunut kohdalle. Ei voi käsittää, miten aikuiset voi olla noin julmia lapselle. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi?
[/quote]
-Ap
[/quote]
Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa?
[/quote]
Niin voisihan ne mukavampiakin olla..:/ En tietenkään halua antaa sitä valtaa niille. Heitettiin se vaaka roskiin.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D [/quote] :D haha. Näin taisi käydä. Ei se ole sillä tavalla tukeva ;) 190 cm ja 68 kg. -Ap
[/quote]
Huomaan, että hyvää ap:ssa on myös huumorintaju :D
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:12"]Toi on niin paha kun tauti pääsee kroonistumaan. Itsekin anoreksiaa sairastaneena ja "parantuneena" en tiedä, onko oikeast edes mahdollista koskaan parantua täysin.
Mulla pienetkin kuntokuurit ja muut saa pään ihan sekaisin. Alan näkemään itseni taas lihavana, lenkit pitenee, ja riisikakustakin tulee huono omatunto. Ja sit joskus on vuosienkin mittasia hyviä jaksoja..
Kamala sairaus ja tosi hyvä, että edes poikaystäväsi on tukena. Voitko jutella ammattilaiselle asiasta? Vaadi hyvää hoitoa!
[/quote]
Olen ollut terapiassa, osastolla jne..lista vaan jatkuu :/ Mikään ei ole auttanut.
-Ap
[/quote]pitäisikö mennä uudestaan? Juuri luin psykoterapiasta, varmasti onnistuu kun käyt sitkeästi.
[/quote]
Käyn koko ajan terapiassa :)
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi?
[/quote]
-Ap
[/quote]
[/quote]
Niin voisihan ne mukavampiakin olla..:/ En tietenkään halua antaa sitä valtaa niille. Heitettiin se vaaka roskiin.
-Ap
[/quote]
Nuo ihmiset on ihan objektiivisesti poikkeuksellisen ilkeitä ja huonokäytöksisiä. Ei normaali aikuinen puhu noin lapselle edes suutuksissaan. Vika ei siis todellakaan ole sinussa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:36"]Mitä siitä sun kehosta sitten on sanottu? Jos katsoisit kroppaasi jonkun muun kroppana, esim. kaverisi kehona, mitä ajattelisit siitä objektiivisesti? Mikä siinä on kaunista? Mikä ehkä ei niin kaunista? Mihin olet kuitenkin jotenkin tyytyväinen ulkomuodossasi? [/quote] Tässä lista kaikista sanoista ja lauseista: Huora,läski,lihava,pallokala,kuulemma haisen (5lk), ruma, rumin huora tällä maapallolla(serkkuni suusta), kamala, ärsyttävä, outo, nörtti, vitun ruma, pyöreä (enoni suusta), halpa, tyhmä, vähä-älyinen, idiootti.. Mummoni sanoi että näytän katuhuoralta. Olin 13v. Enoni sanoi että "varo ette liho, tuossa on jo pieni rulla" ja puristi mahaani. Olin 8v. Minua on myös potkittu mahaan ja tönitty koulussa. -Ap [/quote] Sulla on hirveät sukulaiset. Oikeasti. Olen pahoillani. Mutta ainoa vaihtoehto on kuitenkin vaan jättää mennyt taakseen ja katsoa eteenpäin. Jos et tee niin, niin nuo ihmiset määrittää sua lopun elämää. Et kai halua antaa heille sitä valtaa?
[/quote]
Tosi karmeita aikuisia osunut kohdalle. Ei voi käsittää, miten aikuiset voi olla noin julmia lapselle. Huoh.
[/quote]
Meidän suvussa kaikki on mahdollista..
-Ap
Täällä on kyllä ihan kamalan ilkeitä ap:lle. Hienoa, että avauduit ja hienoa, että tiedät tarvitsevasi apua. Oletko kokeillut mindfulnessia ja mindfulness-joogaa? Luulen, että voisit hyötyä niistä suuresti. Oppisit mm. käsittelemään negatiivisia ajatuksiasi. Muista, että olet arvokas ja täydellinen sellaisenaan.
Ap:ltä pääsi froidilainen lipsahdus: "tukeva poikaystävä" :D