Anoreksia lähti taas käsistä.
Miten tämä tapahtuu aina uudelleen? Olen 19-vuotias ja ensimmäisen kerran sairastuin anoreksiaan 14-vuotiaana. Aina luulen parantuneeni, ja sitten se puhkeaa taas uudelleen. Olen tällä hetkellä 169 cm ja 45 kg. Poikaystäväni on tukena, vanhemmat taas ei ole koskaan olleet. Ensiksi eivät nähneet mitään ongelmaa minulla, ja kun tajusivat niin siitä lähtien ovat sanoneet että olen idiootti kun en syö. Mitään tukea en ole koskaan saanut muuta kun poikaystävältäni. Hoito-jaksolla hoitajatkin ovat tosi tökeröitä. Pari viikkoa sitten tämä alkoi taas :( Poikaystäväni ei mennyt tänään kouluun, koska ei halunnut jättää minua yksin. :( Tunnen syyllisyyttä siitä että joku auttaa minua, enkä jaksa tätä enää. On sairastanut jo niin kauan että tämä on jo osa minua..En vaan kestä enää.
Kommentit (191)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:05"]Ap ei halua apua. Hän haluaa pitää anoreksian. Hän valitsee sen mieluummin kuin ihmset.
[/quote]
No tämä ei kyllä ole millään tavalla totta.
-Ap
[/quote]
Kyllä ämmä muuten on, sä olet mieliummin kuuranko ja kerjäät sääliä maailmalta !!
Kuonitat järje käteen ja vittu tunget ruokaa siihe toosaas, oletko pikkulapsi ??
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:37"]Taitaa llla mielisairaus, tiedät etä jollei syö ruokaa kuolee pois, ja silti et syö, voi vittu teidän kanssa !!
Ja tuollaisiin menee meidän verorahat, tahallaan itsensä sairastuttaviin ja sitten ei muka parannuta ja rahas menef hukkaan
[/quote]
Painu trolli muualle. Ei anoreksiaan itse itseeän sairastuteta.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:36"]AP, Lue tämä: http://www.lindahuhtinen.fi/?p=561
[/quote]
Olen jo aiemmin lukenut. Miten tämä minuun suoranaisesti liittyy? Molemmilla täysin erilaiset taustat jne. Ei nuo ana/mia blogit tee mitään hyvää minulle.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:23"]Poikaystäväsi löytää parempaakin.
[/quote]
Antakaa jo olla. Poikaystäväni on itse halunnut jäädä.
-Ap
[/quote]
Säälistä raukka, näyttöshän se pahalta kun luurangon jätus..
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:36"]AP, Lue tämä: http://www.lindahuhtinen.fi/?p=561 [/quote] Olen jo aiemmin lukenut. Miten tämä minuun suoranaisesti liittyy? Molemmilla täysin erilaiset taustat jne. Ei nuo ana/mia blogit tee mitään hyvää minulle. -Ap
[/quote]
Tuossahan on nimenomaan kirjoitus siitä miten ihminen on parantunut anorexiasta. Eikä todellakaan mitään anorexian promoamista?? Mielestäni hyvä kirjoitus.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:23"]Poikaystäväsi löytää parempaakin.
[/quote]
Antakaa jo olla. Poikaystäväni on itse halunnut jäädä.
-Ap
[/quote]
Säälistä raukka, näyttöshän se pahalta kun luurangon jätus..
[/quote]
En edes näytä luurangolta enää. Vähän vaan alipainoiselta. Eikä jäänyt säälistä, vaan rakkaudesta. En minäkään häntä jättänyt kun hän ryyppäsi viikon putkeen isänsä kuoleman jälkeen, ja seuraavat puolivuotta siitä eteenpäin sössi muita asioitansa. Me molemmat tuetaan toisiamme. Se ei ole sääliä. Se on RAKKAUTTA.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:36"]AP, Lue tämä: http://www.lindahuhtinen.fi/?p=561 [/quote] Olen jo aiemmin lukenut. Miten tämä minuun suoranaisesti liittyy? Molemmilla täysin erilaiset taustat jne. Ei nuo ana/mia blogit tee mitään hyvää minulle. -Ap
[/quote]
Tuossahan on nimenomaan kirjoitus siitä miten ihminen on parantunut anorexiasta. Eikä todellakaan mitään anorexian promoamista?? Mielestäni hyvä kirjoitus.
[/quote]
Ymmärrän kyllä, mutta yritän silti vältellä blogeja jotka millään tavalla liittyy anoreksiaan. Koska helposti eksyy taas niille väärille blogeille.
-Ap
Lähti käsistä mutta muussa osassa kroppaa on vielä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:17"]Poikaystäväsi varmasti rakastaa sinua kun on pysynyt tukenasi. Älkää antako minkään rikkoa suhdettanne! Olette varmasti täydellisiä toisillenne.
[/quote]
Kiitos, ja ei anneta :)
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:35"]Mua auttoi vähiten perinteinen hoito jossa oireilu ja syöminen ja syömishäiriö nostetaan elämän keskipisteeksi, kytätään painoa ja helposti "uhriudutaan". Eniten auttoi kaikki muu: opiskelupaikka ja siellä tavatut normaalit kaverit, harrastukset, työelämä ja uran miettiminen. Mitä enemmän hankit elämääsi normaaleita asioita, sitä vähemmän tilaa jää syömishäiriölle.
[/quote] Tämä. Täytä elämäsi mahdollisimman normaaleilla asioilla, vietä aikaa terveiden ihmisten kanssa, käy ulkona, älä rakenna identiteettiäsi syömishäiriön varaan.
Taitaa llla mielisairaus, tiedät etä jollei syö ruokaa kuolee pois, ja silti et syö, voi vittu teidän kanssa !!
Ja tuollaisiin menee meidän verorahat, tahallaan itsensä sairastuttaviin ja sitten ei muka parannuta ja rahas menef hukkaan