Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja taas tätä koppikotien hehkutusta: Leena asuu lapsensa kanssa 47,5 neliön kaksiossa: tämä ratkaisi tilanpuutteen – ”Kaksiosta tuli melkein kuin kolmio”

Vierailija
14.01.2022 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008535411.html

Tosi ihanaa viettää yönsä tuollaisessa sellissä

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava luukku.

Vierailija
2/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut tuon kokoisessa kaksiossa. En ratkaisisi asiaa noin, vaan niin, että makuuhuone on yhteinen. Käytännössä se olisi kuitenkin päivällä kokonaan lapsen käytössä, sillä käyn makuuhuoneessa vain nukkumassa. Jos kaipaan päiväunia, niin otan ne yleensä sohvalla.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että tuon kokoinen asunto on vallan mainio kahdelle hengelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 50 neliötä! Kyllä se kahdelle ihmiselle riittää hyvin.

Vierailija
4/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosi "ihana" nukkua komerossa kesäkuumalla.

Vierailija
5/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi sänky pedataan? Mä olisin purkanut siitä koko seinän, tuskin on kantava seinä. Ymmärrän kyllä sen että isompaan ei ole varaa ja ei haluta lasta pois hyvästä koulusta.

Vierailija
6/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks toi oviaukko jätettiin noin rumaksi saranoineen...

Vierailija
7/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi Suomessa on suorastaan lähtenyt käsistä tämä minikotimania. Lääniä riittää, myös pääkaupunkiseudulla, väkeä on vähän, rakennukset pystyy nykyään rakentamaan energiatehokkaammiksi kuin koskaan jne. Ei muualla Euroopassa asuta noin.

Vierailija
8/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan luvat kunnossa, huoneen käyttötarkoituksen muuttaminen vaatii rakennusluvan!

Vierailija
9/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksiö, 33neliötä. Hyvin mahdun yksin.

Vierailija
10/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi toisten asuminen nyppii joitain niin kovasti. Ainakaan jos on omaan elämään tyytyväinen.

Vierailija
11/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi Suomessa on suorastaan lähtenyt käsistä tämä minikotimania. Lääniä riittää, myös pääkaupunkiseudulla, väkeä on vähän, rakennukset pystyy nykyään rakentamaan energiatehokkaammiksi kuin koskaan jne. Ei muualla Euroopassa asuta noin.

Muualla Euroopassa ei tosiaan asuta noin. Monessa muussa Euroopan maassa on ihan yleistä, että aikuiset ihmiset ja yh:t jakaa asunnon muiden kanssa, eikä ainakaan matalapalkka-alalla työskentelevillä ole monin paikoin varaa vuokrata edes pientä kotia pelkästään itselleen.

Vierailija
12/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on böndet tohkeissaan kun ei kaikki haluakaan asua ryteikössä jossain persjärvellä. 😁

Ei ne teidän homekorsut ole minkään arvoisia eikä sinne kukaan muuta. Hyväksykää kohtalonne.

Vierailija
13/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo oli hyvä ratkaisu. Vaikka oma kotini on iso, niin olen asunut pienessäkin ja olisin varmaan tehnyt saman ratkaisun itsekin.

Vierailija
14/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut tuon kokoisessa kaksiossa. En ratkaisisi asiaa noin, vaan niin, että makuuhuone on yhteinen. Käytännössä se olisi kuitenkin päivällä kokonaan lapsen käytössä, sillä käyn makuuhuoneessa vain nukkumassa. Jos kaipaan päiväunia, niin otan ne yleensä sohvalla.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että tuon kokoinen asunto on vallan mainio kahdelle hengelle.

Minä taas en jakaisi makkaria lapsen kanssa. Pienin asunto, jossa olen asunut mieheni ja kissan kanssa, oli 26 m2 ja se oli ihana asunto!

Vierailija
15/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten pitäisi kirjoittaa? Kauhistella miten hirveää on pienessä asunnossa, että elämä menee hukkaan, voi kun voittaisi lotossa ja voisi ostaa kattohuoneiston Helsingin keskustasta?

Iso osa suomalaisista asuu pienissä kerrostaloasunnoissa. Totta kai lehdissä esitellään sisustusratkaisuja joilla on yritetty ratkoa niiden tuottamia ongelmia. Ei se kaksio muutu 300 neliön kartanoksi millään, mutta ilmeisesti pitäisi ennen kuin saa "hehkuttaa".

Vierailija
16/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos äidille tulee vaikka "yövieras"?! Lapsen ollessa samassa huoneessa sitten lempii miesvierastaan? Hyi ei se ole ok!!!!

Vierailija
17/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks toi oviaukko jätettiin noin rumaksi saranoineen...

Varmaan siksi että seuraava asukas voi halutessaan palauttaa sen komeroksi.

Vierailija
18/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppikotka, ihan hauska.

Vierailija
19/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihan tuolla voi edes hengittaa. Ei ihme etta erotaan tai miehet juoksee ilalla kapakkaan kun on niin ahdasta.

Vierailija
20/138 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne vaatteet vaatehuoneesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi