Ja taas tätä koppikotien hehkutusta: Leena asuu lapsensa kanssa 47,5 neliön kaksiossa: tämä ratkaisi tilanpuutteen – ”Kaksiosta tuli melkein kuin kolmio”
https://www.is.fi/asuminen/art-2000008535411.html
Tosi ihanaa viettää yönsä tuollaisessa sellissä
Kommentit (138)
Olen asunut tuon kokoisessa kaksiossa. En ratkaisisi asiaa noin, vaan niin, että makuuhuone on yhteinen. Käytännössä se olisi kuitenkin päivällä kokonaan lapsen käytössä, sillä käyn makuuhuoneessa vain nukkumassa. Jos kaipaan päiväunia, niin otan ne yleensä sohvalla.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että tuon kokoinen asunto on vallan mainio kahdelle hengelle.
Melkein 50 neliötä! Kyllä se kahdelle ihmiselle riittää hyvin.
Varmaan tosi "ihana" nukkua komerossa kesäkuumalla.
Miten toi sänky pedataan? Mä olisin purkanut siitä koko seinän, tuskin on kantava seinä. Ymmärrän kyllä sen että isompaan ei ole varaa ja ei haluta lasta pois hyvästä koulusta.
Miks toi oviaukko jätettiin noin rumaksi saranoineen...
En tajua miksi Suomessa on suorastaan lähtenyt käsistä tämä minikotimania. Lääniä riittää, myös pääkaupunkiseudulla, väkeä on vähän, rakennukset pystyy nykyään rakentamaan energiatehokkaammiksi kuin koskaan jne. Ei muualla Euroopassa asuta noin.
Olikohan luvat kunnossa, huoneen käyttötarkoituksen muuttaminen vaatii rakennusluvan!
Minulla yksiö, 33neliötä. Hyvin mahdun yksin.
Mä en tajua miksi toisten asuminen nyppii joitain niin kovasti. Ainakaan jos on omaan elämään tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi Suomessa on suorastaan lähtenyt käsistä tämä minikotimania. Lääniä riittää, myös pääkaupunkiseudulla, väkeä on vähän, rakennukset pystyy nykyään rakentamaan energiatehokkaammiksi kuin koskaan jne. Ei muualla Euroopassa asuta noin.
Muualla Euroopassa ei tosiaan asuta noin. Monessa muussa Euroopan maassa on ihan yleistä, että aikuiset ihmiset ja yh:t jakaa asunnon muiden kanssa, eikä ainakaan matalapalkka-alalla työskentelevillä ole monin paikoin varaa vuokrata edes pientä kotia pelkästään itselleen.
Ja taas on böndet tohkeissaan kun ei kaikki haluakaan asua ryteikössä jossain persjärvellä. 😁
Ei ne teidän homekorsut ole minkään arvoisia eikä sinne kukaan muuta. Hyväksykää kohtalonne.
Mielestäni tuo oli hyvä ratkaisu. Vaikka oma kotini on iso, niin olen asunut pienessäkin ja olisin varmaan tehnyt saman ratkaisun itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut tuon kokoisessa kaksiossa. En ratkaisisi asiaa noin, vaan niin, että makuuhuone on yhteinen. Käytännössä se olisi kuitenkin päivällä kokonaan lapsen käytössä, sillä käyn makuuhuoneessa vain nukkumassa. Jos kaipaan päiväunia, niin otan ne yleensä sohvalla.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että tuon kokoinen asunto on vallan mainio kahdelle hengelle.
Minä taas en jakaisi makkaria lapsen kanssa. Pienin asunto, jossa olen asunut mieheni ja kissan kanssa, oli 26 m2 ja se oli ihana asunto!
Miten sitten pitäisi kirjoittaa? Kauhistella miten hirveää on pienessä asunnossa, että elämä menee hukkaan, voi kun voittaisi lotossa ja voisi ostaa kattohuoneiston Helsingin keskustasta?
Iso osa suomalaisista asuu pienissä kerrostaloasunnoissa. Totta kai lehdissä esitellään sisustusratkaisuja joilla on yritetty ratkoa niiden tuottamia ongelmia. Ei se kaksio muutu 300 neliön kartanoksi millään, mutta ilmeisesti pitäisi ennen kuin saa "hehkuttaa".
Mitä jos äidille tulee vaikka "yövieras"?! Lapsen ollessa samassa huoneessa sitten lempii miesvierastaan? Hyi ei se ole ok!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miks toi oviaukko jätettiin noin rumaksi saranoineen...
Varmaan siksi että seuraava asukas voi halutessaan palauttaa sen komeroksi.
Eihan tuolla voi edes hengittaa. Ei ihme etta erotaan tai miehet juoksee ilalla kapakkaan kun on niin ahdasta.
Mihin ne vaatteet vaatehuoneesta?
Ahdistava luukku.