Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan loppu lapsiin liittyvään metatyöhön

Vierailija
14.01.2022 |

Kolmen lapsen äitinä Wilmaviestejä pukkaa vähintään se 30 kpl viikossa, päikkyyn hoitoaikojen jokapäiväinen suunnittelu ja lomien laitto. Valokuvauksiin pitää ilmoittautua netissä JA täyttää suostumuslomake. Lasten kuskaaminen hammastarkastuksiin erikseen ( ennen hoitui koulussa/ päiväkodissa) , koululaisen jokapäiväinen lukuläksyn kuittaus... jne. Lista on loputon.

Tätä kaikkea roskatyötä ei ennen ollut.

Kommentit (440)

Vierailija
241/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internet ja typerät nettikaavakkeet ovat vain lisänneet ihmisen työmäärää, eivät helpottaneet elämää kuten aina hehkutetaan. Jo pelkästään nettipankissa asiointi on ihan paskaa.

Vierailija
242/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiska. Monilla äideillä on paljon enemmän kuin tuo.

Juurikin sillain, aikaisemmin puettiin ja pestiin, siivottiin, laitettiin ruokaa ja luettiin iltasatu. Nykynuoriso tekee kaiken digitalistisesti sosialistisessa mediassa.

Nykyäänkin puetaan, pestään, siivotaan jne...

Lisäksi täytetään lippulappusia, kyselyitä, suunnitellaan, tarkstetaan, kuitataan yms. Kaikkea turhaa. Ketä näitä tarvitsee?

Aina on täytetty lappuja, tarkistettu, suunniteltu ja kuitattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaistahan se on nykyään, vanhemmuuden vaatimustaso on 100 x suurempi kuin esim omien vanhempien aikaan vanhemmilla oli. Mutta kyllä sen huomaa nopeasti mitä se on, joten jos ei jaksa niin sitten ei tee enempää lapsia. Mulla 5 lasta ja hyvin jaksan wilmat, tarhat, oikomishoidot ja kuravaatteet :)

Onko sulla myös masentunut puoliso ja dementoituneet vanhemmat niin kuin aloittajalla?

Nämä asiat olisi kannattanut laittaa jo aloitukseen, sillä näistähän tuossa uupumuksessa lienee oikeasti kyse, eikä lapsista.

Masentunut puoliso ja dementoituneet vanhemmat vie sen tietyn pohjan koko hommalta, ja aiheuttaa sen uupumuksen tunteen normaaleihin arkisiin asioihin.

Voimia AP! Kannattaisi varmaan miettiä, millä tavoin saisit hemmoteltua itseäsi ja keinoja joilla jaksaa nämä vuodet, jotka takuulla uuvuttaisivat kenet tahansa?

Onko ystäviä tai vaikka jotain kotipalveluja välillä avuksi?

Minä olen yksinhuoltaja ja olen saanut ihan omilta ystäviltä välillä apuja, esim. jos lapsella on ollut keskellä päivää hammaslääkäri ja minulla töitä niin, ettei mukaan meneminen oikein onnistu, niin ystävä on käynyt saattamassa lapsen sinne ja takaisin kouluun.

Ihmiset yleensä auttaa jos ne vaan voi, mutta pitää kehdata kysyä.

Tietty jatkuvasti ei voi olla pyytämässä, mutta ei tuollaisia tilanteita jatkuvasti olekaan.

Vierailija
244/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internet ja typerät nettikaavakkeet ovat vain lisänneet ihmisen työmäärää, eivät helpottaneet elämää kuten aina hehkutetaan. Jo pelkästään nettipankissa asiointi on ihan paskaa.

Mitä peetä on nettipankissa asioinnissa?

Ennen jonotit pankissa. Nyt hyväksyt e laskuja.

Vierailija
245/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Palvelemme nykyään itse itseämme. Ennen pankkivirkailija palveli meitä.

Tai mikä asiakaspalvelija milloinkin. Meidän piti vain raahautua paikalle. Sen jälkeen toinen hoiti hommat puolestamme. Eli henkinen rasitus oli aiemmin mitätön, vaikka asioiden hoitoon piti varata aikaa. Se oli myös etu. Ei voinut (yrittää) tehdä monta asiaa yht'aikaa, vaan yksi kerrallaan. Sekin oli lopulta hermoa säästävää. Nyt illat päkerretään bugisten verkkosovellusten kanssa ja yritetään tehdä aspan työt itse.

Vierailija
246/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin sillain, aikaisemmin puettiin ja pestiin, siivottiin, laitettiin ruokaa ja luettiin iltasatu. Nykynuoriso tekee kaiken digitalistisesti sosialistisessa mediassa.

Lisäksi täytetään lippulappusia, kyselyitä, suunnitellaan, tarkstetaan, kuitataan yms. Kaikkea turhaa. Ketä näitä tarvitsee?

Ei ole.

Vierailija
247/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostivat aika pieniltä nuo sinun ”hommasi”. Minulla on 0- ja 1-vuotiaat lapset, tämä työn määrä on aikas paljon suurempi, varsinkin kun molemmat ovat tietenkin hereillä eri aikaan. Unen määrä on olematon. Valokuvauksia on päiväkodissa / koulussa max kaksi kertaa vuodessa, miten se voi olla rankkaa? Älä osallistu, jos et halua kuvia lapsistasi. Hammaslääkäri on max kerran vuodessa, en ymmärrä miten se voi olla rankkaa. Viestien lukeminen rankkaa? Eikös nykyihminen vietä vähintään 10 tuntia päivässä puhelimellaan niin siinähän se menee muiden whatsapp-Telegram - kik- instagram - Facebook - tekstiviesti -sähköposti - snapchat -viestien ohella se yksi Wilma.

Vierailija
248/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<br />

Aina on täytetty lappuja, tarkistettu, suunniteltu ja kuitattu.[/quote kirjoitti:

Ei ole.

Tämä. Kuka kuittasi 20v sitten lapsen joka ikisen lukuläksyn? Ja allekirjoitti suostumuksen että lapsesta saa ottaa valokuvia ja seuraavan suostumuksen että kuvia saa käytää? Entä tk:n hakemus jotta voit tilata ajan netissä 6v. ja 8v. Lapsille? Molemmilta huoltajilta kirjallinen suostumus että lapsen voi rokottaa?

Vierailija
249/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostivat aika pieniltä nuo sinun ”hommasi”. Minulla on 0- ja 1-vuotiaat lapset, tämä työn määrä on aikas paljon suurempi, varsinkin kun molemmat ovat tietenkin hereillä eri aikaan. Unen määrä on olematon. Valokuvauksia on päiväkodissa / koulussa max kaksi kertaa vuodessa, miten se voi olla rankkaa? Älä osallistu, jos et halua kuvia lapsistasi. Hammaslääkäri on max kerran vuodessa, en ymmärrä miten se voi olla rankkaa. Viestien lukeminen rankkaa? Eikös nykyihminen vietä vähintään 10 tuntia päivässä puhelimellaan niin siinähän se menee muiden whatsapp-Telegram - kik- instagram - Facebook - tekstiviesti -sähköposti - snapchat -viestien ohella se yksi Wilma.

Hohhoijaa. Olet typerä.

Vierailija
250/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkin simppeli juttu kuin vakuutuskorvaus.

Aiemmin lähetin lapsen sairauskulukuitit ja lomakkeen vakuutusyhtiöön. He kaiveli tietonsa ja korvasi.

Nyt hakeakseni korvausta minun pitää näpyttää ne kaikki tiedot nettiin ja arkistoida ne kuitit.

Vierailija
251/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululainen (10v-) täyttää itse kuvauslappunsa, muistaa luistelupäivät ajoissa ja muut omat menonsa. Niillä on kännykät, opeta käyttämään kalenteria ja reppua pakatessa tsekkaat että huominen on hanskassa, yläkoululaiselta et enää edes tsekkaa ellei tarvitse kyytiä sinne hammaslääkäriin.

Sun täytyy vaan itsellesi laittaa syyskuulle kalenterimuistutus että varmistat luistinten ja suksien oikean koon.

Vierailija
252/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<br />

Aina on täytetty lappuja, tarkistettu, suunniteltu ja kuitattu.[/quote kirjoitti:

Ei ole.

Tämä. Kuka kuittasi 20v sitten lapsen joka ikisen lukuläksyn? Ja allekirjoitti suostumuksen että lapsesta saa ottaa valokuvia ja seuraavan suostumuksen että kuvia saa käytää? Entä tk:n hakemus jotta voit tilata ajan netissä 6v. ja 8v. Lapsille? Molemmilta huoltajilta kirjallinen suostumus että lapsen voi rokottaa?

Äiti kyllä tarkasti meidän reissuvihkot, en tiedä oliko kaikilla sitten koko reissuvihko-käytäntöä.

Ja hammaslääkäriin mentiin koulusta tilataksilla useampi oppilas kerralla, mutta siskollani oli hammaslääkäripelkoa, joten äiti tuli mukaan koko lapsuuden ajan.

Minä olin suht. tapaturma-altis ja tappelin myös veljen kanssa, joten säännöllisesti vanhemmat ”sai” ajella lääkäriin milloin minkäkin haaverin vuoksi.

Nykyäänhän lapset on tosi rauhallisia, minun lapsuudessani oli jatkuvasti kaikenlaista pientä tapaturmaa kun lapset olivat niin aktiivisia ja koko ajan tekemässä jotain.

Ja vanhemmat tietty sitten kuljetti lääkäriin, istuksittiin päivystyksessä jne.

AP:lla johtuu luultavasti tuosta miehen masennuksesta ja vanhempien dementiasta tuo uupumus pitkälti.

Liikaa (henkistä) kuormitusta.

Vierailija
253/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo ole ihan konkreettisia suoritettavia asioita, ei mitään metatyötä? Itse ainakin ymmärrän metatyön asioiden suunnitteluna ja ennakointina, pään sisällä tapahtuvina asioina, jotka ei näy kenellekään, mutta aikanaan nopeuttavat ja helpottavat asioiden toteuttamista. "Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty." Lapsen hammaslääkäriin vienti ja läksyjen kuittaus ei ole metatyötä.

Vierailija
254/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Milloin ei ole?

Olen plus 50-v , minulle täytettiin lappuja ym.

Lapseni ovat plus 20-v. Heille täytettiin lippuja ym.

Vierailija
255/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit huomioida aloittajan masentuneen puolison ja dementoituneet vanhemmat. On ymmärrettävää, että nämä arjen tylsät ei niin elintärkeät asiat aiheuttavat lopulta sen kamelin selän katkeamisen, vaikka todellisuudessa nuo isot synkät asiat taustalla ovat ne, jotka vievät pohjan pois kaikelta muulta. Kun on noin vaikeita asioita elämässä, niin Wilma ei varmaan juurikaan jaksa kiinnostaa. 

-N

Vierailija
256/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Milloin ei ole?

Olen plus 50-v , minulle täytettiin lappuja ym.

Lapseni ovat plus 20-v. Heille täytettiin lippuja ym.

Et sinä ole täyttänyt niitä tässä mitassa.

Vierailija
257/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös ihan loppu samoihin asioihin. Tuskin ap tässäkään listasi KAIKKEA mitä arkeen kuuluu, vaan esimerkkejä. Itselläkin usein tuo Wilma varsinkin jää, toki juuri silloin kun siellä on joku "huomenna luistelua" tai "huomisen retki peruttu "- viesti, jonka lukemattomuus sitten mutkistaa asioita... Hammaslääkäreihin vielä omien muistamiset päälle, koronarokotusajat ja terveystarkastukset jne.. Ai niin ja siellä apteekissakin piti käydä lapsen atopiarasva hakemassa, vai olikohan resepti vielä voimassa? Se ja sekin unohtui kaupasta, niin joo se koulun luistelu-onkohan luistimet teroitettu? Koskahan se oli? Maksoinkohan sen iltapäiväkerhon laskun? Ai ei ole puhtaita sukkia, no äkkiä pyykit koneeseen. Ihan kuin olisi ollut jonkun kaverisynttärit ensi viikolla, muistankohan väärin? Lahjakin on ostamatta. Meniköhän se esikoisen matikan koe jo? Entä arviointikeskusteluaika, varasinko sen jo vai menikö ilmoittautumisaika jo? Tulikohan se koulukuvauslinkki jo sähköpostiin ja loppuiko tilausaika jo?

Lista on loputon.... Enkä aina jaksa ja voin sen myöntää. Te jotka "jaksatte", mitä teette täällä ketjussa? Otsikon perässä tulitte siis pätemään?:D "Ai joku ei jaksa, no minäpä käyn sanomassa suorat sanat että....!" Huoh..:D

Vierailija
258/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<br />

Ei ole.

Noh, minusta on ainakin kiva kuunnella kun lapsi lukee, havaita itse lapsen edistyminen. Lukuläksyn kuittaus on olemattoman pieni vaiva.

Kuvausluvat tarvitsee tehdä kerran Wilmaan, kaamee vaiva? Samoin lapsen puolesta asiointi.

Jos lapsi menee rokotukseen jomman kumman vanhemman kanssa kirjallista suostumusta ei vaadita keneltäkään. Rokottaja lähtökohtaisesti olettaa että molemmat vanhemmat ovat rokotukseen suostuvaisia, lupia ei kysellä. Jos lapsi menee rokotukseen yksin, silloin on oltava suostumus molemmilta vanhemmilta. Kuinka usein olet joutunut tämän asian eteen ponnistelemaan?

On se kyllä kamalaa, kun niistä omista lapsista aiheutuu vaivaa.

Vierailija
259/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapset adoptioon. 

Vierailija
260/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<br />

Ei ole.

Noh, minusta on ainakin kiva kuunnella kun lapsi lukee, havaita itse lapsen edistyminen. Lukuläksyn kuittaus on olemattoman pieni vaiva.

Kuvausluvat tarvitsee tehdä kerran Wilmaan, kaamee vaiva? Samoin lapsen puolesta asiointi.

Jos lapsi menee rokotukseen jomman kumman vanhemman kanssa kirjallista suostumusta ei vaadita keneltäkään. Rokottaja lähtökohtaisesti olettaa että molemmat vanhemmat ovat rokotukseen suostuvaisia, lupia ei kysellä. Jos lapsi menee rokotukseen yksin, silloin on oltava suostumus molemmilta vanhemmilta. Kuinka usein olet joutunut tämän asian eteen ponnistelemaan?

On se kyllä kamalaa, kun niistä omista lapsista aiheutuu vaivaa.

Sieltä rokotuspaikalta käännytetään pois jos ei ole molemmat vanhemmat mukana tai poissaolevalta lupalappua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan