Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

morsian sanoi: ei tunnu enää kivalta tavata

Vierailija
09.05.2015 |

Tavattiin syksyllä, maaliskuussa virallinen vihkiminen, ja kuukauden päästä kirkkohäät. Ulkomaalainen morsian. Muutin hänen maahansa viikko sitten.

Ei oltu nähty tuon virallisen vihkimisen jälkeen pariin kk ja oli vähän vieraantunut olo. Seuraavina päivinä hän käyttäytyi etäisesti, meni hiljaiseksi usein eikä ottanut kovinkaan läheistä tunnelmaa vaan tuli mulle tosi etäinen olo. Oltiin hänen perheensä kanssa ja kaikki muut ystävällisempiä mulle.

Nyt vuokrasoppari tehtiin yhteisestä kodista ja käytiin ostamassa tavaroita kotiin. Hän ei halua asua eikä olla "lähellä" ennen kirkkohäitä vaan on vanhemmillaan.

Tänään sit tuli puhetta ehkäisystä. Hän kokematon ja sanoi ettei halua lasta 2 vuoteen eikä hormonit oo vaihtoehto. Oon ymmärtänyy että kondomi ei oo ihanteellinen ehkäisy avioliitossa ja tehokin rajallinen käyttö virhe mahdollisuuksien takia ja olin lukenut ovulaation tunnistus menetelmistä ja mainitsin siitä. Hän sanoi järkyttyneenä ettemmekö voi aina käyttää kondomia ja totesin että eihän se ole mikään pomminvarma eikä niin mukava monen naisenkaan mielestä ja maksaa kin, ja sitten hän järkyttyi. Koitin jutella ja tuoda esiin että oon vaan koittanu paljon lukea ja etsiä ja halusin jutella asiasta mutta hän ei puhunut enää. Sanoi lopulta että parempi ettei ikinä harrasteta seksiä. Ja istuttiin hiljaa. Ja kysyin mikä on, ja sanoi että oot varmaan oikeassa, oot hyvä mies mutta hän ei oo samaa mieltä. Ja oli virhe niin nopeasti mennä virallisesti naimisiin. Että on jo 2 kk miettinyt sitä. Että meil näköjään eri mielipiteet kuten nyt nähtiin. Ja piti lähteä kotiin sit. Saatoin ja ei halunnut kävellä lähellä eikä puhua koko matkalla, ettei sano jotain minkä muistaisin. Lähtiessä totes vaan että puhuu myöhemmin mun kanssa ja lähti taakseen katsomatta metroon.

Aika rankan tuntusta. Hän sano että ei tunneta tarpeeks hyvin, ajattelin et kommunikaatio auttaa mut vaikee kommunikoida kun jos sanoo jotain joka häntä ei miellytä niin yhtäkkiä sen sijaan et keskustelisi, alkaa ottaa etäisyyttä että taitaa olla virhe mennä naimisiin kun ollaan eri mieltä jostain alkuun eikä asioita voi ees kehittää yhteisymmärrykseen. Aiemmin erehdyin kertomaan jostain ideasta jonka sain ja silloinkin asia selvitettiin niin että kerto parin viikon päästä miettineensä asiaa ja ettei mun kannata odottaa häntä koko elämää , oli siis jättämässä mua sen sijaan et oltais juteltu.

Nyt oon uudes maassa, parhaani koittanu häntä ja tulevaa perhettä varten tehdä ja myynyt kaiken Omaisuuden suomessa ja täällä ilman oleskelulupaa, tyttö sanoi et vasta kirkkohäiden jälkeen suostuu mulle sitä anomaan. ja en tiedä taaskaan että mitä seuraavaksi tapahtuu. Äsken just oltiin yhdes kotiostoksilla ja väärä keskustelu aihe ja nyt taas kaikki vaakalaudalla.

Kommentit (467)

Vierailija
1/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:08"]

Kunhan ajattelin että ois läheisempää yms. Ilman ja tyhmänä menin juttelemaan, en mä mitään ehdotonta kieltäytymistä oo tehnyt, kunhan esitin ajatuksia mitä olin lukenut, ei siitä nyt pitäis mennä mykkäkouluksi ku eka kerta ku aihetta sivuttiin ehkäisyä kuukausi ennen hääpäivää. Nyt kirjoitti mulle ja taas kutsui mua vaan virallisella nimellä kuten jättämiä aikoihin ja kyseli oonko menossa huomenna kirkkoon, ei siis että tulenko heidän kanssaan. Huh, raha tuntuu olevan tosi tabu, hän pankkialalla ja puhuu paljon rahasta ja kuinka luottaa muhun että saan jonkun ison korporaation kehitettyä mut ilmeisesti luotto karisee välillä jostain vääristä sanoista

[/quote]

Öh ja pakottaisit naisen syömään hormoneja jotka voivat aiheuttaa hänelle sairauksia? Kyllä kondomi on hyvä ehkäisy myös avioliitossa, sitä pitää vain käyttää oikein, ei esim öljyn kanssa koskaan. Kondomi on helpoin ja vaarattomin ehkäisy. Mistä ihmeestä olet saanut sen käsityksen, ettei kondomia käytetä avioliitossa? Älä oikeasti ole noin itsekäs vaan mieti vaimoasi. Oikeastiko haluat hänen altustuvan vakaville sairauksille kuten veritulpalle ja vulvodynialle?

[/quote]

Pitäkää e-pillereiden vastustajat jo turpanne kiinni. Joka ikiseen ketjuun tungette tuota kalkatustanne. Olkaa ilman, jos haluatte, ja tukkikaa jo se raivotautisena vaahtoava kitanne kommentoimasta niitä, jotka pillereitä haluavat käyttää.

[/quote]

Samat teille meiltä jotka emme halua pillereitä käyttää.

Vierailija
2/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:56"]

On siinä miehellä tuska: Paljaan pillun saamisen takia on tehty vähän liian isoja uhrauksia, ja sitten ihmetellään, kun ei kaikki mennytkään niin kuin olit suunnitellut.

[/quote]

:DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks se turkmenialainen ?

Vierailija
4/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerron sulle nyt tiivistettynä miksi se on tullut katumapäälle takiasi. Koska et ole tarpeeksi rikas. Hän kuvitteli sinun kykenevän tarjoamaan hänelle makean elämän, mutta kun selvisi että et kykenekään, hän ei haluakaan sitoa itseään sinuun vaan haluaa etsiä jonkun toisen, rikkaamman. Siksi ei halua pannakaan kanssasi, ettei hänen arvonsa laske uuden aviomiehen silmissä.

Tulehan kotiin sieltä.

Vierailija
5/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ap käyttää hormonaalista ehkäisyä, sellaisia on miehillekin kehitetty, mikäli ei halua käyttää kondomia. Kun ne kerran maksaakin...

Vierailija
6/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas mikä idiootti! Aivan käsittämätöntä..

Vierailija
7/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt oon alkanut kyllä tosissaan ajatella myös itseäni tässä asioita pohdittuani, en vain sitä miten saada hänet hyvälle mielelle yms. Ja onhan se niin että onko tässä missään rakkautta näkyvissä, alkaa tuntua enemmän vain joltain business dealilta jossa mulle on hirveästi vaatimuksia ja odotuksia ja ehtoja ja toisaalta mitä hän sitten on puhunut tuovansa pöytään, viikonloppuisin kuulemma laittaisi ruokaa ja arkena töiden jälkeen ei jaksa että parempi ostaa eineksiä, ja pitää kodin siistinä. Ja kuulemma saan tuntea hänen rakkautensa aina ja sen takia pystyn tehdä paremmin töitä ja rahaa! 

Ja ehkä eniten pelottaa se että onko tässä tällainen narsistinen persoona kyseessä joka ei sen kummemmaksi kykene ikinä muuttumaan, kun on niin suureelliset kuvitelmat omasta kauneudestaan ja erityisasemasta ja ei niin kauheasti näytä kiinnostavan miltä musta tuntuu, aina vaan pitää sen verran asioita selvittää että hänelle tulee rauhallisempi olo ja sit taas ei tartte puhua mistään. Ja sekin ettei enää suutelekaan. Ja jotain ihmettä aina miettii, sen oon huomannu, jos makoillaankin vierekkäin ni huomaan että silmät pyörii vakavan näköisenä hänellä kokoajan kurkatessani, jopa sillon ku vielä suudeltiin ni oli sama mietiskelevä katse silmät auki aina..selitti sillon että haluaa kontrolloida tuntemuksiaan ettei innostu seksuaalisesti liikaa ennen kirkkohäitä...

että vähän suoraan sanottuna hirvittää, täällä oon nyt mutta puheet ihanasta tasapuolisesta parisuhteesta ja rakkaudesta alkaa tuntua korulauseilta ja enemmän jokin business deal juttu nyt jossa kumpikaan tuskin tuntee mitään rakkautta tässä vaiheessa. Ja mikä siinä ettei suostu että avioliittoa rekisteröidään suomessa, haluuko pitää kortit avoinna niin kauan ku joutuu täällä maasssa asumaan josko sattuisi sit joku joka varmasti vie pois ja paremmissa rahoissa..ei tällasten epäilysten kanssa voi enää rakkaudesta puhua munkaan osalta, nyt sen alan ymmärtää, oikeastaan jo silloin se fiilis ja luottamus katos kun hän vain yhtäkkiä talvella ilmotti että ei kannata häntä odotella koko elämää, kuinka hän lähtee itse USA tai saksaan, ja on pahoillaan mutta ihmisen täytyy toimia itseään kohtaan niinkuin oikeaksi näkee. Ja sit taas muutti mielensä parin päivän päästä ja alko tulla sydämiä. Ja ku lopulta tavattiin ja kerroin miten raskaalta se oli tuntunut ja vaivannut mieltä, hän vain sanoi että ok, se oli hyvä asia, sitten hän ymmärsi että haluaa olla mun kanssa sen kommentin jälkeen, ja tästä asiasta ei sitten enää ikinä puhuta!. Tarkotan just sitä että aika vähän tuntuu aidosti olevan kiinnostunut miltä musta tuntuu, oon ajatellut että kirkkovihkimisen jälkeen asiat muuttuisivat mutta nyt oon alkanut ajatella, että taidan olla hyväuskoinen hölmö mitä tulee ihmissuhteisiin..

Vierailija
8/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut selvää, millä ehdoilla ja aikajaksolla kyseisessä maassa voi saada avioeron vai voiko siellä edes saada avioeroa? Eri maiden lainsäädäntö eroaa toisistaan tosi paljon ja on monta maata, jossa eroaminen on huomattavasti työläämpää tai mahdottomampaa kuin Suomessa. Tarkoitan vaan sanoa, että jos olette nyt tuollaista bisnesliittoa solmimassa, niin kannattaa pitää huoli siitä, että diili on itselle edes jotenkin kohtuullinen. 

Jotenkin vaan toivoisin, että mitätöisitte maistraatin liiton ja yrittäisit vielä uudemman kerran etsiä vaimoa, jonka kanssa voisit ihan nauttia elämästä ja kokisit olevasi myös saamapuolella + mielelläsi antamassa ilman että vaimo sanelee mitä ja miten. 

Vierailija
9/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis tää avioliitto on vaan paperi täällä jonka nainekin voi ihan yksipuolisesti peruuttaa, eikähän tässä tosiaan ole avioliittoa tosiasiallisesti, kun ei voi 21:n jälkeen enää mun luona olla enkä saa koskea ja morsiameksi saa vain kutsuakin, siitä aina kyllä huomaa hänen fiiliksensä, milloin kutsuu mua sulhaseksi ja milloin aviomieheksi. Ja hääjuhlan pitää kuulemma olla täydellinen. ulkona puistossa joka täytetään vaaleanpunaisilla orkideoilla, kaikki sukulaiset perheineen ympäri maailmaa kutsutaan joita ei oo nähtykään lapsuuden jälkeen, ja ruokien pitää olla parasta, yms, kaikki tosi tarkkaa ja kallista tietysti ja mun maksettavaksi kaikki. kun alussa vähän hämmästyin budjettiarviota ja että mä maksan kaiken, sanoi että parempi sit olla menemättä naimisiin jos ei saa hienoja häitä.

Vierailija
10/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet, että nuo vaatimuslistat jotenkin poistuu tai helpottaa häiden jälkeen? Ettei ne jatku seuraavaa viikkoa, kuukautta, vuotta, viittä vuotta, kymmentä vuotta, kahtakymmentä vuotta...Että vaan ja ainoastaan häät tehdään morsiamen mielikuvituksen tuotoksen mukaisiksi ja muussa sitten kunnioittaa aviomiestään ja kysyy tämänkin mielipidettä?

Vierailija
11/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on päivä pulkassa. Juteltiin asioista. Tai oikeastaan mä aloin puhua ja hän makas hiljaa vieressä. Koitin sitten käydä läpi mitä oon ajatellut että hänen mieltään voi painaa. Asioita jotka voivat hänen fiiliksiään vaivata ja aiheuttaa huolta. Ei oikein reagoinut mihinkään, mutta kun aloin puhua raha-asioista niin alko heti osallistua keskusteluun, kyselemällä kun sanoin selostavani asiat ettei tartte ihmetellä. Ja kun sitten se tais kuulostaa hyvältä niin sit tuli lähemmäs ja ei puhuttu mutta oltiin lähellä, ja alkoi osoittaa intohimon merkkejä mutta en mä kauheasti saanut hänestä irti, kun puhuin että haluisin ymmärtää häntäkin kun mä vaan puhuin tässä, niin sanoi vaan että nyt kaikki on hyvin eikä tartte puhua. 

ja kun hän kertoi kuinka isä soittelee monesti päivittäin ja pitää huolta, kysyin vähän että ei kai isä pidä sua ihan vauvana enää, niin hän vähän hämmenty ja vaikutti siltä että hänhän on isän vauva ja kohta sit mun vauva, että hänestä pidetään huolta. Että vähän alkaa vaan nyt mua ihmetyttää se kun hänellä on selkeät kuviot miten pitää olla, nytkin puhui paljon mun sijoituksista mihin pitäisi sijoittaa ja kerätä rahaa ja tehdä töitä ja maksaa kaikki ja pitää hänestä huolta mutta nyt oon vähän ihmetellyt että mitenhän se hänen osuutensa tässä sitten on..nytkin kun kerroin miten raskaalta tuntuu ihmetellä aina mistä kiikastaa yms. ja puhuin pitkään niin en saanu sit paljon muuta ulos kuin että nyt on hyvin asiat eikä tartte puhua. Ehkä tässä on vähän kommunikaatiovaikeuksia..

Vierailija
12/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui mikä ailahteleva nainen. Sinuna etsisin jonkun vähän kypsemmän naisen..

Vierailija
13/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko ne häät tulee maksamaan?

Vierailija
14/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta häistäkin näkee, että nainen on nyt ajatellut saaneensa haaviin RIKKAAN länsimaalaisen, jota sitten pitää esitellä hulppeilla häillä kaikille kumminkaimoille ja pikkuserkuille.

Vierailija
15/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa ap sanoa, että joudutte supistamaan niitä häitä koska rahat ei riitä. Jos silti haluaa mennä naimisiin vaikka puolitat budjetin, voi taustalla olla aitoa rakkautta tai edes kiintymystä.

Vierailija
16/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli alusta asti niitä juttuja jotka teki vaikutuksen kun hän puhui, kuinka aviomiestä kunnioittaa ja mies päättää asiat, alkuun treffeilläkin jos erehdyin jotain kysymään niin totesi että "you are man, you decide", asuinmaasta kun kysyin että mitä hän ajatellut siitä, kun ollaan eri maista, ja totesi vaan että Raamatussa sanotaan että mies päättää perheessä ja nainen kunnioittaa sitä, että jos aviomies haluaa asua vaikka Madagascarilla niin hän lähtee mukaan ja pyrkii parhaansa mukaan elämään siellä. 

Mutta sitten kun totesin että parasta ois asua hänen maassaan niin on paljon osoittanut mieltään siitä ja sillon alussa tosiaan oli hylkäämässä mua kokonaan sen idean tuotuani esille, saadakseen "laadukkaamman elämän", eikä edes keskusteltu siitä miksi näin sen järkevänä tässä vaiheessa.

Ja sitten oon ajatellut että niin, aviomiestään hän haluaa kunnioittaa ja antaa päättää asiat mutta koska ei olla vielä kirkkohäitä ollut niin nyt asiat on eritavalla ja sitten kaikki muuttuu..vaikka toisaalta nyt hieman alan miettiä, että onko tässä vain niin että hänellä on ideaalit joiden mukaan toivoisi toimivansa mutta luonne oikeasti erilainen, että ovat vain sanoja.

sanoi kerran puolileikillään että kaverit kutsuvat häntä fasistiksi, kun tykkää saksankielestä ja tykkää määrätä. Että onko se sitten tosiaan niin että kirkon jälkeen osaa muuttua miestään kuuntelevaksi vaimoksi jota halusi olla, eikä tällaista että jos sanon jotain mistä on eri mieltä tai ei ymmärrä heti niin menee mykkäkouluksi, ja jälkeenpäin vasta toteaa että olinkin oikessa.

Asuntokin kun otettiin niin koin että ensimmäinen katsomamme oli huono monintavoin ja toinen erittäin kiva, mutta hän kertoi erityisestä tunteestaan että se eka oli oikea, ja otetaan se, ja tunnelma oli taas sellanen etten uskaltanut ees puhua ku toinen ei reagoinut mihinkään. ja sinne sit tehtiin sopimus ja kun aamulla siitä asunnosta heräsin hän soitti kotoaan sanoen että nyt tunteekin että se oli huono valinta, että otetaan toinen, ja sitten saatiin tämä missä nyt sit asun. Ja kertoi että oli hyvä että otettiin se huono ensin, jotta nyt voimme ymmärtää että se oli virhe ja olla tyytyväisiä että maksamme enemmän paremmasta. Mutta monessa jutussa täällä alkanut tuntua että mun osaamisesta, elämänkokemuksesta, opiskelusta sun muusta ei ole oikein mitään apua kun vaikka näen monessa kohtaan että asiat menossa väärin mutta kun toinen on täysin kokematon elämässä ja elellyt vanhempiensa suojissa suojattua ja hemmoteltua elämää mutta silti haluaa päättää asioista niin tavallaan tuntuu hassulta. Tottakai ymmärrän että ei se ole oikein että ottaisin jonkun ylimielisen asenteen viisaampana ja en kuuntelisi häntä mutta kun nyt se on tavallaan toisinpäin, että hänen tavallaan vaan. Mutta oon toivonu että häiden jälkeen hän tietoisesti ottaa sen roolin josta puhui miten asiat ovat avioliitossa sitten.

Vierailija
17/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon myös se mahdollisuus, ettei hän edes halua oikeasti elää noiden ihanteidensa mukaisesti vaan ne ovat olleet myyntipuhetta. Suomalaiset ovat rehellisiä ja totisia torvensoittajia. Monessa muussa kulttuurissa puhutaan ihan vaan lämpimikseen eikä kumpikaan osapuoli pistä kovasti painoarvoa sille, puhutaanko totta vai ei. 

Vierailija
18/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, et sitten oikeasti halunnut tai halua tasaveroista kumppania, jonka kanssa YHDESSÄ rakentaa elämää. Mitä, jos sinulle sattuu jotain? Teidän perhe on vain sinun tuottaman elannon varassa. Ja mitä sinä haluat liitolta muuta kuin seksiä, jos rouva suo? Haluatko yhteistä huumoria, harrastusta, kumppanuutta, jotain? Vai haluatko täyttää prinsessan toiveet ja nauttia hänen vastapainoksi suomaansa huomiota?

Vierailija
19/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no häiden kulut kaikkineen jotain 5500 euroa, joka täällä tosiaan vastaa perheensä vuosituloja. Tiedän että monella suomessa paljon enemmän menee häihin, mutta ei niitä yleensä sulhanen yksinään maksa ja kun mietin tämän maan hintatasoa niin suhteessa tuntuu vaan ihmeen kalliilta, ja kun tähän tapailuunkin tässä puolen vuoden aikana mennyt niin monia tuhansia lentoineen ja hotelleineen sun muuhun niin vain hieman turhalta tuntuu pistää niin paljon sitten johonkin yhden päivän juhlintaan kun morsian itsekin sanoi että ei välittäisi edes pitää kun mun perhettä ei saavu paikalle, että päivä ei sit ole täydellinen niinkuin hän on aina kuvitellut lapsesta asti, mutta pakko sit pitää. Ja häämatkankin haukku etukäteen kun ostin lennot ja majotukset valmiiks paikkaan jota moni suomalainenkin pitänyt unelmien kohteena häämatkalle ja booking.comin parhaimmistoon arvioidun romanttisen majotuksen, niin kaikki oli pielessä..ei ihan sellanen vastaus mitä oisin odottanut kun toiselle kaiken hoitaa valmiiksi, sanoi että "tiedän mua tyhmempiä tyttöjä kylistä, jotka päässeet Malediiveille, dominikaaniseen tasavaltaan, ja oon hyvä tyttö joten mulle kuuluu vähintään samaa!"

Vierailija
20/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän olisi yhdessä oman maalaisensa miehen kanssa, olisiko käytös samanlaista? Aivan, ei. Mieti sitä! Hän pitää sinua tossuna, koska hänen maailmassaan MIES on macho.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi