morsian sanoi: ei tunnu enää kivalta tavata
Tavattiin syksyllä, maaliskuussa virallinen vihkiminen, ja kuukauden päästä kirkkohäät. Ulkomaalainen morsian. Muutin hänen maahansa viikko sitten.
Ei oltu nähty tuon virallisen vihkimisen jälkeen pariin kk ja oli vähän vieraantunut olo. Seuraavina päivinä hän käyttäytyi etäisesti, meni hiljaiseksi usein eikä ottanut kovinkaan läheistä tunnelmaa vaan tuli mulle tosi etäinen olo. Oltiin hänen perheensä kanssa ja kaikki muut ystävällisempiä mulle.
Nyt vuokrasoppari tehtiin yhteisestä kodista ja käytiin ostamassa tavaroita kotiin. Hän ei halua asua eikä olla "lähellä" ennen kirkkohäitä vaan on vanhemmillaan.
Tänään sit tuli puhetta ehkäisystä. Hän kokematon ja sanoi ettei halua lasta 2 vuoteen eikä hormonit oo vaihtoehto. Oon ymmärtänyy että kondomi ei oo ihanteellinen ehkäisy avioliitossa ja tehokin rajallinen käyttö virhe mahdollisuuksien takia ja olin lukenut ovulaation tunnistus menetelmistä ja mainitsin siitä. Hän sanoi järkyttyneenä ettemmekö voi aina käyttää kondomia ja totesin että eihän se ole mikään pomminvarma eikä niin mukava monen naisenkaan mielestä ja maksaa kin, ja sitten hän järkyttyi. Koitin jutella ja tuoda esiin että oon vaan koittanu paljon lukea ja etsiä ja halusin jutella asiasta mutta hän ei puhunut enää. Sanoi lopulta että parempi ettei ikinä harrasteta seksiä. Ja istuttiin hiljaa. Ja kysyin mikä on, ja sanoi että oot varmaan oikeassa, oot hyvä mies mutta hän ei oo samaa mieltä. Ja oli virhe niin nopeasti mennä virallisesti naimisiin. Että on jo 2 kk miettinyt sitä. Että meil näköjään eri mielipiteet kuten nyt nähtiin. Ja piti lähteä kotiin sit. Saatoin ja ei halunnut kävellä lähellä eikä puhua koko matkalla, ettei sano jotain minkä muistaisin. Lähtiessä totes vaan että puhuu myöhemmin mun kanssa ja lähti taakseen katsomatta metroon.
Aika rankan tuntusta. Hän sano että ei tunneta tarpeeks hyvin, ajattelin et kommunikaatio auttaa mut vaikee kommunikoida kun jos sanoo jotain joka häntä ei miellytä niin yhtäkkiä sen sijaan et keskustelisi, alkaa ottaa etäisyyttä että taitaa olla virhe mennä naimisiin kun ollaan eri mieltä jostain alkuun eikä asioita voi ees kehittää yhteisymmärrykseen. Aiemmin erehdyin kertomaan jostain ideasta jonka sain ja silloinkin asia selvitettiin niin että kerto parin viikon päästä miettineensä asiaa ja ettei mun kannata odottaa häntä koko elämää , oli siis jättämässä mua sen sijaan et oltais juteltu.
Nyt oon uudes maassa, parhaani koittanu häntä ja tulevaa perhettä varten tehdä ja myynyt kaiken Omaisuuden suomessa ja täällä ilman oleskelulupaa, tyttö sanoi et vasta kirkkohäiden jälkeen suostuu mulle sitä anomaan. ja en tiedä taaskaan että mitä seuraavaksi tapahtuu. Äsken just oltiin yhdes kotiostoksilla ja väärä keskustelu aihe ja nyt taas kaikki vaakalaudalla.
Kommentit (467)
totta, eilen hän jopa alkoi leikillään kertoa tarinaa kuinka hänellä on kotonaan mies joka palvelee häntä, ja kuvaili kuinka mies on lihaksikas ja etelämaalainen, espanjasta, ja hänen machonsa, ja pesee ja pukee häntä ja koskettelee. Mutta että hänellä ei ole tämän kanssa suhdetta sen enempää. Vähän yllätyin kyllä, mutta nyt tajusin että täällä tosiaan miehet ihan erilaisia, eivät kysele eivätkä tee kotona mitään.
Ja hän sanoi että on lapsesta asti tajunnut että haluaa asua ulkomailla ja päättänyt ettei paikalliset miehet kelpaa, ja sukulaisetkin arvasivat kun kertoi häistä, että mies on ulkomailta. Että varmaan sen takia tuli kriisi kun mä halusinkin tulla tänne, tyttö kun itse kertoi kuinka raskasta hänelle on olla parikin päivää ilman vanhempia, ja kuvittelin että ois helposti kriisin paikka jos kaikki sit muuttuu ympärillä monen muun seikan ohella miksi tää tuntu hyvältä ratkaisulta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:13"]Voi hyvä ihminen, koita nyt jo tajuta että kaikki tuon tytsyn käytös mitä olet kertonut, on merkki rahan ja materian perässä juoksevasta ja kylmästi laskelmoivasta nartusta. Mitä oikein kuvittelit, kun näit että tuttusi löysi myös ulkomailta naisen ja heillä on unelma-avioliitto? Että sama toistuu automaattisesti teidän kohdalla? Aikuinen mies, älä ole noin naiivi. Hämmästyttää tuo sinun sinisilmäisyys, vaikka täälläkin on jo toistuvasti todettu, että sua käytetään nyt hyväksi ja pahasti, niin silti vaan keskityt sen auvoisan onnenhuuman palauttamiseen.
Hyvä neuvo: Kerää äkkiä kamppeesi ja lähde! Maistraattivihkimisestä voit vielä erota suht kivuttomasti, mutta jos menette kirkkoon saakka ja on juurikin esim. ortodoksi, siinä voi olla jo hankalammat kuviot ja sinut voidaan vastuuttaa elatuksesta ym. paljon rankemmin. Älä ikinä luota slaavilaiseen. Heidän mentaliteetti pokkeaa niin paljon meistä rehellisistä suomalaisista rahan ja avioliiton suhteen.
Koetahan sisäistää nyt nämä asiat, oikeesti.
[/quote]
Aivan samaa mieltä! Nyt silmät auki mies ja valoja päälle! Mitätöit sen liiton eli silloin ei tule ositusta. Ja sitten tuut takasin suomeen niin että hippulat vinkuu. Otat sen persjalkaisen suomalaisen nörtin tai seinäruusun ja saat kokea sen ihan oikean rakkauden.
ja tuokin juttu että aina on kävelemässä edellä ja odottamassa että vaikka hän kuinka käyttäytyy ja pitää mykkäkoulua että hänet saatetaan ja hemmotellaan yms. ei oo kyllä kunnioituksesta tietoakaan. Voi hittolainen, nyt kyllä tajusin että ei nää asiat muutu itsestään mihinkään. Aivan sama, meni joo koko omaisuus ja ei oo mitään suomessa eikä oleskelulupaa tänne taida olla tulossakaan eikä häitä sen jälkeen mutta tästä lähtien en ota mitään p*skaa vastaan, tässä on joutunut olemaan varovainen kun on paljon pannut munia samaan koriin ja on välimatkaa ja kommunikaatiovaikeuksia, mutta kyllä se tässä vaiheessa pitäisi alkaa olla mahdollista olla ihan aidosti puolin ja toisin eikä toivoa että ollaan nyt hissukseen ja papin aamenen jälkeen voin sitten alkaa olla mies ja määrätä kaapin paikan ilman että toinen lähdössä kävelemään.
Usein ongelmahenkilöiden käytös pahenee sen amenen jälkeen, koska tietävät vastapuolen olevan vielä enemmän nalkissa. Jos vaimo on viisas ja kunnoittava ja sopuisa, osaa hän olla sitä morsiamenakin.
Mä oon siis haaveillut aina sellaisesta perheestä joka täynnä rakkautta, ja puolin ja toisin voi aina luottaa että tuetaan toinen toisiamme ja voidaan jutella kaikesta ja nauraa ja iloita yhdessä ja niin myötä kuin vastoinkäymnisissäkin aina luottaa että yhdessä pärjätään.
Nyt on vaan alkanut vähän mietityttää että olivatko ne vain kauniita sanoja kun alussa puhuttiin kaikesta tästä. Ei hän enää suutelekaan kuin poskipusuja lähinnä, kääntää suutaan poispäin jos yritän suudella jo monta päivää ja aiemmin juuri tuntui ihanalta miten hänen kanssaan suudeltiin, ja ihmettelin että niin ihanasti tuollainen viaton neitsyt tyttö osaakin. ja oon sitä tässäkin kehunut miten muistan ja ihastuin mutta ei jostain syystä enää pussaakaan.
Että vähän olen nyt alkanut ihmetellä että onkohan se sitten auvoista jos yhteen muutetaan, että hän muuttuu rennommaksi. On aika tomera ja itsetietoinen luonne, ja tietää arvonsa, sanoi että "sun unelma toteutuu pian, saat olla mun kanssa, aina!", tai "kerro miltä tuntuu, kun tiedät että saat mut ainiaaksi?" "kohta sulla on erittäin kaunis vaimo" Ja tästä vähän oon ajatellut että näin suomalaisena kuulostaa tietysti aika itseriittoiselta, mutta ehkä ne on kulttuurieroja. Ja joskus hän totesi että haluaisi kehittyä että oppisi tuntemaan myötätuntoa ihmisiä kohtaan joilla on asiat huonosti, että hän ei osaa sitä niin hyvin tuntea kuin toivoisi.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:08"]
Kunhan ajattelin että ois läheisempää yms. Ilman ja tyhmänä menin juttelemaan, en mä mitään ehdotonta kieltäytymistä oo tehnyt, kunhan esitin ajatuksia mitä olin lukenut, ei siitä nyt pitäis mennä mykkäkouluksi ku eka kerta ku aihetta sivuttiin ehkäisyä kuukausi ennen hääpäivää. Nyt kirjoitti mulle ja taas kutsui mua vaan virallisella nimellä kuten jättämiä aikoihin ja kyseli oonko menossa huomenna kirkkoon, ei siis että tulenko heidän kanssaan. Huh, raha tuntuu olevan tosi tabu, hän pankkialalla ja puhuu paljon rahasta ja kuinka luottaa muhun että saan jonkun ison korporaation kehitettyä mut ilmeisesti luotto karisee välillä jostain vääristä sanoista
[/quote]
Öh ja pakottaisit naisen syömään hormoneja jotka voivat aiheuttaa hänelle sairauksia? Kyllä kondomi on hyvä ehkäisy myös avioliitossa, sitä pitää vain käyttää oikein, ei esim öljyn kanssa koskaan. Kondomi on helpoin ja vaarattomin ehkäisy. Mistä ihmeestä olet saanut sen käsityksen, ettei kondomia käytetä avioliitossa? Älä oikeasti ole noin itsekäs vaan mieti vaimoasi. Oikeastiko haluat hänen altustuvan vakaville sairauksille kuten veritulpalle ja vulvodynialle?
[/quote]
Jep. Kondomi on erinomainen ehkäisyväline.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä jo 20 vuotta, eikä koskaan mitään muuta ehkäisyä olla käytetty!
Kondomi on turvallinen ja vaaraton, helppo ja mukava. Aivan loistava keksintö.
Koskaan en mitään hormonipillereitä olisi edes suostunut syömään. Miehelle taas pillerit eivät olisi tulleet mieleenkään. Kondomia kun on koko elämänsä käyttänyt, niin se on hänelle itsestäänselvyys!
Onko sulla hyvät suhteet isääsi tai äitiisi tai kummitätiisi tms. vakaaseen ja fiksuun aikuiseen, joka tuntee sinut? Jos nyt sitten vähän kyselisit viisaamman neuvoja.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:37"]
no häiden kulut kaikkineen jotain 5500 euroa, joka täällä tosiaan vastaa perheensä vuosituloja. Tiedän että monella suomessa paljon enemmän menee häihin, mutta ei niitä yleensä sulhanen yksinään maksa ja kun mietin tämän maan hintatasoa niin suhteessa tuntuu vaan ihmeen kalliilta, ja kun tähän tapailuunkin tässä puolen vuoden aikana mennyt niin monia tuhansia lentoineen ja hotelleineen sun muuhun niin vain hieman turhalta tuntuu pistää niin paljon sitten johonkin yhden päivän juhlintaan kun morsian itsekin sanoi että ei välittäisi edes pitää kun mun perhettä ei saavu paikalle, että päivä ei sit ole täydellinen niinkuin hän on aina kuvitellut lapsesta asti, mutta pakko sit pitää. Ja häämatkankin haukku etukäteen kun ostin lennot ja majotukset valmiiks paikkaan jota moni suomalainenkin pitänyt unelmien kohteena häämatkalle ja booking.comin parhaimmistoon arvioidun romanttisen majotuksen, niin kaikki oli pielessä..ei ihan sellanen vastaus mitä oisin odottanut kun toiselle kaiken hoitaa valmiiksi, sanoi että "tiedän mua tyhmempiä tyttöjä kylistä, jotka päässeet Malediiveille, dominikaaniseen tasavaltaan, ja oon hyvä tyttö joten mulle kuuluu vähintään samaa!"
[/quote]
Kun tuollaisen postimyyntimorsiamen rahalla hankkii, niin täytyy myös tajuta, ettei se vaimo ole kiinnostunut lainkaan sinusta, vaan ainoastaan rahoistasi!
Kannattaa varoa, etti käy kuten vaikkapa tälle suomalaismiehelle kävi postimyyntimorsiamensa kanssa:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=3&t=935
Mies oli vieläpä korkeasti koulututettu erikoislääkäri, mutta silti kuvitteli voivansa ostaa itselleen vaimon. No, mies murhattiin heti, kun oli lisännyt vaimonsa testamenttiinsa.
Niin siinä käy, kun kuvittelee ihmisten olevan kauppatavaraa.
No kerroitko, että tienaat niin vähän, että Suomessa vaimokin joutuu töihin jos haluatte edes keskiluokkaisen elintason?
Edes Regina-lehti ei tälläistä soopaa julkaisisi. On tämä sen verran surkea tekele.
no kyllä oon tehnyt sen hyvin selväksi miten hirmuisen paljon kalliimpaa kaikki on suomessa, ja kuinka siellä ois aika paljon pelkistetympää elämäntyyliä ja kuinka hänen ilman kielitaitoa voi olla vaikea saada siivoushommia kummempaa pitkiin aikoihin.
Espanjalaisten naisten kanssa ei aina ole helppoa :D
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:04"]
No nyt on päivä pulkassa. Juteltiin asioista. Tai oikeastaan mä aloin puhua ja hän makas hiljaa vieressä. Koitin sitten käydä läpi mitä oon ajatellut että hänen mieltään voi painaa. Asioita jotka voivat hänen fiiliksiään vaivata ja aiheuttaa huolta. Ei oikein reagoinut mihinkään, mutta kun aloin puhua raha-asioista niin alko heti osallistua keskusteluun, kyselemällä kun sanoin selostavani asiat ettei tartte ihmetellä. Ja kun sitten se tais kuulostaa hyvältä niin sit tuli lähemmäs ja ei puhuttu mutta oltiin lähellä, ja alkoi osoittaa intohimon merkkejä mutta en mä kauheasti saanut hänestä irti, kun puhuin että haluisin ymmärtää häntäkin kun mä vaan puhuin tässä, niin sanoi vaan että nyt kaikki on hyvin eikä tartte puhua.
ja kun hän kertoi kuinka isä soittelee monesti päivittäin ja pitää huolta, kysyin vähän että ei kai isä pidä sua ihan vauvana enää, niin hän vähän hämmenty ja vaikutti siltä että hänhän on isän vauva ja kohta sit mun vauva, että hänestä pidetään huolta. Että vähän alkaa vaan nyt mua ihmetyttää se kun hänellä on selkeät kuviot miten pitää olla, nytkin puhui paljon mun sijoituksista mihin pitäisi sijoittaa ja kerätä rahaa ja tehdä töitä ja maksaa kaikki ja pitää hänestä huolta mutta nyt oon vähän ihmetellyt että mitenhän se hänen osuutensa tässä sitten on..nytkin kun kerroin miten raskaalta tuntuu ihmetellä aina mistä kiikastaa yms. ja puhuin pitkään niin en saanu sit paljon muuta ulos kuin että nyt on hyvin asiat eikä tartte puhua. Ehkä tässä on vähän kommunikaatiovaikeuksia..
[/quote]
Noiden slaavien kulttuurissa vaimon osuus on olla kaunis, pitaa kodista ja lapsista huolta, sinun homma hankkia rahat. Toki on niitakin jotka haluaa menna toihin mutta vaikuttaako vaimosi silta ihmistyypilta? Oletko valmis kantamaan vastuun ja elattamaan toista aikuista ihmista?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:50"]
no kyllä oon tehnyt sen hyvin selväksi miten hirmuisen paljon kalliimpaa kaikki on suomessa, ja kuinka siellä ois aika paljon pelkistetympää elämäntyyliä ja kuinka hänen ilman kielitaitoa voi olla vaikea saada siivoushommia kummempaa pitkiin aikoihin.
[/quote]
Vähän vaikuttaa siltä ettei mennyt viesti perille.
No ei kyllä todellakaan ole, tuo mies ei ole mitään muuta kuin tyhmä, ei mikään hyväuskoinen ole sille synonyymi. Häipyisi täältä pastalta kirjoittamasta moista paskaa, jos ei pärjää elämässä niin EI PÄRJÄÄ! Ei voi mitään! Ihan turhaa te häntä täällä autatte, naurettavaa paskaa, jos sama tyyppi ois nainen kuolisitte nauruun ja syyttäisitte pelkästään omasta tyhmyydestään ettekä jaksaisi panna tikkua ristiin toisen murheiden eteen! Ei sillä, että pitäisikään, oli nainen tai mies.
Menetän kyllä kohta uskoni mammoihin, kun tällaista vellihousua jaksetaan hyysätä.
No, oliko keksitty juttu vai totta? Mielenkiintoinen joka tapauksessa.
Kysyn vaan: miksi suomalainen nainen ei kelpaa? Mulla on kilttejä, uskollisia ja kauniita sinkkuystäviä, mutta kun suomalaiselle miehelle ei kelpaa. Tai kelpaa ja sitten petetään tai muuten vaan kustaan silmään. Sen siitä ap saa kun lähtee etelänhedelmän matkaan, kannattiko? :D
T:N25
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:35"]
Ota huomioon myös se mahdollisuus, ettei hän edes halua oikeasti elää noiden ihanteidensa mukaisesti vaan ne ovat olleet myyntipuhetta. Suomalaiset ovat rehellisiä ja totisia torvensoittajia. Monessa muussa kulttuurissa puhutaan ihan vaan lämpimikseen eikä kumpikaan osapuoli pistä kovasti painoarvoa sille, puhutaanko totta vai ei.
[/quote]
Tuo on varmaan totta, viisaita sanoja! Oon ajatellut itsekin hieman tätä, että suomalaiset tottuneet että ollaan rehtejä ja suoria mutta muualla sanat ja teot saattaa jo oletusarvoisesti olla eri asioita.. niinkuin hän itsekin sanoi että pitää mykkäkoulua sit mielummin koska on huomannut että muistan mitä puhutaan, niin parempi olla hänen sanomatta vääriä asioita, eli ilmeisesti on sitä kulttuurieroa joka pitäis mun sisäistää, eli kumpikaan ei oo väärässä tai oikeassa vaan on vaan erilainen kasvatus.