Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

morsian sanoi: ei tunnu enää kivalta tavata

Vierailija
09.05.2015 |

Tavattiin syksyllä, maaliskuussa virallinen vihkiminen, ja kuukauden päästä kirkkohäät. Ulkomaalainen morsian. Muutin hänen maahansa viikko sitten.

Ei oltu nähty tuon virallisen vihkimisen jälkeen pariin kk ja oli vähän vieraantunut olo. Seuraavina päivinä hän käyttäytyi etäisesti, meni hiljaiseksi usein eikä ottanut kovinkaan läheistä tunnelmaa vaan tuli mulle tosi etäinen olo. Oltiin hänen perheensä kanssa ja kaikki muut ystävällisempiä mulle.

Nyt vuokrasoppari tehtiin yhteisestä kodista ja käytiin ostamassa tavaroita kotiin. Hän ei halua asua eikä olla "lähellä" ennen kirkkohäitä vaan on vanhemmillaan.

Tänään sit tuli puhetta ehkäisystä. Hän kokematon ja sanoi ettei halua lasta 2 vuoteen eikä hormonit oo vaihtoehto. Oon ymmärtänyy että kondomi ei oo ihanteellinen ehkäisy avioliitossa ja tehokin rajallinen käyttö virhe mahdollisuuksien takia ja olin lukenut ovulaation tunnistus menetelmistä ja mainitsin siitä. Hän sanoi järkyttyneenä ettemmekö voi aina käyttää kondomia ja totesin että eihän se ole mikään pomminvarma eikä niin mukava monen naisenkaan mielestä ja maksaa kin, ja sitten hän järkyttyi. Koitin jutella ja tuoda esiin että oon vaan koittanu paljon lukea ja etsiä ja halusin jutella asiasta mutta hän ei puhunut enää. Sanoi lopulta että parempi ettei ikinä harrasteta seksiä. Ja istuttiin hiljaa. Ja kysyin mikä on, ja sanoi että oot varmaan oikeassa, oot hyvä mies mutta hän ei oo samaa mieltä. Ja oli virhe niin nopeasti mennä virallisesti naimisiin. Että on jo 2 kk miettinyt sitä. Että meil näköjään eri mielipiteet kuten nyt nähtiin. Ja piti lähteä kotiin sit. Saatoin ja ei halunnut kävellä lähellä eikä puhua koko matkalla, ettei sano jotain minkä muistaisin. Lähtiessä totes vaan että puhuu myöhemmin mun kanssa ja lähti taakseen katsomatta metroon.

Aika rankan tuntusta. Hän sano että ei tunneta tarpeeks hyvin, ajattelin et kommunikaatio auttaa mut vaikee kommunikoida kun jos sanoo jotain joka häntä ei miellytä niin yhtäkkiä sen sijaan et keskustelisi, alkaa ottaa etäisyyttä että taitaa olla virhe mennä naimisiin kun ollaan eri mieltä jostain alkuun eikä asioita voi ees kehittää yhteisymmärrykseen. Aiemmin erehdyin kertomaan jostain ideasta jonka sain ja silloinkin asia selvitettiin niin että kerto parin viikon päästä miettineensä asiaa ja ettei mun kannata odottaa häntä koko elämää , oli siis jättämässä mua sen sijaan et oltais juteltu.

Nyt oon uudes maassa, parhaani koittanu häntä ja tulevaa perhettä varten tehdä ja myynyt kaiken Omaisuuden suomessa ja täällä ilman oleskelulupaa, tyttö sanoi et vasta kirkkohäiden jälkeen suostuu mulle sitä anomaan. ja en tiedä taaskaan että mitä seuraavaksi tapahtuu. Äsken just oltiin yhdes kotiostoksilla ja väärä keskustelu aihe ja nyt taas kaikki vaakalaudalla.

Kommentit (467)

Vierailija
61/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:15"]

että ehkä mulla vaan sit liian tiukat vaatimukset mutta se kun antaa kaikkensa suhteissa ja toinen lähtee baareihin ja käyttää kontrollikeinoja kuten "tule, vai haluatko että löydän jonku toisen sieltä" niin en vaan koe että sellaseen enää haluaisin. mutta tässä tuntuu olevan vähän samaa tunnetta nyt, jos erehdyn jotain sanomaan väärää niin menee yhteys ja kaikki suunnitelmat katkolle..että kai tää on jotain sellasta että ihminen on itse keskeneräinen ja ajatutuu kerta toisensa jälkeen tietynlaisiin tilanteisiin..ehkä sitä että kaipaa jotain ulkopuolelta niin paljon, rakkautta jota vaille kokenut jääneensä elämässä, että sitä kautta tekee ratkaisuita joiden ansiosta löytää itsensä erilaisista tilanteista..että tärkeää ois mun varmasti katsoa peiiliin  niinkuin täälläkin on sanottu.

[/quote]

Lainaapa jostain Irene Kristerin kirja Tule lähelle, mene pois.  http://www.ihminentavattavissa.fi/kirjat/irene-kristeri

Vierailija
62/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:03"]

Hei sina, joka olet kirjoittanut viimeiset yhdeksan viestia: mika sua vaivaa?

[/quote]

Ei ole tainnut saada edes postimyyntivaimoa tai sitten ukko lähtenyt sellaisen matkaan?

[/quote]

Varo vain ettei omasi lähde. Haluais ainakin :P

[/quote]

On lähtenyt jo. Ensin minä jätin ja sitten jätti seuraava suomalainen ja nyt on sitten kehitysmaavaimo, jolla raukalla ei ehkä ole valinnanvaraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo ehkä hieman huonosti oon kirjoittanut koska oon a) ollut tosi väsynyt ja stressaantunut maasta muuton ja kaiken tän seurauksena. ja kännykällä aluks kirjoitin ennenkuin sain tietokoneen toimimaan täällä, ni tuli sanakirjavirheitä. 

Mutta joo, mun perhe ja tutut sanoo ettei kuulosta hyvältä kyllä, että parempi palata vaikka tyhjin käsin tyhjän päälle että ei nämä asiat yleensä parempaan suuntaan muutu jos alussa on jo vaikeaa. ja sitä sanoo oma intuitiokin. 

Ja silti sitä haluaa  uskoa että asiat vois lutviutua, tänne on nyt niin paljon panostettu pelimerkkejä ja työtä tunteita ja aikaa, ja en oo luovuttajatyyppi yhtään, joten haluisin uskoa että hän vaan vähän kokematon elämässä ja muutama kuukaus avioliittoa ja hän alkaa ymmärtää asioita uudella tavalla ja saamaan hieman nöyryyttä ja kiitollisuutta elämää kohtaan eikä vain kummallisia odotuksia.

Vierailija
64/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kirjalinkistä, varmasti mua koskevaa asiaa! Ja todellakin luulisin että hän jaksoi olla ihastuttava niin kauan kuin piti mua haavekuvana mutta kun ensimmäisten ongelmien kohdalla näki ihan tavallisena ihmisenä niin meni mielenkiinto, kai siihen syynsä että on "tavannut paljon miehiä" mutta kukaan ei oo kelvannut edes seurusteluun aiemmin, ja 26-vuotiaana vielä kotona haluaisi asua mielummin, ja sanoi että oli päättänyt jo että kun ei kunnon miehiä ole olemassa niin vanhemmat oli luvanneet että saa asua kotona koko loppuiän eikä se häntä haittaa, että keskittyy sitten vaan uraansa. Eli ehkäpä on niin että seurusteluun ja perhe-elämään ei ole niin motivaatiota, kun kotona on superkiltti isä ja äiti jotka pitävät häntä pikkuprinsessana aina.

Vierailija
65/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 01:19"]siitä lähtien ku sanoin tulevani tänne eikä heti suomeen hän, muuttui kaikki hankalaksi
[/quote]

Eli toisin sanoen tahtoo vain kansalaisuuden. Sit kun saa suomen kansalaisuuden on hyvä jättää sut ja viedä puolet sun omaisuudesta. Näitä tarinoita riittää. Toivottavasti teitte edes avioehdon.

Vierailija
66/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä gold digger!

Vierailija
67/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa nyt huomioon että tässä on tyttö kyseessä joka käy kirkossa, rukoilee ja lukee Raamattua ja meidän kihlauskin käytiin pappien ja seurakunnan edessä siunaamassa! Ja perhe uskossa ja veli soittaa Kristillisessä yhtyeessä, eli ei kyllä mitenkään tunnu oletettavalta että hän haluaisi jotain toista ihmistä johtaa harhaan tai käyttää hyväkseen!

Vierailija
68/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:50"]

ottakaa nyt huomioon että tässä on tyttö kyseessä joka käy kirkossa, rukoilee ja lukee Raamattua ja meidän kihlauskin käytiin pappien ja seurakunnan edessä siunaamassa! Ja perhe uskossa ja veli soittaa Kristillisessä yhtyeessä, eli ei kyllä mitenkään tunnu oletettavalta että hän haluaisi jotain toista ihmistä johtaa harhaan tai käyttää hyväkseen!

[/quote]

Se uskonnollisuuskin voi olla vaan kulttuuria eikä mitään aitoa hartautta. 

Vierailija
69/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 01:13"]Ja joo varmaan kuulostaa karulta.meillä häämatka Eurooppaan suunnitteilla ja hän saisi ilmaisen viisumin euhun mun puolisona muttei halua jostain syystä että vahvistetaan meidän avioliitto todistus suomessa jotta se ois laillinen EU:n sisällä ja hakeekin turistiviisumia!?
[/quote]

Haluu sinulta rahaa ja että viet hänet Eu:hun, siellä voi etsiä itselleen mukavan nuoremman miehen ja elää ihanaa elämää. Ilman sua.

Vierailija
70/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, kun kerroin ettei se arkielämä mitenkään hohdokkaampaa suomessa ole, että mikäs se täällä kun lämpöisiä päiviä tuplasti enemmän vuodessa eikä vesikelejä, ravintolat taksit ja ruuat kaikki niin paljon halvempaa että täällä saa syödä ihania ruokia ja samat tulot riittää moninverroin mukavammin täällä, kaupunki on kaunis ja monipuolinen ja kun kerta kulttuurikin on avoimempi ja kaikkea täällä ja mun tulot ei muutu miksikään oltiin me täällä tai suomessa, niin siltikin luulee että mä salailen jotain.

Kuulemma on treffisivustolla jutellut ulkomaisten miesten kanssa ja ne kertoneet kuinka hienosti asiat on siellä ja siellä...eikä ymmärrä yhtään että nehän halunneet tehdä vaikutuksen ja kyllä mäkin voin suomesta pitää vaikka mitä mainospuheita ja luetella tilastotietoja kuinka hieno maa mutta se on ihan eri asia kuin miltä se arkielämä tuntuu ja kussakin elämäntilanteessa. Täällä kun hän tykkää että käydään ostoskeskuksissa, ravintoloissa, otetaan taksi silloin tällöin mukavuuden vuoksi, oopperoissa ja sirkuksissa, yms. yms. ja toivoo että suomessa asuttais kanssa kaupungissa ja nautittais kaikesta tästä ja hänelle ei tärkeää tehdä töitä että on jo kokenut sen osan elämää täällä. Ja kun vielä sanoi ikävöivänsä perhettään niin että haluaa tehdä vähintään neljä pitkää reissua kotiin heille vuosittain niin en vaan tajunnut miksi me mentäis keskimäärin koleaan ja pimeään maahan ilman hänen kielitaitoaan ja mitään kosketuspintaa mihinkään realiteetteihin, mä sentään tunnen tän maan jo aika hyvin vuosien ajalta, osaan kieltä jonkunverran ja on mukana kulkeva työ, mutta joku ihme se on siinä että suomeen suomeen, hän sanoo usein.

Tai sitten on niin että hän ei vaan ole mulle suora ja rehellinen asioissa enkä sen takia voi ymmärtää ja puhun ihan turhaan asioista hänelle kun se mitä hän sanoo ja mitä käsittelen sitten ei olekaan mistä oikeasti kiikastaa.

Vierailija
71/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

iästä, hän sanoi että alkuun piti mua liian nuorena kun luuli alle 30-vuotiaaksi ulkonäön takia eikä ollut kiinnostunut, että haluaa vanhemman ulkomaalaisen miehen joka valmis asettumaan aloilleen ja viisas.

Vierailija
72/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asuinmaasta puhunut että toivoo että mentäis sveitsiin että siellä kuulemma tosi isot palkat ja korkea elintaso, että siellä saa 10 000 euroa ku menee töihin. Tuntuu että kaikki elämässä menee rahan mukaan, siitäkö se onni tulee, jos sitä kuitenkin muutenkin olisi tarpeeksi. 

Vierailija
73/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Luulisi kaltaisellasi "kansainvälisellä yritysihmisellä" olevan enemmän järkeä päässä... Onnea vaan valtsemallasi tiellä, eiköhän kaikki täällä ole jo tarpeeksi kertoneet mielipiteensä siitä, mitä tilanteessasi olisi järkevintä tehdä... Kerro nyt edes mielenkiinnosta tarinaa kohtaan, että mikä maa?

Vierailija
74/467 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa tosi arveluttavalta tuo "pidä musta huolta, olen sun vauva" tai nuo sijoituskeskustelut. Olihan teillä siis avioehto?

Vierailija
75/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no järkeä on mutta tunnepuolen asioissa kaipuu niin kova että lumoavan alun jälkeen halusin uskoa että kaikki järjestyy väärinkäsitykset saadaan ratkottua jne mutta nyt on alkanut vähän miettiä kun eihän tää hyvältä kuulosta, eikä tunnu, eikä kenenkään mielestä, että ei tässä nyt kannata ainakaan väkisin sitä yrittää. Kuukausi aikaa ennen hääpäivää niin kyllä tässä vaiheessa pitäis voida ihan tehdä peli selväksi puolin ja toisin mitä mieltä on ja mitä odottaa ja mikä nyppii ja jos hän sitten lähtee kävelemään, niin parempihan se niinpäin lienee kuin haaveilla että aviossa sitten kaikki järjestyy..oon ehkä naiivisti ajatellut että kunhan saa kokea miehen hellän kosketuksen ensi kertaa, ja lähteä kotoa pois niin arvomaailmat muuttuisi vähän ja voisin opettaa vähän ajatuksia ja viisauksia jne. mutta taitaa olla niin että siitä lopputuloksesta ei kyllä ole mitään takeita..

Vierailija
76/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viisaus on se, että älä koskaan kuvittele muuttavasi toista. Parempi olisi löytää ihminen, jonka kanssa kävisi vahvistamaan olemassa olevaa. 

Ja se, mitä olen tajunnut vasta vanhempana, on se, että puolison olisi hyvä olla paras ystävä eikä vaan joku vastakkaisen sukupuolen olento. Tai jos ei paras ystävä niin parhaiden ystävien top kolmosessa ainakin. Ihminen, jonka kanssa on kiva keskustella ja tehdä asioita. Ei vaan leikkiä kotia ja telmiä makuuhuoneessa, koska se ei riitä ja siitä sitten tulee ongelmia ja ristiriitoja. 

Vierailija
77/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo teilla on niin erilaiset arvot molemmilla, etta kannattaako tosiaan jatkaa suhdetta? Etsi joku maanlaheisempi nainen itsellesi ja anna hanen loytaa joku prinssi joka ostaa 8000e astiastoja.

Vierailija
78/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos morsian on sydämessään kovin uskonnollinen, miksi se haluaa miehekseen vääräuskoisen pakanan tai muuten vaan eriuskoisen? Ja silloin kai jututkaan eivät olisi noin hirveän rahaorientoituneita?

Vierailija
79/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 01:19"]

Joo pystyn kyllä vaikka siitä hän usein huolissaan, saan netin ja puhelimen kautta aivan kuten suomessakin tein. Ei oo joo Provo, oon reilu 30v suomalainen kiltti kunnollinen rakastava mies ja haaveillut että löytyisi tyttö joka ei petä ja ois fiksu ja nätti ja ihana. Ja ku tavattiin ja ihastuttiin ja kaikki osu kohdalleen ni se oli menoa ja joku ratkaisu piti tehdä, tai sit Hän ois tullut suomeen jossa ei osaa kieltä eikä saa työtä eikä mun rahat suomessa tällaiseen elämää. Riitä että kahdelle hieno kämppä keskusta ssa, ravintoloita ja taksimatkoja ja kauneus salonki ja. Ja ku. Vielä lämpösempää ni tuntu fiksulta valinnalta että mä tuun eka tänne ja laajennan täällä bisneksiä halvan työvoiman maassa ja on win win tilanne mutta siitä lähtien ku sanoin tulevani tänne eikä heti suomeen hän, muuttui kaikki hankalaksi

[/quote]

mistä maasta hän on????  

no enivei, cut your losses.  

tuo suhde ei tule koskaan toimimaan. pakene. älä tuhlaa yhtään euroa enää tuohon unelmaan. 

siirrä rahasi pois maasta ja palaa Suomeen. 

t. m46 

Vierailija
80/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slaavilaiseen kulttuuriinhan kuuluu aika vahvasti se, että naiset etsivät rikasta miestä. Suomalaiset karsastavat sellaista. Tuo vaikuttaa onnenonkimiselta täällä, mutta siellä on ihan normaalia.