Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olen siitä vakuuttunut: siskoni varastaa meiltä.

Vierailija
08.05.2015 |

Miten toimia? Sisko siis useamman pienen lapsen yh, itselläni pari lasta myös ja mies joka nyt sattuu tienaamaan keskimääräistä paremmin ja meidän elintaso sen mukainen, sisko kateutensa ja katkeruutensa ilmaissut asiasta hyvinkin suoraan joskus ja useammin epäsuoraan, tavallaan ymmärrän häntä, hänen lastensa isä oli juoppo petturipukki joka lähti nuoremman matkaan, elarit kierrättää ulosoton kautta jne. Olen auttanut siskoa paitsi hoitamalla lapsia usein (jolloin vien ne mm. leffaan, hoploppiin, kylpylään jne omaan laskuuni) että antamalla ilmaiseksi kaikki meidän lasten vaatteet, pyörät, turvaistuimet jne siis ihan kaikki. Synttäreinä ja jouluina olen aina muistanut sekä siskoa että lapsiaan kalliilla lahjoilla ja lahjakorteilla.

Pidempään olen jo ihmetellyt, mihin meiltä katoaa tavaraa - mun kaapista vaatteita, hajuvesiä, käsilaukku, lapsilta vaatteita ja leluja, mun lompakosta käteistä. Sisko asuu aika lähellä joten käy usein. Nyt viimeksi sitten EKA KERTAA pyysin siskoa meille lapsenvahdiksi, että minä ja mies päästiin leffaan kahdestaan. Ennen reissua laskin rahat keittiön kaapista, johon laitetaan kassaa "pahan päivän varalle" - sisko tietää paikan ja sen, ettei ikinä niin pidetä lukua rahasta. Palatessa tsekkasin kaapin, ja kappas vaan, yli satanen oli kadonnut.

Tosi paha mieli tuli, enkä tiedä mitä nyt. Siskoa autan enemmän kuin mielelläni kun hän vaan sitä pyytää, paljon olemme antaneet ilmaiseksi tavaran muodossa hänelle ja rahaa lainanneet periaatteella maksaa kun jaksaa. Nyt vaan niin paha mieli. Sisko lapsineen on tärkeitä ja rakkaita, mutta nyt on tunne ettei tämä juttu ihan oikein mene..

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:26"]

Ehkä varas on jokin siskon lapsista

[/quote]

Lapset varastaneet rahaa sporttirahkoihin.

Vierailija
82/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin otat asian puheeksi mikä saattaa johtaa välien katkeamiseen, niin laita siskosi tekemään töitä sen ottamansa rahan edestä. Seuraavan kerran kun menet lastenvahdiksi hänelle, niin otat mukaasi kaikki tavarat joista olet halunnut päästä eroon mutta et raaskinut heittää pois ja piilottelet ne siskosi kaappeihin. Esim. kuluneita alkkareita siskon alkkareiden joukkoon, mauttomat matkamuistot kirjahyllyyn. Sisustat siskosi asunnon aivan uusiksi. Jos siskosi sen jälkeen kysyy, että mitä helvettiä, niin sinä kysyt niistä rahoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nostan käteistä rahaa lompakkoon matkoille. Miksi kellään on satoja euroja jossain kirjekuoressa tai keksipurkissa kotona?

Ymmärrän vielä, mikäli se "keksipurkkikassa" on suuruudeltaan vähäistä. Silloinkin laittaisin samaiseen " keksipurkkiin" näkyviin saldon vaikka paperilapulla, jossa lukisi "8.5.2015 saldo 73,20 euroa".

Vierailija
84/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedostan olevani pohjalaisena ehkä vähän huono neuvomaan ketään, koska meikäläisille tuollainen ei aiheuttaisi mitään pähkimistä. Ottaisimme asian ihan heti ja aivan suoraan esille. Että mitä helvettiä sun päässäsi sisko liikkuu, näinkö sä palkitset mut kaikesta siitä avusta, jota vuosien mittaan olen sulle antanut?!

Hyökkäys päälle vaan heti kättelyssä. Sisko on tehnyt rikoksen, ja vielä useaan otteeseen, ja mitä ilmeisimmin vielä kuvittelee, että a) sinä olet niin tyhmä ja leso, ettet mitään huomaa ja b) koska sulla on hyvätuloinen mies, sulta on lupa ja ok varastaa.

Jos alat laimeasti ihmetellä kadonneita kamoja, sisko ei koskaan mitään myönnä eikä ala katuakaan.

Jos sisko myöntää tekosensa, SITTEN voit lieventää vähän ja kysyä rauhallisesti, että mistä on kyse, vihaako sisko sinua vai mistä moinen kataluus kumpuaa. Muistuta häntä, että jos hänellä on paha rahatilanne, hän on aina voinut sinulta lainata, joten sekään ei kelpaa kyllä varastamisen syyksi.

Se on sinun siskosi, kyllä hänen kanssaan pitää asia käsitellä pohjia myöden, muuten suhteenne mätänää sisältä päin. Kateus ja katkeruus on tietyllä tasolla inhimillistä, mutta ei ole sinun vikasi, että siskolla on ollut elämässä vaikeaa. Ei se ole reilua sinua kohtaan.

Vierailija
85/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 puhuu asiaa.

Kun olin lapsi, meillä kävi lapsenlikkana enon vaimo, joka varasti meiltä vaikka mitä. Sai aina puhuttua vanhempamme ympäri. Sai jopa kerran uskoteltua, että me lapset oltiin varastettu koruja, rahaa yms. leikkeihimme ja hukattu ne pihalle.

Vähitellen vanhemmat oppivat vähän laskemaan tavaroitaan ja rahojaan ja tajuamaan, että enon vaimo on kleptomaani. Eivät kuitenkaan hyökänneet suoraan eivätkä valitettavasti kertoneet muille sukulaisille. Se epämääräinen välttely ja voivottelu oli todella huono juttu. Se on todella mädättänyt meidän välit.

Pyytäminen on aivan kunniallista. Varastaminen on jotain niin alhaista, että varas todellakin pitäisi nyt saada häpeämään. Häpeä on ihan terve tunne, jos varas sellaista enää pystyy tuntemaan. Siitä voidaan sitten edetä.

Todellakin usko lapsiasi, jos he tunnistavat omia lelujaan serkun luona!

Vierailija
86/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan, että mitä osti lapsille kun oli lapsenvahtina kun talouskassasta on hävinnyt satanen? Tilasiko pizzat ja missä noin kallista on?

Vierailija
87/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:32"]

Kysy suoraan, että mitä osti lapsille kun oli lapsenvahtina kun talouskassasta on hävinnyt satanen? Tilasiko pizzat ja missä noin kallista on?

[/quote]

Nää, tuollainen passiivisaggressiivinen muka-kommentointi on ämmämäistä, ja jättää siskolle sen valehtelun takaportin. Sitä paitsi, aiemmat varkaudet pitää myös käsitellä.

59

Vierailija
88/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin eka reaktio oli että ei kannata ottaa suoraan esille asiaa (välit menee, konfliktit on ikäviä jne.), mutta 59 ja 60 puhuu asiaa. Ja sitten vielä se, että jos itsellä on elämässä käynyt hyvin, ei siitä pidä potea huonoa omatuntoa. Varsinkaan jos toisia auttaa. Jos sinulla ei olisi varoja, ei kukaan olisi siskoasikaan auttanut. Sehän on vain hänellekin hyvä juttu että sulla menee hyvin. On se johon voi turvata kun hätä on. Ei hänenkään kannattaisi kateuksissaan varastella vaan olla onnellinen että elämässä on joku, jolta voi pyytää apua.

Vierailija
89/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:32"]

[/quote]

Nää, tuollainen passiivisaggressiivinen muka-kommentointi on ämmämäistä, ja jättää siskolle sen valehtelun takaportin. Sitä paitsi, aiemmat varkaudet pitää myös käsitellä.

59

[/quote]

Minkä valehtelun?

Tuo on neutraali tapa ottaa asia esille niin, että kerralla tulee selväksi, että rahoja ei ole kukaan muu voinut viedä ja tiedetään tarkkaan paljonko hävisi. Ei kuitenkaan lähdetä syyttelemään, JOS varas onkin joku siskon lapsista.

Vierailija
90/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:37"]

Munkin eka reaktio oli että ei kannata ottaa suoraan esille asiaa (välit menee, konfliktit on ikäviä jne.), mutta 59 ja 60 puhuu asiaa. Ja sitten vielä se, että jos itsellä on elämässä käynyt hyvin, ei siitä pidä potea huonoa omatuntoa. Varsinkaan jos toisia auttaa. Jos sinulla ei olisi varoja, ei kukaan olisi siskoasikaan auttanut. Sehän on vain hänellekin hyvä juttu että sulla menee hyvin. On se johon voi turvata kun hätä on. Ei hänenkään kannattaisi kateuksissaan varastella vaan olla onnellinen että elämässä on joku, jolta voi pyytää apua.

[/quote]

Olenko nyt sitten tosi paha yksilö kun mä vaan mietin, miks hemmetissä ap:n muka pitäis enää auttaa tuota epärehellistä siskoa? ! I would not....

Vierailija
91/97 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:48"]

Ap, miksi laskit rahat ennen lähtöänne? Oliko sulla jo pieni epäilys tai vainu että niin voisi käydä?

On kyllä tosi kurja ihminen jos siskoltaan varastaa. :(

[/quote]

Mut vierailta saa varastaa? Entä kaupasta?

Vierailija
92/97 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tämä päättyi?

Vierailija
93/97 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ansa! Laita purkkiin isolla teksti: säästöpossu ja viritä kanteen joku ohuen ohut paperi mikä repeytyy jos kannen avaa.

Vierailija
94/97 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvä provo. Ap vastailikin muutaman kerran. Sai tyhmät uskoon kaiken😂

Vierailija
95/97 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siskon käytökseen täytyy puuttua! Minulla ainakin on kotona käteisvara , täytyy nykyäänkin olla käteistä. Ap jutelee nyt siskonsa kanssa , olisko taustalla tosiaan mt- ongelmaa?

Vierailija
96/97 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siskon käytökseen täytyy puuttua! Minulla ainakin on kotona käteisvara , täytyy nykyäänkin olla käteistä. Ap jutelee nyt siskonsa kanssa , olisko taustalla tosiaan mt- ongelmaa?

Ap tuskin tulee vastaileen. On varmaan 7 vuoden aikana ehtinyt kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
97/97 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida sisko paljon arvostaa sinua, pitää ihan pilkkanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä